שעה וחצי,
עשרה תקליטים,
רק לאחד נגרם נזק
נקיון יום שלישי
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
Re: נקיון יום שלישי
@nkorah
אני לא רוצה להפוך את השרשור לאתגר זיהויי תויות, אך הראשון בשורה הוא אלבום כלשהו של להקת "Marillion".
אני לא רוצה להפוך את השרשור לאתגר זיהויי תויות, אך הראשון בשורה הוא אלבום כלשהו של להקת "Marillion".
- RAMIRAMI68
- חבר ותיק
- הודעות: 2548
- הצטרף: יולי 2008
- מיקום: פה ושם
- נתן תודות: 166 פעמים
- קיבל תודות: 263 פעמים
- nkorah (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1093
- הצטרף: ינואר 2014
- נתן תודות: 452 פעמים
- קיבל תודות: 600 פעמים
לתקליט אחד זה לא עזר - מוסר השכל: לא מנקים תקליטים כשמעוצבנים
כן, זה עזר. כמה? עדיין תהליך למידה - אני אספר מחר, כשיהיו יבשים ואוכל לשמוע אותם. אני מנקה תקליטים מזה זמן, והתהליך כל הזמן משתפר. כשאגיע לתהליך יציב, שנותן תוצאות עיקביות, אני אפרט.
בכל מקרה, אני משתמש בתערובת של מים מזוקקים, אלכהול איזופרופיל, טיפה חומר ניקוי (עוד לא התקבעתי) והפעם חידוש - כמה טיפות של נוזל הברקת כלים. אני יכול לומר שהוא מאוד הורגש. מתח הפנים של הנוזל נשבר בקלות, והיה הרבה יותר קל לשאוב את הנוזל מפני התקליט.
מסקנה עיקרית מתהליך הלימוד עד כה - ככל שמקפידים על שטיפה יסודית, במים מזוקקים, אפילו בשלושה או ארבעה מחזורים (עם שאיבה בין לבין), בשימוש במברשות נפרדות שלא פגשו נוזל עם חומרי ניקוי - כך התקליט יוצא נקי יותר, מתייבש מהר יותר, ופני התקליט שקיטים יותר אח"כ.
כן, זה עזר. כמה? עדיין תהליך למידה - אני אספר מחר, כשיהיו יבשים ואוכל לשמוע אותם. אני מנקה תקליטים מזה זמן, והתהליך כל הזמן משתפר. כשאגיע לתהליך יציב, שנותן תוצאות עיקביות, אני אפרט.
בכל מקרה, אני משתמש בתערובת של מים מזוקקים, אלכהול איזופרופיל, טיפה חומר ניקוי (עוד לא התקבעתי) והפעם חידוש - כמה טיפות של נוזל הברקת כלים. אני יכול לומר שהוא מאוד הורגש. מתח הפנים של הנוזל נשבר בקלות, והיה הרבה יותר קל לשאוב את הנוזל מפני התקליט.
מסקנה עיקרית מתהליך הלימוד עד כה - ככל שמקפידים על שטיפה יסודית, במים מזוקקים, אפילו בשלושה או ארבעה מחזורים (עם שאיבה בין לבין), בשימוש במברשות נפרדות שלא פגשו נוזל עם חומרי ניקוי - כך התקליט יוצא נקי יותר, מתייבש מהר יותר, ופני התקליט שקיטים יותר אח"כ.
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
tomyeshuah
שני האלבומים הראשונים שלהם היו טובים גם כן, אבל לטעמי היו אלקטרוניים מדי ויותר מדי "משתדלים" - להישמע כמו ג'נסיס (פחות בצליל ויותר בכתיבה), להתרפק על מורשת הרוק המתקדם וכד'. משום כך אני פחות אוהב אותם. האלבום השלישי הציג להקה נינוחה יותר, שמודעת לכישורים שלה עצמה ופחות מנסה להידמות למישהו אחר, וגם הצליל הפחות אלקטרוני שלו הזכיר בצורה יותר נאמנה את הצליל של שנות ה-70 ממנו הם שאבו את השראתם. הוא גם זורם בטבעיות והקטעים השונים בו משתלבים טוב יותר זה בזה. אגב, לטעמי הם המשיכו להישמע כמו ג'נסיס של שנות ה-70' גם באלבום זה (השלישי) אבל הפעם זה נשמע פחות כמו חיקוי והשתדלות ויותר כמו השראה והשפעה.
שני האלבומים הראשונים שלהם היו טובים גם כן, אבל לטעמי היו אלקטרוניים מדי ויותר מדי "משתדלים" - להישמע כמו ג'נסיס (פחות בצליל ויותר בכתיבה), להתרפק על מורשת הרוק המתקדם וכד'. משום כך אני פחות אוהב אותם. האלבום השלישי הציג להקה נינוחה יותר, שמודעת לכישורים שלה עצמה ופחות מנסה להידמות למישהו אחר, וגם הצליל הפחות אלקטרוני שלו הזכיר בצורה יותר נאמנה את הצליל של שנות ה-70 ממנו הם שאבו את השראתם. הוא גם זורם בטבעיות והקטעים השונים בו משתלבים טוב יותר זה בזה. אגב, לטעמי הם המשיכו להישמע כמו ג'נסיס של שנות ה-70' גם באלבום זה (השלישי) אבל הפעם זה נשמע פחות כמו חיקוי והשתדלות ויותר כמו השראה והשפעה.
- nkorah (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1093
- הצטרף: ינואר 2014
- נתן תודות: 452 פעמים
- קיבל תודות: 600 פעמים
תוצאות ל- batch הנוכחי:
א) מצויין! - אני עדיין מנקה תקליטים שהיו "מלוכלכים מכדי לנגן", או כמעט כאלו (עיכלתי לאחרונה 2 אוספים גדולים - בסה"כ כ- 500-600 תקליטים). הם חזרו להתנגן היטב. כתבתי לפני כמה זמן על השני של רחמנינוב, בהוצאת FFRR, שתסכל אותי, כי שמעו שהביצוע מצויין (קטשן), אבל הכל היה "מעורפל" מכדי להנות? התזמורת כעת בפוקוס מלא, כינורות וכלי נשיפה נשמעים "טהורים", ואין זכר ל- Inner Grouve Distortion.
ב) טוב מאוד - נקיונות קודמים היו משאירים מעט לכלוך בחריצים, שלא התייבש טוב גם אחרי ימים, והיה מצטבר על המחט (יש לי מחט שמיועדת ל"משימות מסוכנות"). הפעם אין שיירים בכלל - בטח לא כאלו שמצטברים על המחטים. מסקנה - תערובת הניקוי בכיוון הנכון, אולי אפילו נכונה סופית.
ג) לא מספיק - הניקוי הופך את התקליט לשקט מאוד, מה שמאפשר לשמוע שפע של "פיצפוצים" לאורך כל התקליט. הפריע במיוחד ביצירה כמו "בולרו" לדוגמא, שבה בחצי הראשון כל התזמורת מנגנת בעוצמה מאוד נמוכה. שומעים כל כלי, בימת הצליל רחבה ועמוקה, כלי נשיפה חלקים ונעימים, אפילו המצילות... אבל הפיצפוצים האלו
ד) מסיבות מכאניות, הרצועה החיצונית היא גם החלק המלוכלך ביותר של התקליט, וגם החלק שהכי קשה לנקות - צריך לעבוד על "שיטה" טובה יותר
מסקנות ביניים:
א) התהליך כנראה די נכון ואפקטיבי
ב) תערובת החומרים מתאימה
ג) שתי מברשות לניקוי תקליטים בדרך אלי (אחת לחומר ניקוי והשניה לשטיפה במים) להחליף את הספוגים שבהם השתמשתי עד היום. אני מקווה שיהיו יעילות יותר בהוצאת כל הגרגרים מהחריצים - בעיקר בשלב השטיפה.
דרך אגב - שמעתי עכשיו 3 שעות מוסיקה בתקליטים מנוקים - זה עשה למחט רק טוב - היא התנקתה כך שרואים את האור דרך היהלום, לראשונה מזה חודשים
א) מצויין! - אני עדיין מנקה תקליטים שהיו "מלוכלכים מכדי לנגן", או כמעט כאלו (עיכלתי לאחרונה 2 אוספים גדולים - בסה"כ כ- 500-600 תקליטים). הם חזרו להתנגן היטב. כתבתי לפני כמה זמן על השני של רחמנינוב, בהוצאת FFRR, שתסכל אותי, כי שמעו שהביצוע מצויין (קטשן), אבל הכל היה "מעורפל" מכדי להנות? התזמורת כעת בפוקוס מלא, כינורות וכלי נשיפה נשמעים "טהורים", ואין זכר ל- Inner Grouve Distortion.
ב) טוב מאוד - נקיונות קודמים היו משאירים מעט לכלוך בחריצים, שלא התייבש טוב גם אחרי ימים, והיה מצטבר על המחט (יש לי מחט שמיועדת ל"משימות מסוכנות"). הפעם אין שיירים בכלל - בטח לא כאלו שמצטברים על המחטים. מסקנה - תערובת הניקוי בכיוון הנכון, אולי אפילו נכונה סופית.
ג) לא מספיק - הניקוי הופך את התקליט לשקט מאוד, מה שמאפשר לשמוע שפע של "פיצפוצים" לאורך כל התקליט. הפריע במיוחד ביצירה כמו "בולרו" לדוגמא, שבה בחצי הראשון כל התזמורת מנגנת בעוצמה מאוד נמוכה. שומעים כל כלי, בימת הצליל רחבה ועמוקה, כלי נשיפה חלקים ונעימים, אפילו המצילות... אבל הפיצפוצים האלו
ד) מסיבות מכאניות, הרצועה החיצונית היא גם החלק המלוכלך ביותר של התקליט, וגם החלק שהכי קשה לנקות - צריך לעבוד על "שיטה" טובה יותר
מסקנות ביניים:
א) התהליך כנראה די נכון ואפקטיבי
ב) תערובת החומרים מתאימה
ג) שתי מברשות לניקוי תקליטים בדרך אלי (אחת לחומר ניקוי והשניה לשטיפה במים) להחליף את הספוגים שבהם השתמשתי עד היום. אני מקווה שיהיו יעילות יותר בהוצאת כל הגרגרים מהחריצים - בעיקר בשלב השטיפה.
דרך אגב - שמעתי עכשיו 3 שעות מוסיקה בתקליטים מנוקים - זה עשה למחט רק טוב - היא התנקתה כך שרואים את האור דרך היהלום, לראשונה מזה חודשים
·nkorah כתב:לתקליט אחד זה לא עזר - מוסר השכל: לא מנקים תקליטים כשמעוצבנים
כן, זה עזר. כמה? עדיין תהליך למידה - אני אספר מחר, כשיהיו יבשים ואוכל לשמוע אותם. אני מנקה תקליטים מזה זמן, והתהליך כל הזמן משתפר. כשאגיע לתהליך יציב, שנותן תוצאות עיקביות, אני אפרט.
בכל מקרה, אני משתמש בתערובת של מים מזוקקים, אלכהול איזופרופיל, טיפה חומר ניקוי (עוד לא התקבעתי) והפעם חידוש - כמה טיפות של נוזל הברקת כלים. אני יכול לומר שהוא מאוד הורגש. מתח הפנים של הנוזל נשבר בקלות, והיה הרבה יותר קל לשאוב את הנוזל מפני התקליט.
מסקנה עיקרית מתהליך הלימוד עד כה - ככל שמקפידים על שטיפה יסודית, במים מזוקקים, אפילו בשלושה או ארבעה מחזורים (עם שאיבה בין לבין), בשימוש במברשות נפרדות שלא פגשו נוזל עם חומרי ניקוי - כך התקליט יוצא נקי יותר, מתייבש מהר יותר, ופני התקליט שקיטים יותר אח"כ.
...
כתבת שאתה משתמש בחומר ניקוי,איזה?
לדעתי אתה צריך רק מים מזוקקים, אלכוהול בתפקיד הממס ואיזה דטרגנט כדי להוריד למים את מתח הפנים
אני לא זז מכאן עד סוף הצד