מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



עד כמה שווה לשדרג מערכת בחלל נתון, והאם באמת השמים(הכיס) הם הגבול?


עמוד 22 מתוך 22
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  20  |  21  |  22 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1817
מספר הודעות: 15628

 #316  נשלח: ד' 29/04/2015 22:00

tnsilver כתב:
ציטוט:
...
משפיל... אני מנחש שזה היה לפני שנים. היום לא מתווכחים עם לקוחות. שמתי לב שכל מה שאני אומר - מיד מסכימים איתי. לא בגלל שאני צודק, כנראה בגלל שזו מדיניות. זה חוסך מהמוכרים את הצורך ממעמדים משפילים כאלה... בכל מקרה, היו אמורים לנחש 5 מתוך 10 - לא?

לא מטיל ספק בתוצאות אבל יש חשיבות גם לעניין הסמיות הכפולה. תאר לך מצב שבו שני ה'קרבנות' ניסו, כדי למנוע מעצמם השפלה כזו, לקרוא את תווי פניך ולנסות לחפש רמזים בהתנהגותו של הבוחן (אתה), במקום להתמקד בהאזנה?

אם זה המצב... זה פשוט בלתי יאמן. VDH כאלה נסחרים במחירים מטורפים. זה לא סוג של הונאה צרכנית?
·
לא יודע מה הם ניסו. יודע רק שלא זיהו.
הונאה ? לא יודע ,למי ששומע זו עובדה מוגמרת.

לא אשכח את היום שההנהלה שלי הביאה לי vdh ,שעשוי היה מפחם, לבדיקה לפ י רכישה ,מהחנות של אלגזי בהוד השרון.(בתקופה שעוד חשבתי שברור שיש הבדלים)
הם חוברו לנגן של קרי 301 למגבר אנסמבל (טייגר ,למי שמכיר) ולרמקולי הטאנוי דפיניישן שלי.
הייתי מוכן להשבע שאני שומע הבדל עצום למול הכבלים של מונסטר שהיו לי.
ביקשתי מחברים שיבוא לעזור לי לבדוק. החליפו מספר פעמים ופתאום כל הבטחון שלי נעלם לחלוטין.
בצר לו לאלגזי החזרתי אותם ומאז התחלתי לחשוב שאולי הכל קישקוש מה ,שמבחינתי, הוכח כנכון.
(2) הבעות תודה: roberts , DigiSUN
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1031

 #317  נשלח: ד' 29/04/2015 23:51

roberts כתב:



ציטוט:
...


·

אין חיה כזו סינרגיה בין מוצרים אלקטרוניים בהנחה שכל המוצרים Flat 20 - 20,000 , אין להם עיוותים, ויחס האות לרעש שלהם הוא טוב. בתנאים אלו לא ישמע כל הבדל בין המוצרים.

"בהנחה" . אבל במציאות ידוע שלכל מוצר אלקטרוני , רמקולים זו אולי הדוגמה הכי בולטת , יש נתוני היענות לתדר שונים בעוצמות שונות , ואין דבר כזה "שטוח" לחלוטין . במציאות בה מתקיימת ההנחה לעיל , לא היה צורך ביותר מיצרן ציוד שמע אחד בלבד , שמייצר גירסה אחת בלבד לרכיבי שמע .

סינרגיה זה המצאה של יצרנים /אודיופילים ל"מוצרים דפוקים" יענו לרמקול בהיר נדרש מגבר עמום ....אבל למה לבנות רמקול בהיר או מגבר עמום מלכתחילה ? .......ובכלל אין מגברים עמומים במידה והם Flat 20 - 20,000 ואם הם לא Flat אזי המוצר דפוק.

[u][u]טוב שלא העלית טענה זו במקומות אחרים ... שם ודאי היו אומרים לך שעצם קיומם של אותם "מוצרים דפוקים" נגזר ממציאות של ריבוי יצרנים שלכל אחד קו מוצרים משלו , וכל אחד מנסה לתת "חתימת אופי" שונה לאותם מוצרים ע"י תכנון מסלול אות שנתון לפרשנות אישית של כל יצרן בין היתר , מה שבתורו מכתיב עקום היענות לתדר שונה לחלוטין בין מוצרים מקבילים , ובכדי להגיע לאיזון טונאלי בכל הערבוביה הזו יש צורך ברכיבים משלימים המתוייגים כחמים/קרים . בנוסף , צליל שטוח ומאוזן טונאלית , או הקרוב לכך , עשוי להיתפס ע"י אוזניים מסויימות כקר/אנליטי/משעמם , בעוד שצליל המאופיין בעיוותים הרמוניים/דחיסה עשוי להיתפס כנעים יותר . [/u][/u]סיבה זו , בנוסף לעובדה שתכנון רכיב שמע אקטיבי שיישמע שטוח לחלוטין בתחום השמע האנושי יהיה יקר מאוד לביצוע אם לא בלתי אפשרי , מכתיבה עצם קיומם של רכיבי שמע בעלי אופי (היענות לתדר) שונה.

מגברים שפופרתיים כעקרון הם "ציוד דפוק" מאחר והם מושפעים בצורה מטורפת מהתנגדות הרמקול......כתוצאה מכך נוצרים גבעות ועמקים ב-Frequency Respones , עניין שבהחלט אפשר לשמוע אותו, בנוסף לכך הם מעוותים ברמות מטורפות (במיוחד ה- Single Ended) ויחס האות לרעש שלהם הוא לא מי יודע כמה.

צודק. עכשיו קח בחשבון את אלה הנמצאים בגן עדן אודיופילי בעת האזנה למגברים כאלה , ונסה לומר להם שהמגבר דפוק כי אינו FLAT .

אההה....וסליחה על הבוטות.....סינרגיה מעצבנת אותי

אני הייתי משתמש במילה "התאמה" . שכן בהקשר של שידוך רכיבים שונים , אחד צריך להשלים את השני במקומות החלשים , כדי להגיע לאיזון . זה קיים , זה לגיטימי , וכן , לא כולם חייבים ליישר קו (תרתי משמע) עם הקביעה הזו.

כל האמור לעיל אינו תופס לגבי כבלים/אינטרקונקטים , שכן מעצם טיבעם הם אמורים להיות שקופים לחלוטין , בשאיפה ליצור מצב בו המקור, ההגברה והרמקולים עשויים מיקשה אחת .


·


נערך בפעם אחרונה על-ידי clip99 בתאריך ה' 30/04/2015 0:08, נערך בסך הכל 2 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1031

 #318  נשלח: ד' 29/04/2015 23:53

נשלח בטעות
פרופיל | שלח הודעה | חפש
roberts
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 14, 2007
הבעות תודה: 112
מספר הודעות: 712

 #319  נשלח: ה' 30/04/2015 0:37

clip99
·
מתי שמעת אותי מדבר על עקום היענות Flat ברמקולים ? יש לך ציטוט מדברי? - אני מדבר על Flat רק באלקטרוניקה ואינטרקונקטים
אגב, כבלי רמקול הם בעלי חתימת צליל אופיינית עקב מניפולציות שונות שמבצעים בטכניקת השזירה שלהם שגורמים לעקום היענות לא שטוח כפונקציה של השראות וקיבול הקרוסאובר של הרמקול...וגם זה מאוד בקטנה ביחוד עם מגבר טרנזיסטורי....לא כך הדבר עם מגבר שפופרתי עם דמפיג פקטור עלוב כיאה לכל המגברים השפופרתיים- קיימת חתימת צליל ברורה....אבל מכל הסיבות הרעות.

אין צליל ל"קוי מוצרים " של יצרנים שונים, אם הם מתוכננים נכון כולם נשמעים זהה.

גם הומאופטים למיניהם ו"חוויי חייזרים" נמצאים בגן עדן בעיסוקם זה.

מגברים מתוכננים נכון (ובעיקר Pre -ים) הם ב- 99.999% "כמו כבל" - שקופים לגמרי בלי יכולת הבחנה ביניהם.


נערך בפעם אחרונה על-ידי roberts בתאריך ה' 30/04/2015 0:59, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
bariko
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Sep 11, 2005

מיקום: חיפה
הבעות תודה: 310
מספר הודעות: 7759

 #320  נשלח: ה' 30/04/2015 0:58

יואב,
למיטב זכרוני , סיפרת לי על הניסויים האלה שבהם השתתפת.
זה בהחלט מה שרציתי לדעת.

אבל שוב יותר מעניין אותי יותר הקטע של הרמקולים.
הייתי שמח לשמוע מאנשים שיצא להם לבקר בחנויות אודיו גדולות בחו"ל, שם שמעו רמקולים היי אנד ברמות שונות.
האם היו פערים ענקיים או זניחים בלבד.
(הכוונה יותר לק"ב, לא מוסיקה)
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1031

 #321  נשלח: ה' 30/04/2015 2:01

roberts כתב:
@clip99
·
מתי שמעת אותי מדבר על עקום היענות Flat ברמקולים ? יש לך ציטוט מדברי? - אני מדבר על Flat רק באלקטרוניקה ואינטרקונקטים

לא אמרתי שדיברת על רמקולים , איזכרתי אותם כדוגמה לציוד אלקטרוני .

אגב, כבלי רמקול הם בעלי חתימת צליל אופיינית עקב מניפולציות שונות שמבצעים בטכניקת השזירה שלהם שגורמים לעקום היענות לא שטוח כפונקציה של השראות וקיבול הקרוסאובר של הרמקול...וגם זה מאוד בקטנה ביחוד עם מגבר טרנזיסטורי....לא כך הדבר עם מגבר שפופרתי עם דמפיג פקטור עלוב כיאה לכל המגברים השפופרתיים- קיימת חתימת צליל ברורה....אבל מכל הסיבות הרעות.

אני יודע ודיברנו כבר על כך . המונח "כבל רמקול" לא מופיע בתגובתי הקודמת , אלא כבלים/אינטרקונקטים .

אין צליל ל"קוי מוצרים " של יצרנים שונים, אם הם מתוכננים נכון כולם נשמעים זהה.

נשמעים אולי זהה או ליתר דיוק בעלי הבדלים לא שמיעים , אך נמדדים שונה , גם בתחום השמע.

גם הומאופטים למיניהם ו"חוויי חייזרים" נמצאים בגן עדן בעיסוקם זה.

טיעון זה לא מתיישב לי כ"כ עם הצהרתך שמגברי שפופרת נמדדים שונה מאוד ממגברי טרנזיסטור , ואף מאופיינים בחתימת צליל ייחודית, להלן ציטוט שלך:

"קומפרסיה ==> עושר הרמוני (רצוי בזוגי כמו ב-Single Ended ) ==> נעים לאוזן
דמפינג פקטור נמוך ==> רמקול מתברבר ==> עושר הרמוני ==> נעים לאוזן"

באותו שרשור, אף ציינת שהבחנת בהבדל עם רמקול אלקטרוסטטי. עם זאת , אתה טוען גם שאנשים כשלו במבחן עיוור בין 2 הטופולוגיות. יש פה מן העמימות , ואני מאמין (ומקווה) שבמבחן הבא עלינו לטובה , אם יתאפשר, נכניס גם מקטע האזנה הבוחן את ההבדלים .


מגברים מתוכננים נכון (ובעיקר Pre -ים) הם ב- 99.999% "כמו כבל" - שקופים לגמרי בלי יכולת הבחנה ביניהם.

כשאתה אומר שקוף הכוונה שטוח לאורך כל טווח התדרים השמיע? אם כך , יש לנו בעיה גם עם ציוד ההגברה היקר ביותר.


·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  20  |  21  |  22 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht