טיפול אקוסטי לממ"ד ייעודי לחדר קולנוע ומוזיקה

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
Sync
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 287
הצטרף: יוני 2007
מיקום: Israel
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 20 פעמים

זול הוא יקר

נושא שלא נקרא #16 

כשבדיון כלשהו מצוטט נתון טכני כמובן מאליו הדבר הראשון שאנחנו, כבעלי מקצוע, מבקשים הוא אסמכתא בלתי תלויה לנתונים.
למשל, במידה וההצהרה היא כי מוצר כלשהו מרסן עד 100 הרץ אנחנו מבקשים מייד הוכחה ממעבדה בלתי תלויה לאמיתות הנתונים ומוסיפים ומבקשים להבין מה זה אומר "מרסן עד 100הרץ":
1. מה מקדם הריסון ב100Hz, למה דווקא המספר הזה, למה לא 90 או 120 למשל...
2. מה מקדם הריסון בתדרים האחרים לאותו המוצר - גרף או טבלאת הנתונים
3. האם הנתונים נמסרו מאיש המכירות, ממחלקת השיווק, ממחלקת ההנדסה או הרצוי והמקובל - מתוצאות מעבדה אמיתיות

יש להבין כי מוצרי אקוסטיקה אינם אחידים כפי שמנסים לדחוף לנו וכי והמשפט "ספוג הוא ספוג" או "צמר זכוכית הוא צמר זכוכית" אינו בהכרח נכון - אין להם נקודה שמעליה הם יעילים ומתחתיה אינם קיימים. לכל מוצר יש גרף התנהגות עם מקדמי יעילות בתדרים שונים. גם למוצרים שיעילותם מצויינת ב250 הרץ, יש מקדם מאד לא יעיל ב100 הרץ (למשך 1 מול 0.03). שיפוע גרף היעילות שונה ממוצר למוצר בצורה קיצונית. מבחינת דפי מוצר רבים כחול על שפת הים מצאנו כי השוני בין מוצרים מגיע לכדי מאות אחוזים (!) בתדרים מסויימים וגם מוצרים נחשבים מאד מציגים ביצועים גרועים מאד.
נהוג לציין יעילות מינימאלית במושג Cut Of Frequency - הנקודה שבה מקדם הריסון הנו כה נמוך עד כי השפעתו אינה קיימת עוד. אנשי המכירות ינסו תמיד לציין מספר מובן לקונה אך גמישותם השיווקית תהיה קיצונית ו120 יהפוך בקלות ל100, או העובדה שאין בכלל בדיקה אמיתית למוצר תמוסך ב"תאמין לי"

נושא התקציב הוא סובייקטיבי לחלוטין ואסור להשליך מראש על יכולתו או רצונו של המתייעץ להשקיע במוצר כלשהו. זה נכון במיוחד בפורומים בהם אנחנו לא מכירים את המסתתר מאחורי כינוי זה או אחר. פתרונות אפשריים ברמות תקציב שונות ולא תמיד מובטח שדווקא היקר הוא המתאים. אנחנו מכירים מלכודות בס במחיר 200 שח, 400 שח וגם ב 1000 או 2000 שח ומעלה וכאלו שבכלל אין להן מחיר משום שיתוכננו לביצוע עתידי לצורך פתרון תפור על פי מידה.

הנושא האחרון הוא מסגרת זמן: גרף הזמן להשגת התצאה יכול להיות קריטי. יש כאלו שנוקטים בשיטת ניסוי-טעיה, אלו הם אנשים שיש להם גם זמן וגם כסף -
1. להגדיר את הבעיה נכון: הגדרת בעיה לא נכונה תביא בהכרח לרכישת פתרון לא נכון ותבזבז זמן
2. להגדיר את הפתרון נכון: הגדרת פתרון לא נכון תביא בהכרח לבזבוז כסף וזמן
3. ללמווד את התחום באופן עמוק ומקיף - יכול לחסוך כסף אבל לבזבז הרבה מאד זמן. מנסיוננו לא תמיד הלימוד תיאורטי מעמיק נותן גם הבנה על עומק ומגוון הפתרונות ברמות המחיר השונות ודוקא אלו אנשים שנוטים לרכוש את המוצרים היקרים ביותר.
יש כאלו שמעדיפים לקצר תהליכים ולהסתמך על בעל מקצוע שיכול לנתח את המצב ולהציע פתרון בזמן קצר יחסית. אלו הם אנשים שיש להם כסף ואין להם זמן -
1. הייעוץ מבעל המקצוע יעלה כסף
2. יבוצע ביקור במקום, מדידות, ניתוח נתונים, הגדרת מצב ובעיות אם יתגלו יהיה מהיר יחסית
3. הפתרון יהיה מותאם לבעיה שהתגלתה ויחסוך תהליך ארוך של פתרונות שגויים והוצאות מיותרות
4. יחס מחיר הייעוץ מול מחיר הפתרון/פתרונות ומול מסגרת הזמן נשאר בשליטת המזמין

גם אם בחרת לקצר דרך ולפנות לייעוץ אקוסטי יש חזכור כי גם ביעות אקוסטי יש רמות מחיר שונות. אנחנו ממליצים לבדוק ולהשוות כמו כל שירות אחר מספר יועצים ואת רמת הייעוץ הניתן אל מול המחיר המתבקש. גם אם אתה לא מבין בתחום דבר נסה להחליט עד כמה היועץ מתאים לך, רציני ומבין, לוח הזמנים שלו תואם לשלך, מה מוגדר כתוצאות הייעוץ וכדומה. אחרי הכל כמה אנחנו מבינים בכל תחומי החיים האחרים...
יועץ אקוסטי מומחה בחדרי האזנה, בידוד ואקוסטיקה פנימית

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

כמה נקודות למחשבה:

1. הבעיות הנפוצות בממ"ד קטן מימדים הן לרוב בתחום התדרים התחתון - קרי - 120 הרץ ומטה.

כדי לשפר את המצב רצויי להוסיף כמה שיותר חומר סופג, לדוגמא צמר סלעים בדחיסות גבוה 120 קג"מ.

כמו שנאמר, יש להתחיל מפינות החדר...

כדיי להמנע מייבוש החדר יתר על המידה ניתן לעטוף חלק או את כל מלכודות הבאס עם ניילון, כך לא מייבשים את התדרים הגבוהים, ולנמוכים אין השפעה של הניילון.

טיפ נוסף, יש לשמור על רווח בין המלכודות באס לקיר עצמו, ככה הגל קול עובר דרך המלכודת פעמיים, והאפקטיביות עולה.

חומרים כדוגמה צמר סלעים או זכוכית, רצוי בדחיסות גבוהה, אפקטיבים מאוד וזולים יותר מפתרונות "מוכנים" שלרוב משתמשים בספוגים אפקטיבים פחות... וכמובן העלות הזולה והיכולת להכין הכל בתפירה אישית לחלל מעניקים את היתרון לDIY.

2. FRP, first reflection point, שוב כמו שנאמר נקודות אלה חשובות מאוד! במיוחד בממ"ד! רצויי לבדוק עם מראה את מיקומם המדוייק, ולתלות על הקיר עם מרווח של לפחות 10 ס"מ מהקיר.

3. דיפיוזרים - זוהי אמנות בפני עצמה, קח בחשבון שחישוב דיפיוזר נקבע ע"י לא מעט פרמטרים, כשבמקרה שלך אתה מוגבל מהקרבה של הספה לקיר האחורי.

4. כמו ש sync כבר כתב, הנמכת תקרה בחלל כזה יכולה לעזור בלא מעט, בעיקר בגלל העובדה שיש חלל גדול נוסף להוספת חומר בליעה אקוסטי.

5. באיזה הגברה את משתמש? כהכללה גסה - מגברים בעלי דאמפינג פקטור גבוה, (יכולת שליטה טובה יותר בממברנת הבאס), עוזרים לחללים "בומיים".

6. אני במקומך בודק התערבות דיגיטלית, אודיסי וכו.... בהרבה ממקרים של חללים בעייתים הרצת אודיסי תורמת הרבה יותר מהתערבות אקוסטית בסיסית.

7. מיקום הרמקולים בחלל עצמו - ניסית להרחיק את הרמקולים הקידמיים מהקיר הקידמי? שיחקת עם מרווחים שונים בין הרמקול לקיר האחורי ביחס לקיר הצידי? שווה התייחסות מעמיקה!

בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה! יש לי פינה חמה בלב לאנשים שנוגעים בנושא האקוסטיקה, שלטעמי מהווה פקטור מהותי בכל מערכת סאונד :-)

אשמח לעזור בכל שאלה,

בברכה,

גיא
נערך לאחרונה על ידי gro111 ב 30/08/2015 21:28, נערך פעם 1 בסך הכל.

fenderon (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 228
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

gro111 כתב: 5. באיזה הגברה את משתמש? כהכללה גסה - מגברים בעלי דאמפינג פקטור גבוה, (יכולת שליטה טובה יותר בממברנת הבאס), עוזרים לחללים "בומיים".

6. אני במקומך בודק התערבות דיגיטלית, אודיסי וכו.... בהרבה ממקרים של חללים בעייתים הרצת אודיסי תורמת הרבה יותר מהתערבות אקוסטית בסיסית.

7. מיקום הרמקולים בחלל עצמו - ניסית להרחיק את הרמקולים הקידמיים מהקיר הקידמי? שיחקת עם מרווחים שונים בין הרמקול לקיר האחורי ביחס לקיר הצידי? שווה התייחסות מעמיקה!
...
5 - סליחה על הבורות, אבל מה זה דאמפינג פאקטור גבוה ?

6 - אין אצלי אודיסי. אבל לא הבנתי איך זה אמור לעזור ? הרי מדובר בכיווני ווליומים בלבד לכל channel לא ? אם יש מגבר שיכול לעזור בנושא האקוסטיקה אלקטרונית אשמח לשמוע עליו (בלי לחתום על משכנתא)

7- אצלי אין יכולת משחק עם הרמקולים הקדמיים ואני נאלץ להצמיד אותם לפינה מחוסר מקום. אבל גם אם כן, לא הבנתי איך זה יכול לעזור, לפי מה שהבנתי זה פשוט יזיז את נקודות ה-reflections ותו לא.

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

Fenderon,

5. דאמפינג פאקטור זה היכולת של המגבר להחזיר את הממברנה של הרמקול חזרה למקום, במילים פשוטות מבלי לרדת לרזולוציה טכנית, הבאס נשמע יותר הדוק...

6. מערכות כיול ברסיברים כיום עושות הרבה מעבר להשוואת ווליום ומרחקים, ישנם FIR פילטרים מתקדמים שעוזרים עד מאוד לתפור בעיות אקוסטיות כאלה ואחרות, גלים עומדים, תדרים עם פיק או דיפ חזק וכו...

***יש מבחר לא מבוטל של רסיברים במחיר סביר שמגיעים עם מערכת כיול איכותית, כמובן שככל שתעלה ברמת הרסיבר כך גם מערכת הכיול מתקדמת יותר.

7. זה יכול לעזור המון!!!! הרבה מעבר להחזרים....
בשביל הניסיון בלבד, (אני מבין שלא ריאלי כפתרון קבוע), נסה להרחיק את הרמקולים הקידמיים כ40-50 ס"מ מהקיר הקידמי ותשמע בעצמך.
מבטיח לך שיהיה שינויי מורגש :-)

במידה ואתה רוצה להרחיב בנושא אתה מוזמן להתקשר אליי.

בברכה,

גיא

נ.ב. - במידה ותחליט ללכת על פתרון אקוסטי נטו, תקרא קצת על מלכודת בס מסוג Helmholtz, כמובן שבשביל יישום כזה אין מנוס ממדידות של בעל מקצוע, בהצלחה!

fenderon (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 228
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

@gro111
תודה על המידע.

לגבי מיקום הרמקולים, אני אבדוק את הנושא.

מבחינת מגבר, אני עדיין חסר תקציב - אבל בבנק המטרות שלי שמתי את Denon X2000 למרות היותו יחסית "מיושן".
האם יש לך דעה עליו מבחינת הערכים שציינת (דאמפינג פאקטור ומערכת כיול)

שוב תודה :)

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

1. הדאמפינג פאקטור ברסיברים ברמת המחירים הנ"ל לרוב לא גבוה במיוחד.

2. הכיול בדנון 2000 בהחלט יכול לעזור, ובכלל רסיבר טוב.

הבעיה היא שאני לא חושב שעדיין יש מלאי ל2000, אולי ל2100...

במידה ואפשר למתוח את התקציב לדנון 3100, רק תרוויח! הכיול שם ברמה גבוה יותר מה2000, לשיקולך.

שיהיה אחלה ערב :-)

JEXY
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 12241
הצטרף: אפריל 2009
מיקום: פתח תקווה
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 625 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #22 

מסכים עם רוב הכותבים כאן אך בפרקטיקה יש דברים שאכן פחות רלוונטיים ותמיד ניתנים לשינוי.

כלומר במקום להתפס למשהו אחד כמו למשל גל בתדר 120 הרץ ועד כמה הוא משפיע ביחס לתדרים אחרים, שווה לטפל באופן כללי בכדי להגיע לנקודת רפרנס וכמובן תמיד אפשר להמשיך ולעלות משם.
הצלילים הם דינאמיים ולכן רצוי לטפל בעיקר בהנחתת החזרים מקירות (תקרה ורצפה גם) על מנת למזער גלים עומדים והדהוד. כך אפשר להגיע לרמה טובה וגם לא לקרוע את הכיס.

לדוגמה:

שימוש בדפיוזרים וסופגים על מנת להנחית החזרי קול מהתקרה וקירות.
מיקום פאנלים באזורי הרמקולים ומול מיקום הישיבה ביחס שווה (בדיקת פנס -> מראה).

תצורת רמקולים 7.1 וכבר באמצע התקנה אפשר היה לשמוע שהחדר נהיה שקט יותר, שימוש בווליאום של המגבר ירד משמעותית (ב16dB), תדרים נמוכים (סאבוופר) נהיו אחידים ולא באס מרוח כמו שרובינו מכירים מ"סלון סטנדרטי", צלילים בתדרי הMID וHIGH נהיו חדים יותר ונעימים יותר לאוזן.
* סליחה על האיכות - צולם בחושך עם פלאש של הפלאפון

<a class="postlink" http:="" jpg="" co="" il="" view="" 55e36578395c8="">[imgbig]http://srv2.jpg.co.il/5/55e36578395c8.jpg[/imgbig][/url]

<a class="postlink" http:="" jpg="" co="" il="" view="" 55e3661031b71="">[imgbig]http://srv2.jpg.co.il/8/55e3661031b71.jpg[/imgbig][/url]
G-Media
יעוץ והתקנת מערכות שמע, קולנוע, תקשורת מחשבים וחשמל חכם.
052-5634010
עקבו אחרי בפייסבוק
בעל הסמכה בתכנון והקמת תשתית על בסיס טכנולוגייה HDBaseT

fenderon (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 228
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

שאלה כללית -
האם יש יתרון משמעותי לשים דיפיוזרים בחדר של 10 מ"ר ?

ושאלה נוספת ל-Jexy - מהיכן הדיפיוזרים ?

JEXY
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 12241
הצטרף: אפריל 2009
מיקום: פתח תקווה
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 625 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #24 

אם פחות מפריעה האסטטיקה של החדר (למרות שאפשר להזמין פאנלים בכמה צבעים) השיפור משמעותי.
G-Media
יעוץ והתקנת מערכות שמע, קולנוע, תקשורת מחשבים וחשמל חכם.
052-5634010
עקבו אחרי בפייסבוק
בעל הסמכה בתכנון והקמת תשתית על בסיס טכנולוגייה HDBaseT

fenderon (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 228
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

לכל המעונין - לוכדי באסים לא יקרים.
לא ראיתי דוחות מעבדה או spec מדויק של יכולות הבליעה שלהם, אבל כנראה בגלל זה המחיר. הלקוחות בכל מקרה נראים מרוצים.

http://www.amazon.com/Ultimate-Acoustic ... bass+traps


בנוסף, פאנלים קטנים (30 ס"מ) בעובי 2 אינץ' של Auralex סופגים עד 250HZ באיזור 0.5 שזה יפה.

http://www.amazon.com/Auralex-SonoFlat- ... HMSW474GJG

יש אותם גם בגודל 60 ס"מ אבל יקרים משמעותית.

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

סליחה על ההתפרצות לשרשור המעניין,
צדקו רוב החברים שטענו שהבעיה העיקרית בחדרים בכלל ובחדרים קטנים בפרט היא בתחום התדרים הנמוך.

ישנן שלוש גישות לטיפול אקוסטי.

1. לא לעשות כלום
2. לנסות לטפל בכל טווח התדרים
3. לטפל בתדרים מתחת ל Schroeder-frequency

אז מה זה schroeder-frequency
זו תיאוריה שפותחה והוכחה אמפירית על ידי מדען גרמני בשם Manfred Schroeder שאומרת שהחדר הוא למעשה שני חדרים שמתנהגים שונה אחד מהשני מעל ומתחת לתדר מסויים. מתחת לאותו התדר החדר ישמש כ resonators כלומר תדרים מתחת לתדר הזה יהדהדו בחדר, ומעל התדר הזה החדר ישמש כ reflector/diffuser.
את התדר הזה ניתן לחשב בקלות והוא נע בערך בין 100-250hz בחדרים סטנדרטים.

המשוואה היא :
שורש של RT60/V מוכפל ב 2000
כאשר RT60 הוא משתנה מדיד ושונה בין חדרים והוא הזמן שלוקח לסיגנל אודיו לדעוך ב 60db.
V הוא נפח החדר במטרים מעוקבים

הגישה הרווחת ( יהיו כאלה שיתווכחו ) היא לטפל אקוסטית בתדרים מתחת ל Schroeder-frequency ובכל מה שמעל לא לטפל כי הם אלה שתורמים לתחושת המרחב בחדר, הם אלו שמשפיעים על "הבמה הקדמית" ( אתה ממש לא רוצה חדר ללא שום החזר, אתה תתחרפן אחרי 10 דקות רק מלשבת בו ).
צריך לזכור שטיפול יתר ( אקוסטי ) פוגע ביעילות של החדר. אני מקבל מהחדר עוד 4-6db ואתה ? כמה אתה תקבל אם לא יהיו לך החזרים מהקירות ?
אז נניח שהשתכנעת ואתה רוצה לטפל רק בתדרים הנמוכים. פה מתחילה הבעיה האמיתית..

מלכודות הבס טובות אולי עד אזור ה 100HZ וגם זה כשמדובר במלכודות מאוד מאוד גדולות, ומאוד מאוד עבות ( ואני לא מדבר על סנטימטרים בודדים אלה עשרות ) וכמובן מאוד יקרות.

רק בשביל לסבר את האוזן אורך הגל של תדר 20hz הוא 17 מטר !!! איזה מלכודת בס בדיוק תתאים לטיפול ב room mode בתדר 20hz ? אורך הגל של 40hz הוא 8.5 מטר.. ושל 80hz הוא 4.25 ..

יש לכם מלכודת בס מספיק גדולה בשביל התדרים האלו ? יש לכם קיר מספיק גדול בשביל מלכודת בס כזאת ?
לוח סופג עבור תדר 25hz בהנחה שהוא בעובי של 10 סנטימטר יצטרך להיות בעל מאסה של 58kg/m^2 , ברוחב של 170 סנטימטר ובאורך של 688 סנטימטר. כן 6.8 מטר על 1.7 מטרים.. מאוד לא פרקטי ..

הפתרון הזול ..
הוכח אמפירית ( יש מדידות ) שהפתרון היעיל ביותר לטיפול ב room modes
בחדר סגור מלבני או ריבועי , הוא שימוש בסאב נוסף..
סאב נוסף הוא מלכודת הבס הטובה ביותר, היעילה ביותר וככל הנראה הזולה ביותר לאור אין סוף ההצעות שהועלו פה בשרשור.


יש ספר מעולה של דוקטור Floyd Toole ( כולם דוקטורים - אקוסטיקה זה תחום של גאונים )
בשם Sound Reproduction Loudspeakers and Rooms
שהוא ספר מעולה ( באמת ! ) שעוסק בתחום האקוסטיקה. הספר מחולק לפרקים בנושאים שונים, לא חיבים לקרוא הכל, אם מעניין אתכם משהו אתם קופצים לפרק הספציפי. כל פרק בפני עצמו.

אני כמובן לא אמליץ לכם להוריד אותו באופן לא חוקי כי זה לא חוקי אבל אם במקרה תכתבו את השם שלו בגוגל רק בשביל לוודא שבאמת יש כזה איש והוא כתב כזה ספר, רוב הסיכויים שאחד מחמשת הלינקים הראשונים הוא pdf של הספר..

ליאור
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

spacedude
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3501
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: מזכרת בתיה
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 169 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

תודה על ההסבר ליאור,
אבל זאת קצת לא מתיישב עם ההגיון (שלי).
אצלי בחדר עשיר בהדהוד (עם סאב ובלי סאב) רק ספוג בגודל 3/4 קיר יטפל בהחזרים של הנמוכים?
שחר

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

spacedude כתב:תודה על ההסבר ליאור,
אבל זאת קצת לא מתיישב עם ההגיון (שלי).
אצלי בחדר עשיר בהדהוד (עם סאב ובלי סאב) רק ספוג בגודל 3/4 קיר יטפל בהחזרים של הנמוכים?
...
אני לא יודע על איזה ספוג אתה מדבר ( איזה חומר, איזו צפיפות ומה הוא אמור לעשות לספוג או לפזר )
ואני לא יודע לאיזה תדר אתה מכוון.. הריי כל מוצר מיועד לתחום אחר של תדרים.

כפי שניתן להבין מההסבר שלמעלה, הספוגים חסרי משמעות כאשר מדובר בתדרים נמוכים באמת.
בשביל לטפל ב 20 או 40 או 80 הרץ אתה צריך מלכודת בס מחומר בצפיפות, עובי וגודל ספציפיים כאשר הגודל הוא לא פרקטי לשום חדר, אלה המספרים. זו מתמטיקה מדוייקת. החלופה הפרקטית היא להשתמש בסאב נוסף או להשאר עם הבעיות האקוסטיות שזה מה שרובנו בסופו של דבר עושים ..וזה כנראה לא סוף העולם ..

כל החישובים והתיאוריות מתיחסות לחדר שהוא מרובע סגור.

ליאור
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

fenderon (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 228
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

לכל המעונין, להלן לוכדי באסים יעילים יותר שעברו בדיקות מעבדה בלתי תלויות. המחיר, כמובן בהתאם -

http://www.primacoustic.com/maxtrap.htm

דוח מעבדה -
http://www.primacoustic.com/pdf/EDS/pri ... axtrap.pdf


מוצר דומה של Auralex
http://www.auralex.com/product/deep6/

דוח מעבדה -
http://www.auralex.com/wp-content/uploa ... -A-F-J.pdf


אבל כנראה שאלה לא מוצרים אמיתיים באמת, לא לפחות לפי אלה שקראו את הספר של Floyd והפכו לנביאי זעם שטוענים שכל תחום האקוסטיקה מלא שרלטנים שמוכרים ספוגים שלא עושים כלום.

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

fenderon כתב: אבל כנראה שאלה לא מוצרים אמיתיים באמת, לא לפחות לפי אלה שקראו את הספר של Floyd והפכו לנביאי זעם שטוענים שכל תחום האקוסטיקה מלא שרלטנים שמוכרים ספוגים שלא עושים כלום.
...
·

ידידי,
את זה אתה אמרת לא אני,
אבל איך אומרים, על ראש הגנב בוער הכובע..

ואם היית טורח לקרוא את הדוחות שצרפת היית רואה שהמוצר השני במוצהר לא מטפל בתדר נמוך מ 100hz ולמוצר הראשון יש יעילות מוגבלת בתדרים מתחת ל 100hz.

ליאור
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”