מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



EQ כעוזר החשוב ביותר בבניית הסאונד הנכון.


עמוד 2 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1805
מספר הודעות: 15546

 #16  נשלח: ו' 13/05/2016 21:16

JuanVirgo כתב:
ציטוט:
...


·טוב, קצת ניסחפתי, אבל בכל זאת...

מרהיב או לא מרהיב.. רוב האנשים מסובבים את האצבע ליד הראש כאשר אומרים להם שכבל יכול לעולות 100$ למטר, שלא נדבר על 500$. כך כאשר ישנו כבל מצויין שעולה 6 יורו ואני גיליתי לך אותו,
פשוט תגיד "תודה", או דלג לאשכול הבא.

הכוונה הייתה שאלבדו MK2, פשוט כבל מצויין מכל הבחינות בשילובו כאינטרקונקט.
ועושה את העבודה לא פחות טוב מכבל ישן בן 15 שעולה 500$ למטר מכסף טהור.

כן,כן.
·

להגיד לך "תודה" ?
לא תודה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1805
מספר הודעות: 15546

 #17  נשלח: ו' 13/05/2016 21:17

royla כתב:
ציטוט:
...


·
איתי מה זה קיצוני?
יש כבלים פתוחים יותר ופחות...יש כבלים מרסנים סאונד ומפורטים כמו כבלים מכסף...
לסיכום-יש מצב שיש לחבר כבלים שממש לא מתאימים...תקרא לזה קיצוניים?סבבה
·

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1425
מספר הודעות: 10571

 #18  נשלח: א' 15/05/2016 21:41

רועי, יום יבוא ונארגן לך מבחן עיוור כמו שצריך, ונוציא ממך את דיבוק הכבילה..!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
royla (רועי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 21, 2012

מיקום: כפר סבא
הבעות תודה: 284
מספר הודעות: 2023

 #19  נשלח: ב' 16/05/2016 9:41

epony כתב:
רועי, יום יבוא ונארגן לך מבחן עיוור כמו שצריך, ונוציא ממך את דיבוק הכבילה..!


·
אין ספק,שאם עד היום לא נולד האדם שהצליח-אז ברור שגם אני אכשל,
לא נכנס לויכוח....
אבל בהחלט מכבד את מי שרוצה להוציא ממני את הדיבוק,
ובמיוחד מכבד אותך

_________________
כיף חיים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 256
מספר הודעות: 1230

 #20  נשלח: ב' 16/05/2016 9:54

קצת מצחיק שהאנשים שאחראים על יצירת המוזיקה ואיך היא נשמעת לא מאמינים בכבלי היי-אנד ומחווטים את סביבת יצירת המוזיקה שלהם בכבלים טובים אבל בשום צורה לא אודיופילים ודווקא האנשים שנהנים (?) מהתוצר של החבר'ה הראשונים מקדשים כל כך את העניין הזה.

כאילו, אם הלהקה, המפיק, טכנאי הקלטות ואיש המאסטרינג לא מייחסים חשיבות לנושא, איך זה צמח להיות כזה אישיו בקהילת האודיופילים?

_________________
עזרו לך? יש כפתור במיוחד בשביל זה.
(1) הבעות תודה: DigiSUN
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
DigiSUN
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 25, 2009
הבעות תודה: 241
מספר הודעות: 549

 #21  נשלח: ב' 16/05/2016 10:06

RobotCop כתב:
קצת מצחיק שהאנשים שאחראים על יצירת המוזיקה ואיך היא נשמעת לא מאמינים בכבלי היי-אנד ומחווטים את סביבת יצירת המוזיקה שלהם בכבלים טובים אבל בשום צורה לא אודיופילים ודווקא האנשים שנהנים (?) מהתוצר של החבר'ה הראשונים מקדשים כל כך את העניין הזה.

כאילו, אם הלהקה, המפיק, טכנאי הקלטות ואיש המאסטרינג לא מייחסים חשיבות לנושא, איך זה צמח להיות כזה אישיו בקהילת האודיופילים?


נקודה מצוינת
השוק המקצועי הרבה פחות נגוע בשמן-נחשים בהשוואה לשוק הביתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 781
מספר הודעות: 15426

 #22  נשלח: ב' 16/05/2016 10:14

פשוט מאוד ע"ע "אשליית שליטה".

את המוצר, כלומר המדיה, הם לא יכולים לשנות. שינוי סידור הישיבה ו/או מיקום הרמקולים הוא גם בעייתי עקב מגבלות של מרחב, הנהלה או כד'. החלפת רכיבים עיקריים בכל פעם ששומעים סוג אחר של מוזיקה גם לא ממש יישים. אז מה נשאר? להזיז כבלים, להרים אותם מהרצפה עם זכוכיות וקרמיקות ששימשו פעם לבידוד כבלי חשמל במתח גבוה, לפזר שקי חול במקומות אסטרטגיים ולהחליף אינטרקונקטים.

האם זה עובד? ברור שכן. מאות אלפי אודיופילים בעולם אינם יכולים לטעות!

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 256
מספר הודעות: 1230

 #23  נשלח: ב' 16/05/2016 10:27

אני מעריך שזה קורה בגלל שהשוק המקצועי משתמש באוזניים למחייתו אז הוא בטוח מספיק כדי לסמוך עליהן בכל מצב.

כשסיימתי את לימודי הסאונד שלי גיליתי שהדבר הכי קשה הוא לעשות את המהפך המחשבתי ולהתחיל לסמוך על האוזניים ככלי עיקרי. הייתי מחפש כל מיני אישורים לכך שההקלטה יצאה טוב או מקליט עשרות פעמים רק כדי להיות בטוח שלא אפספס את הטייק הכי טוב או המיקום הכי נכון של המיקרופונים. כמובן שזה רק גרם לעומס ובלבול כי מה זה משנה שיש לך ארבעים טייקים שונים, אתה לא תוכל להחליט מי הכי טוב גם ככה כי אתה לא סומך על האוזניים שלך. וזה עוד קורה בלי שהתחלנו בכלל בטיפולי סאונד שונים כמו קומפרסיה וEQ על אותם הטייקים.

בקיצור, אני חושב שיש סיבה טובה למה בשוק המקצועי לא נותנים חשיבות לכבלים כאלה ובשוק הביתי כן.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
DigiSUN
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 25, 2009
הבעות תודה: 241
מספר הודעות: 549

 #24  נשלח: ב' 16/05/2016 19:57

גם המשתמש הביתי "סומך על האוזניים שלו". אבל לעתים, עד כדי כך הוא סומך עליהן, גם אם זה נעשה כנגד כל רציונל - ואז הוא גם עלול ליפול בפח (לוחות היד-שניה מראים זאת היטב).
חלק מהביקורתיות שיש להפעיל בצרכנות אודיו היא דווקא הידיעה שהחושים שלנו עלולים להטעות אותנו - את כולנו, כולל פלצנים המתיימרים להיות בעלי "אוזני זהב". השאה כזאת היא חלק מהטבע שלנו.

הנה כמה דוגמאות קלאסיות:
שמיעה סלקטיבית .
אפקט מסיבות הקוקטייל - היכולת של אדם למקד את שמיעתו לדיאלוג מסוים במקום הומה אדם ("מסיבת קוקטייל").
אפקט מקגורק - האופן בו נעשית לשמיעתנו השלמה עפ"י ראייתנו. עיצורים ממש נשמעים לנו שונה רק לפי תנועת השפתיים של הדובר מולנו!
שמיעה מסתגלת. למשל, התרגלות לסאונד של אוזניות, או באולפן: המיקס נשמע אחרת כאשר חוזרים אליו אחרי מנוחה ארוכה.
תופעה שמפילה בפח גם את טכנאי האולפן הטובים ביותר - הם מכוונים אפקט באולפן ומשוכנעים שהוא משפיע, רק כדי לגלות בסוף שהאפקט היה במצב מעקף (bypass).
אותו "ערוץ מת" במיקסר של הסאונדמן, שנועד לרַצות מתלוננים שניגשים אליו.

...ויש עוד דוגמאות.

הייתי רוצה להגיד שהסיבה לכך שיש פחות וודו בשוק המקצועי - היא כי שם המשתמשים מודעים לחולשות האנושיות שלהם (שזו בעצם סיבה הפוכה לזו שאתה ציינת). אבל אני רואה שזה לא באמת המצב. גם בענף המקצועי, טכנאים ואולפניסטים ומוסיקאים רבים יסרבו להודות, אפילו בפני עצמם, שהם נפלו בפח. בד"כ מידת הפתיות תואמת למידת ההבנה הטכנית של התהליכים אותם הם מפעילים. לכן אני דווקא חושב שהסיבות לכך שיש פחות וודו בענף המקצועי הן שתיים:
1. היצרנים המובילים בשוק המקצועי - אלה בד"כ יצרנים רציניים עם מו"פ מרשים, ולא יצרני 'בוטיק'. הציוד מורכב הרבה יותר מבחינה הנדסית. כפועל יוצא מזה, הם שמים דגש יותר על ביצועים מדידים ופחות על יוקרה. הם גם לא ישתמשו בפסאודומדע בעזות מצח. האם יעלה על הדעת שמעבדות בל, דולבי, ימאהה, ועוד רבים וטובים, יעזו להציג בקשריהם עם האקדמיה בבל"ת כמו... "טבעת שמזיזים סביב כבל לקביעת אופי הצליל"? או "מטהרים קוונטיים"? אגב, השנה חברת סוני איכזבו והוציאו "כרטיס פלאש ייעודי לאודיופילים". למיטב ידיעתי זו פעם ראשונה שפסאודומדע עצוב כזה נראה בחברה כ"כ רצינית. הרעיון הזה זכה לביקורת, ואני לא יודע אם שרד.
2. הידע של הצרכן. הרבה יותר קל למצוא ולנצל בשוק הביתי צרכנים עם יותר כסף מחשיבה ביקורתית, שאלמנט הראוותנות חשוב עבורם ואינם באמת מבינים מה מוכרים להם.
שתי הסיבות הללו מובילות לכך שבעיקר חברות לשוק הביתי יהיו אלה שיכריזו בגאון על מוצר כמו "כבל רשת אודיופילי" ויתמחרו אותו באלפי דולרים. אני אישית חושב שזו הונאה ועזות מצח ועל כן לא אקנה מהן, גם לא אוזניות. אם צרכן הוא טיפש מספיק לקנות כזה כבל, אני יכול במקום זה להכין לו תעודת טיפשות לתלות על הקיר. זה יעלה לו הרבה פחות כסף.
(3) הבעות תודה: RobotCop , roberts , BUGY
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1425
מספר הודעות: 10571

 #25  נשלח: ג' 17/05/2016 22:55

DigiSUN - יצאת קצת על סוני אז רציתי לשתף את הפיתוח האחרון של החברה איתך: פטיפון עם חיבור USB שדוגם את התקליטים בתקן Hi-Res Audio במחיר שווה לכל נפש של $600 בלבד...

www.sony.com/electronics/audio-components/ps-hx500
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 256
מספר הודעות: 1230

 #26  נשלח: ד' 18/05/2016 7:24

אני בטוח שמר סילבר יוכל לתת לנו סקירה קצרה על יכולות הפטיפון אבל לדעתי (האישית מאוד) זה מוצר לגיטימי.
אפשר להתווכח אולי על איכות הקריאה וההמרה אבל זה בהחלט נראה כמו מוצר שמישהו עם ספרית תקליטים גדולה יוכל להיעזר בו במעבר לקבצים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1425
מספר הודעות: 10571

 #27  נשלח: ד' 18/05/2016 7:57

RobotCop כתב:
אני בטוח שמר סילבר יוכל לתת לנו סקירה קצרה על יכולות הפטיפון אבל דווקא לא הייתי מכניס מכשיר כזה לקטגוריית שמן הנחשים

באמת? מכשיר שמותאם למדיה מוגבלת מאוד מבחינת שחזור התדרים בשני קצות הטווח השמיע, ואיכות דגימה שוות ערך ללא יותר מ-12 ביט (שווה ערך לטווח דינמי של כ-72db, רוב התקליטים לא עוברים את ה-65db שזה בערך 11 ביט) וקצב של פחות מ-40 הרץ במקרה הטוב (תקליט חדש לגמרי מהדפסה סופר איכותית), שמאפשר לך לדגום את התוכן באיכות של 24 ביט וקצב של 192 קסל"ש!?

בכל מקרה, הפרמיה על הפטיפון הזה מוגזמת לחלוטין, כך שגם אם מישהו ממש רוצה לשמוע תקליטים, עדיף שייקח את הכסף וישים אותו על דגם אחר...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 256
מספר הודעות: 1230

 #28  נשלח: ד' 18/05/2016 8:31

^^ אני לא בטוח שהבנתי אותך במאה אחוז.
אמנם לא התעמקתי בspecs של המכשיר אבל מה הבעיה בדגימה שמאפשרת טווח דינאמי של 72dB אם התקליט עצמו מוגבל לפחות מזה?
ובלי קשר, אני לא חושב שזה מוצר לאודיופילים שקונים תקליטים מהדפסות מיוחדות ושומעים אותם בפטיפון של עשרת אלפים דולר אלא מכשיר שמיועד לעזור לאנשים עם אוסף תקליטים גדול למחשב אותם באיכות סבירה (פלוס או מינוס) כדי שיוכלו לשמוע באוטו, ברכבת או במקומות אחרים שבהם לשמוע תקליטים זה לא ישים.

_________________
עזרו לך? יש כפתור במיוחד בשביל זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1425
מספר הודעות: 10571

 #29  נשלח: ה' 19/05/2016 17:00

יש פתרונות הרבה יותר זולים מהפטיפון הזה לדיגטוץ ויניל. הרבה יותר זולים. אפילו לסוני יש כזה פתרון יותר זול... זה נראה מכשיר להיפסטרים שעפים על עצמם גם בקטע של הרטרו לוויניל וגם בקטע של ההיי-רז.

כל ביט של עומק דגימה שקול לכ-6dB של טווח דינמי. דגימת "היי-רז" בעומק 24 ביט שקולה לדגימה של למעלה מ-135dB - בערך כפול מתקליט באיכות טובה!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 781
מספר הודעות: 15426

 #30  נשלח: ה' 19/05/2016 19:08

יש פטיפון לייזר מחברה יפנית בשם ELP. שמעתי עליו בפעם הראשונה לפני כ 7-8 שנים וגם אז זה לא היה מוצר חדש. נדמה לי שעד היום הם הצליחו למכור רק כמה עשרות בודדים במחיר של כ 15000$ ליחידה (זה המחיר לאחר הוזלה). שוקל בערך 20-22 ק"ג ונראה כאילו שיצא מקטלוג של שנות השמונים.
_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht