ועדיין, למה לעשות את השינוי אם הוא לא נדרש? השינוי הגיע בעקבות הדרישה
ואין סוף התלונות. גם יכול להיות שההבדל בין השניים היה גדול יותר אם טכנית
זה היה אפשרי בלי לעוות את הסאונד מעבר למה שעשו.
שינוי גדול מידי היה מצריך את סנהייזר לחזור לשולחן הסירטוטים וזה כנראה משהו
שהם לא היו מוכנים לעשות בשלב הזה, ועשו מה שהם מסוגלים עם התכנון המקורי.
עזוב את ביטס עכשיו, רק לשם אפשר לשייך את ה"לחץ החברתי" והפרסום המסיבי.
החברות שפונות לקהל ה"היי-אנד" ששם מי שרוכש ציוד שכזה לרוב כבר סיים בית ספר
ובנוסף החברות הללו לא משקיעות סכומי עתק בפרסום, וכמעט לא בכלל.
החברות הללו שהזכרתי (שהתעלמת מהן) עושות חיל בתחום ומדוברות כיום הרבה יותר
מחברות שנחשבו דאז מהחזקות בשוק והן ממש לא מכוונות לאותו סאונד לינארי בסגנון
כזה שעושים בו שימוש בסטודיו, אלא רחוק שנות אור משם.
הד-פיי זה אולי קן צרעות, אבל הצרעות האלה הם אנשים=דעות, ובגלל שהמיינסטרים
הולך לכיוון הסאונד הפאנצ'י וכיפי יותר החברות הללו עושות את ההתאמות בהתאם.
מה אתה חושב, שהחברות הללו מביטות במחקרים של הרמן בשביל לדעת לאן נושבת
הרוח ולאן השוק הולך?
לא, הם עוקבים באופן יום יומי אחרי הפורומים, ומקשיבים לקולות הצרכנים.
ברור! כל המאמרים כבר SOLD OUT אחרי 5 דקות..
m50x !! חוות דעת ממבינים בלבד?! אוזניות סטודיו עד 1000שח
·Roy.T כתב:ובגלל שהמיינסטרים
הולך לכיוון הסאונד הפאנצ'י וכיפי יותר החברות הללו עושות את ההתאמות בהתאם....
אבל הוא לא...בדקה האחרונה של המצגת יש סיכום של ממצאי המאמר שבודק בדיוק את השאלה הזו.
ניטרליות זה לא ממש עניין של טעם, כשלאנשים יש רפרנס כלשהו לאיך כלים וקולות אמיתיים נשמעים (ולרובם יש), אז ברור שכל חריגה מניטרליות תישמע כצורמת ולא טבעית, כמשהו שפשוט לא נכון. זאת הסיבה שמעדיפים רמקולים ואזניות ניטרליים כשמנטרלים כל מיני השפעות שלא קשורות לסאונד.
אבל הוא כן... המצגת הזו לא משנה דבר, כי בפועל סקר בהד-פיי יראה תוצאות שונות לגמרי.
ושוב, בפועל אתה רואה את זה היטב בבחירת הצרכנים.
זה רחוק מלהיות מדוייק, למה? כי ההבדל בין קולות וכלים אמיתיים לבין כאלו המוקלטים הם
הבדל עצום של שמיים וארץ, אז אולי החבר'ה בהרמן היו "מתוכחמים" ולקחו את הפרמטרים
הכי אופטימליים שיש בעולם ומולם עשו את ההשוואה. במקרה כזה אולי באמת זו תיהיה
התוצאה.
בפועל: המצב הוא שונה לחלוטין, בפועל ישנו מרחק ענק בין ה-Reproduction של הסאונד
בתוצרתו הסופית לבין הסאונד "האמיתי" שממנו נלקחה הדגימה, אין דבר יותר פשוט בעולם כולו
מלזהות כלי שמנגן בלייב לבין כזה שהוקלט. מוכן להתערב על כל סכום שבעולם במבחן עיוור.
נסה אותי.
עכשיו תוסיף את זה שחלק גדול מההקלטות "המודרניות" הן באיכות בינונית עד גרועה, וחלק ניכר מההקלטות
הישנות מאוד הן באיכות לא טובה גם כן, ומכן תבין, שדי אפשר לשטוף את המחקרים הללו באסלה מכיוון
שאנשים לא מעוניינים שהמוזיקה שלהם תשמע כמו תחת בגלל שהאוזניות או הרמקולים שלהם הם שקופים
ולינריים, ושיהיו מסוגלים לשחזר כל פגם בהקלטה (שזה בדיוק מה שרוצים בסטודיו אגב), לא, הם רוצים אוזניות
או רמקולים שידעו לצבוע את הסאונד בצורה כזו שתגרום להם להינות יותר מהמוזיקה שלהם שלרוב רחוקה מלהיות
מושלמת, גם על חשבון זה שהיא לא תיהיה מוצגת בפניהן בצורה "נכונה".
מוזיקת המעליות בכל תערוכות האודיו הללו זו לא חוכמה, גם כן כל מיני מחקרים שבוצעו בתנאים אופטימליים
מידי. בדיוק כמו להתייחס למדידות כרפרנס עיקרי, אין לזה שום קשר ולו קלוש למציאות שמשפיע על הצרכן
בבחירת הציוד שלו.
ושוב, בפועל אתה רואה את זה היטב בבחירת הצרכנים.
זה רחוק מלהיות מדוייק, למה? כי ההבדל בין קולות וכלים אמיתיים לבין כאלו המוקלטים הם
הבדל עצום של שמיים וארץ, אז אולי החבר'ה בהרמן היו "מתוכחמים" ולקחו את הפרמטרים
הכי אופטימליים שיש בעולם ומולם עשו את ההשוואה. במקרה כזה אולי באמת זו תיהיה
התוצאה.
בפועל: המצב הוא שונה לחלוטין, בפועל ישנו מרחק ענק בין ה-Reproduction של הסאונד
בתוצרתו הסופית לבין הסאונד "האמיתי" שממנו נלקחה הדגימה, אין דבר יותר פשוט בעולם כולו
מלזהות כלי שמנגן בלייב לבין כזה שהוקלט. מוכן להתערב על כל סכום שבעולם במבחן עיוור.
נסה אותי.
עכשיו תוסיף את זה שחלק גדול מההקלטות "המודרניות" הן באיכות בינונית עד גרועה, וחלק ניכר מההקלטות
הישנות מאוד הן באיכות לא טובה גם כן, ומכן תבין, שדי אפשר לשטוף את המחקרים הללו באסלה מכיוון
שאנשים לא מעוניינים שהמוזיקה שלהם תשמע כמו תחת בגלל שהאוזניות או הרמקולים שלהם הם שקופים
ולינריים, ושיהיו מסוגלים לשחזר כל פגם בהקלטה (שזה בדיוק מה שרוצים בסטודיו אגב), לא, הם רוצים אוזניות
או רמקולים שידעו לצבוע את הסאונד בצורה כזו שתגרום להם להינות יותר מהמוזיקה שלהם שלרוב רחוקה מלהיות
מושלמת, גם על חשבון זה שהיא לא תיהיה מוצגת בפניהן בצורה "נכונה".
מוזיקת המעליות בכל תערוכות האודיו הללו זו לא חוכמה, גם כן כל מיני מחקרים שבוצעו בתנאים אופטימליים
מידי. בדיוק כמו להתייחס למדידות כרפרנס עיקרי, אין לזה שום קשר ולו קלוש למציאות שמשפיע על הצרכן
בבחירת הציוד שלו.
נערך לאחרונה על ידי Roy.T ב 13/11/2018 11:20, נערך 3 פעמים בסך הכל.
·Roy.T כתב:אתה יכול לראות את זה עם ה-HD800S של סנהייזר שיצאה אחרי שנים של שליטה......
כמעט ללא עוררין של ה-HD800 כאוזניה אולי הטובה בעולם, שבין היתר עשו
אותה מעט חמימה יותר בחתימה שלה.
אתה יכול לראות את זה עם ההצלחה האדירה של חברות כמו AUDEZE שלקחה
נתח מכובד משוק ההיי-אנד שהסאונד שלהן צבוע לחלוטין.
...
זה לא שהסאונד של אודיזי בהכרח צבוע (ובטוח שלא "לחלוטין") אלא זו פשוט תפישה שונה של נייטרליות מהתפישה של סנהייזר (שבהחלט הגיבו לפידבק של משתמשי הHD800 המקוריות לגבי סאונד "טבעי" יותר אחרת אין שום סיבה לעדכון הזה ולפגיעה ביוקרה של מוצר הדגל שלהם (במחיר שפוי לפחות)), ומהתפישה של הרמן. זה אולי מה שאדון יבגני מפספס כרגיל, שגם תפישה של נייטרליות היא לגמרי סובייקטיבית ומאוד תלויית זיכרון והקשר.
לגבי זה שAKG כבר לא איתנו, לפחות לא במהות, אין לזה לאופי סאונד כזה או אחר אלא נטו ניהול קלוקל בתקופה של כ15 שנה שהטביע את החברה הנהדרת שהיא הייתה.
תלוי בדגם, ה-LCDX שזו אוזניה שנחשבת אצל אודיזי כאוזניית "עבודה" ונמכרת בעלות
מוזלת כ-Creator Edition בלי כל הבאנדל הרגיל והיא אכן יותר נייטלית מבחינת גוון הסאונד
שלה.
גם ה-LCD2C הן דומות ל-X במובן הזה אגב, אבל פחות.
למרות שנייטרליות זה מושג מעט חלקלק, בדיוק כמו שאמרת על עניין התפיסה של נייטרליות.
שאני אומר "צבוע", זה לא בהכרח שאוזניה אינה נייטרלית, ה-LCD3 הן מאוד נייטרליות
מהבחינת איזון שלה, אבל מבחינת הסאונד היא צבועה ברמה של כאילו יש לה איזה DSP
בפנים שמשחק עם הגוון של הסאונד.
מבחינתי הן נהדרות, ותמיד אמרתי שזו הבייבי שלי לא משנה כמה אוזניות היו, יש או יהיו לי.
יכול להיות, למרות שחברה שמוכרת הרבה ויש לה על מה להישען, כנראה תוכל לשרוד. האמת היא
שהרוב המוחלט של האנשים שדיברתי איתם על AKG פשוט לא התחברו אליהן..
אני מבין את זה במובן מסויים, כלומר הן בסדר, אבל בדרגות המחיר שלהן כבר יש אופציות הרבה
יותר טובות.
חוץ מזה שהם עשו בחירות ממש לא רציונליות בעיצוב שלהם, כמו זה שהן והכבל שלהם אינו מאוזן כמו
רוב אוזניות ההיי-אנד בשוק. אנשים משקיעים כסף רב בציוד כולל מגברים מאוזנים וכל הדברים מסביב
ורוצים שתיהיה להם את האפשרות לרכוש כבלי אפטרמרקט ואפשרות להשתמש בציוד שלהם איך
שיבחרו. זה היה Major turn-off כמו שאומרים ללא מעט אנשים, בטח כאלה ששקלו אוזניית רפרנס
כמו ה-K812 בעלות של 1500 דולר.
מוזלת כ-Creator Edition בלי כל הבאנדל הרגיל והיא אכן יותר נייטלית מבחינת גוון הסאונד
שלה.
גם ה-LCD2C הן דומות ל-X במובן הזה אגב, אבל פחות.
למרות שנייטרליות זה מושג מעט חלקלק, בדיוק כמו שאמרת על עניין התפיסה של נייטרליות.
שאני אומר "צבוע", זה לא בהכרח שאוזניה אינה נייטרלית, ה-LCD3 הן מאוד נייטרליות
מהבחינת איזון שלה, אבל מבחינת הסאונד היא צבועה ברמה של כאילו יש לה איזה DSP
בפנים שמשחק עם הגוון של הסאונד.
מבחינתי הן נהדרות, ותמיד אמרתי שזו הבייבי שלי לא משנה כמה אוזניות היו, יש או יהיו לי.
יכול להיות, למרות שחברה שמוכרת הרבה ויש לה על מה להישען, כנראה תוכל לשרוד. האמת היא
שהרוב המוחלט של האנשים שדיברתי איתם על AKG פשוט לא התחברו אליהן..
אני מבין את זה במובן מסויים, כלומר הן בסדר, אבל בדרגות המחיר שלהן כבר יש אופציות הרבה
יותר טובות.
חוץ מזה שהם עשו בחירות ממש לא רציונליות בעיצוב שלהם, כמו זה שהן והכבל שלהם אינו מאוזן כמו
רוב אוזניות ההיי-אנד בשוק. אנשים משקיעים כסף רב בציוד כולל מגברים מאוזנים וכל הדברים מסביב
ורוצים שתיהיה להם את האפשרות לרכוש כבלי אפטרמרקט ואפשרות להשתמש בציוד שלהם איך
שיבחרו. זה היה Major turn-off כמו שאומרים ללא מעט אנשים, בטח כאלה ששקלו אוזניית רפרנס
כמו ה-K812 בעלות של 1500 דולר.
·Catskinner כתב:מאוזנות ונקי זה לא מה שמאפיין את ה M50x.
אלו אוזניות עם הדגשה על הבאס והגברה לא נעימה של הגבוהים...
אם תקנה להן רפידות אחרות ותכסה את הדרייבר יש מצב שהבאס יעלם.
אני חושב שב 1000ש"ח שזה תקציב טוב, הייתי הולך על כך דגם גבוה של אזניות ולא מצטער.
אני לא זוכר ב 100% אבל לדעתי M50 עולות איזה 350ש"ח בחו"ל וזה לא יחשב לכזה בזבוז גם אם תקנה דווקה אותן.
אבל רצוי ללכת בתקציב הזה למשהו מקצועי
·Ilyan כתב: זה אולי מה שאדון יבגני מפספס כרגיל, שגם תפישה של נייטרליות היא לגמרי סובייקטיבית ומאוד תלויית זיכרון והקשר....
אבל היא לא, נראה לי שגם מצגת פשוטה של 6 דקות אתם לא מסוגלים לעכל...
כשמעמידם את האנשים במבחן עיוור, הם בוחרים שוב ושוב, באופן מאד עקבי, בלי קשר לגיל, מדינת מוצא, מגדר, סוג התוכן המנוגן וכו', אוזניות שהן ניטרליות בעצמן או שאוזניות שעשו להם EQ כדי שיהיו ניטרליות, על פני אוזניות אחרות.
נערך לאחרונה על ידי evgenetic ב 13/11/2018 13:07, נערך פעם 1 בסך הכל.
·Rodness כתב:רק לא הבנתי מדוע בחירה רגעית של מישהו היא חשובה או משקפת משהו?
מי מאיתנו לא התאהב באוזניות מסויימות ואז שינה את דעתו לאחר שבילה איתן מספר שבועות\חודשים?...
השאלה יותר רלוונטית היא כמה מהם הם אנשים שרכשו אוזניות נייטרליות ואז שינו למשהו לא נייטרלי. פרקטית אפשר לשאול את זה אחרת, כמה אנשים ירדו ממשהו כמו HD800 למשהו עם עקומת היענות מטורללת יותר.
·evgenetic כתב:
·......
השאלה יותר רלוונטית היא כמה מהם הם אנשים שרכשו אוזניות נייטרליות ואז שינו למשהו לא נייטרלי. פרקטית אפשר לשאול את זה אחרת, כמה אנשים ירדו ממשהו כמו HD800 למשהו עם עקומת היענות מטורללת יותר....
פרקטית? כמות אין סופית של אנשים.
קרא את הת'רד הרישמי של ה-HD800 בהד-פיי. חצי מהאנשים מאסו מהחתימה הלינארית
הזו והלכו למשהו חמים יותר, והחצי השני יצאו למסע חיפושים של שידוך מתאים להן לרוב
שהוא מבוסס שפורפורות ודאקים חמימים בשביל לצבוע את הסאונד שלהן.
אין בשוק אוזניה שנחשבת כזו בעייתית מבחינת התאמת ציוד והצורך של אנשים
"לתקן" אותה מה-HD800. זו עובדה גמורה.