מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מערכת הכריזה של האוטובוסים


עמוד 2 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > כללי > ללא קשר
מחבר הודעה
ufffnick
חבר כבוד
חבר כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 491
מספר הודעות: 4577

 #16  נשלח: ד' 02/10/2019 14:45

או פשוט לשים מקרופון חיצוני לאוטובוס שבעצירה לוקח מדידת רעש סביבה וקובע מה יהיה הווליום של הכריזה ביחס לרעש סביבתי.
לא צריך שעון, לא צריך להתעסק...
רק לקבוע מה ההפרש בדציבלים שהתקן מבקש כדי שישמע ביחס לסביבה.

_________________
הפרוייקטים שלי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
amira (אמיר)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 20, 2004

מיקום: ישראל
הבעות תודה: 92
מספר הודעות: 678

 #17  נשלח: ה' 03/10/2019 8:13

oferlaor

קיים תקן, בתקנות עצמן. עומדים בו. הבעיה שגם כשעומדים בתקן ואפילו בצד המחמיר שלו (55 db) באמצע הלילה, ברחוב שקט, זה מפריע...אני לחלוטין מבין זאת.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
amira (אמיר)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 20, 2004

מיקום: ישראל
הבעות תודה: 92
מספר הודעות: 678

 #18  נשלח: ה' 03/10/2019 8:14

ufffnick כתב:
או פשוט לשים מקרופון חיצוני לאוטובוס שבעצירה לוקח מדידת רעש סביבה וקובע מה יהיה הווליום של הכריזה ביחס לרעש סביבתי.
לא צריך שעון, לא צריך להתעסק...
רק לקבוע מה ההפרש בדציבלים שהתקן מבקש כדי שישמע ביחס לסביבה.


לא מכיר פיתרון כזה. בשמחה נבדוק יישימות.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
amira (אמיר)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 20, 2004

מיקום: ישראל
הבעות תודה: 92
מספר הודעות: 678

 #19  נשלח: ה' 03/10/2019 8:19

Amir64 כתב:


ציטוט:
...


כלומר, לפני 6 שנים ניתנה הנחייה שהעוצמה תיקבע גם לפי השעה ביום, ואתה אומר שבמשך 6 שנים לא נמצא פתרון?
חברה עסקית שמוצר שלה חייב שתהיה בו יכולת כזו, ולא מסוגלת להציע פתרון לאחר 6 שנים מהבקשה, לא תהיה קיימת יותר.
כל מהנדס אלקטרוניקה מתחיל צריך לספק לך פתרון עובד לקביעת עוצמת dB של רמקול לפי שעה ולפי רעש סביבתי בתוך חודש עבודה, וזה בהגזמה. ואם לא, הוא במקצוע הלא נכון.

ביזיון שאחרי הנחיה כזו, שיצאה כאמור לפני 6 שנים, אתה בא ואומר תנו לי פתרון.

2. ראית למשל ב- waze שיש מצב יום ומצב לילה לתצוגה? ההופך את המסך לכהה בלילה?
אתה חושב שמסובך לממש את אותו דבר בדיוק, רק שיוריד ווליום לרמקול במקום להחליף צבע תצוגה?

3. ראית את חיישן האור במכוניות, שמדליק את אורות הרכב בתלות לכמות האור בסביבה?
כל כך קשה לחבר אחד כזה, שינמיך ווליום למערכת כריזה כשחשוך בחוץ?

4. מיקום גיאוגראפי?
אתה בטוח מכיר את השילוט האלקטרוני בתחנות שמודיע מתי האוטובוסים הבאים יגיעו לתחנה.
אז כבר יש לך את הפתרון לבעיה הגיאוגראפית.

5. אנחנו כקוראים בפורום לא צריכים להציע לך פתרון.
אתה, כאחראי על נושא במשרד התחבורה (אם זה תפקידך), צריך:
א, להושיב פונקציונר, שישב ויחליט באיזו סביבה ואיזה תנאים, מה יהיה הווליום של המערכת.
ב, לפנות לחברה שממנה הוזמן המוצר, ולהזמין ממנה פתרון עובד תוך מספר חודשים קטן.


צודק. "אתם" לא צריכים. גם אני קורא בפורום ולא הייתי חייב להגיב...בשביל זה יש מערך שלם של פניות ציבור. אבל, אנחנו אזרחים במדינה ומטרתנו שיפור השירות, אז אני מגיב, כי למדתי שיש לא מעט שכל בפורום הזה ואולי מישהו יציע פיתרון אחר ממה שחשבנו עליו (ביזיונרים וחסרי יכולת שכמונו).

ומה זה משנה שזו בכלל לא אחריותנו, אלא, סמכות ואחריות משרד המשפטים (נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות) ואנחנו רק אחראים על יישום ההוראות הקבועות בחוק. עדיין, שאלתי, בכוונה אמיתית, באם ישנה הצעה פרקטית אחרת...אבל כאמור, אתה צודק...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
amira (אמיר)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 20, 2004

מיקום: ישראל
הבעות תודה: 92
מספר הודעות: 678

 #20  נשלח: ה' 03/10/2019 8:28

בלי מאמץ גדול מידי אפשר לקבוע שעות סבירות ועוצמות סבירות לכל תחנה וברור שבדיזינגוף הערכים יהיו שונים מבאיזה רחוב מגורים עם תחנה בודדת.

ברור שזה לא פתרון מושלם אבל הוא קל מאוד למימוש מהיר. הוא לא מונע זה שיפתחו משהו יותר חכם להחליפו בעתיד.
·

אנא בלי לפגוע או חלילה להעליב, ראה התייחסותי להרצאתו של ד"ר חיים שפירא. אם אתה חושב שאין בעיה ומאד קל ליישם...תסלח לי אבל, אתה לא מבין איך תחבורה ציבורית פועלת.

אין לי שום כוונה להצטדק הנושא ידוע, מוכר וכואב!

אני כן מתכוון לנסות לפתור אותו. וכן זה ייקח זמן, הן בשל הצורך במציאת פיתרון ראוי והן בשל תיקוני החקיקה הנדרשים.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
moco (משה)
חבר כבוד
חבר כבוד

הצטרף בתאריך:
  Dec 01, 2004
הבעות תודה: 344
מספר הודעות: 20534

 #21  נשלח: ה' 03/10/2019 11:10

amira כתב:
·

אנא בלי לפגוע או חלילה להעליב, ראה התייחסותי להרצאתו של ד"ר חיים שפירא. אם אתה חושב שאין בעיה ומאד קל ליישם...תסלח לי אבל, אתה לא מבין איך תחבורה ציבורית פועלת.

·

אתה צודק שאני מבין קטן בתחבורה ציבורית אך מצד שני, אם תרשה לי להעיד על עצמי, יש לי קומון סנס שמספיק כדי לדון בנושא.
בהתייחס להרצאה על נהגי מוניות שאתה מזכיר, היא לא ממש רלוונטית. פתרונות טכנולוגיים כאן הם פשוטים ובעיות חקיקה וביורוקרטיה מסובכות יותר כבר נפתרו, וזה בעיקר עיניין שלמישהו בעמדה משפיעה יהיה איכפת ויתחיל להזיז תהליכים.

ברור שלהטמיע מערכת חדשה באוטובוסים זה מסובך בהרבה מלהטמיע אותה בבית או במפעל פרטי - גם בגלל היקף העיניין וגם בגלל עינייני חקיקה וביורוקרטיה.
אבל אני לא משווה בין מערכת התחבורה הציבורית למפעל פרטי אלא משווה בין הבעייה שבה אנחנו דנים לבין דברים שכבר נעשו בהצלחה באוטובוסים. למשל: כל מערכת הרב-קו (מסובך בהרבה מהנידון כאן), תצוגות דינמיות בתחנות וגם אותה מערכת כריזה שאנו דנים בה עכשיו.
כמו שעשו את הדברים הנ"ל, בוודאי שאפשר לממש את אחד הפתרונות שהוצעו פה (או פתרון אחר). מדובר בבדיוק אותה מערכת תחבורה ציבורית ולכן אין צורך שאבין אותה לעומק כדי להביע דיעה.

ברור לכולם שאף פתרון לא ימומש מהיום למחר, אבל ככל שתידחה ההתחלה, כך יידחה הסיום.

אגב, כתבת "במקרה אני האדם לפנות אליו בנושא". מה תפקידך?

_________________
משה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
molvy (משה לוי)
ht-friend
ht-friend


הצטרף בתאריך:
  Mar 16, 2010
הבעות תודה: 1180
מספר הודעות: 6202

 #22  נשלח: ה' 03/10/2019 11:20

amira כתב:
בלי מאמץ גדול מידי אפשר לקבוע שעות סבירות ועוצמות סבירות לכל תחנה וברור שבדיזינגוף הערכים יהיו שונים מבאיזה רחוב מגורים עם תחנה בודדת.

ברור שזה לא פתרון מושלם אבל הוא קל מאוד למימוש מהיר. הוא לא מונע זה שיפתחו משהו יותר חכם להחליפו בעתיד.
.
·

מסכים איתך שזה לא הפתרון האולטימטיבי ומסכים עוד יותר שהוא קל ליישום וישפר את המצב עשרות מונים

ואני שואל למה לא ליישם את זה ממש במיידי?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
moco (משה)
חבר כבוד
חבר כבוד

הצטרף בתאריך:
  Dec 01, 2004
הבעות תודה: 344
מספר הודעות: 20534

 #23  נשלח: ה' 03/10/2019 11:34

molvy כתב:
ציטוט:
...
·

מסכים איתך שזה לא הפתרון האולטימטיבי ומסכים עוד יותר שהוא קל ליישום וישפר את המצב עשרות מונים

ואני שואל למה לא ליישם את זה ממש במיידי?
·
היי, זה אני, לא הוא
הוא ציטט בלי לצטט

_________________
משה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 1187
מספר הודעות: 7747

 #24  נשלח: ה' 03/10/2019 12:47

amira כתב:


ציטוט:
...


צודק. "אתם" לא צריכים. גם אני קורא בפורום ולא הייתי חייב להגיב...בשביל זה יש מערך שלם של פניות ציבור. אבל, אנחנו אזרחים במדינה ומטרתנו שיפור השירות, אז אני מגיב, כי למדתי שיש לא מעט שכל בפורום הזה ואולי מישהו יציע פיתרון אחר ממה שחשבנו עליו (ביזיונרים וחסרי יכולת שכמונו).

ומה זה משנה שזו בכלל לא אחריותנו, אלא, סמכות ואחריות משרד המשפטים (נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות) ואנחנו רק אחראים על יישום ההוראות הקבועות בחוק. עדיין, שאלתי, בכוונה אמיתית, באם ישנה הצעה פרקטית אחרת...אבל כאמור, אתה צודק...


לא יודע מי אתה ומה תפקידך במערכת.
אתה לא צריך לקבל המלצות לאיך פותרים בעיה.
אתה, או כל רגולטור אחר, שאמור להגדיר מה הדרישות למערכת כל שהיא בכלל, ומערכת כריזה המסייעת לעוורים בפרט, לא צריך כלל להכנס לעניין ה-"איך", אלא רק לעניין ה- "מה".
ה- "מה", היא ההחליטה מה צריכה להיות עוצמת הכריזה בכל סביבה אפשרית בה אוטובוס עוצר בתחנה.
לעניין ה-"איך" שהיצרן ישבור את הראש.
ואם הוא מגיע למסקנה שהדרך הטובה ביותר לקבוע מה העוצמה של המערכת היא:
1. לספור באיזה אחוז מהחלונות בבניין הסמוך יש אור.
2. לספור לכמה אנשים בתחנה יש מקל עזר לעיוור.
3. לבדוק אם כריזה של אוטובוס סמוך גם עובדת, ולכן יש להגביר ב- 3dB את הרמקול.
....
100. אפשר להגיע גם למספר כזה של אפשרויות.

תסמוך על היצרן שיביא לך פתרון טכנולוגי לדרישה שלך לכריזה בעוצמה מספקת לכל תרחיש זמן ומקום התחנה במרחב.

לעניין הביזיון.
איך אתה היית מגדיר את זה, לאור האמור בכתבה מלפני 6 שנים,
שמשרד התחבורה מוציא הנחיה לקבוע עוצמה תלויית שעה, עם תאריך כניסה לתוקף.
- לא פתרון אופטימאלי, אבל מאפשר הקלה מסויימת לדיירי סביבת התחנה.
ההנחיה זו לא מבוצעת, ואחרי 6 שנים אתם באים ושואלים איך אפשר לממש את זה?

התרגום של בקשה כזו הוא: ב- 6 שנים לא נעשה כלום.

נ.ב.
נזכרתי בעוד דבר שמתנהל דומה במשרד התחבורה:
ב- 2011 נכנס תיקון לחוק הסרת אזעקות רועשות מכלי רכב.
החוק קבע שהחל מ- 2011, אסור להתקין אזעקה המפעילה צופר ברכב חדש שעולה לכביש.
כמו כן, נקבע שיש תקופה של 6 שנים (עוד פעם 6 שנים?) בסופה נדרש שתוסר\תנותק האזעקה הרועשת בכל רכב שמותקנת עליו מערכת כזו.

תקופת מעבר זו הסתיימה ב- 27/7/2017
אז למה לקראת סוף 2019 אף אחד לא עשה עם זה כלום?
המון אזעקות רכב מצפצפות בכל שעות היום והלילה, כולל הציפצופים המטרידים של פתיחת וסגירת הרכב.
לא רק במכוניות ישנות, אלא גם במכוניות חדישות שעלו לכבוש בשנים האחרונות?
(מכיר מישהו עם אופנוע קל חדש, שנקנה השנה, עם אזעקה רועשת כזו, שמצייצת בחדווה ובעוצמה רבה בכל הפעלה\נטרול שלה)

הנה קישור לכתבה המזכירה את הנושא:
https://cars.walla.co.il/item/3084068
פרופיל | שלח הודעה | חפש
molvy (משה לוי)
ht-friend
ht-friend


הצטרף בתאריך:
  Mar 16, 2010
הבעות תודה: 1180
מספר הודעות: 6202

 #25  נשלח: ה' 03/10/2019 14:03

moco
·

באמת לא הבנתי את הפוסט הזה שלו

אבל אני מסכים שזה פתרון די טוב וקל לביצוע

אולי הוא ירים את הכפפה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
mickeyar (Mickey)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2014
הבעות תודה: 66
מספר הודעות: 840

 #26  נשלח: ה' 03/10/2019 15:17

סתם רעיון
למה לא כמו ברמזורים? כאשר מגיע עוור הוא לוחץ על הכפתור ורק אז מתחיל השמע.
מדוע לא לעשות אותו הדבר בתחנת אוטובוס, מגיע עוור, לוחץ על הכפתור ורק אז מתחילה הכריזה לעבוד לזמן מסויים, 30 דקות?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
urisavor
ht-friend
ht-friend

הצטרף בתאריך:
  Sep 08, 2009

מיקום: רחובות
הבעות תודה: 49
מספר הודעות: 902

 #27  נשלח: ה' 03/10/2019 15:51

יש לי כמה שאלות:
1) מה פוטנציאל ההתקנה של פתרון (כמה אוטובוסים? כמה תחנות?)
2) מה מחיר סביר ליחידה (שוב, יחידה ניידת ויחידה קבועה)?
3) מי אחראי לעלות התקנה?
4) מה הן סוגיות האחזקה המתמשכת (מי? כמה?)

POC של יחידה אפשר להרים מאד בקלות (למשל על בסיס RaspberryPI או אפילו ארדווינו), אני בטוח שע"י רבים וטובים בפורום.
- כולל מקלט GPS
- כולל יציאת אודיו למגבר (קיים? צריך להוסיף?)
- כולל מיקרופון למדידת עוצמת רעש
- כולל יחידת ממשק (מסך+מגע) לקונפיגורציה וכו'
- כולל קבצי הקלטה של ההודעות הקוליות
- וכולל תוכנה לניהול כל הנ"ל

אם הפוטנציאל העיסקי סביר, אני בטוח שיהיו קופצים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 355
מספר הודעות: 4340

 #28  נשלח: ה' 03/10/2019 17:03
Re: מערכת הכריזה של האוטובוסים

amira כתב:
@legopart
·
ידידי,

אתה צודק. אבל!!! הכריזה אינה החלטה של אגד או אף חברת תח"צ אחרת, לרבות משרד התחבורה. היא חובה חוקית מתוקף תקנות הנגישות ומטרתה לסייע לעיוורים או כבדי ראייה לדעת להיכן הגיעו.

מלבד לתקן את התקנות (מה שלא יקרה בשל מטרתן כאמור לעיל), אין כרגע צה לעשות נגד.

מצטער, (במקרה אני האדם לפנות אליו בנושא)
·
האמתי שקצת הפחדת אותי בתשובה שלך בטעה שזה מובן שלא נוח לי, אבל ימשיכו לעשות את זה לרעתי ולגרום לי לסבול.
ועוד העלת את זה שאתה בעל סמכות ובגלל זה שללת אותי לגמרי, בגלל זה לא רציתי יותר להתייחס לנושא.
אבל מכיוון שעכשיו אתה מעלה את זה שאתה כן רוצה לדון כאן על הנושא, אז בו ננסה לדון.


קודם כל, התחושה היא כאילו ילדים קטנים משחקים לך באופן קבוע על יד הבית.
זה ממש מציק לי בתור אזרח, זה גורם לכל הרחוב לרעום, מסכנים החנויות שצמודות מאוד לתחנה.
זה גם פוגע בתחבורה באזור.
הרי קיים חוק על איסור שימוש בצופר כי זה מסיח את הדעת של נהגים אחרים בזמן הנהיגה.
בנוסף עבור הולכי הרגל קיים סיכון מוגבר בזמן שהאוטובוס חונה כי הם יוצאים ואיכשהו עוקפים אותו מקדימה ומחורה ולכיוון הכביש ובשילוב עם הכריזה המחרישה זה מסכן ויכול להביא אותם לדריסה כי נהגים לא יבחינו בהם!
אוטובוס הוא כלי מסוכן ומגושם, רכב בגודל של משאית, כל תנוע שלו מסכנת רכבים אחרים, עיסוק הנהג בעניינים הכספיים בזמן הנהיגה מסכנת אותו ואת כל האוטובוס והסביבה, אוטובוס הוא גם כלי שיוצר הרבה רעש בלי הכריזה שלו.


עכשיו בקשר לעוורים, שאני דיי בטוח שהם מקבלים סיעוד ולא נותנים להם לטייל ברחוב על דעת עצמם.
אז קודם כל, הקול שבוקע מתוך האוטובוס הוא נורא חזק ומפוזר, לאנשים בפנים שמקבלים תהודה וזה בכלל מבלבל אותם ואת הנהג (שעסוק בשיח עם הנושאים, בלהסתכל על הדרך ובעניינים הכספיים)
מבחינת הרחוב, הצליל ממש מבוזר וחזק ועיוור על בטוח לא יוכל לדעת איפה בדיוק האוטובוס עוצר.

פתרון:
אני מציע, כמו שיש על השלטים האלקטרוניים רמקולים מובנים, פשוט לשים עמוד עם רמקול במקום שבו דלת האוטובוס צריכה להפתח והרמקול יצביע בול על תחנת האוטובוס.
האוטובוסים היום במיילא עובדים על GPS אז בדיוק כשהאוטובוס יחנה בתחנה ויעצור לכמה שניות ואם אין אף אחד יסע.
כך גם אפשר פשוט לשדר לרמקול שישמיע צליל ישר אל התחנה והאנשים בה ולא לכל הרחוב.

וכמובן להנמיך את הרמקולים בתוך האוטובוס

עוד אפשרות היא להרכיב רמקול חיצוני מצידו הימיני של האוטובוס או איפה שנמצאת דלת הכניסה אליו, ככה האוטובוס ישמיע צליל עגינה רק לכיוון התחנה שבה הוא עוצר, ובתור התחשבות יעשו את זה חלש.




הדבר הזה הוא סבל לנהגים, לאזרחים שגרים במקום בדרך קבע, לחנויות, לנוסעים.
זה פשוט בלתי נסבל.
אני לא מבין מה חשבו שבכזו קלילות אישרו את זה, ואנחנו נצטרך לעבור ייסוריים כדי לנסות ולהוריד את זה.

פשוט אסון, אני אומר לך שעבורי הדבר הזה הוא פשוט מטרד.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 1187
מספר הודעות: 7747

 #29  נשלח: ה' 17/10/2019 11:07
Re: מערכת הכריזה של האוטובוסים

legopart כתב:
אני לא מבין מה חשבו שבכזו קלילות אישרו את זה, ואנחנו נצטרך לעבור ייסוריים כדי לנסות ולהוריד את זה.
פשוט אסון, אני אומר לך שעבורי הדבר הזה הוא פשוט מטרד.


כמו שמחוקקים את רוב החוקים בארץ:
יש לח"כ רעיון (או שמישהו מאכיל אותו ברעיון לחוק שעוזר לסקטור מסויים), הוא מעלה הצעת חוק, ללא מחשבה עמוקה על המשמעות.
כל חברי הכנסת יושבים במליאה, ומצביעים בעד\נגד החוק, בלי באמת לנסות ולהבין את המשמעויות הכוללות של החוק, חוץ מעלות כספית, אולי.
ואז כשיש חוק, ומגלים את החורים שבו, אף אחד לא טורח לעשות כלום כדי לתקן את החוק, אם אין איזה לוביסט חזק שדוחף לתקן את החוק כדי לתקן עוולה שנעשתה לו, לדעתו.

רוצה דוגמה?
עשרות אלפי משפחות המעסיקות עובד זר המטפל באחד מבני הבית חייבות לשלם לעובד הזר יום חופש ביום הבחירות, או לשלם לו שכר כפול אם הוא מסכים לעבוד ביום הבחירות.
למה?
כי חוקקו חוק יום שבתון במשק, כדי לעודד את בעלי זכות ההצבעה להצביע.
מדוע העובדים הזרים כלולים בחוק הזה?
המחוקקים לא העלו על דעתם, בדיונים על החוק, שיש עובדים במשק שאינם בעלי זכות הצבעה בישראל.
ולאחר שזוהתה הבעיה, אף אחד לא טורח לתקן אותה, כי מה אכפת לכמה מחוקקים שהציבור משלם על הטעות בחוק, ולא הם עצמם?
אישית, אני חושב שלא צריך את החוק הזה כלל, אבל אם כבר חוקקתם אותו,
למה להמשיך לפגוע, ע"י טעות טפשית בניסוח החוק, באוכלוסיות הכי חלשות, ולהפיל עליהן עול כספי שממש לא מחוייב המציאות?

ויש עוד המון דוגמאות.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
moco (משה)
חבר כבוד
חבר כבוד

הצטרף בתאריך:
  Dec 01, 2004
הבעות תודה: 344
מספר הודעות: 20534

 #30  נשלח: ה' 17/10/2019 14:35
Re: מערכת הכריזה של האוטובוסים

Amir64 כתב:

רוצה דוגמה?
עשרות אלפי משפחות המעסיקות עובד זר המטפל באחד מבני הבית חייבות לשלם לעובד הזר יום חופש ביום הבחירות, או לשלם לו שכר כפול אם הוא מסכים לעבוד ביום הבחירות.
למה?
כי חוקקו חוק יום שבתון במשק, כדי לעודד את בעלי זכות ההצבעה להצביע.
מדוע העובדים הזרים כלולים בחוק הזה?
המחוקקים לא העלו על דעתם, בדיונים על החוק, שיש עובדים במשק שאינם בעלי זכות הצבעה בישראל.
·

זו לא בדיוק דוגמא טובה למה שאתה מנסה להדגים.
כשחוקקו את החוק, זה היה בערך עם קום המדינה, ומן הסתם, אפשר היה לספור עובדים זרים ביד אחת. ריבוי עובדים זרים בארץ זה במשהו של שני העשורים האחרונים בערך.
אז זה ש"המחוקקים לא העלו על דעתם" היה מאוד סביר בזמנו, והמצב הנוכחי הוא בגלל המציאות שהשתנתה, לא בגלל קוצר ראות של המחוקק .

יש כמובן מספיק דוגמאות אחרות שכן מתאימות.

_________________
משה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > ללא קשר עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht