חכם_חנוכה - אני מנסה להבין אפא אני מפספס אותך. באמת. לא מדובר פה על לקוח שרכש מוצר ורוצה להחזיר אותו. לא. חד וחלק לא. מדובר פה על לקוח שקנה מוצר, וטוען שקיבל מוצר אחר לגמרי. לכל חנות בארץ יש את הזכות להגיד "החוק מחייב אותי להחזיר לך את הכסף על המוצר שמכרתי לך, לא זה המוצר שמכרתי לך, לך הביתה". ונחש מה? רובן יעשו זאת מתוך הנחה שאתה מנסה לרמות אותן. שוב - נסה ותיווכח בעצמך.
מה לא מובן?
ואה - לנכות 100 ש"ח זה חוקי וטוב, אבל לא להחזיר קופון של 50 ש"ח זה שערוריה?
זה השירות של אמזון?
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
לי היו שתי דוגמאות מהחודש האחרון סותרות לשירות שלהם:
1. הזמנתי עכבר גיימינג מדגם מסויים וקיבלתי אחר מדגם נחות יותר. בסך הכל ביקשתי שיזכו אותי את בהפרש, החליטו לזכות את כל הסכום. יפה.
2. במקרה אחר הזמנתי מעיל ועוד מוצר שלא התאימו במידות. ביקשתי חהחזיר. אז אמרו לי שאני מאבד את קופון 50 הדולר של בנק הפועלים וגם את ה 24 דולר המסים ששילמתי לא אקבל חזרה. שאלתי למה? אני מחזיר את המוצרים, לא מחליף. לא נתנו לי תשובה אחרת...
1. הזמנתי עכבר גיימינג מדגם מסויים וקיבלתי אחר מדגם נחות יותר. בסך הכל ביקשתי שיזכו אותי את בהפרש, החליטו לזכות את כל הסכום. יפה.
2. במקרה אחר הזמנתי מעיל ועוד מוצר שלא התאימו במידות. ביקשתי חהחזיר. אז אמרו לי שאני מאבד את קופון 50 הדולר של בנק הפועלים וגם את ה 24 דולר המסים ששילמתי לא אקבל חזרה. שאלתי למה? אני מחזיר את המוצרים, לא מחליף. לא נתנו לי תשובה אחרת...
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
בנוגע ל- "אתגר" של @Huber, כל הרשתות בארץ מציגות "מדיניות החזרת מוצרים" ושם רשום שלא ניתן להחזיר את המוצר אם נעשה בו שימוש, לכן במקרה המדובר, הרשת לא תקבל את המוצר והכסף לא יחזור.
https://www.consumers.org.il/category/gifts_returning
@חכם_חנוכה
הדברים שלך נכונים רק במקרים בהם אין לא נקבעה "מדיניות החזרת מוצרים" - ותהיה בטוח שכל חנות בארץ מכסה את עצמה עם תלית המדיניות במקום כלשהו בחנות.
https://www.consumers.org.il/category/gifts_returning
@חכם_חנוכה
הדברים שלך נכונים רק במקרים בהם אין לא נקבעה "מדיניות החזרת מוצרים" - ותהיה בטוח שכל חנות בארץ מכסה את עצמה עם תלית המדיניות במקום כלשהו בחנות.
@ziv_r
·
אתה טועה ומטעה
לא מדובר על רכישה פיזית בחנות אלא מכר מרחוק
אף חנות או רשת היא לא מעל לחוק וכמובן שלא יכולה לקבוע לעצמה את הכללים
לא כתבתי בשום מקום שאם נעשה שימוש אפשר להחזיר אלא ציינתי בפירוש אם האריזה נפתחה
וכמובן שמקרה המדובר לא נעשה שימוש אלא אי התאמה ולכן בארץ בעסקת מכר מרחוק הוא היה מקבל את כול הכסף ששילם בלי להביא אישור משטרה או כול שטות אחרת
·
אתה טועה ומטעה
לא מדובר על רכישה פיזית בחנות אלא מכר מרחוק
אף חנות או רשת היא לא מעל לחוק וכמובן שלא יכולה לקבוע לעצמה את הכללים
לא כתבתי בשום מקום שאם נעשה שימוש אפשר להחזיר אלא ציינתי בפירוש אם האריזה נפתחה
וכמובן שמקרה המדובר לא נעשה שימוש אלא אי התאמה ולכן בארץ בעסקת מכר מרחוק הוא היה מקבל את כול הכסף ששילם בלי להביא אישור משטרה או כול שטות אחרת
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
שיטת מצליח.
רוב האנשים לא יעשו דבר מעבר לטלפון נזעם ואיזה פוסט ברשתות החברתיות.
הגשת תביעה? תשלום אגרת בית משפט? לחכות שנה למשפט? לקחת יום חופש מהעבודה? לנסוע שעה לפחות לכל כיוון? לבלות שעות בבית המשפט עד לדיון שלך? ולא לשכוח שבצד שני עומד ענק עם נסיון עשיר לעומת הצרכן שהגיש את התביעה. די ברור למה מעטים האנשים שיבחרו באופציה הזאת.
רוב האנשים לא יעשו דבר מעבר לטלפון נזעם ואיזה פוסט ברשתות החברתיות.
הגשת תביעה? תשלום אגרת בית משפט? לחכות שנה למשפט? לקחת יום חופש מהעבודה? לנסוע שעה לפחות לכל כיוון? לבלות שעות בבית המשפט עד לדיון שלך? ולא לשכוח שבצד שני עומד ענק עם נסיון עשיר לעומת הצרכן שהגיש את התביעה. די ברור למה מעטים האנשים שיבחרו באופציה הזאת.
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
@ziv_r
זה לא מגיע לשם.
בעסקאות מכר מרחוק, אף גוף עסקי לא יירצה להסתבך עם הנחיות החוק המאוד ברורות בנושא ולו מהסיבה שאין פה מקום לפרשנות שלו.
החוק מאוד ברור ובמידה וזה יגיע לפתחו של בית המשפט, זה הפסד ודאי לבית העסק + הוצאות (מעבר לפרסום פסק הדין).
עדיין לא כל הצרכנים "בקיאים" ומכירים אותו ולכן לעיתים חלק מבתי העסק מנצלים את הפער הזה לטובתם.
זה לא מגיע לשם.
בעסקאות מכר מרחוק, אף גוף עסקי לא יירצה להסתבך עם הנחיות החוק המאוד ברורות בנושא ולו מהסיבה שאין פה מקום לפרשנות שלו.
החוק מאוד ברור ובמידה וזה יגיע לפתחו של בית המשפט, זה הפסד ודאי לבית העסק + הוצאות (מעבר לפרסום פסק הדין).
עדיין לא כל הצרכנים "בקיאים" ומכירים אותו ולכן לעיתים חלק מבתי העסק מנצלים את הפער הזה לטובתם.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
נראה לי שהחלק העיקרי כאן זה משתמש חדש שמגיש תלונת "פריט שגוי" בדרך לא כל כך שגרתית בשפת השירות של אמאזון.
מבחינת אמאזון - לתת שירות במינימום עירוב כוח אדם, לכן קיימים כל האלמנטים הדיגיטליים לבצע תהליך של החזר.
ברגע שיש משתמש חדש, בהזמנה ראשונה שמבצע תהליך של תלונה בדרך הפחות יעילה של אמאזון, כל הדגלים של הונאה עולים במערכת שלהם.
היו לי לא מעט בעיות עם מוצרים מאמאזון, בכולם קיבלתי את מירב השירות להגיע לפתרון.
אם זה מכשיר טלפון חדש שלאחר פתיחת הקופסא, לא הייתי מרוצה ממנו, והוחזר + החזר כספי מלא, אם אלה ג׳ינסים לזוגתי שלא היתה מרוצה מהמידה, הוחזרו על חשבון אמאזון + החזר כספי מלא, אם זה מוצר שלא הגיע כי השולח סרב לשלוח לישראל (למרות שהסכים לעסקה) שנגמר בפיצוי משלוח אקספרס בחינם לכל מוצר שאבחר (וכך היה), ואם רק היום - חבילה שסומנה כחזרה לגרמניה, הגיעה אתמול, והיום הגיעה התאומה שלה שאמאזון שלחו לכתובת נוספת, על חשבונם (תוך הנחה שאחת מהן תחזור), שמן ההגינות ביקשתי מהשליח להחזיר לשולח.
לאמאזון יש מחלקת זיהוי הונאה מהקשוחות שאני מכיר, לצד שירות יוצא דופן ללקוחות חוזרים והוגנים.
אני לא מכיר חברה שהיתה שולחת את אותה החבילה ללקוח, עוד לפני שהמוצר נחת אצלה ביד (ולא מדובר במוצר זול), או מחזירה את מלוא העסקה על מכשיר טלפון חדש כשהקופסא פתוחה, או מפצה במשלוח אקספרס חינם (בנוסף להחזר מלא על עסקה שבוטלה מהצד של המוכר).
זה רק מראה על האמון שאמאזון נותנת בלקוחות שהיא תופסת כלקוחות חוזרים והוגנים (וארשה לעצמי להניח שיש להם מנגנון לדירוג לקוחות שנסתר מעיני הלקוחות).
מבחינת אמאזון - לתת שירות במינימום עירוב כוח אדם, לכן קיימים כל האלמנטים הדיגיטליים לבצע תהליך של החזר.
ברגע שיש משתמש חדש, בהזמנה ראשונה שמבצע תהליך של תלונה בדרך הפחות יעילה של אמאזון, כל הדגלים של הונאה עולים במערכת שלהם.
היו לי לא מעט בעיות עם מוצרים מאמאזון, בכולם קיבלתי את מירב השירות להגיע לפתרון.
אם זה מכשיר טלפון חדש שלאחר פתיחת הקופסא, לא הייתי מרוצה ממנו, והוחזר + החזר כספי מלא, אם אלה ג׳ינסים לזוגתי שלא היתה מרוצה מהמידה, הוחזרו על חשבון אמאזון + החזר כספי מלא, אם זה מוצר שלא הגיע כי השולח סרב לשלוח לישראל (למרות שהסכים לעסקה) שנגמר בפיצוי משלוח אקספרס בחינם לכל מוצר שאבחר (וכך היה), ואם רק היום - חבילה שסומנה כחזרה לגרמניה, הגיעה אתמול, והיום הגיעה התאומה שלה שאמאזון שלחו לכתובת נוספת, על חשבונם (תוך הנחה שאחת מהן תחזור), שמן ההגינות ביקשתי מהשליח להחזיר לשולח.
לאמאזון יש מחלקת זיהוי הונאה מהקשוחות שאני מכיר, לצד שירות יוצא דופן ללקוחות חוזרים והוגנים.
אני לא מכיר חברה שהיתה שולחת את אותה החבילה ללקוח, עוד לפני שהמוצר נחת אצלה ביד (ולא מדובר במוצר זול), או מחזירה את מלוא העסקה על מכשיר טלפון חדש כשהקופסא פתוחה, או מפצה במשלוח אקספרס חינם (בנוסף להחזר מלא על עסקה שבוטלה מהצד של המוכר).
זה רק מראה על האמון שאמאזון נותנת בלקוחות שהיא תופסת כלקוחות חוזרים והוגנים (וארשה לעצמי להניח שיש להם מנגנון לדירוג לקוחות שנסתר מעיני הלקוחות).
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים