זה השירות של אמזון?

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

חכם_חנוכה - אני מנסה להבין אפא אני מפספס אותך. באמת. לא מדובר פה על לקוח שרכש מוצר ורוצה להחזיר אותו. לא. חד וחלק לא. מדובר פה על לקוח שקנה מוצר, וטוען שקיבל מוצר אחר לגמרי. לכל חנות בארץ יש את הזכות להגיד "החוק מחייב אותי להחזיר לך את הכסף על המוצר שמכרתי לך, לא זה המוצר שמכרתי לך, לך הביתה". ונחש מה? רובן יעשו זאת מתוך הנחה שאתה מנסה לרמות אותן. שוב - נסה ותיווכח בעצמך.

מה לא מובן?

ואה - לנכות 100 ש"ח זה חוקי וטוב, אבל לא להחזיר קופון של 50 ש"ח זה שערוריה? :roll:

shlomibbb
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 353
הצטרף: נובמבר 2013
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

לי היו שתי דוגמאות מהחודש האחרון סותרות לשירות שלהם:

1. הזמנתי עכבר גיימינג מדגם מסויים וקיבלתי אחר מדגם נחות יותר. בסך הכל ביקשתי שיזכו אותי את בהפרש, החליטו לזכות את כל הסכום. יפה.
2. במקרה אחר הזמנתי מעיל ועוד מוצר שלא התאימו במידות. ביקשתי חהחזיר. אז אמרו לי שאני מאבד את קופון 50 הדולר של בנק הפועלים וגם את ה 24 דולר המסים ששילמתי לא אקבל חזרה. שאלתי למה? אני מחזיר את המוצרים, לא מחליף. לא נתנו לי תשובה אחרת...

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4725 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

בנוגע ל- "אתגר" של @Huber, כל הרשתות בארץ מציגות "מדיניות החזרת מוצרים" ושם רשום שלא ניתן להחזיר את המוצר אם נעשה בו שימוש, לכן במקרה המדובר, הרשת לא תקבל את המוצר והכסף לא יחזור.

https://www.consumers.org.il/category/gifts_returning


@חכם_חנוכה
הדברים שלך נכונים רק במקרים בהם אין לא נקבעה "מדיניות החזרת מוצרים" - ותהיה בטוח שכל חנות בארץ מכסה את עצמה עם תלית המדיניות במקום כלשהו בחנות.

חכם_חנוכה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 788
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 94 פעמים
קיבל תודות: 39 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

@ziv_r
·
אתה טועה ומטעה
לא מדובר על רכישה פיזית בחנות אלא מכר מרחוק
אף חנות או רשת היא לא מעל לחוק וכמובן שלא יכולה לקבוע לעצמה את הכללים
לא כתבתי בשום מקום שאם נעשה שימוש אפשר להחזיר אלא ציינתי בפירוש אם האריזה נפתחה
וכמובן שמקרה המדובר לא נעשה שימוש אלא אי התאמה ולכן בארץ בעסקת מכר מרחוק הוא היה מקבל את כול הכסף ששילם בלי להביא אישור משטרה או כול שטות אחרת

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4725 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

בעסקה מרחוק כך באמת הדבר, זה גם רשום בתקנון של KSP וגם של IVORY.
הייתי צריך להבהיר שמדובר ברכישה פיזית.

נ.ב
בהצלחה לממש את זה מול רשתות המחשב הגדולות.

חכם_חנוכה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 788
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 94 פעמים
קיבל תודות: 39 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

בהצלחה למי שלא יכבד את החוק מול הרשות להגנת הצרכן ומולי בבית המשפט לתביעות קטנות

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4725 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

שיטת מצליח.
רוב האנשים לא יעשו דבר מעבר לטלפון נזעם ואיזה פוסט ברשתות החברתיות.
הגשת תביעה? תשלום אגרת בית משפט? לחכות שנה למשפט? לקחת יום חופש מהעבודה? לנסוע שעה לפחות לכל כיוון? לבלות שעות בבית המשפט עד לדיון שלך? ולא לשכוח שבצד שני עומד ענק עם נסיון עשיר לעומת הצרכן שהגיש את התביעה. די ברור למה מעטים האנשים שיבחרו באופציה הזאת.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

@ziv_r
זה לא מגיע לשם.
בעסקאות מכר מרחוק, אף גוף עסקי לא יירצה להסתבך עם הנחיות החוק המאוד ברורות בנושא ולו מהסיבה שאין פה מקום לפרשנות שלו.
החוק מאוד ברור ובמידה וזה יגיע לפתחו של בית המשפט, זה הפסד ודאי לבית העסק + הוצאות (מעבר לפרסום פסק הדין).
עדיין לא כל הצרכנים "בקיאים" ומכירים אותו ולכן לעיתים חלק מבתי העסק מנצלים את הפער הזה לטובתם.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

חכם_חנוכה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 788
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 94 פעמים
קיבל תודות: 39 פעמים

נושא שלא נקרא #69 


Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

למי שלא מבין מה הוא רואה בתמונה - הסבר. הזמנתי נעליים מאמזון. הגיע אתמול וגיליתי שגדול מידי - טעות שלי כמובן. יצרתי קשר - זיכו אותי מיידית ללא צורך בשליחה של המוצר אליהם.

אז כן, למרות כל מה שנרשם פה, אני אישית אמשיך לרכוש שם כל מה שאני יכול. שכל אחד יעשה מה שטוב לו ובהצלחה.

חכם_חנוכה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 788
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 94 פעמים
קיבל תודות: 39 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

@Huber
·
אז מה למדנו מכך?
לערן קר עכשיו ברגלים אבל חם לו בכיס

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

חכם_חנוכה - גם, אבל אני אישית הבנתי מזה (ומהרבה הרבה מיקרים אחרים בהם הייתי זקוק לשירות באמזון ושבהם הוכח לי שהשירות שם הוא בין הטובים שיש) שעל כל מקרה שניתן להציג כשלילי, יש מספיק מקרה שירות חיוביים, ושלשלול ספק כלשהו רק בגלל כמה מיקרים זה פשוט מגוחך.

שוב, שכל אחד יקח מפה מה שהוא רואה לנכון.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

ברור שיש גם דברים חיוביים, אבל לרוב זה על רקע בעיות או סיבות נפוצות. כן, בהרבה מקרים כדאי לקנות אצלם, רק צריך לקחת בחשבון מראש גם את המקרים הבעייתיים יותר.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

נראה לי שהחלק העיקרי כאן זה משתמש חדש שמגיש תלונת "פריט שגוי" בדרך לא כל כך שגרתית בשפת השירות של אמאזון.
מבחינת אמאזון - לתת שירות במינימום עירוב כוח אדם, לכן קיימים כל האלמנטים הדיגיטליים לבצע תהליך של החזר.
ברגע שיש משתמש חדש, בהזמנה ראשונה שמבצע תהליך של תלונה בדרך הפחות יעילה של אמאזון, כל הדגלים של הונאה עולים במערכת שלהם.

היו לי לא מעט בעיות עם מוצרים מאמאזון, בכולם קיבלתי את מירב השירות להגיע לפתרון.
אם זה מכשיר טלפון חדש שלאחר פתיחת הקופסא, לא הייתי מרוצה ממנו, והוחזר + החזר כספי מלא, אם אלה ג׳ינסים לזוגתי שלא היתה מרוצה מהמידה, הוחזרו על חשבון אמאזון + החזר כספי מלא, אם זה מוצר שלא הגיע כי השולח סרב לשלוח לישראל (למרות שהסכים לעסקה) שנגמר בפיצוי משלוח אקספרס בחינם לכל מוצר שאבחר (וכך היה), ואם רק היום - חבילה שסומנה כחזרה לגרמניה, הגיעה אתמול, והיום הגיעה התאומה שלה שאמאזון שלחו לכתובת נוספת, על חשבונם (תוך הנחה שאחת מהן תחזור), שמן ההגינות ביקשתי מהשליח להחזיר לשולח.

לאמאזון יש מחלקת זיהוי הונאה מהקשוחות שאני מכיר, לצד שירות יוצא דופן ללקוחות חוזרים והוגנים.
אני לא מכיר חברה שהיתה שולחת את אותה החבילה ללקוח, עוד לפני שהמוצר נחת אצלה ביד (ולא מדובר במוצר זול), או מחזירה את מלוא העסקה על מכשיר טלפון חדש כשהקופסא פתוחה, או מפצה במשלוח אקספרס חינם (בנוסף להחזר מלא על עסקה שבוטלה מהצד של המוכר).
זה רק מראה על האמון שאמאזון נותנת בלקוחות שהיא תופסת כלקוחות חוזרים והוגנים (וארשה לעצמי להניח שיש להם מנגנון לדירוג לקוחות שנסתר מעיני הלקוחות).

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

jtk כתב:ברור שיש גם דברים חיוביים, אבל לרוב זה על רקע בעיות או סיבות נפוצות. כן, בהרבה מקרים כדאי לקנות אצלם, רק צריך לקחת בחשבון מראש גם את המקרים הבעייתיים יותר.
...
·

ברור מאליו, שום דבר לא מושלם, ועדיין מניסיון שלי ושל רבים אחרים פה השירות שם לרב טוב משמעותית מהשירות בארץ.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”