lironk,
לא אני , ואני מנחש שגם לא אתה, עוסקים בייבוא מקרנים. אני נוטה לחשוב שיבואנים יודעים יותר טוב מאיתנו מה טוב בשבילם.
אם היה מדובר ביבואן אחד (בן אדם אחד) אז תיאוריית הטיפשות (וגם תיאוריית העצלנות) היתה סבירה. הרי, לך תדע מה המניעים של איש זה או אחר. להגיד שכל היבואנים לוקים באותה טפשות נשמע לי בלתי סביר.
זכור שטפשות אפשרית זה לא רק לפספס רווח אפשרי על ידי הורדת מחירים, זה יכול להיות גם לממש הפסד אמיתי עם מקרנים על המדפים במחסן.
צריך עזרה בקניית מקרן קידמי בארה"ב
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
Re: israeli2k
לא נכון.Pakostnik כתב:קח בחשבון את 40% מכ"ס בהגעה לארץ...
+ תצטרך להוכיח לפקידי מכ"ס את סכום הקניה - תשמור על הקבלות!...
המכס (זה לא ראשי תיבות אגב) על מקרנים הוא 15% או 2500 ש"ח (הנמוך מבינהם).
Re: israeli2k
יש גם 16.5% מע"מ (שנגבה על ידי המכס), לא?MartinHSabag כתב:לא נכון.Pakostnik כתב:קח בחשבון את 40% מכ"ס בהגעה לארץ...
+ תצטרך להוכיח לפקידי מכ"ס את סכום הקניה - תשמור על הקבלות!...
המכס (זה לא ראשי תיבות אגב) על מקרנים הוא 15% או 2500 ש"ח (הנמוך מבינהם)....
משה
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- israeli2k (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 825
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
השירשור פה קיבל תפנית מעניינת...
נחמד. ברשותכם אחזור לנושא המקורי. למרות שלא ראיתי אף מקרן במו עיני (עדיין), בלית ברירה ביצעתי מחקר מעמיק יותר באינטרנט.
אחלוק אתכם את ממצאי עד כה:
1. בקטגוריית מחיר עד 3,000 דולר יש פחות או יותר קונצנזוס שמקרני ה 3LCD מהדור החדש (סוף 2005) עדיפים על DLP (עם צ'יפ בודד).
2. אפסון טוענים לטכנולוגייה חדשה שתצא בתחילת 2006 (או טו טו..) בשם Crystal Clear Fine או C2 Fine, שאמורה "לשפר באופן דרמטי" את הקונטרסט והבהירות, ואמורה לספק שחורים "עמוקים מאוד". מה לעשות שאני טס עכשיו ולא ממש יודע מתי אטוס שוב...
3. המקרנים הבאים אמורים ליהיות פחות יותר באותו איזור של איכות תמונה, למרות שיש שוני גדול במחיר בין חלק מהדגמים (ובאופן מוזר יש הבדל של יותר מ 100% במחיר אחד מהדגמים בין ארה"ב לשאר העולם השפוי, לרעת ארה"ב):
Sanyo PLV-Z4
Panasonic PT-AE900
EPSON EMP-TW600 = powerLite Pro Cinema 800
HITACHI PJ-TX200
SONY VPL-HS60
הנה לינק שאמור להשוות ביניהם (לא באופן אובייקטיבי במיוחד):
http://www.ausmedia.com.au/SANYO/PLV%20 ... 0Chart.htm
מכל אלו האפסון נראה הטוב ביותר ברוב הפרמטרים (בייחוד בעוצמת תאורה), לפי מספר ביקורות שליקטתי באינטרנט. אבל האפסון הוא הדגם שעולה יותר מפי 2 בארה"ב (מעל 4000 דולר לעומת פחות מ- 2000 בסינגפור ואוסטרליה למשל).
הסאניו אמור ליהיות קצת טוב יותר מהפנסוניק, למרות שהדעות מעורבות. שניהם עולים כ- 1,700 דולר בארה"ב.
היטאצ'י דומה לסאניו ולפנסוניק בביצועים, אבל כנראה שכלל לא נמכר בארה"ב (לפחות לא תחת השם המקורי - אולי יש OEM תחת שם אחר).
הסוני גם מאוד יקר, כנראה בלי הצדקה מספיק טובה מלבד מוניטין.
בקיצור, אם אני קונה עכשיו אני הולך על הסאניו או על הפנסוניק.
ואולי בכ"ז עדיף לחכות ל C2F של אפסון? פשוט קראתי בכמה מקומות שמדובר בקפיצת מדרגה שבד"כ מתרחשת רק פעם בכמה שנים, ושווה לחכות (למרות שמוזר שלא שמעתי על שום הכרזה ב CES 2006....)
עדיין אובד עצות...
דא"ג, מישהו יכול להמליץ על חנות בה אפשר להתרשם מהמקרנים?
[למי שחושב שזה לא כ"כ אתי ללכת לחנות ולקנות בחו"ל אומר רק שמסך אני גם צריך, ואותו בלית ברירה אקנה בארץ (כנראה).]
אחלוק אתכם את ממצאי עד כה:
1. בקטגוריית מחיר עד 3,000 דולר יש פחות או יותר קונצנזוס שמקרני ה 3LCD מהדור החדש (סוף 2005) עדיפים על DLP (עם צ'יפ בודד).
2. אפסון טוענים לטכנולוגייה חדשה שתצא בתחילת 2006 (או טו טו..) בשם Crystal Clear Fine או C2 Fine, שאמורה "לשפר באופן דרמטי" את הקונטרסט והבהירות, ואמורה לספק שחורים "עמוקים מאוד". מה לעשות שאני טס עכשיו ולא ממש יודע מתי אטוס שוב...
3. המקרנים הבאים אמורים ליהיות פחות יותר באותו איזור של איכות תמונה, למרות שיש שוני גדול במחיר בין חלק מהדגמים (ובאופן מוזר יש הבדל של יותר מ 100% במחיר אחד מהדגמים בין ארה"ב לשאר העולם השפוי, לרעת ארה"ב):
Sanyo PLV-Z4
Panasonic PT-AE900
EPSON EMP-TW600 = powerLite Pro Cinema 800
HITACHI PJ-TX200
SONY VPL-HS60
הנה לינק שאמור להשוות ביניהם (לא באופן אובייקטיבי במיוחד):
http://www.ausmedia.com.au/SANYO/PLV%20 ... 0Chart.htm
מכל אלו האפסון נראה הטוב ביותר ברוב הפרמטרים (בייחוד בעוצמת תאורה), לפי מספר ביקורות שליקטתי באינטרנט. אבל האפסון הוא הדגם שעולה יותר מפי 2 בארה"ב (מעל 4000 דולר לעומת פחות מ- 2000 בסינגפור ואוסטרליה למשל).
הסאניו אמור ליהיות קצת טוב יותר מהפנסוניק, למרות שהדעות מעורבות. שניהם עולים כ- 1,700 דולר בארה"ב.
היטאצ'י דומה לסאניו ולפנסוניק בביצועים, אבל כנראה שכלל לא נמכר בארה"ב (לפחות לא תחת השם המקורי - אולי יש OEM תחת שם אחר).
הסוני גם מאוד יקר, כנראה בלי הצדקה מספיק טובה מלבד מוניטין.
בקיצור, אם אני קונה עכשיו אני הולך על הסאניו או על הפנסוניק.
ואולי בכ"ז עדיף לחכות ל C2F של אפסון? פשוט קראתי בכמה מקומות שמדובר בקפיצת מדרגה שבד"כ מתרחשת רק פעם בכמה שנים, ושווה לחכות (למרות שמוזר שלא שמעתי על שום הכרזה ב CES 2006....)
עדיין אובד עצות...
דא"ג, מישהו יכול להמליץ על חנות בה אפשר להתרשם מהמקרנים?
[למי שחושב שזה לא כ"כ אתי ללכת לחנות ולקנות בחו"ל אומר רק שמסך אני גם צריך, ואותו בלית ברירה אקנה בארץ (כנראה).]
אהלן israeli2k,
בוא נדבר קצת על עוצמת הארה.
עוצמת הארה גבוהה חשובה כאשר:
א. החדר לא לגמרי חשוך. במקרה זה צריך לזכור שעדיף חדר חשוך ומקרן "חלש" מחדר מואר ומקרן עוצמתי.
ב. ו/או מרחק ההקרנה גדול במיוחד.
ג. ו/או התמונה המוקרנה גדולה מאוד.
מקרן חזק מדי פשוט יסנוור אותך, צבעים יתערבלו לך, ולא יהיה לך נעים לצפות בו למשך זמן.
1600AL הם המון (למרות שמה שכתוב בד"כ במפרטים רחוק ממה שקורה בפועל). אם אתה מתכנן לצפות בו בתנאי עלטה (מאוד מומלץ) ומרחק ההקרנה לא יעלה על 6-7 מטר, וגודל התמונה יהיה קטן מ-120 אינץ', אזי 1600AL הם יותר מידי עבורך.
אחרת, סימן שיש לך חדר באמת מאוד גדול שצריך מקרן גדול.
לגבי ה-EPSON, לדעתי שמות הדגמים שלהם שונים בין היבשות. כך שאם נורא תרצה תוכל לרכוש את המקרן הזה בשמו האמריקאי Epson PowerLite Pro Cinema 800 או PowerLite Cinema 550 (לא יודע מי מהם המקביל). רק שים לב למידות ולמשקל.
אל תחכה. תמיד יש דברים יותר חדשים. ועד שאיזה דגם נכסף יגיע לחנות תגיע הודעה מחברה אחרת על קפיצת מדרגה נוספת וצריך להמתין רק 4 חודשים. בסוף במקום להנות ממתינים.
תחום ה-LCD מאוד בשל, ורוב המוצרים טובים ובמחיר טוב. זה לא הזמן לחכות לקפיצות מדרגה שיהיו או לא.
חוץ מזה, בשביל זה יש לוחות יד שנייה והומצא השדרוג...
הזהר, אבל אל תפחד מעניין השינוע לארץ. אני דווקא בעד לקחת בטרולי שעולה איתך למטוס. ככה אתה בטוח שהתיק לא מושלך ע"י סבלים עייפים וקצרי רוח.
נקודה אחרונה. אל תייסר את עצמך בנוגע ל"ניצול" של החנויות בארץ. אם היו מתביישים לגבות מלקוחותיהם הנאמנים פי 2 ויותר מערך המוצר (וגובים נגיד "רק" פי 1.5) יכול להיות שכל הסאגה הייתה נחסכת ופשוט היית מעדיף לקנות מהם וזהו.
בוא נדבר קצת על עוצמת הארה.
עוצמת הארה גבוהה חשובה כאשר:
א. החדר לא לגמרי חשוך. במקרה זה צריך לזכור שעדיף חדר חשוך ומקרן "חלש" מחדר מואר ומקרן עוצמתי.
ב. ו/או מרחק ההקרנה גדול במיוחד.
ג. ו/או התמונה המוקרנה גדולה מאוד.
מקרן חזק מדי פשוט יסנוור אותך, צבעים יתערבלו לך, ולא יהיה לך נעים לצפות בו למשך זמן.
1600AL הם המון (למרות שמה שכתוב בד"כ במפרטים רחוק ממה שקורה בפועל). אם אתה מתכנן לצפות בו בתנאי עלטה (מאוד מומלץ) ומרחק ההקרנה לא יעלה על 6-7 מטר, וגודל התמונה יהיה קטן מ-120 אינץ', אזי 1600AL הם יותר מידי עבורך.
אחרת, סימן שיש לך חדר באמת מאוד גדול שצריך מקרן גדול.
לגבי ה-EPSON, לדעתי שמות הדגמים שלהם שונים בין היבשות. כך שאם נורא תרצה תוכל לרכוש את המקרן הזה בשמו האמריקאי Epson PowerLite Pro Cinema 800 או PowerLite Cinema 550 (לא יודע מי מהם המקביל). רק שים לב למידות ולמשקל.
אל תחכה. תמיד יש דברים יותר חדשים. ועד שאיזה דגם נכסף יגיע לחנות תגיע הודעה מחברה אחרת על קפיצת מדרגה נוספת וצריך להמתין רק 4 חודשים. בסוף במקום להנות ממתינים.
תחום ה-LCD מאוד בשל, ורוב המוצרים טובים ובמחיר טוב. זה לא הזמן לחכות לקפיצות מדרגה שיהיו או לא.
חוץ מזה, בשביל זה יש לוחות יד שנייה והומצא השדרוג...
הזהר, אבל אל תפחד מעניין השינוע לארץ. אני דווקא בעד לקחת בטרולי שעולה איתך למטוס. ככה אתה בטוח שהתיק לא מושלך ע"י סבלים עייפים וקצרי רוח.
נקודה אחרונה. אל תייסר את עצמך בנוגע ל"ניצול" של החנויות בארץ. אם היו מתביישים לגבות מלקוחותיהם הנאמנים פי 2 ויותר מערך המוצר (וגובים נגיד "רק" פי 1.5) יכול להיות שכל הסאגה הייתה נחסכת ופשוט היית מעדיף לקנות מהם וזהו.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve...
עוצמת הארה גבוהה אינה מפצה על חדר מואר, חדר מואר ולא ממוסך פשוט אינו מתאים להקרנה, הבעיה היא באיזורים כהים של התמונה, לא הבהירים.eladdo כתב:אהלן israeli2k,
בוא נדבר קצת על עוצמת הארה.
עוצמת הארה גבוהה חשובה כאשר:
א. החדר לא לגמרי חשוך. במקרה זה צריך לזכור שעדיף חדר חשוך ומקרן "חלש" מחדר מואר ומקרן עוצמתי.
ב. ו/או מרחק ההקרנה גדול במיוחד.
ג. ו/או התמונה המוקרנה גדולה מאוד.
מקרן חזק מדי פשוט יסנוור אותך, צבעים יתערבלו לך, ולא יהיה לך נעים לצפות בו למשך זמן....
עוצמת הארה גבוהה יכולה להוות דווקא יתרון מסוים שכן היא מאפשרת שימוש באמצעים כמו ND filter להשגת "שחורים" כהים יותר, ועדיין לשמור על רמת הארה מספקת בסצנות בהירות.
A good plagiarized idea is better than a lousy original one
- israeli2k (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 825
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
שוב תודה על התגובות!
לגבי האפסון - ה-800 של ארה"ב זה ה-600 של שאר העולם. יש לו 2 מצבי תאורה: 1600 ו- 1200 (rated). לפי ביקורת ב- projectorcentral.com לאפסון 550 (דגם פחות יקר) מדובר בנתונים דומים לנתוני אמת. בנוסף, לפי האתר הנ"ל, שלא בחן את האפסון 800 (=600), זה סדר המקרנים מבחינת איכות תמונה כוללת:
1. אפסון 550
2. סאניו Z4
3. פנסוניק AE900
עם הבדלים קטנים יחסית. אני מניח שברור שאפסון 600/800 > אפסון 550 מבחינת איכות, מה שהופך אותו למוביל מובהק. ראיתי הערות דומות שתומכות בכך בפורומים שונים.
לעומת זאת, ראיתי לפחות עיתון אחד שטען שהפאנסוניק יותר איכותי באופן בולט מהסאניו. לך תדע...
בכל מקרה האפסון לא אופציה עד שאני אסע לסינגפור שזה.. אלוהים יודע מתי - אף פעם לא הייתי שם
קיצר אני יושב על eBay - פנסוניק ב 1630 דולר או סאניו ב 1730 דולר (שניהם כוללים משלוח, buy it now, מספק עם פידבק פנומנלי).
עצות אחרונות לפני שאני מטיל מטבע?
1. אפסון 550
2. סאניו Z4
3. פנסוניק AE900
עם הבדלים קטנים יחסית. אני מניח שברור שאפסון 600/800 > אפסון 550 מבחינת איכות, מה שהופך אותו למוביל מובהק. ראיתי הערות דומות שתומכות בכך בפורומים שונים.
לעומת זאת, ראיתי לפחות עיתון אחד שטען שהפאנסוניק יותר איכותי באופן בולט מהסאניו. לך תדע...
בכל מקרה האפסון לא אופציה עד שאני אסע לסינגפור שזה.. אלוהים יודע מתי - אף פעם לא הייתי שם
קיצר אני יושב על eBay - פנסוניק ב 1630 דולר או סאניו ב 1730 דולר (שניהם כוללים משלוח, buy it now, מספק עם פידבק פנומנלי).
עצות אחרונות לפני שאני מטיל מטבע?
zeev כתב:
בכלל לא דיברתי על חדר מואר שכמובן אינו מתאים. דיברתי על חדר שאינו חשוך לגמרי (כמעט כל סלון טיפוסי).
עוצמת הארה גבוהה טובה גם בשביל עוד דברים, רק ציינתי שלא כדאי שתהיה מוגזמת (עוד יתרונות:שימוש ב-eco mode שמוריד את הרעש מהמקרן ומאריך את חיי הנורה, בחירת מסך עם gain נמוך וזוית צפיה מורחבת וכו').
שאלה: האם אתה לא חושב ש- 1600AL הם קצת יותר מדי עבור מרחק ההקרנה < 6 מטר, וגודל התמונה <"120 ?
israeli2k,
ממליץ לך לשלם טיפה יותר ולקנות מ-B&H מהסיבות הבאות:
א. הם דילרים מאוד חזקים וגדולים, ולכן בכל הקשור לטיפול בבעיות (אם מתעוררות) הם יכולים לקצר/"לעגל" תהליכים.
ב. יש להם חנות במנהטן, כך שאם אתה באזור אתה יכול לראות את המקרנים בתצוגה (למרות שהיא לא ממש בתנאים אופטימליים).
ג. שוב, אם באפשרותך להגיע לחנות יכול להיות שתוכל לבקש לחבר את היחידה שאתה קונה ולראות שהיא בסדר.
אתה בכיוון הנכון.
מסכים לגמרי.עוצמת הארה גבוהה אינה מפצה על חדר מואר, חדר מואר ולא ממוסך פשוט אינו מתאים להקרנה, הבעיה היא באיזורים כהים של התמונה, לא הבהירים.
עוצמת הארה גבוהה יכולה להוות דווקא יתרון מסוים שכן היא מאפשרת שימוש באמצעים כמו ND filter להשגת "שחורים" כהים יותר, ועדיין לשמור על רמת הארה מספקת בסצנות בהירות....
בכלל לא דיברתי על חדר מואר שכמובן אינו מתאים. דיברתי על חדר שאינו חשוך לגמרי (כמעט כל סלון טיפוסי).
עוצמת הארה גבוהה טובה גם בשביל עוד דברים, רק ציינתי שלא כדאי שתהיה מוגזמת (עוד יתרונות:שימוש ב-eco mode שמוריד את הרעש מהמקרן ומאריך את חיי הנורה, בחירת מסך עם gain נמוך וזוית צפיה מורחבת וכו').
שאלה: האם אתה לא חושב ש- 1600AL הם קצת יותר מדי עבור מרחק ההקרנה < 6 מטר, וגודל התמונה <"120 ?
israeli2k,
ממליץ לך לשלם טיפה יותר ולקנות מ-B&H מהסיבות הבאות:
א. הם דילרים מאוד חזקים וגדולים, ולכן בכל הקשור לטיפול בבעיות (אם מתעוררות) הם יכולים לקצר/"לעגל" תהליכים.
ב. יש להם חנות במנהטן, כך שאם אתה באזור אתה יכול לראות את המקרנים בתצוגה (למרות שהיא לא ממש בתנאים אופטימליים).
ג. שוב, אם באפשרותך להגיע לחנות יכול להיות שתוכל לבקש לחבר את היחידה שאתה קונה ולראות שהיא בסדר.
אתה בכיוון הנכון.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve...