Bi-Amping באונקיו 809 - אשכרה עובד...חוויות שניות.

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
בועזון (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 957
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 53 פעמים

Bi-Amping באונקיו 809 - אשכרה עובד...חוויות שניות.

נושא שלא נקרא #1 

אתמול בערב עשיתי ניסוי לחבר את ה809 בבי-אמפ לרמקולים הקדמיים (B&W 603 S3) . הוספתי לכבלים בהם עשיתי שימוש עד כה (של מונסטר), כבלים עבים, אך פשוטים שמצאתי קבורים איפשהו לשם החיבור הנוסף.

התוצאה לא דרמטית, אבל בהחלט ניתן להבחין בשינוי, בעיקר בנמוכים: הבאס פחות מפוזר, ולא בולע או משתלט על תדרים גבוהים יותר. כמו כן, הוא הרבה יותר פאנצ'י ולא עמום (אם אתם מבינים למה אני מתכוון....קשה לי עם הביטויים האלה :).

אכן מפתיע.

דבר נוסף: חיברתי DVD של OPPO, כדי לראות האם יהיה שיפור בדו-ערוצי אל מול הזרמה של תכנים (FLAC) מהפופקורן על גבי HDMI. חיברתי את ה-OPPO בכל קואקסיאולי איכותי יחסית (לא באינטרקונקט בגלל שממש אין כבלים טובים - רק כבלי סטוק שמגיעים עם מכשירים...)
השיפור בסאונד מיידי, וסוף סוף מאפשר גרם לי להבין למה קיימת אופציית הPure Audio ברסיבר. הסאונד נפתח ונשמע צלול הרבה יותר.

עם זאת, והרשו לי לבקר בזהירות את אלו שקובעים כי "אסור" לבחון רסיבר לפי חיבור ל-א. נגנים נחותים, ב. חיבורים נחותים , ג. מקורות נחותים.
כל הגורמים הללו הם עניין של שיקול דעת משתמש הקצה. לדעתי דווקא נכון "לאתגר" רסיבר מודרני ולבחון את יכולתו "לשפר" אות נחות המגיע אליו, או לשדרג את רכיבי המערכת האחרים, שייתכן ונחותים ממנו. לכן, אני לא מוצא בעיה כאשר אני מקשיב למוסיקה דרך הפופקורן (וה-HDMI) לעשות שימוש באופציית ה"סטריאו" ו"לצבוע" את הסאונד באופן שמאפשר לי להנות ממנו יותר. לפי דעתי רסיבר טוב צריך להשפט גם באופן בו הוא יודע לפצות על גורמים אלו, ולספק הנאה לרוכשו. אנחנו בוחנים ככה מסכים כל הזמן - למה לא רסיבר?

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לא מבין למה אתה חושב שצריכה להיות בעיה להאזין למוזיקה בעזרת הפופ בחיבור hdmi לרסיבר?

מה שקובע הוא איפה יש ממירים טובים יותר באופו או ברסיבר.?


חבר ותחליט באיזה חיבור אתה שומע טוב יותר מוזיקה ואליו תצמד.

בועזון (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 957
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 53 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

אני לא טוען את זה. חברים אחרים טוענים שלדעתם אין לשפוט רסיבר על פי זה.

רוב התוכן שלי נמצא כקבצים על המחשב, ולכן אני תלוי בפופקורן.
עם זאת, כך תעיד האיכות בפיור-אודיו בחיבור לאופו, הממיר בנגן טוב מזה שברסיבר.

Sexter
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1197
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

לדעתי זה פשוט בזבוז של הרסיבר אם לא משתמשים בכל שבעת הערוצים. בי אמפ ב 809 לא יוסיף לך כלום... מה שכן אתה מאבד יותר מ 50% ממצבי הסראונד של הרסיבר שאינם עובדים ב 5.1... תדאג לרמקולי BACK ו HEIGHT לא יקרים (עד 1500 שח לזוג) ותגלה את הפוטנציאל העצום שיש לרסיבר הזה בסרטים בעלי קידוד 5.1 ו 7.1. אני לא מדבר על כל מצבי ה THX המיותרים, אלא על האודיסי.. THX נשמע גרוע ביחס לכל מצב אחר בכל רסיבר (הגיע הזמן שחברות יחרימו את הפורמט המיותר הזה שמייקר את הציוד ללא שום סיבה מוצדקת. רק בגלל זה אני מעדיף את ימהה שלא שמים קצוץ על התקן הזה)

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

רק הערה - אתה יודע שמומלץ מאוד שהכבלים יהיו באותה איכות, עדיף כבל זהה, וגם באורך זהה?

Sexter
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1197
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אגב אין שום הבדל בין חיבור דרך HDMI לחיבור דרף קואקס. בשני המקרים ממירי ה DAC הם אלו שברסיבר! ה PURE AUDIO מבטל את כל הכיול של האודיסי, ולכן עלול להשמע נחות יותר מכל מצב אחר, לכן מאד רצוי לקחת הפסקה של חצי שעה משמיעת מוסיקה לפני שעוברים ל PURE AUDIO כדי לתת למוח לשכוח מגוון הסאונד של האודיסי..

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

Itay_Pollak כתב:רק הערה - אתה יודע שמומלץ מאוד שהכבלים יהיו באותה איכות, עדיף כבל זהה, וגם באורך זהה?
...
איתי, אולי התכוונת אורך זהה וכבל זהה לכל זוג רמקולים.
לא הגיוני שאם לאחוריים יש לי כבל 15 מטר 1.5 מ"מ...אני אתקין כזה אורך או עובי לקדמיים...
מן הסתם לקדמיים האורך הרבה יותר קצר ובדר"כ באיכות/עובי יותר גבוהה.

בועזון (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 957
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 53 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

איתי - ברור לי שעדיף שהכבלים יהיו זהים בחיבור B-AMP. מה שעשיתי היה רק כדי לבחון אם בכלל אני שומע הבדל - והאם הוא לטובה. מכיוון שהמסקנה היא שכן, אני יכול רק להניח שכאשר כל הכבלים זהים ואיכותיים, התוצאה תהיה טובה אפילו יותר.

sexter - הלוואי והייתי יכול לחבר עוד זוג רמקולים. מבנה הסלון שלי לא מאפשר לי לשים רמקולים אחוריים (ספה צמודה לקיר), ומבנה האישה שלי לא מאפשר לי לשים עוד רמקולים קדמיים (גבוהים). זה מה שיש ועם זה ננצח.
צודק בעניין החיבור הגידיטאלי. איך אתה מסביר את ההבדל באיכות בניגון מהסטרימר ב-HDMI לעומת ניגון מה-DVD בקואקס? אגב התוכן אותו תוכן: אותו שיר, ב-FLAC מהסטרימר, ועל CD בנגן.

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

ברגע שאתה מנגן תוכן בעזרת HDMI או בעזרת כבל coax אתה משתמש ב DAC הפנימי של הרסיבר. תחבר את ה OPPO שלך בצורה אנלוגית ותספר לנו אם יש הבדל.

SHLOMIS1Z
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1124
הצטרף: אוקטובר 2007
נתן תודות: 166 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

Sexter כתב: תדאג לרמקולי BACK ו HEIGHT לא יקרים (עד 1500 שח לזוג) ותגלה את הפוטנציאל העצום שיש לרסיבר הזה בסרטים בעלי קידוד 5.1 ו 7.1. )
...
ע"מ להנות מהם צריך רסיבר עם תמיכה ב 7.1 מינימום?
שדרגת היא מחלה מדביקה וממכרת שאותך לא עוזבת

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

Sexter כתב:לדעתי זה פשוט בזבוז של הרסיבר אם לא משתמשים בכל שבעת הערוצים. בי אמפ ב 809 לא יוסיף לך כלום... מה שכן אתה מאבד יותר מ 50% ממצבי הסראונד של הרסיבר שאינם עובדים ב 5.1... תדאג לרמקולי BACK ו HEIGHT לא יקרים (עד 1500 שח לזוג) ותגלה את הפוטנציאל העצום שיש לרסיבר הזה בסרטים בעלי קידוד 5.1 ו 7.1. אני לא מדבר על כל מצבי ה THX המיותרים, אלא על האודיסי.. THX נשמע גרוע ביחס לכל מצב אחר בכל רסיבר (הגיע הזמן שחברות יחרימו את הפורמט המיותר הזה שמייקר את הציוד ללא שום סיבה מוצדקת. רק בגלל זה אני מעדיף את ימהה שלא שמים קצוץ על התקן הזה)
...
(Y) (Y)

לגבי הthx לא ממש מסכים. כל מקרה לגופו.

Sexter
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1197
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

בועזון כתב: איך אתה מסביר את ההבדל באיכות בניגון מהסטרימר ב-HDMI לעומת ניגון מה-DVD בקואקס? אגב התוכן אותו תוכן: אותו שיר, ב-FLAC מהסטרימר, ועל CD בנגן.
...

יתכן רק ההסבר כי הסטרימר אינו רק מפענח את ה FLAC ל PCM באופן ישיר, אלא כולל איזה עיבוד בדרך. כיצד תדע? שחק בווליום של הסטרימר, אם הוא משפיע על עוצמת הווליום שאתה שומע (רוב הסיכויים שכן בסטרימרים לסרטים), אז זה מעיד כי אתה לא מקבל BIT ל BIT אלא מקבל איזה עיבוד דיגיטאלי של הסטרימר... בסטרימרים יעודיים למוסיקה כגון ה SQUEEZEBOX יש אפשרות לעקוף את השליטה על הווליום ולקבל את הביטים של המוסיקה כמו שהם.

הסבר אחר הוא שההבדל שאתה שומע הוא רק בעוצמת האות. שים לב כי בהגדרות ה 809 ניתן לשנות עוצמה לכלכ מקור בנפרד. וודא שאין הבדלים בהגדרות הווליום בין הכניסות השונות

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

טלHD כתב: איתי, אולי התכוונת אורך זהה וכבל זהה לכל זוג רמקולים.
לא הגיוני שאם לאחוריים יש לי כבל 15 מטר 1.5 מ"מ...אני אתקין כזה אורך או עובי לקדמיים...
מן הסתם לקדמיים האורך הרבה יותר קצר ובדר"כ באיכות/עובי יותר גבוהה.
...
טל - אני רק התייחסתי לעובדה שהוא כתב שהוא לקח איזה כבל שהוא מצא ועשה איתו BAMPING ללא התאמה לכבל שהיה לו.
מאחר והוא הסביר שהוא יודע וזה היה רק ניסוי - נרגעתי :)

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

בקשר לחשיבות אורך כבלי הרמקולים כפי שהוזכר, מהירות האלקטרונים בכבלי האודיו נעה פי מיליון יותר מהר ממהירות אות השמע האקוסטי. ההבדל באות שיוצא מזוג כבלי רמקולים כאשר אחד מהם גדול יותר במטר עומד על משהו קרוב ל- 30/1000000000 של שנייה. עכשיו נגיד שזוג האוזניים שלכם נמצאות במרחק זהה ומדוייק בדיוק של 1 חלקי מיליארד מטרים לאורך כל ההאזנה והמוח שלכם מפרש את אות השמע האקוסטי שהוא מקבל בצורה מדוייקת ודומה.
רק אז תוכלו אולי לזהות הבדל בשמע, אך סביר להניח שרק תוכלו לזהות הבדל מסויים, לא כזה לרעה או לטובה.
יש כאן הרבה יותר מידי "אם" שלא מתקיימים במציאות.

בנוסף, הרבה יותר פשוט להזיז את הרמקול מיליונית מילימטר על מנת לפצות על אורכי כבלי רמקול שונים. שימו לב שוב לדקויות למעלה, הן לא מתקיימות במציאות. מה שכן מתקיים ויכול אולי להיות שמיע עם סיכוי קלוש גם כן, זה הבדלי התנגדות בכבל הארוך יותר לעומת הקצר.

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

מה לגבי התנגדות גדולה יותר? של הכבל הארוך יותר?
ככה או ככה - אני חושב כשקונים רמקולים ורסיבר שמסוגלים לתת BIAMP (סדר גודל של 5000-6000 ש"ח לפחות - וברוב המקרים הרבה יותר) להשקיע בכבילה מתאימה בשביל BIAMP/BIWIRE...זה כבר לא סוף העולם.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”