שרשור תגובות: אוזניות Monitoring של אודיוטכניקה: ATH-M50, קסם הצליל

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על אוזניות, מגברי אוזניות ומה שבינהם.
Ilyan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2541
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

[quote="chalmh
לא השוותי בכוונה. [/quote]
chalmh כתב: הערה:
אני אולי אחזור על עצמי כפי שזה התבטא במאמר. לא ביצעתי השוואת פרמטרים בין ה-M50 לאוזניות אחרות בגוף המאמר על מנת לשמור על ניטרליות מירבית והגינות כלפי כל היצרנים אף על פי שבפועל ביצעתי את ההשוואה הזאת.
...
אולי זה רק אני אבל אני לא רואה פה את ההקשר בין השוואה סובייקטיבית לבין חוסר נייטרליות כלפי דגם/יצרן שלא נמדד יפה כמו הקודם. אני למשל מעדיף את הסאונד של הסוני SA5000, אחת הדגמים הכי מכוערים על הנייר על זה של הסנהייזר HD800, בדיוק להפך. זה אומר שאני לא נייטרלי? כן אבל בסקירה אתה פשוט אמור להעביר מה שאתה שומע בהאזנה קריטית. אל תדאג חנן, אני בטוח שסנהייזר ושות' לא ייקחו את זה כל כך קשה כמו שאתה חושב. :wink:

amir_b
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 268
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #32 

chalmh כתב:Ilyan כתב:
- אבל חסר פה הקנה מידה ואז תיאורים כמו "סאונד האלוהי השמיימי" כמו מצויין פה ע"י amir_b יכול להילקח יותר מדי ברצינות ע"י מי שאין לו ניסיון עם דגמים נוספים..
...
מסכים אין כאן קנה מידה והתיאור שלי הוא אכן סובייקטבי רציתי רק להגיד שקיים פער גדול בין איך שאזניות נשמעות מהקופסא לבין אחרי שהן מתייצבות .
והשתמשתי בביטוי יותר מידי ציורי לשם כך - התכוונתי כאילו לא די בזה שהן נשמעות טוב ישר מהקופסא הן נשמעות הרבה יותר טוב אחרי צריבה .

עכשיו - ברצינות - איך אני יודע שהן אכן "שקופות"

אני לא משווה מול אוזניות אחרות . או מול תקליטים שאני מכיר .

אני משווה מול המציאות ! מול מה שאני מקליט !

אמנם בעיקר גיטרות אך לפעמים גם שירה וכלי נשיפה - האזניות מחוברות אל המולטיטראקר שאליו מחוברים מיקרופונים אשר קולטים את כלי הנגינה (SM57)

כל ה EQ במיקסרים ומכשירי ההקלטה על "0"

אם אני מוריד את האזניות ושומע באזניים שלי את הנגינה החייה ולאחר מיכן שם את האזניות על הראש ושומע בדיוק אותו הדבר בלי לשנות כלום ב EQ - זה המדד עבורי שהאזניות "שקופות" לחלוטין ! וזה מה שחיפשתי באזניות האלה.

כשבחרתי אותן עברתי על כל הגרפים באתר של headroom והסתכלתי בעיקר על שני הגרפים של התגובה לגל מרובע ועל הגרף של ההרמוניות - והמדד היה פשוט שלא ראיתי שום אזניה בתקציב הזה שככה מגיבה לגל ריבועי וההיענות שלה לתדר שטוחה בטווח של פחות מ 10db - אני לא אדיופיל ובשבילי הנתונים והביקורות היו מספקות כדי להחליט שזה מה שאני קונה .

בדיעבד אחרי שנתיים אני עשיתי נכון ועכשיו אני הולך לקנות זוג שני - המאמר של חנן משקף לחלוטין את הניסיון שלי איתן.


אולי למי שמחפש אזניות לחברק ל אייפון שלו הן לא יתאימו כיוון שהן יחשפו את כל הפגמים של המכשיר והדחיסה של קבצי השמע ועדיף לו לקחת אזניות שמיועדות לשמיעת מוזיקה שיעשו לו בוסט על הבס ועל הטרבל וייפו לו את המוזיקה .
האזניות האלה משמיעות את המוזיקה כמות שהיא ללא שום צבע וייפוי .

אמיר
...

chalmh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

amir_b כתב:
הסתכלתי בעיקר על שני הגרפים של התגובה לגל מרובע ועל הגרף של ההרמוניות - והמדד היה פשוט שלא ראיתי שום אזניה בתקציב הזה שככה מגיבה לגל ריבועי וההיענות שלה לתדר שטוחה בטווח של פחות מ 10db
...
אלו הגרפים שמייצגים את כל מה שעומד מאחורי הביצועים של האוזניות. הייתי גם מכליל את קו העכבה של האוזניות על ציר התדר (שהוא פועל יוצא לשני הקודמים).
הייתי מעז לומר שאין אף סט אוזניות שמשתווה לביצועים בגרפים הנ"ל (משלל הדגמים שמופיעים ב-headroom) ויש שם אוזניות שעולות סדר גודל יותר יקר.

אני מאזין עם האזניות בזמן אימון (הליכה) לאייפוד או לפני שינה במיטה ואכן, האייפוד נשמע "מכווץ" יחסית להאזנה בסטאפ של חדר ההאזנה.

לגבי האזנה עם איקווילייזר, גם אני לא מסוגל להאזין איתן באיקווליזציה בסטאפ כי אני מרגיש "צביעה" מלאכותית של הסאונד. לדידי הן פשוט מעולות למלאכת המרת התקליטים שלי לפורמט דיגיטלי הן בגילוי כל הרעשים הנלווים לצורך ניקויים והן בהתאמת התחום הדינמי בין המדיות (מתחום סאונד של 60 דיבי לכוון ה-96 דיבי). ככל שהאוזניות "שקופות" ורגישות יותר כך התאמת התחום הדינמי מדוייקת יותר.

אלו בעיקר אוזניות אולפן כפי שהן נקראות "monitoring" ומי שמחפש "צבע" אופייני להאזנה לא ימצא בהן את מבוקשו. פשוט צריך להאזין פעם אחת למוזיקה באולפן ולהבין מה שומעים בבית (אותו הקטע). אז פשוט מבינים איך המערכת בבית "צובעת" את התוצאה שיצאה מהאולפן (אם האולפן מאוזן כמובן). לאחר מכן מבינים מה האוזניות הללו נותנות באמת (נותנות בראש).
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

vek44acm
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 127
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

לפי המאמר בהחלט יש כאן אוזניות עם VFM כמעט מושלם.
רק לצערי לא הבנתי כלום על הסאונד מי מבחן האזנה (יותר שירים מי מילים).
אם מטרת הבדיקה הייתה אוזניות לאולפן ושימוש ביתי של הלקוח הפשוט, אז בהחלט המאמר מעולה.
לתחום האודיפיליה לא ממש רלוונטי.

amir_b
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 268
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #35 

vek44acm כתב: לתחום האודיפיליה לא ממש רלוונטי.
...

ממש לא מסכים . האודיופיל מחפש באזניה בדיוק אותו הדבר שמחפש מהנדס הקלטה.
אזניות "שקופות" לחלוטין .


יש רק הבדל אחד - האוזניות לאולפן צריכות להיות גם בנויות חזק (סוסי עבודה) כדי לעמוד בעומס עבודה יומיומי בעוד שאזניות של אדיופיל לא חייבות להיות כאלה .

אמיר

GilSt
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 628
הצטרף: יולי 2009
מיקום: קרית ביאליק
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

amir_b כתב:
vek44acm כתב: לתחום האודיפיליה לא ממש רלוונטי.
...

ממש לא מסכים . האודיופיל מחפש באזניה בדיוק אותו הדבר שמחפש מהנדס הקלטה.
אזניות "שקופות" לחלוטין .


יש רק הבדל אחד - האוזניות לאולפן צריכות להיות גם בנויות חזק (סוסי עבודה) כדי לעמוד בעומס עבודה יומיומי בעוד שאזניות של אדיופיל לא חייבות להיות כאלה .

אמיר
...
אין קביעה אוניברסאלית כאן, תלוי באודיופיל.

אני למשל מראש מחפש אוזניות "צבועות" - באס עם נוכחות מוגברת, מיד נייטראלי וטרבל לא מעיק.
עקומת היענות שמתאימה לי הייתה כנראה מחרפנת הרבה אנשי הקלטה. אולי אני לא אודיופיל אמיתי.

כמו כן יש ימים שאני עם אוזניות מעל 8 שעות ברציפות, איכות בנייה בהחלט חשובה לי.

zeev78
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5766
הצטרף: ינואר 2008
נתן תודות: 121 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

מאמר יפה (Y) השאלה שצריכה להישאל היא כמה כסף צריך להוציא על מנת שיהיה אפשר להפיק מאוזניות כאלה תועלת, צריך לדעתי ציוד יותר מקצועי ממחשב נייד או נגן MP3.

vek44acm
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 127
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

amir_b כתב:
vek44acm כתב: לתחום האודיפיליה לא ממש רלוונטי.
...

ממש לא מסכים . האודיופיל מחפש באזניה בדיוק אותו הדבר שמחפש מהנדס הקלטה.
אזניות "שקופות" לחלוטין .


יש רק הבדל אחד - האוזניות לאולפן צריכות להיות גם בנויות חזק (סוסי עבודה) כדי לעמוד בעומס עבודה יומיומי בעוד שאזניות של אדיופיל לא חייבות להיות כאלה .

אמיר
...
אני לא טענתי שאוזניות לא אודיופיליות.
אני טענתי שהמאמר לא נותן מספיק בדיקה למערכת טיפה יותר רציני,
כלומר יש מספיק מגברי אוזניות בשוק מבוססי טרנזיסטור ומנורות ולא רק כרטיס קול.
חסרה גם השוואה מול מוצרים אחרים באותה גזרת מחיר, ואם הסאונד באמת מדהים כמו
שאתם אומרים אז מול אוזניות היי-אנד.

chalmh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

ככל שהמאמר או כותבו ינסו להיות אובייקטיביים המלאכה לא תצלח ב-100%.
לא ניתן להעביר את חווית ההאזנה בצורה מעשית דרך מאמר והוא נועד בעיקר "לגרות" את הקוראים לנסות אותם בעצמם.

אפרורו מגבר אוזניות. אני בשלבי תיכנון של מגבר כזה DIY עבור האוזניות הללו (וגם אחרות). המגבר אמור להיות מצומד DC (בס מדוייק ועוקב) ללא OFFSET במוצא (ברמה של מיקרו-וולטים מכסימום) מה שיקנה לממברנות של האוזניות להתנדנד בדיוק במרכז התחום המכני והקטנת העיוותים כמעט ל-0 ולמנוע "קומפרסיה" טבעית של הסאונד בקצה תחום תנועתן.

אני יכול להעיד שכמה אנשים במקום עבודתי (אחד עם אולפן ביתי) האזינו לסט שלי ונדהמו מהם. שניים מהם גמרו אומר לרכוש אותן. האחרים "מוגבלי תקציב" ומחכים להזדמנות שתאפשר להם להתענג עליהן.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

amir_b
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 268
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #40 

יש את האתר של headroom - שם יש סקירה על כל אזניה שקיימת בעולם כולל ניתוחי מעבדה זהים ובאותם תנאים לכל האזניות . ואם מישהו רוצה להשוות האתר מאפשר העלאה של גרפים של כמה אוזניות זה על גבי זה .
אז את העבודה של ההשוואה כבר עשו והאזניות שבמאמר מדורגות כבר כמה שנים בין עשרת האזניות הראשונות בקטגוריה (אזניות אולפן סגורות בגודל מלא)

מטרת המאמר כאן לא היתה להתחרות ב headroom מי שרוצה להשוות שיעשה את ההשוואות בעצמו שם .

מטרת המאמר כפי שאני רואה אותה היא - להביא לידיעת הקוראים ידיעה שיש אזניות במחיר סביר עם ביצועים מעולים שעד כה לא היה פידבק לגביהן ממשתמש ישראלי . וכותב המאמר עשה עבודה מצויינת בסקירת האזניות והעברת חווית השימוש הסובייקטיבית שהוא עשה - הוא אף טרח וציטט את תוצאות המעבדה מ headroom ואף הסביר מה כל גרף אומר ומה המשמעות שלו - דבר שאף אחד לא עשה בשבילכם עד היום - עם האינפרומציה הזאת והידע שרכשתם בקריאת מאמר זה אתם עכשיו מסוגלים לעשות כל השוואה שחשקה נפשכם .

כמו שכתבתי - אני משתמש מאזניות האלה כבר שנתיים ועכשיו קניתי זוג נוסף - ובגלל זה נתקלתי במאמר הזה והזדהיתי איתו לחלוטין - לא יכולתי לכתוב ולתאר טוב יותר ממה שחנן תיאר .

אמיר

amir_b
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 268
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #41 

GilSt כתב:
amir_b כתב:
vek44acm כתב: לתחום האודיפיליה לא ממש רלוונטי.
...

ממש לא מסכים . האודיופיל מחפש באזניה בדיוק אותו הדבר שמחפש מהנדס הקלטה.
אזניות "שקופות" לחלוטין .


יש רק הבדל אחד - האוזניות לאולפן צריכות להיות גם בנויות חזק (סוסי עבודה) כדי לעמוד בעומס עבודה יומיומי בעוד שאזניות של אדיופיל לא חייבות להיות כאלה .

אמיר
...
אין קביעה אוניברסאלית כאן, תלוי באודיופיל.

אני למשל מראש מחפש אוזניות "צבועות" - באס עם נוכחות מוגברת, מיד נייטראלי וטרבל לא מעיק.
עקומת היענות שמתאימה לי הייתה כנראה מחרפנת הרבה אנשי הקלטה. אולי אני לא אודיופיל אמיתי.

כמו כן יש ימים שאני עם אוזניות מעל 8 שעות ברציפות, איכות בנייה בהחלט חשובה לי.
...
יכול להיות שאתה צודק - ההגדרה של האודיופיל היא לדעתי בעיני המתבונן - אני לא מגדיר את עצמי אדיופיל בכלל אך אם תשאל אנשים אחרים השוהים במחיצתי הם יגידו לך שאני מורעל . יש אנשים אחרים שאני רואה בהם אדיופילים (כמה מחברי הפורום כאן ) והם בטח גם לא רואים עצמם כאלה ....
מה ההגדרה של אודיופיל ?
1.להעריך איכות הקלטה ?
2.לדעת לבחור ציוד ?
3.לקנות גם את כל הציוד שאתה יודע להעריך ?
4.להשקיע הרבה זמן בשמיעת מוזיקה באיכות אולפן ?
5.להשקיע בחדרי האזנה ?
ואולי יש עוד הגדרות ....

לדעתי - מהנדס סאונד = אודיופיל - ההבדל שאחד עוסק בזה למחיתו והשני עוסק בזה כתחביב ולהנאה .

Jonny123
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

יישר כח חנן! (Y)


יש לי MDR-V700 מהתקופה בה לא לקחתי ברצינות את האוזניות שלי וגם ההיצע בארץ לא היה משהו מיוחד בטווח המחירים הזה.
ממש עושה חשק לקנות....
תודה רבה!

chalmh (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

Jonny123,

אני מציע לך לא קנות על סמך סקירה בלבד. טרח ופנה לספק אוזניות שמחזיק אותם במלאי ויכול להדגים לך על מוזיקה שאתה מביא להאזנה (כמו בדיקת מערכת אודיו). אני חושב שגם היבואן יוכל לסייע לך בהדגמת האוזניות אם תפנה אליו. באותה הזדמנות הבא את האוזניו שברשותך לשם השוואה. אני כמעט בטוח שתופתע.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

Jonny123
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

אני מודע לכך שהסאונד של MDR-V700 הוא ממש לא לאודיופילים. מאז אני משתמש ב-HD205 משיקולי תקציב, אבל גם הסאונד שלהן לא מעלה אותי רמה בכל הנוגע לאוזניות אם כי יותר טוב משל הסוני לטעמי, למרות המחסור המורגש בבאסים.

אני אישית מתחבר יותר לסאונד של סגורות והדגם האחרון שניסיתי ודי אהבתי את הסאונד (בלבד, אני מציין) הוא ה-HD25 של סנהייזר.

בכל אופן אני בטוח שצפויה לי הפתעה נעימה בכל הנוגע לדגם המסוקר. :D

תודה רבה!

omer930
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 34
הצטרף: מאי 2012
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #45 

תודה רבה! עזר לי מאוד התלבטתי הרבה אם לבחור בהן.
מה אתה אומר עליהם לשמיע ממושכת בבית\בנסיעה?
ואיך הן בשמיעה למוזיקה אלקטרונית? תודה.

שלח תגובה

חזור אל “אוזניות ומגברי אוזניות”