הכישלון של תלת-מימד הוא בהיבט שהתעשייה חשבה שזה מה שייגרום לאנשים להחליף טלוויזיה ובזה אני מסכים, זה לא צלח. יחד עם זאת, היום מקבלים את התלת מימד פשוט כפיצ'ר בדיוק כמו חיבור USB, יכולת DLNA ורזולוצית FHD.
כך אני מהמר שייקרה בסופו של דבר לרזולוצית 4K.
נכון, אני מסכים איתכם שאנשים לא ישדרגו בהיסטריה בשנים הקרובות, כמו שקרה בתחילת עידן המסכים הדקים (ללא קשר לרזולוציה). אחוז החדירה של מסכים דקים בארץ ובארה"ב הוא באזור ה-85%, מה שאומר שתכלס, לכולם יש. ומכיון שהפערים באיכות התמונה כבר לא דרמטיים עבור המשתמש ההדיוט, אני איתכם בנושא שזו לא תהיה קפיצה אדירה.
להגיד "אין צורך ביותר רזולוציה" זה ממש כמו להגיד שראו יופי גם ב-DVD.
הכישלון של הבלוריי כפורמט נובע לדעתי מהסיבה שהוא פשוט איחר את המועד שלו בגלל המלחמה הארוכה והמיותרת עם ה-HD-DVD. בגלל המלחמה הזו, שהיתה קרובה יחסית, אף אחד (אולפנים, יצרנים ובעיקר הצרכן) לא רצו להחליט וכש-HD-DVD החליטו לפרוש מהמירוץ, המדיה הפיזית איבדה מהמומנטום וה-OTT היה כבר בפתח.
שמעתי הרצאה לא מזמן בנושא חוק מור שעשו לו המרה לתחום התמונה - מקבלים יותר פיקסלים לאינץ', בפחות מחיר כל הזמן. מה שאומר מסכים גדולים ורזולוציה גבוהה כל הזמן בפחות מחיר. לשם השוק הולך ולמרות שההוצאות גדלות (אני מסכים עם SHED) התעשיה צריכה את זה כדי להחזיר לעצמה רווחיות, בדיוק כמו בשוק המעבדים.
בדיוק כמו שהתעשיות הצבאיות צריכות מתיחויות ומלחמות, אחרת לא יהיה תהיה פרנסה.
מה שאני אומר זה שלעיתים המניעים הם לא בהכרח רק ה"צורך" שלנו כצרכנים אלא הצורך של התעשייה.....
אגב, למרות שתלת-מימד לא תפס, דווקא ב-OTT המספרים שם יפים מאוד, כלומר, התוכן הנצפה ביותר ב-SMART TVs הוא דווקא תלת מימד (לפחות בארץ).
שרשור תגובות: האם המהפכה הבאה מתקרבת לסלון שלכם? נעים להכיר, ה- UHDTV
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- opv
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4858
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 225 פעמים
אני לא חושב ש3D תפס אפילו כפיצ'ר כמו חיבור USB.
אני רואה בתחום המקרנים, מקרנים לא זולים שמגיעים עם 3D אופציונלי בשנה הקרובה.
הפיצ'ר הזה עולה כסף. הפיצ'ר הזה גורר פשרות ב2D בגלל הפנלים המהירים ובעיות היצור שלהם.
אני יודע מתקני התקושרת שברגע שפיצ'ר הוא אופציונלי ולא מנדטורי, הוא מת.
אני רואה בתחום המקרנים, מקרנים לא זולים שמגיעים עם 3D אופציונלי בשנה הקרובה.
הפיצ'ר הזה עולה כסף. הפיצ'ר הזה גורר פשרות ב2D בגלל הפנלים המהירים ובעיות היצור שלהם.
אני יודע מתקני התקושרת שברגע שפיצ'ר הוא אופציונלי ולא מנדטורי, הוא מת.
No place like home.......... Theater
- טלHD
- גורו
- הודעות: 13958
- הצטרף: נובמבר 2008
- נתן תודות: 948 פעמים
- קיבל תודות: 1099 פעמים
כולכם הולכים לאכול את הכובע...
ניפגש כאן עוד כמה שנים ונצחק על התגובות בסיגנון "זה לא ילך"...
HD זה סטנדרט היום בעולם... כבר לא מרגש במיוחד את השואפים לשלמות ואיכות תמונה.
UHD זה הדבר הבא.
אני מעריך שתוך שנתיים-שלוש רובינו כאן כבר יצפה בתכנים כאלו.
אני מדבר על אלו שצופים כבר כמה שנים בבלוריי כמובן... לא אלו שתקועים בdvd עדיין.
ניפגש כאן עוד כמה שנים ונצחק על התגובות בסיגנון "זה לא ילך"...
HD זה סטנדרט היום בעולם... כבר לא מרגש במיוחד את השואפים לשלמות ואיכות תמונה.
UHD זה הדבר הבא.
אני מעריך שתוך שנתיים-שלוש רובינו כאן כבר יצפה בתכנים כאלו.
אני מדבר על אלו שצופים כבר כמה שנים בבלוריי כמובן... לא אלו שתקועים בdvd עדיין.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
כמה דברים:
1. UHD זה 3840 פיקסלים לרוחב (הגרסא עם יותר רזולוציה בגדול נגנזה)
2. יש ליצרנים הרבה להרוויח מ UHD. ולכן, כל המסכים היי אנד יהיו בשנה הבאה UHD. מתי נראה מסכים כאלה זמינים במחירים שווים לכל נפש? בשלוש השנים הקרובות המחירים ירדו דרמטית.
3. תלת מימד הוא כישלון במובן שזה משהו שהיצרנים דחפו בעקבות ההצלחה הלא צפויה של סרט מסויים. באופן טכני זה הצלחה כי אחוז ניכר מהמסכים שנמכרים כיום כוללים את הפונקציה הזו.
עד כמה באמת ישתמשו בתלת מימד במסך? אחוז נמוך.
עכשיו, עד כמה ישתמשו ב UHD? לא יהיה ברירה - הרזולוציה תהיה פעילה כל הזמן...
1. UHD זה 3840 פיקסלים לרוחב (הגרסא עם יותר רזולוציה בגדול נגנזה)
2. יש ליצרנים הרבה להרוויח מ UHD. ולכן, כל המסכים היי אנד יהיו בשנה הבאה UHD. מתי נראה מסכים כאלה זמינים במחירים שווים לכל נפש? בשלוש השנים הקרובות המחירים ירדו דרמטית.
3. תלת מימד הוא כישלון במובן שזה משהו שהיצרנים דחפו בעקבות ההצלחה הלא צפויה של סרט מסויים. באופן טכני זה הצלחה כי אחוז ניכר מהמסכים שנמכרים כיום כוללים את הפונקציה הזו.
עד כמה באמת ישתמשו בתלת מימד במסך? אחוז נמוך.
עכשיו, עד כמה ישתמשו ב UHD? לא יהיה ברירה - הרזולוציה תהיה פעילה כל הזמן...
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
וידיאופילים ואודיופילים, למעט מקרים בודדים שהם גם מאמצי טכנולוגיה ראשוניים, הם לא מדד לכלום מבחינה מסחרים MASS MARKET.
ה-תלת מימד תפס כפיצ'ר והעובדה היא שמרבית המסכים (מקרנים, לצערך, לא מתקרבים במספרים גם ל-BRAND עם הנתח שוק הנמוך ביותר בתחום המסכים מבחינת כמויות) כבר מגיעים עם תלת-מימד, גם אם תרצה להשתמש או לא.
הסטטיסטיקות, כולל בארץ (תנסה לשים את ידך על דוח של GFK) מראות גדילה משמעותית מאוד במכירת מסכים עם תלת-מימד. זה לא בהכרח אומר שאנשים משתמשים בזה, זה רק מראה שזה נהיה פיצ'ר.
בדיוק כמו העליה במסכי SMART TV שלא כולם מחברים בכלל לרשת, אם כי גם בנושא הזה יש שיפור כל הזמן.
רק לפני שנתיים ה-Connectivity Rate היה בקושי 10-20%, היום מדברים על מעל 50% ובמקומות מסויימים אף 70% וזה יפה מאוד (לדעתי הודות למודעות גבוהה יותר, תכנים טובים יותר ובעיקר ה-WIFI המובנה בהרבה מאוד מסכים).
ה-תלת מימד תפס כפיצ'ר והעובדה היא שמרבית המסכים (מקרנים, לצערך, לא מתקרבים במספרים גם ל-BRAND עם הנתח שוק הנמוך ביותר בתחום המסכים מבחינת כמויות) כבר מגיעים עם תלת-מימד, גם אם תרצה להשתמש או לא.
הסטטיסטיקות, כולל בארץ (תנסה לשים את ידך על דוח של GFK) מראות גדילה משמעותית מאוד במכירת מסכים עם תלת-מימד. זה לא בהכרח אומר שאנשים משתמשים בזה, זה רק מראה שזה נהיה פיצ'ר.
בדיוק כמו העליה במסכי SMART TV שלא כולם מחברים בכלל לרשת, אם כי גם בנושא הזה יש שיפור כל הזמן.
רק לפני שנתיים ה-Connectivity Rate היה בקושי 10-20%, היום מדברים על מעל 50% ובמקומות מסויימים אף 70% וזה יפה מאוד (לדעתי הודות למודעות גבוהה יותר, תכנים טובים יותר ובעיקר ה-WIFI המובנה בהרבה מאוד מסכים).
מרטין,
1. זה שתלת מימד מגיע בפיצ'ר בכל טלוויזיה - לא אומר שהוא הצליח או שהוא תפס. זה בסך הכל אומר שיצרנים מיצרים את הפיצ'ר הזה. זה לא אומר שהמשתמשים בכלל מחפשים אותו, שהוא מהווה שיקול ברכישה שלהם או שהם רוצים להשתמש בו.
2. בארה"ב 7.5 מתוך 10 טלוויזיות היא connected tv (קרי טלוויזיה שיכולה להתחבר לרשת). פחות מחצי מהטלוויזיות האלה בכלל מתחברות לרשת, והצרכנים עדיין רחוקים מלשהתמש בפיצ'רים הנ"ל (במקרה הזה, אגב, לדעתי זה גם בגלל חוסר בשלות של הפיצ'ר).
עפר,
לא הבנתי מה יש ליצרנים להרוויח מUHD. להיפך, אחת הסיבות לשחיקה הגדולה ברווחי יצרני המסכים היא עלות R&D גדולה יחסית ורדיפה בלתי מספקת אחרי ה-killer feature הבא - שלא הצליח לספק את הסחורה (לא 3D, לא HD ולא smart tv). אף אחת מהטכנולוגיות הנ"ל, לא הוציאה אנשים לחנויות וגרמה למבול של רכישות / שדרוגים כפי שהיצרנים ציפו.
ברור שהיום הטכנלוגיות הנ"ל נמצאות בכל מסך תחת כל עץ רענן כי עלות היצור שלהם נמוכה (מאוד), וההשקעה הגדולה כבר נעשתה.
שוק יצרניות המסכים מזכיר לי את שוק הסלולר לפני כעשור, שעליו נאמר: "build it and they will come" - תעשיה שלמה שהיתה בטוחה שכל פיצ'ר שהיא תביא יהפוך למשאת נפשו של כל צרכן ויביא לגידול במכירות. בפועל: זה לא קרה עם שיחות וידאו, לא קרה עם MMS, למעשה - לא קרה עם שום דבר מאז ה-sms. גם את הצורך ב-mobile data לא צריך לזקוף לתעשית הסלולר אלא דווקא למהפכת הסמארט פון שהובלה על ידי אפל. (ואם כבר מדברים: ספקיות סלולר מפסידות לא מעט כסף מצרכני mobile data).
1. זה שתלת מימד מגיע בפיצ'ר בכל טלוויזיה - לא אומר שהוא הצליח או שהוא תפס. זה בסך הכל אומר שיצרנים מיצרים את הפיצ'ר הזה. זה לא אומר שהמשתמשים בכלל מחפשים אותו, שהוא מהווה שיקול ברכישה שלהם או שהם רוצים להשתמש בו.
2. בארה"ב 7.5 מתוך 10 טלוויזיות היא connected tv (קרי טלוויזיה שיכולה להתחבר לרשת). פחות מחצי מהטלוויזיות האלה בכלל מתחברות לרשת, והצרכנים עדיין רחוקים מלשהתמש בפיצ'רים הנ"ל (במקרה הזה, אגב, לדעתי זה גם בגלל חוסר בשלות של הפיצ'ר).
עפר,
לא הבנתי מה יש ליצרנים להרוויח מUHD. להיפך, אחת הסיבות לשחיקה הגדולה ברווחי יצרני המסכים היא עלות R&D גדולה יחסית ורדיפה בלתי מספקת אחרי ה-killer feature הבא - שלא הצליח לספק את הסחורה (לא 3D, לא HD ולא smart tv). אף אחת מהטכנולוגיות הנ"ל, לא הוציאה אנשים לחנויות וגרמה למבול של רכישות / שדרוגים כפי שהיצרנים ציפו.
ברור שהיום הטכנלוגיות הנ"ל נמצאות בכל מסך תחת כל עץ רענן כי עלות היצור שלהם נמוכה (מאוד), וההשקעה הגדולה כבר נעשתה.
שוק יצרניות המסכים מזכיר לי את שוק הסלולר לפני כעשור, שעליו נאמר: "build it and they will come" - תעשיה שלמה שהיתה בטוחה שכל פיצ'ר שהיא תביא יהפוך למשאת נפשו של כל צרכן ויביא לגידול במכירות. בפועל: זה לא קרה עם שיחות וידאו, לא קרה עם MMS, למעשה - לא קרה עם שום דבר מאז ה-sms. גם את הצורך ב-mobile data לא צריך לזקוף לתעשית הסלולר אלא דווקא למהפכת הסמארט פון שהובלה על ידי אפל. (ואם כבר מדברים: ספקיות סלולר מפסידות לא מעט כסף מצרכני mobile data).
You are never fully dressed without a smile
MartinHSabag
במסך של 50 אינטש, גודל פיקסל ברזולוציה של DVD הוא כ 1.5 מ"מ. במסך HD גודל הפיקסל כ 0.57 מ"מ. ב UHD הוא בערך 0.27 מ"מ.
כמה אנשים מסוגלים להבחין בפיקסל שגודלו רבע מילימטר ממרחק של 2-3 מטר?
אני חושב שההשואה לא ממש הוגנת.להגיד "אין צורך ביותר רזולוציה" זה ממש כמו להגיד שראו יופי גם ב-DVD...
במסך של 50 אינטש, גודל פיקסל ברזולוציה של DVD הוא כ 1.5 מ"מ. במסך HD גודל הפיקסל כ 0.57 מ"מ. ב UHD הוא בערך 0.27 מ"מ.
כמה אנשים מסוגלים להבחין בפיקסל שגודלו רבע מילימטר ממרחק של 2-3 מטר?
מוטי
MartinHSabag כתב:אני מניח שצריך להחזיר אותכם לתחילת ימי ה-HD, נכון?
תעשו חיפוש בפורום ותחליפו את ה-4K בתגובות שלכם ב-HD ואת ה-HD ב-DVD........
יש משהו שכדאי מאוד לזכור ואף אחד לא מתייחס אליו כמעט בקטע של התכנים ב 4K .
ההתייחסות לתחילת שנות האלפיים ( או הימים הראשונים של הפורום 2004 ) כתחילת ימי הHD
וכדוגמה למה שקורה היום עם 4K היא לא בדיוק נכונה
צריך לזכור ש HD קיים בצורה זו או אחרת מסוף שנות ה 80 (בעיקר ביפן)
ושעוד הרבה לפני שה HD התחיל לתפוס בצורה רצינית אצל צרכנים (תחילת שנות האלפיים)
האולפנים כבר הכלו לייצר מאסטרים ב HD אם זה לשידור , למדיות HD שכבר היו קיימות
( MUSE LD , W-VHS VHS-D ) או ליצירת DVD יותר איכותיים (ב SD )
כך שבתחילת (או אמצע) שנות האלפיים שה HD כבר הכל לתפוס
היו הרבה מאוד תכנים ב HD מוכנים להפצה .
.
המצב היום שונה לגמריי
כמות התכנים ב 4K קטנה בצורה מאוד משמעותית בהשוואה
לתכני HD בתקופה ההיא
וחוץ ממדיה מתאימה
יש צורך בהשקעה מאוד גדולה מצד האולפנים כדי ליצור תוכן מתאים
כי עוד היום (כמו שכבר כתבתי השירשור אחר) רוב הסרטים הכי חדשים שיוצאים לקולנוע
לא קיימים באיכות של 4K .
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
Shed
מסכים לגמרי עם שתי הנקודות שכתבת, זה בדיוק מה שאמרתי.
אבל, כשהתכונות הללו יהיו פיצ׳ר בכל טלוויזיה שתימכר, זה בדיוק מה שיישבור את מעגל ה״ביצה והתרנגולת״, קרי, אם יהיה מספיק פוטנציאל של לקוחות עם היכולת בבית, האולפנים, חברות הכבלים ושאר הגופים ייראו את ההצדקה להשקיע את האקסטרה בהפקה.
אם זה לא יהיה ככה אז באמת אף אחד, לא הצרכן ולא גופי השידור ייראו את ההצדקה הכלכלית.
מסכים לגמרי עם שתי הנקודות שכתבת, זה בדיוק מה שאמרתי.
אבל, כשהתכונות הללו יהיו פיצ׳ר בכל טלוויזיה שתימכר, זה בדיוק מה שיישבור את מעגל ה״ביצה והתרנגולת״, קרי, אם יהיה מספיק פוטנציאל של לקוחות עם היכולת בבית, האולפנים, חברות הכבלים ושאר הגופים ייראו את ההצדקה להשקיע את האקסטרה בהפקה.
אם זה לא יהיה ככה אז באמת אף אחד, לא הצרכן ולא גופי השידור ייראו את ההצדקה הכלכלית.
עם הנקודה הזו אני לא מסכים איתך. זה שתכונה מסויימת תהפוך לפיצ'ר built in בכל מסך - לא ישכנע את האולפנים וספקי השירות להשקיע את האקסטרה בהפקה ובהפצה.MartinHSabag כתב:Shed
מסכים לגמרי עם שתי הנקודות שכתבת, זה בדיוק מה שאמרתי.
אבל, כשהתכונות הללו יהיו פיצ׳ר בכל טלוויזיה שתימכר, זה בדיוק מה שיישבור את מעגל ה״ביצה והתרנגולת״, קרי, אם יהיה מספיק פוטנציאל של לקוחות עם היכולת בבית, האולפנים, חברות הכבלים ושאר הגופים ייראו את ההצדקה להשקיע את האקסטרה בהפקה.
אם זה לא יהיה ככה אז באמת אף אחד, לא הצרכן ולא גופי השידור ייראו את ההצדקה הכלכלית....
הנה דוגמא: 3D קיים כמעט בכל מסך שנמכר בשנתיים האחרונות. כמה תכנים הופקו במיוחד עבור מסכי טלוויזיה ב-3D? נכון - אפס (או קרוב לכך). תכני ה-3D היחידים שמגיעים לסלון הביתי הם תכנים שהופקו במקור בשביל הקולנוע (תוך נסיון להשתמש ב3D כיתרון יחסי שיגרום לאנשים לצאת מהבית).
אני לא רואה את showtime מפיקים את הסדרה הבאה שלהם ב3D, ובטח לא את comcast משקיעה $$$ בשדרוג תשתיות כדי לשדר את זה. בטח לא בשנים הקרובות. בדיוק כמו שאני לא רואה את comcast משקיעים $$$ בהעלאת רוחב הסרט של תכני ה-HD המשודרים דרכה היום בביט רייט שלא מדגדג אפילו את יכולות המסכים הקיימים כיום בכל בית ממוצע.
בדיוק כמו שאודיו 5.1 לא ממש מעניין את הצרכן הממוצע, כך גם שידור בUHD, או ההבדל בין קידוד ב-12Mbps לקידוד ב-20Mbps.
כשזה לא מעניין את הצרכן הסופי - הוא לא ממש שמח לשלם על זה אקסטרא.
You are never fully dressed without a smile