אהלן לכולם ואחלה שבוע.
לצערי גם אני חולה במחלת "השדרגת" וכבר שתקופה ארוכה אני רוצה להחליף את הריסבר ברשותי
767 של ימאהה.
החלטתי להביא הבייתה ליום כיף ניסיוני את הפיוניר LX86 אך לצערי, אחרי משחקים וכיולים ממושכים ,
לא ממש נפלתי מהספה כמו שציפיתי.
אני מאוד מתלבט לגבי הימאהה 3020?!?
האם ה- 3020 ברמה של ה 86 מבחינת הגברה?
מהם הייתרונות והחסרונות שלו אל מול ה 86.
איזה אופי צליל לעומת הימאהה .
אשמח לקבל כמה שיותר חוות דעת ופרטים , אולי למישהו מכם יש בבית?
אגב חשוב מאוד!!! רוב השימוש שלי - צפייה בסרטים ואני חובב מושבע של קולנוע בייתי.
הסטאפ שלי כרגע:
רצפתיים קדמיים - מוניטור אודיו silver 8
סנטר - מאותה סדרה
סראונד -מוניטור אודיו radius 90 - על עמודים
סאב - מוניטור אודיו radius 360
סטרימר - פופקורן A400
מסך - סמסונג "D7000 55
שליטה - לוגיטק הרמוני ONE
תוספות:
APPLE TV
SONY 3
אשמח להמלצות על מנת שאוכל להפיק את המירב.
Pionner LX86 VS Yamaha Rx-A3020
ימאהה ודנון יותר מאוזנים טונאלית לטעמי מסדרת הרסיברים של פיוניר...ממה שזכור לי מה 3010.golans1 כתב:שמעתי גם את 3020 וכל השנים האחרונות הייתי עם ימאהה...
מצד שני לטעמי ימאהה מעט ירדה ברמת הביצועים שלהם בקולנוע, שווה לבדוק גם את אונקיו שלטעמי בקולנוע יותר דרמתיים ושווה לבדוק גם את מארנטז שדיי מפתיעים לאחרונה...
יחד עם זאת כל הרסיברים האילו לא משתווים בשום פרמטר ל90 של פיוניר שאין קשר בינו לבין סדרת הרסיברים...
ואני מדבר כרגע סאונד נטו, אני כבר לא מדבר על כל המסביב, כגון הגברה, איכות בנייה וכו וכו...
אם 3D לא מעניין , מחיר ה90 היום בהחלט ראוי ליחס הולם, ולטעמי במחיר הנוכחי שה90 נמכר לדעתי ממש אין תחליף מודרני ושקול ל90...
זאת במידה ואין כוונה למיתוג 3D עתידי, שם באמת ה90 נופל
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
אף פעם לא אהבתי את השילוב של פיוניר עם מוניטור אודיו (למרות שהמגברי סטריאו של פיוניר דווקא נשמעים מצויין עם הרמקולים של מוניטור אודיו).
עשיתי בדיקה די מעמיקה של רסיברים בסדרי גודל לא רחוקים מזה, והמנצחים הגדולים היו מרנץ 7007 (שאותו קניתי בסוף) ו-NAD T 757. אונקיו היה פחות טוב משניהם, וימאהה לאוזני היה עוד פחות טוב מכך (אבל יותר טוב מפיוניר).
בתקציב הנתון לעניות דעתי בהחלט כדאי לתת צ'אנס כאמור למרנץ ול-NAD (יצא גם דנון חדש, ה-X4000 שלא היה זמין כשבחנתי רסיברים) מול הימאהה האמור (אני הקשבתי ל-1020, וכאמור הוא לא הרשים לעומת המרנץ וה-NAD...) - עוד אופציות ששוות בדיקה הן הרסיברים של רוטל וקיימברידג' אודיו.
עשיתי בדיקה די מעמיקה של רסיברים בסדרי גודל לא רחוקים מזה, והמנצחים הגדולים היו מרנץ 7007 (שאותו קניתי בסוף) ו-NAD T 757. אונקיו היה פחות טוב משניהם, וימאהה לאוזני היה עוד פחות טוב מכך (אבל יותר טוב מפיוניר).
בתקציב הנתון לעניות דעתי בהחלט כדאי לתת צ'אנס כאמור למרנץ ול-NAD (יצא גם דנון חדש, ה-X4000 שלא היה זמין כשבחנתי רסיברים) מול הימאהה האמור (אני הקשבתי ל-1020, וכאמור הוא לא הרשים לעומת המרנץ וה-NAD...) - עוד אופציות ששוות בדיקה הן הרסיברים של רוטל וקיימברידג' אודיו.
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
ביצעתי את המבחנים על מוניטור אודיו סילבר RX2 וגולד GX 100. היום ה-7007 שלי מחובר למוניטור אודיו CPW GS (רמקולים שקועים מסדרת הגולד של החברה).
לעניות דעתי, השיפור הגדול בהאזנה לקולנוע ביתי נטו מגיעה ממערכת כיול טובה יותר. מהבחינה הזאת המרנץ 7007 מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT, כולל אופציה לכיול PRO (שדורש ערכה מיוחדת הכוללת מיקרופון הרבה יותר רגיש ומקצועי מזה שבש"כ מגיע עם רסיברים). ה-7008 מגיע כבר עם ה-MultEQ XT 32 העדיפה עוד יותר (וגם עם אופציה לכיול PRO). פרמטרים אחרים כגון הספק ופרוססינג זניחים לעניות דעתי ביחס לאיכות הכיול האקוסטי, ובפרט אם חלל ההאזנה אינו חדר ייעודי לק"ב ו/או מטופל אקוסטית כראוי.
זו גם הייתה הסיבה שהעדפתי לבסוף את המרנץ 7007 על ה-NAD T 757 - ל-NAD היו ביצועים טיפה יותר טובים בסטריאו, אבל מערכת הכיול שלו מבוססת על גרסה מסורסת של Audyssey (ולא ברור בכלל באיזו רמה).
לגבי שיפור ביחס ל-767, לעניות דעתי בהחלט אפשר להשיג שיפור כזה במעבר לרסיברים שציינתי לעיל. ההבדל הכי משמעותי לטובת ימאהה הוא במצבי ה-DSP הרבים והמגוונים שיש לרסיברים שלהם. המרנץ לא מציע כמעט כלום מהבחינה הזאת, כך שאם התרגלת למצבי DSP של ימאהה, אתה תרגיש "ערום" עם המרנץ...
לעניות דעתי, השיפור הגדול בהאזנה לקולנוע ביתי נטו מגיעה ממערכת כיול טובה יותר. מהבחינה הזאת המרנץ 7007 מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT, כולל אופציה לכיול PRO (שדורש ערכה מיוחדת הכוללת מיקרופון הרבה יותר רגיש ומקצועי מזה שבש"כ מגיע עם רסיברים). ה-7008 מגיע כבר עם ה-MultEQ XT 32 העדיפה עוד יותר (וגם עם אופציה לכיול PRO). פרמטרים אחרים כגון הספק ופרוססינג זניחים לעניות דעתי ביחס לאיכות הכיול האקוסטי, ובפרט אם חלל ההאזנה אינו חדר ייעודי לק"ב ו/או מטופל אקוסטית כראוי.
זו גם הייתה הסיבה שהעדפתי לבסוף את המרנץ 7007 על ה-NAD T 757 - ל-NAD היו ביצועים טיפה יותר טובים בסטריאו, אבל מערכת הכיול שלו מבוססת על גרסה מסורסת של Audyssey (ולא ברור בכלל באיזו רמה).
לגבי שיפור ביחס ל-767, לעניות דעתי בהחלט אפשר להשיג שיפור כזה במעבר לרסיברים שציינתי לעיל. ההבדל הכי משמעותי לטובת ימאהה הוא במצבי ה-DSP הרבים והמגוונים שיש לרסיברים שלהם. המרנץ לא מציע כמעט כלום מהבחינה הזאת, כך שאם התרגלת למצבי DSP של ימאהה, אתה תרגיש "ערום" עם המרנץ...
תשמע אור מאז שקנית את המרנץ רק מרנץ מרנץ מרנץ.
היה לי את המרנץ 7007 רסיבר מצויין ביותר!מאוד מוזיקלי פחות קולנועי
היה לי גם את LX86 ואני יכול להגיד לך בוודאות שהוא הרבה יותר טוב
עם סדרת הרמקולים של מוניטור אודיו סילבר,
עם כיול נכון והרבה התעסקות אפשר להגיע לתוצאה הרבה יותר טובה מהמרנץ בקולנוע.
לטעמי ולאוזני כמובן.
למשל היה לי את הLX73 והוא היה נשמע לי יותר מידי בהיר
ואם כבר שואלים אותי יש את הLX70 למכירה כאן תקפוץ עליו ב2 ידיים אם אינך צריך 3D
הסאונד הכי טוב שהיה אצלי בבית הLX60 חם נעים,בייתי וקולנועי
היה לי את המרנץ 7007 רסיבר מצויין ביותר!מאוד מוזיקלי פחות קולנועי
היה לי גם את LX86 ואני יכול להגיד לך בוודאות שהוא הרבה יותר טוב
עם סדרת הרמקולים של מוניטור אודיו סילבר,
עם כיול נכון והרבה התעסקות אפשר להגיע לתוצאה הרבה יותר טובה מהמרנץ בקולנוע.
לטעמי ולאוזני כמובן.
למשל היה לי את הLX73 והוא היה נשמע לי יותר מידי בהיר
ואם כבר שואלים אותי יש את הLX70 למכירה כאן תקפוץ עליו ב2 ידיים אם אינך צריך 3D
הסאונד הכי טוב שהיה אצלי בבית הLX60 חם נעים,בייתי וקולנועי
40 שנה לך תיזכור..
- 9000es
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 13208
- הצטרף: דצמבר 2008
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 595 פעמים
- קיבל תודות: 484 פעמים
Re: Pionner LX86 VS Yamaha Rx-A3020
ihananel כתב: החלטתי להביא הבייתה ליום כיף ניסיוני את הפיוניר LX86 אך לצערי, אחרי משחקים וכיולים ממושכים ,
לא ממש נפלתי מהספה כמו שציפיתי.
/quote]
ihananel
אני עדיין לא מכיר מישהו שיצליח להכיר תוך כמה שעות את ה 86 !
במיוחד שאין לא ניסיון עם הרסיברים של פיוניר .
אני לא כותב לך את זה שתלך ותרכוש את ה 86 . במידה ואתה איש של קולנוע בייתי נטו ?! אז ה 86 זו מכונה מדהימה לקולנוע בייתי...
אם במסכים מדובר........ אז הבחירה שלי היא "פלזמה"