למאמר: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא
חברת Dolby מפתחת אלגוריתם אשר יאפשר להציג צבעים בצורה הרבה יותר ונכונה מעל המסכים שלנו. כל מי שעמד מול ההדגמה של החברה נשאר פעור פה. האם באמת אנחנו לפני מהפכה?
שרשור תגובות: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
תודה על המאמר המרתק
סתם שאלה, איך המידע מיוצג בבתי קולנוע? כמה ביטים, סטנדרט צבע וכו'.
כנ"ל באולפני טלויזיה לפני השידור אלינו.
תודה.
כנ"ל באולפני טלויזיה לפני השידור אלינו.
תודה.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
יש כמה דברים בכתבה שלא מסתדרים עם מאמרים אחרים שקראתי בנושא
אך לפני זה משהו לגבי התגובות עד עכשיו
לגבי מה ש Nemesis ו jtk כתבו
ניתן לחשב את זה ולראות שתוספת של 2BIT צבע מוסיפה בערך 25% לקצב נתונים של אות מסוים
ואם לוקחים אות FULL HD לא דחוס עם הנתונים כמו שהם היום ורק משנים את הרזולוציה ל UHD
והצבע ל 10BIT במקום 8BIT כשכל שאר הנתונים נשארים אותו הדבר
קצב הנתונים יגדל בערך פי 5 לדוגמא :
אות לא דחוס ברזולוציה 1920X1080 ב 24 פריימים לשניה 8BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 597Mbps
ואות לא דחוס ברזולוציה 3840X2160 ב 24 פריימים לשניה 10BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 2.99Gbps .
ורק בתשובה לשאלה של Adix
סרט בקולנוע הוא ב color space שנקרא P3
הצבע הוא ב 12BIT
בלי color subsampling
ודחוס ב JPEG2000 .
עכשיו לגבי הכתבה
לפי מה שאני קראתי על הנושא
כל הבסיס בגישה של DOLBY חוץ Bit depth יותר גבוה גאמוט יותר גדול והארה יותר חזקה
הוא החלפה של הגאמה
בפונקציה שהם קוראים לה PQ (או perceptual quantizer ) שמאפשרת יצוג יותר חסכוני
מבחינת ה Bit depth הנדרש לייצג תמונה מסויימת מאשר בעזרת גאמה (שדורשת Bit depth יותר גדול
לייצג אזורים מוארים של התמונה )
ובכך לצמצם את קצב הנתונים הנדרש.
אך לפני זה משהו לגבי התגובות עד עכשיו
לגבי מה ש Nemesis ו jtk כתבו
ניתן לחשב את זה ולראות שתוספת של 2BIT צבע מוסיפה בערך 25% לקצב נתונים של אות מסוים
ואם לוקחים אות FULL HD לא דחוס עם הנתונים כמו שהם היום ורק משנים את הרזולוציה ל UHD
והצבע ל 10BIT במקום 8BIT כשכל שאר הנתונים נשארים אותו הדבר
קצב הנתונים יגדל בערך פי 5 לדוגמא :
אות לא דחוס ברזולוציה 1920X1080 ב 24 פריימים לשניה 8BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 597Mbps
ואות לא דחוס ברזולוציה 3840X2160 ב 24 פריימים לשניה 10BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 2.99Gbps .
ורק בתשובה לשאלה של Adix
סרט בקולנוע הוא ב color space שנקרא P3
הצבע הוא ב 12BIT
בלי color subsampling
ודחוס ב JPEG2000 .
עכשיו לגבי הכתבה
לפי מה שאני קראתי על הנושא
כל הבסיס בגישה של DOLBY חוץ Bit depth יותר גבוה גאמוט יותר גדול והארה יותר חזקה
הוא החלפה של הגאמה
בפונקציה שהם קוראים לה PQ (או perceptual quantizer ) שמאפשרת יצוג יותר חסכוני
מבחינת ה Bit depth הנדרש לייצג תמונה מסויימת מאשר בעזרת גאמה (שדורשת Bit depth יותר גדול
לייצג אזורים מוארים של התמונה )
ובכך לצמצם את קצב הנתונים הנדרש.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
כל פעם שאני קורא מאמרים טכניים (או סתם חושב על זה בלי קשר) אני מתבאס מכמות הזבל שהתעשייה הזו משמרת לדורות עוד מתחילת המאה הקודמת..
עד מתי גאמא?? עד מתי 24Hz??
השינויים והעדכונים כל כך איטיים ומתסכלים, כל הזמן ממשיכים להשען על טעויות עבר..
עפר, תודה על המאמר.
הייתי רק ממליץ לעבור עליו כמה דקות קריאה שוב ולתקן. יש בו לא מעט טעויות כתב ועוד כמה שטויות.. הייתי מציין מה ואיפה, אבל זה כמעט לא אפשרי כרגע מהסמארטפון.. מתנצל..
עד מתי גאמא?? עד מתי 24Hz??
השינויים והעדכונים כל כך איטיים ומתסכלים, כל הזמן ממשיכים להשען על טעויות עבר..
עפר, תודה על המאמר.
הייתי רק ממליץ לעבור עליו כמה דקות קריאה שוב ולתקן. יש בו לא מעט טעויות כתב ועוד כמה שטויות.. הייתי מציין מה ואיפה, אבל זה כמעט לא אפשרי כרגע מהסמארטפון.. מתנצל..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
rwg:
4:2:0 בהקשר דיגיטלי/HDMI אומר לשמור או להעביר בממוצע 12-bit לפיקסל (בהנחה של 8-bit לתתפיקסל). אתה כמובן יכול להעביר תמונה שלמעשה היא 4:2:0 כשפועל אתה משתמש ב-4:4:4 (24-bit במקרה הרגיל), אבל אז אין שום משמעות לזה שהצבע הוא 4:2:0 מבחינת הקידוד על הכבל ואין שום צורך בתמיכה ספציפית ב-4:2:0 במכשיר המקבל. כמו שסרט בלי צבע עובר ב-HDMI כ-4:4:4 , למרות שתאורטית הוא "4:0:0".
jacko:
מה הבעיה עם gamma? זו פשוט פונקציה שמגדירה מה הבהירות בפועל לכל ערך בהירות פיקסל אפשרי.
4:2:0 בהקשר דיגיטלי/HDMI אומר לשמור או להעביר בממוצע 12-bit לפיקסל (בהנחה של 8-bit לתתפיקסל). אתה כמובן יכול להעביר תמונה שלמעשה היא 4:2:0 כשפועל אתה משתמש ב-4:4:4 (24-bit במקרה הרגיל), אבל אז אין שום משמעות לזה שהצבע הוא 4:2:0 מבחינת הקידוד על הכבל ואין שום צורך בתמיכה ספציפית ב-4:2:0 במכשיר המקבל. כמו שסרט בלי צבע עובר ב-HDMI כ-4:4:4 , למרות שתאורטית הוא "4:0:0".
jacko:
מה הבעיה עם gamma? זו פשוט פונקציה שמגדירה מה הבהירות בפועל לכל ערך בהירות פיקסל אפשרי.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים