שרשור תגובות: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

שרשור תגובות: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא

נושא שלא נקרא #1 

למאמר: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא

תמונה

חברת Dolby מפתחת אלגוריתם אשר יאפשר להציג צבעים בצורה הרבה יותר ונכונה מעל המסכים שלנו. כל מי שעמד מול ההדגמה של החברה נשאר פעור פה. האם באמת אנחנו לפני מהפכה?

Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4533
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 453 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אני רק שאלה. לא הבנתי מדוע כל תוספת ביט לתאור צבע יסוד מכפילה את רוחב הסרט הנדרש. 8 ביט לערוץ צבע בהנחה ומדובר ב-RGB הם 24 ביט, ובעוד 10 ביט לערוץ הם סה"כ 30 ביט. אפילו אם נניח ולא מרבבים את הסיגנל אלא פורסים אותו לבייטים מדובר סה"כ ב-32 בייט, תוספת של 50%.

Adix
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 741
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

תודה על המאמר המרתק

נושא שלא נקרא #3 

סתם שאלה, איך המידע מיוצג בבתי קולנוע? כמה ביטים, סטנדרט צבע וכו'.
כנ"ל באולפני טלויזיה לפני השידור אלינו.

תודה.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

Nemesis כתב:אני רק שאלה. לא הבנתי מדוע כל תוספת ביט לתאור צבע יסוד מכפילה את רוחב הסרט הנדרש.
...
היא לא. מה שמוכפל הוא מספר הצבעים האפשרי.

Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4533
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 453 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

זה ברור.
אבל בכתבה כתוב שקצב הנתונים הנדרש מוכפל פי 4 בגלל תוספת 2 הביט הללו.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

זה אי דיוק/טעות.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

Nemesis,

אתה צודק, המאמר ישונה.

rwg1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1630
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 257 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

יש כמה דברים בכתבה שלא מסתדרים עם מאמרים אחרים שקראתי בנושא
אך לפני זה משהו לגבי התגובות עד עכשיו

לגבי מה ש Nemesis ו jtk כתבו

ניתן לחשב את זה ולראות שתוספת של 2BIT צבע מוסיפה בערך 25% לקצב נתונים של אות מסוים

ואם לוקחים אות FULL HD לא דחוס עם הנתונים כמו שהם היום ורק משנים את הרזולוציה ל UHD
והצבע ל 10BIT במקום 8BIT כשכל שאר הנתונים נשארים אותו הדבר
קצב הנתונים יגדל בערך פי 5 לדוגמא :

אות לא דחוס ברזולוציה 1920X1080 ב 24 פריימים לשניה 8BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 597Mbps

ואות לא דחוס ברזולוציה 3840X2160 ב 24 פריימים לשניה 10BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 2.99Gbps .

ורק בתשובה לשאלה של Adix

סרט בקולנוע הוא ב color space שנקרא P3
הצבע הוא ב 12BIT
בלי color subsampling
ודחוס ב JPEG2000 .

עכשיו לגבי הכתבה

לפי מה שאני קראתי על הנושא
כל הבסיס בגישה של DOLBY חוץ Bit depth יותר גבוה גאמוט יותר גדול והארה יותר חזקה
הוא החלפה של הגאמה
בפונקציה שהם קוראים לה PQ (או perceptual quantizer ) שמאפשרת יצוג יותר חסכוני
מבחינת ה Bit depth הנדרש לייצג תמונה מסויימת מאשר בעזרת גאמה (שדורשת Bit depth יותר גדול
לייצג אזורים מוארים של התמונה )
ובכך לצמצם את קצב הנתונים הנדרש.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

4:2:0 הוא משהו שנתמך רק החל מ-HDMI 2.

rwg1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1630
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 257 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

jtk כתב:4:2:0 הוא משהו שנתמך רק החל מ-HDMI 2.
...
·

jtk

לצערי אנחנו חיים עם 4:2:0 כבר לא מעט שנים (יותר מידי)
הרבה לפני שחשבו על HDMI .

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אבל הפיקסלים שמועברים ב-HDMI לפני גרסה 2.0 הם כנראה מינימום 24-bit.

rwg1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1630
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 257 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

jtk כתב:אבל הפיקסלים שמועברים ב-HDMI לפני גרסה 2.0 הם כנראה מינימום 24-bit.
...
·

אני לא מבין את הכוונה שלך או את הקשר

24BIT צבע זה Bit depth (ב 8BIT לצבע)

4:2:0 זה color subsampling

ו color subsampling יש לנו גם באותות אנלוגיים עוד מתחילת ימי הטלויזיה הצבעונית
כדי להוריד את רוחב הסרט של האות.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

כל פעם שאני קורא מאמרים טכניים (או סתם חושב על זה בלי קשר) אני מתבאס מכמות הזבל שהתעשייה הזו משמרת לדורות עוד מתחילת המאה הקודמת..
עד מתי גאמא?? עד מתי 24Hz??
השינויים והעדכונים כל כך איטיים ומתסכלים, כל הזמן ממשיכים להשען על טעויות עבר..

עפר, תודה על המאמר.
הייתי רק ממליץ לעבור עליו כמה דקות קריאה שוב ולתקן. יש בו לא מעט טעויות כתב ועוד כמה שטויות.. הייתי מציין מה ואיפה, אבל זה כמעט לא אפשרי כרגע מהסמארטפון.. מתנצל..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

rwg:
4:2:0 בהקשר דיגיטלי/HDMI אומר לשמור או להעביר בממוצע 12-bit לפיקסל (בהנחה של 8-bit לתתפיקסל). אתה כמובן יכול להעביר תמונה שלמעשה היא 4:2:0 כשפועל אתה משתמש ב-4:4:4 (24-bit במקרה הרגיל), אבל אז אין שום משמעות לזה שהצבע הוא 4:2:0 מבחינת הקידוד על הכבל ואין שום צורך בתמיכה ספציפית ב-4:2:0 במכשיר המקבל. כמו שסרט בלי צבע עובר ב-HDMI כ-4:4:4 , למרות שתאורטית הוא "4:0:0".

jacko:
מה הבעיה עם gamma? זו פשוט פונקציה שמגדירה מה הבהירות בפועל לכל ערך בהירות פיקסל אפשרי.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

Rwg1

זה כבר תוקן. לא ראית?

jtk

Color sampling לא נמדד כממוצע ביטים.

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”