מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



עברתי בסביבה אז הצצתי לרגע...


עמוד 3 מתוך 6
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו אנלוגי
מחבר הודעה
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 837

 #31  נשלח: ג' 18/08/2015 20:26

תודה חנן, על הפוסט ועל הדיון הפורה שהתהווה סביבו,
הכל מתוך הנאה והמרדף אחר הטוב ביותר !
הסבריך, הסברי טומי ותום מניחים את דעתי לגמרי...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #32  נשלח: ג' 18/08/2015 21:23



משהו שהעליתי ב-2012. ההמרה הראשונית נשמעת טוב יותר מהיוטיוב (דינמיקה בעיקר).

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #33  נשלח: ד' 19/08/2015 18:33


_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #34  נשלח: ד' 19/08/2015 18:41


_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #35  נשלח: ד' 19/08/2015 18:53





_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #36  נשלח: ד' 19/08/2015 18:59


_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
nimitzg
כתב קפה
כתב קפה

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2007
הבעות תודה: 221
מספר הודעות: 1942

 #37  נשלח: ב' 24/08/2015 23:38

chalmh
·
שלום חנן,
תוכל לפרט מה הם הכלים הנדרשים ומהי המתודולוגיה לביצוע מדידת הרזונאנס?
אני מעוניין לבצע בדיקה דומה בציוד שלי.

_________________
"Cigars change thoughts into dreams."
(Victor Marie Hugo 1802-1885)
פרופיל | שלח הודעה | חפש
nkorah
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 08, 2014
הבעות תודה: 587
מספר הודעות: 1057

 #38  נשלח: ג' 25/08/2015 20:24

הדרך הקלה ביותר לבצע בדיקת רזוננס היא עם תקליט מבחן כגון זה שלHiFi News, שיש בו רצועה מתאימה.

מנגנים אותה, ופשוט רואים את המחט רועדת בתדר הרזוננס
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #39  נשלח: ג' 25/08/2015 20:47

nimitzg
ערב טוב,

1) על מנת לבצע ניתוח ספקטראלי הפטפון צריך להיות עם אפשרות חיבור למחשב עם כרטיס קול.
2) כמובן שהחיבור של הסיגנל לכרטיס הקול יעבור הגברה של פונו כי בדרך כלל בכרטיסי קול ממוחשבים אין כניסה מתאימה.
3) רצוי להקליט את השיר הראשון על התקליט כי הוא הכי משפיע על התנועות של הזרוע (בעיקר מעלה מטה בשל עיוותי התקליט הבלתי נמנעים).
4) צריך תוכנת עיבוד סאונד עם אופציית הורדת ספקטרום (ניתוח FFT).
5) על הקטע המוקלט מבצעים את הרצת הספקטרום.
6) כל התדרים מעל 20HZ הם בדרך כלל תדרי השמע הרצויים. כל מה שמתחת ל-20HZ הם תדרים לא נשמעים ובין אלה יימצא מן הסתם תדר הרזוננס של הזרוע והוא יהיה מן הסתם התדר בעוצמה מעל שאר התדרים עד 20HZ.

אפשר גם לחשב את תדר רזוננס הזרוע בצורה פיזיקאלית, אבל זה מצריך נתונים טכניים ומידות מדוייקות של הזרוע ומשקלה ומשקל כל מה שמחובר אליה כולל פרמטר ההיענות CU של הראש המותקן. בקיצור, מסובך, לא מדוייק לעומת מדידה אמיתית של ספקטרום, שזה מה שקורה בפועל גם עם מרכיבי הזרוע עשויים "חצץ וקליפת בצל" (סתם הקצנתי).

בהצלחה

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
(2) הבעות תודה: nimitzg , yosiaz
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #40  נשלח: ג' 25/08/2015 20:56

חנן, מה מבטיח שתדר הרזוננס יהיה קיים בניתוח? הרי זו האצה בלתי נשלטת של ה-cantilever כתגובה לטווח תדרים סאב-סוני מאוד מצומצם. מדוע טווח התדרים האמור יופיע באנליזה כאשר המקור הוא רצועה שאמורה להיות בטווח תדרי השמע?

נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך ג' 25/08/2015 21:06, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #41  נשלח: ג' 25/08/2015 21:06

tnsilver
נכון שצימוד מעגל הכניסה לראש הפטפון הוא בדרך כלל צימוד AC דרך קבל אשא מנחית תאורטית כל תדר מתחת ל-20HZ (אם הוא מתוכנן נכון). נניח שנקודת המינוס 3DB היא 20HZ. נניח שתדר הרזוננס הוא בערך מחצית מזה, דהיינו 10HZ. הגב אותו קבל צימוד טורי בתדר 10HZ הוא כפול מהגבו בתדר 20HZ. אם מעגל הכניסה הוא "פילטר פשוט" מסדר ראשון או שני הניחות של התדר 10HZ לעומת 20HZ הוא בין פי 2 (מינוס 6DB) עד פי 4 (מינוס 12DB). בוא נניח שה-10HZ מונחת אפילו במינוס 20DB הוא עדיין "בשרני" מספיק על מנת לזהות אותו.

אבל למה להרחיב? עובדה שאני עושה כך כבר שנים וזה עובד לעילא ולעילא.

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #42  נשלח: ג' 25/08/2015 21:15

אם הקלטת רצועה מתקליט, שמכילה תדרים בתחום השמע, אין בה (להלן המקור) תדרים שאמורים לגרום לתופעת תדר הרזוננס. המחט והזרוע לא מכירות את קבל הצימוד. זו תופעה שמתקיימת גם ללא הגברה בכלל והשפעתה היא מכנית על ה-cantilever הרבה לפני שכל קבל נכנס לתמונה. במילים אחרות, אם זה לא במקור (כלומר, לא עבר במעגל הכניסה - משום שלא היה מה שיעבור) - איך זה נמצא באנליזה?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #43  נשלח: ג' 25/08/2015 21:30

ה-CANTILEVER ינוע מכל אנרגיה שיכולה להזיז אותו. תנועת ה-CANTILEVER יוצרת תנודות יחסיות של המגנט והסליל בראש הפטיפון היוצרים את המתח החשמלי של הראש אותו מגבירים.
נכון שהראש מיועד להעברת תחום השמע כי אלו רוב התנועות של המחט על התקליט והן רצויות. אבל מה לעשות, הראש הוא לא רכיב "כליל השלמות" והוא גם מעביר תנודות נמוכות מתדר השמע וגם גבוהות מתדר השמע (בראשים מסויימים).
רזוננס של גוף הוא עובדה. גם זרוע הפטפון מקיימת כלל זה. כל IMPACT על הזרוע כגון תגובת קפיציות ה-CANTILEVER במעבר על "קניונים" והרים בתקליט מעוררים את הזרוע לתדר הרזוננס. הדבר דומה לפלוגת חיילים הצועדים על גשר. כל רקיעה עם הרגליים מרעידה את הגשר בתדר הנידנוד העצמי (לכן, על מנת למזער את התופעה מתקינים על גשרי ביילי מיתרי נידנוד).
בעוונות הזרוע גם תדר הרזוננס שלה "זולג" דרך תגובתיות ה-CANTILEVER היוצרים כא"מ בראש המוגבר (אם כי בעוצמה שונה ובדרל כלל נחותה מאות השמע עצמו) אותו ניתן בקלות לדלות ולנתח ספקטראלית.

אני לא מכיר את התקליט שבודק את רזוננס הזרוע (באופן אישי) וניתן לראות את זה בצורה חזותית (כנראה לא ברת מדידה אלא התרשמותית). כל תקליט מעורר את תדר רזוננס הזרוע כי אין תקליט בלי אותות חרוצים עליו ואין תקליט שהוא קדוח בול במרכז ואין תקליט שלא מעוות בציר Z. מספיק רק מעט מכל אחד מהמרעין בישין הללו כדי לדלות את תדר הרזוננס.

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #44  נשלח: ג' 25/08/2015 21:41

כן. לא חשבתי על זה כך. תודה!

תקליט הטסט פשוט למדי. הוא מכיל אות בתדרים של 20, 18, 16... 8, 6 הרץ שהקריין מדווח עליהם בכל פעם, לכחמש שניות, בליווי אות פיילוט בתדר 1K הרץ שניתן לשמוע. כשהזרוע מגיבה לתדר רואים זאת בבירור ושומעים את הרעידות של אות הפיילוט. קיימת גרסה לרזוננס אנכי ולרזוננס אופקי. את האופקי לא הצלחתי לראות כמעט אף פעם - אבל האנכי בולט מאוד.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #45  נשלח: ג' 25/08/2015 21:55

tnsilver
·רזוננס אופקי אפשר לראות כאשר החור של התקליט לא קדוח במרכז והזרוע נעה לצדדים בעת הסיבוב. נכון שזאת תנועה יחסית "מעודנת" לאימפקטים בציר האנכי.

לתדר הרזוננס ועוצמתי יש השפעה ישירה וקריטית על הבסים בעיקר. האינטרמודולציה (האיפנון ההדדי) בין הרזוננס לבסים האמיתייים גורם למריחה של הבסים (פאזה כביכול לא יציבה של התדר כי יש סיכום/חיסור של העוצמות).

מבנה הזרוע הוא בעצם פשרה בין משקל נמוך ככל האפשר כדי שעירור תדר הרזוננס (מתגובת ה-CANTILEVER) יהיה מינימאלי, אך מאידך משקל קל של זרוע מעלה את תדר הרזוננס עצמו לכיוון תדר השמע.

לכן כל יצרן מוצא את האיזון המתאים ביותר בין משקל הזרוע והמרכיבים על מנת לעמוד בדרישה למינימום של עצמת תדר רזוננס ותדר רזוננס אופטימאלי.

אין לי בעיה לנתח לכל אחד מכם את תדר הרזוננס של הפטפון שלו אם אקבל קובץ שמע מוקלט (גם .320ב-MP3 יהיה מספיק טוב).
אני לא מתחייב לענות על כל הבקשות אם תהיה "הצפה" של בקשות. אני פשוט עסוק בעניינים נוספים ולא תמיד עיתותיי בידי.

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו אנלוגי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht