מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מדריך בסיסי לכיוון פטיפון


   פורומים > אודיו > אודיו אנלוגי
מחבר הודעה
nkorah
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 08, 2014
הבעות תודה: 580
מספר הודעות: 1044

 #1  נשלח: ב' 07/09/2015 21:54
מדריך בסיסי לכיוון פטיפון

הי,

אני מנצל את ההזדמנות בה אני מחליף ראש בפטיפון שלי, כדי לערוך מדריך מצולם להתקנה של ראש בזרוע, וכיוון הזרוע.
זהו מדריך מקוצר - יש דרכים אחדות לבצע את העבודה, אחרים יעשו שימוש בכלים שונים, בסדר עבודה שונה, יקפידו על נקודות אחרות, וכיו"ב. עדיין - אפשר יהיה (אני מקווה) להבין את התהליך הבסיסי, מספיק כדי להתנסות (בזהירות!) לבד

נתחיל עם הכלים הנדרשים, ואני מאוד מקפיד כאן על כלים בסיסיים וזולים ככל האפשר, שעדיין עושים את העבודה בלי פשרות.

צריך פרוטרקטור (Protractor) - זהו כלי בסיסי שתפקידו למקם את הראש נכון על הזרוע, וליישר אותה. אפשר להוריד פרוטרקטור בחינם כאן.

אפשר לקנות פרוטרקטור - הנה לדוגמא זה שמגיע עם תקליט הכיוון של HiFi News -





אני אישית מעדיף להדפיס פרוטרקטור קשת (תיכף אסביר) שמיוצר על-ידי מחולל אותו ניתן להוריד כאן .




הערה חשובה - אין שום רע בשימוש בפרוטרקטור חינמי, אותו מדפיסים לבד. מומלץ להדפיס בכל כיוון פרוטרקטור חדש, כדי להמנע מטעויות הנובעות מנייר מקומט, או גלי. בנוסף, על כל תבנית הדפסה יש סרגלים המשמשים לאימות דיוק ההדפסה - חשוב! פרוטרקטור לא מדוייק, או גרוע מזה - לא מדוייק באחד המימדים לא עוזר לאיש

אני מציע לקרוא היטב את ההסברים בקישורים שהבאתי.

קצת רקע - החריצים בתקליט נחרטו על-ידי מכשיר שנע לרוחב התקליט בקו ישר. המחט, מצד שני, מקובעת לראש זרוע שבד"כ מתארת תנועת קשת לרוחב התקליט. המשמעות היא שזוית המחט ביחס לחריץ משתנה, ואינה זהה לזו של החריטה. להלן - טעות העקיבה (tracking error). המטרה - למקם את המחט על גבי הזרוע, בהתחשב באורך הזרוע, מיקום ההתקנה שלה, זוית השילה (Offset) ורוחב התקליט - כך שתתקבל טעות עקיבה מינימאלית לכל אורך הקשת.

ישנם פרוטרקטורים "טפשים", קריא - מתבססים על חישוב אלמנטרי ואוניברסאלי, וכאלו שמחושבים ספציפית לזרוע מסויימת, בהתאם לסט פשרות שהמכוון בוחר (אני לא אפרט, זה די ארוך ומורכב - תקראו בקישורים )

זה הכלי הבסיסי ביותר -




קובעים את המחט במרכז הרשת (בעיגול). מכוונים כך שהראש ישר ביחס לקווים האנכיים והאופקיים, וזה בסדר. קצת יותר "חכם" הוא פרוטרקטור "שתי נקודות" שעושה את אותה הפעולה, אבל בשתי נקודות לאורך הקשת. המתמטיקה מראה שאם בשתי נקודות הטעות היא "0" (Null Points) הטעות לאורך כל הקשת קטנה יותר מאשר בחישוב של נקודה אחת בלבד. הכלי שמיש לכל הזרועות באורך נתון, או במילים אחרות - לא לגמרי מדוייק לאף אחת מהן. הנה כך זה נראה -




הכלי המדוייק ביותר הוא זה שחושב במיוחד עבור זרוע ספציפית, ובו אני משתמש -





כלי חיוני נוסף הוא משקל - פשוט הוא טוב וכול משקל סיני בדולארים ספורים עושה את העבודה -





בועיות פלס, כדי לפלס את כל מה שצריך -





סט מברגים ופינצטה. חשוב שיהיו בסט מספר גדלים של מברגים שטוחים, צלב ואלן, היות והברגים בהם תיתקלו שונים זה מזה





זכוכית מגדלת מסייעת מאוד לראות את הפרטים בזמן היישור של הראש והזרוע (או שזה רק אני והעיניים הזקנות שלי?) -





ואחרון - מברשות לניקוי תקליטים ומחטים -




כאמור - שום דבר מיוחד/יקר/קשה להשגה


נתחיל בעבודה?

ראשית נעמיד את הפטיפון במקום נוח לעבודה, עם גישה ותצפית נוחה מכל הכיוונים. אצל חלקנו, מדובר במיקום הרגיל של הפטיפון, אבל בלי תנאי עבודה נוחים - הפטיפון לא יהיה מכוון.

נפלס אותו - לא ניתן לכוון היטב פטיפון לא מפולס. אם הזזנו את הפטיפון ממקומו הקבוע, נצטרך לפלס אותו מחדש במיקום הקבוע, אבל אז הכיוונים שנעשה יוותרו נכונים -





נפרק את הראש הקיים (אם קיים). במידה ויש למחט מגן - נשתמש בו. זה בדיוק השלב בו הסיכוי שנעשה תנועה לא זהירה, שיכולה להשמיד בקלות מחט יקרה - הכי גבוה.




ננתק בזהירות, רצוי באמצעות פינצטה, את הקונקטורים מגב הראש. בזהירות! הם עדינים וקל מאוד לפגוע בהם - במיוחד אם הם ישנים ופריכים. עם כל הזהירות, לפעמים זה השלב בו נאלץ לבחון את כישורי ההלחמה שלנו, או כפי שפעם קרה לי - להשבית את הפטיפון, עד שחוטים חדשים יגיעו מחו"ל (הכבל היה ממש ישן ונקרע באמצעו ).





נפרק את הברגים שמחברים את הראש לשילה (או ישירות לזרוע). לפעמים הם מוברגים ישירות לראש, או לשילה, ולפעמים יש להם אומים שמחזיקים אותם במקומם. נשמור אותם היטב. אם לא נשתמש בהם שוב כעת, עוד נצטרך אותם בעתיד...









ממליץ לשמור את הראש הישן במקום בטוח, כשהוא מקובע כך שהמחט לא תפגע, ורצוי גם עם איזשהו אלמנט סופג לחות ליד. הנה, ה- ADC XLM MKiii שמורה היטב בקופסה של ראש אחר שמותקן על הפטיפון -








והנה הראש החדש להתקנה. כבר כמה חודשים אני סקרן לשמוע את ה- pickering XSV4000 הזה על האלמנה





זו בדיוק ההזדמנות לנקות את המחט ביסודיות (בעיקר אם הראש לא חדש), ולבדוק את החיבורים של החוטים. אצל Pickering הם מסומנים היטב, בצבעים המתאימים, ולא תהיה בעיה למצא את הסדר חיבורים הנכון -







אם הראש לא מקודד בצבעים, אדום ולבן הם החוטים ה"חיים" של ערוץ ימין ושמאל (כמו בכל שאר המערכת). כחול הוא בן זוגו של הלבן (כמו בדגל!) וירוק של האדום.

רואים את הלוחית מתכת הקטנה שמחוברת לפין הכחול? די כאב ראש: זו ההרקה של גוף הראש. יש סיכוי לא מבוטל שאחרי כל העבודה, נגלה שהמערכת מהמהמת, וצריך לפרק, להסיר את הלוחית, להרכיב ולכוון מחדש... אם השילה מתפרקת מהזרוע, זה בעצם לא בעיה, אבל לא הייתי מנסה "להתעסק" עם הלוחית כשהראש מותקן ישירות לזרוע - בטח לא לזרוע עדינה כמו האלמנה...

שימו לב שלראשים שונים יש פינים בקטרים שונים, ולעיתים קרובות צריך להדק (עם הפינצטה), או להרחיב (עם קיסם) את הקונקטורים, כדי להבטיח מגע טוב. בעדינות!

ישנם שפע של ברגים באורכים, עוביים, ועם ראשים שונים. אם רכשתם ראש חדש, בד"כ יגיעו איתו ברגים מתאימים, או שהברגים של הראש הקודם יתאימו, או שצריך לחכות למשלוח של ברגים מחו"ל (גרושים). אני ממליץ להשתמש, ככל האפשר, בברגים מעט דקים מהחורים בשילה/בראש. הדבר מקנה גמישות נוספת בקביעת זוית הראש בזרוע, שלפעמים מקלה מאוד את תהליך הישור של הראש. מהדקים את הברגים כך שהראש לא יזוז בקלות, אבל ינוע בלי הפעלת כח גדול. כך יהיה נוח יותר ליישר אותו אח"כ, ואז לחזק את הברגים בלי להזיז את הראש ולקלקל את כל העבודה (ומידי פעם, בעיקר בתחילת הדרך, זה קורה )

הנה - מחובר





כיול משקל ראשוני -

ראשית, נאפס את כיוון ה- Bais (או Anti Skate). בשלב הזה, הוא רק מפריע -





כמעט על כל זרוע קיימים סימונים לגבי משקל העקיבה (VTF - Vertical Trecking Force) של הזרוע. חלקם מדוייקים, חלקם לא, אבל את כולם צריך לכייל, היות וראשים שונים הנם במשקל שונה. הנה - ראו איך כשהזרוע מכוונת על "0" המשקל מצביע על כחצי גר'. המשמעות היא שככל הנראה הראש החדש שוקל כחצי גר' יותר מהקודם, בהנחה שהזרוע היתה מכויילת קודם לכן (היא היתה ) -





נכוון את ההזרוע למשקל "0". עושים את הז על ידי הנעה של המשקולת קדימה (מגדיל את המשקל על המחט) ואחורה (מקטין) עד להשגת המטרה. אי אפשר לראות על המשקל "0" כי גם משקל "שלילי" יראה כ- "0". משקל של 0.03 גר' זה מצויין. בכלל - דיוק של עשיריות גרם זה מספיק בהחלט. אין טעם להשחיט זמן על עקשנות על משקלות "עגולים" - יהיה לנו מספיק במה להשקיע זמן...





עכשיו מכיילים את המשקל של הזרוע, כך שיראה "0" בעת שמשקל העקיבה הוא אכן "0" -





ומכוונים את הזרוע למשקל עקיבה (VTF - Vertical Trecking Force) הגיוני. זה לא יהיה המשקל שאיתו נשמע מוסיקה (כנראה), אלא משקל הגיוני שלא יפגע במחט. Pickering ממליצים על משקל של 1 גר' +/- 0.25 ולכן אתחיל עם כ- 1 גר', למרות שאני משער שהמשקל הסופי שאשתמש בו יהיה בסביבות 0.8-0.9 גר'.




לגבי כל התהליך חשוב להדגיש שגם בזרועות המדוייקות ביותר, בסופו של יום אני אסתמך על מה שמראה המשקל, ולא על הסימונים של הזרוע. הם בעיקר מסייעים לכיוונונים עדינים, לאחר שרוב עבודת הכיוון של הזרוע הושלמה


יישור הראש -

מטרת התהליך היא להביא לידי כך שהמחט תנוע לרוחב התקליט בדיוק לאורך הקשת המשורטטת על הכלי, כאשר בשני נקודות הכוונון (ולכן גם לכל אורך הקשת) הראש יהיה מיושר לפי השרטוט.

איך בדיוק עושים את זה? זה משתנה מזרוע לזרוע: יש זרועות, בראשן SME (וגם האלמנה שלי היא SME mount), בהן הזרוע קבועה על מסילה, ונעה כולה קדימה




ואחורה -




בזרועות אחרות, מותקנת מסילה בשילה, שמאפשרת להניע את הראש על המסילה קדימה ואחורה (וקצת לצדדים) -




או ש"סתם" יש חריצים בראש הזרוע שמאפשרים גמישות במיקום הראש -






ראשית "פטנטים"

לכל מי שמתעסק עם כיוון פטיפונים יש פטנטים משלו. אני אביא כאן שניים שאישית מצאתי שמאוד מקלים על התהליך:

ראשית, נקבע את הצלחת. הסיבוב שלה רק מפריע בשלב הזה -





בנוסף, גיליתי שאם מדביקים בפיסת סלוטייפ עופרת של עפרון מכאני לחזית הראש או המחט (איפה שיש משטח ישר) - הרבה יותר קל לראות מתי הראש מיושר, ומתי לא -





בזרוע שלי משחררים את הטבעת שבבסיס בזרוע, כך שניתן יהיה להזיז אותה. מביאים אותה לדרגת הידוק שבה הזרוע נעה, אבל צריך יהיה להפעיל כח (סביר) לשם כך. זוכרים את זה שבדיוק כשסיימנו ורוצים להדק ולשמוע כבר מוסיקה, בדיוק אז הכל זז ומתקלקל? גם כאן...

מציבים את הזרוע ככל האפשר במקביל לקו שמגיע אל ציר הפטיפון ומכוונים כך שהמחט תנוח בדיוק על הקשת. זהו כיוון ראשוני של ה- Overhang (המידה שבה המחט מגיעה אל מעבר לציר הפטיפון, או הפער בין האורך האפקטיבי של הזרוע, למרחק ההתקנה שלה). ובעולם מושלם בכך היתה מסתיימת העבודה, המחט היתה עוקבת יפה אחרי הקשת, היתה ישרה לכל אורך המסלול -





אלא שזה אינו עולם מושלם והמחט לא מצליחה לעקוב אחרי הקשת -





אז מזיזים את הזרוע (או הראש על גבי הזרוע) קדימה, אחורה, ואם אפשר מסובבים אותו מעט, עד שהכל יעבוד. בכל נקודת יישור יש שלושה קוים אנכיים, וקן רוחבי שמסייעים למקם את המחט בדיוק במקום הנכון (אחרת כל היישור לא שווה כלום) -








והתהליך מתחיל: מזיזים את הזרוע קדימה/אחורה (כפי שנראה לנו שיעזור), מסובבים מעט את הפרוטרקטור, ובודקים את היישור. לא ישר -





מכוונים עוד: לא ישר -





מכוונים עוד, וכמעט -





אבל כמעט זה לא "גלידה"... כל פעם צריך להקפיד שהמחט תהיה בדיוק בנקודה הנכונה, כל פעם שמצליחים לישר נקודה אחת, השניה מתקלקלת. חשוב גם להקפיד לא "לגרור" את המחט על הפרוטרקטור, אלא בכל פעם להרים אותה ולהניח אותה חזרה בעדינות במקום החדש - ומקץ כמה שעות (כשעתיים במקרה הזה) -

סוף סוף!








דרך אגב, רואים כמה פיסת העופרת הזו עוזרת?



נושמים לרווחה ומהדקים הכל בזהירות!

האמת? עוד לא קרה שהגעתי לכיוון מיטיבי ב"סשן" אחד. אני תמיד מאבד סבלנות אחרי שעה וחצי - שעתיים, מסתפק ב"כמעט" (בסטיה של עשיריות מ"מ) וחוזר על הכיוון אחרי כמה שבועות/חודשים...


כיוון אזימוט ראשוני -

אזימוט הוא הנטיה של המחט ימינה ושמאלה מהאנך. "ראשוני" היות ובשלב זה כל מה שניתן לבצע הוא כיוול ויזואלי, וגם הוא לא לגמרי מדוייק. הוא לוקח בחשבון שהראש והמחט "אמורים" להיות ישרים ומקבילים אופקית, ובפועל הם כמעט אף פעם לא ישרים לגמרי. האזימוט משפיע מאוד על הצליל וניתן לכוון אותו בדייקנות רק עם תקליט כיוון, עם רצועה מתאימה. אחרת - כל מה שנעשה הוא "כמעט" ו- "בערך".

כאן באה לידי ביטוי בועית הפלס הקטנה. מוצאים מקום שטוח על הראש (רצוי) או על השילה/זרוע (אם אין כזה על הראש, או שהוא לא נגיש), ומאזנים -

הנה באלמנה (לא לגמרי מדוייק) -





והנה ב- L75 -





שלב הבא הוא כיוון זוית התקיפה: VTA/SRA -

VTA- Vertical trecking angle היא הנטיה קדימה (אחורי הזרוע גבוהים מחזיתה) או אחורה (הפוך - מאוד נדיר) של המחט במגעה עם החריץ. רובן המוחלט של החברות שמייצרות ראשים או זרועות. מנחות לאזן את הזרוע לחלוטין בשלב בו המחט נחה על התקליט. תיאורטית, אמורה להיות זוית קדמית של כ- 1-2 מעלה. יצרני הראשים אמורים לייצר כך את המחטים מלכתחילה, כך שזרוע מאוזנת = זוית תקיפה נכונה למחט.

בפועל, כמעט כל שילוב של זרוע/מחט שכיוונתי חייב מעט נטיה קדמית כדי להשמע במיטבו. ואני אדייק: בעוונותי, אני כמעט לא שומע השפעה על הצליל של זוית ה- VTA. אם כן, למה זה חשוב? כי לזוית זו השפעה קריטית על יכולתה של המחט לעקוב אחר החריץ, בעיקר בקטעים מורכבים, או על גבי פגמים/לכלוך. המשמעות היא שזוית תקיפה נכונה מאפשרת למחט לעקוב במשקל עקיבה (VTF) נמוך יותר, ולכך כבר יש השפעה גדולה על הצליל...

אז הנה -





כיוון Bias/אנטי-סקייט -

קצת כאב ראש בלי תקליט מתאים, אבל ב- 85% מהמקרים משקל Bias של פי 1.5 ממשקל העקיבה הוא נכון למדי. אז מכוונים, מורידים את המחט על רצועה חלקה בתקליט כיוון, או כל תקליט אחר עם רצועה כזו, ומכוונים עד שהמחט מצליחה לשמור על מקומה, על גבי הרצועה החלקה והצרה יחסית, בלי להחליק פנימה (יותר מדי כח) או החוצה(פחות מדי) -





הנה הכיוון הסופי. קצת פחות מ- 1.5 גר' עבור משקל עקיבה של כ- 0.9 גר'





וזהו - נגמר הכיוון הראשוני.

למה ראשוני? כי עדיין אין לי מושג מה משקל העקיבה ה"נכון" (שיפיק איכות צליל מיטיבית מהזרוע והראש הספציפיים). אני גם לא אדע לפני סשן יסודי עם תקליט כיוון, ולא מעט שעות האזנה למוסיקה. אני גם לא יודע מה זוית ה- VTA שתאפשר למחט עקיבה מיטבית, אני לא אדע לפני אותו תקליט מבחן + 10-15 תקליטים ספציפיים עם קטעים "בעייתיים" שאני כבר מכיר + האזנה כללית די ממושכת. ואז כשה- VTA יהיה קבוע, יהיה בדיוק הזמן לבדוק אם ה- VTF נכון, או שאפשר (בד"כ אפשר) להפחית ממנו מעט עכשיו.

וחזור, ושנה - כיף!



אני מאוד אשמח לשמוע הערות על התהליך וללמוד מנסיון אחרים כאן


נערך בפעם אחרונה על-ידי nkorah בתאריך ג' 08/09/2015 10:29, נערך סך הכל פעם אחת
(6) הבעות תודה: חוני , yosiaz , vectorM , לירן_ב , lion77 , BennyO
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
חוני
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 02, 2008
הבעות תודה: 45
מספר הודעות: 734

 #2  נשלח: ב' 07/09/2015 22:22

איזו השקעה
(2) הבעות תודה: nkorah , raniburg
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #3  נשלח: ג' 08/09/2015 1:07

מקסים ומושקע!
מה עם הפיק' - איך נשמע - מוצא חן בעינך?

הערות? רק אחת... אין צורך לאפס את הזרוע כשמשתמשים במשקל דיגיטלי. המשקל שהמחט 'רואה' ושהדיגיטלי מודד, נכון אבסולוטית.

נ.ב. אני עושה אותו דבר בשעת הכיוון, רק עם קיסם או מקל של קיו-טיפ.




העופרת הדקה מוצאת חן בעיני יותר רק שאין לי עפרון מכני מאז שגנבו לי את ה-Staedler מתישהו בתחילת שנות ה-90'.
(4) הבעות תודה: RAMIRAMI68 , nkorah , tomyeshuah , yosiaz
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nkorah
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 08, 2014
הבעות תודה: 580
מספר הודעות: 1044

 #4  נשלח: ג' 08/09/2015 9:21

tnsilver
·
מסכים ש"אין צורך" לכייל את הזרוע למשקל הנכון, אבל לאחר סיום העבודה, נוח לי מאוד לדעת ש- 1 גר' על הסקאלה הוא באמת 1 גר', וכיוון שכל השינויים הקטנים שלאחר מכן יהיו בטווח של 0.75-1.25 גר' - זה חוסך לי את הצורך לשלוף את המשקל עבור כל סיבוב קטן של המשקולת.

עוד יותר נוח ב- L75, שם אני מחליף שילות וראשים באופן תדיר (מונו וסטראו) וצריך להחליף את המשקל מ- 2 גר' (AT-mono3/LP) ל- 2.5 גר' (Denon DL103), לפעמים כמה פעמים ביום.

לגבי הפיקרינג, עוד לא החלטתי
ללא ספק ראש מעולה, עם צליל מאוד גדול ומפורט וצלול. דוגמא מצויינת לכך ש- MM/MI לא נחותים בכלום מ- MC

כמה דברים עוד קצת מפריעים לי:
ראשית, היא רגישה יותר מה- XLM לרעשי פני תקליט. שמעתי אתמול סמפוניות של מאהלר וזה די הציק
שנית, היא מפיקה באס קצת יותר עמוק מה- XLM, אבל פחות מדוייק, פחות חד (אם כי לא פחות מהיר).
ולבסוף, עוד יש לי קצת בעיות עקיבה, בעיקר עם לכלוכים, שה- XLM צולחת אותם בקלות.

אני מניח שחלק גדול מה"עניין" תלוי בכך שאני רחוק מלסיים את הכיוון. על ה- XLM יש לי כחצי שנה של כיוונונים ונסיונות. על ה- XSV פחות משעתיים-שלוש. כרגע הראש צלח בקלילות את HFN, לרבות כל קטעי ה- BiIAS ומבחני העקיבה (עם VTF של 0.9 גר' - במה אתה משתמש?), אבל התקליט הזה נקי למשעי . הרזוננס נפל ב- 9-9.5 Hz די מושלמים, ואזימוט כוון. עכשיו נדרשת רק סבלנות?

תן לי כמה שבועות ואני אתחיל לגבש דעה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 830

 #5  נשלח: ג' 08/09/2015 11:04

הפטנט עם החוד - גאוני !!
(2) הבעות תודה: nkorah , raniburg
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
raniburg
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 14, 2012
הבעות תודה: 400
מספר הודעות: 1434

 #6  נשלח: ג' 08/09/2015 15:07

כל הכבוד ! השקעה גדולה! הרמת כפפה רצינית
רק שכחת להזכיר שצריך בנדנה למצח, טיפות זיעה על כל העסק .... לא מתאים למעמד

_________________
אני לא זז מכאן עד סוף הצד
(1) הבעות תודה: nkorah
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #7  נשלח: ג' 08/09/2015 20:32

nkorah הבאסים של הפיק' מרמזים על בעיית משקל. נסה בין 1.2 ל-1.5 גרם של VTF. משקל של 0.9 גרם עלול פשוט להיות קליל מידי. דבר נוסף, המברשת... נכון שגם אני לא חסיד גדול שלה - אבל יש לה תפקיד חשוב בהארקה של הפרעות סטטיות. הנחיות היצרן מדברות על הוספה של גרם אחד בשימוש במברשת. כלומר, אם אתה מסתדר עם 1.2 גרם ללא מברשת - אתה צריך 2.2 גרם עם. המחט עדיין 'רואה' רק 1.2 אבל כדי שהמברשת תעשה את העבודה שלה דרוש עוד גרם.

הניסיון שלי מראה שהיחס הוא לא בדיוק לינארי. כלומר, אם אני מקבל תוצאות טובות עם 1.4 גרם ללא המברשת - אני מקבל את אותן תוצאות ב-2.0 עם המברשת. בכל מקרה, ללא ספק, יכולת העקיבה משתפרת עם המברשת.

ו... כן! זה לוקח זמן עד ש'תופסים' את כל המוזרויות של הראשים האלה של סטנפיק', אבל זה זמן איכות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nkorah
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 08, 2014
הבעות תודה: 580
מספר הודעות: 1044

 #8  נשלח: ג' 08/09/2015 20:58

אני אנסה יותר משקל - תודה
הנטיה שלי היא תמיד להפחות במשקל, אבל ראש חדש - הרגלים חדשים.
המברשת כנראה תחכה עד שאתרגל קצת לצליל, ואתנסה בראש בלי המברשת, כדי שיהיה לי רפרנס כלשהו.
ברור לי שיעברו כמה חודשים עד שבאמת תהיה לי דעה מגובשת על הראש החדש
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
רונן-ש (רונן שאול)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Dec 14, 2013
הבעות תודה: 162
מספר הודעות: 290

 #9  נשלח: ג' 08/09/2015 23:47

ניב עבודה יסודית ונירחבת - כל הכבוד!

מוסיף פה שתי אגורות שלי:

הברגים לחיבור הראש ל-Headshell, וגם האומים - אסור להם להיות מברזל. הם חייבים להיות מחומר שאיננו פרו-מגנטי (ferromagnetic), או במילים אחרות: אלומיניום, אלומיניום צבוע, ניילון, אלה החומרים הנפוצים.

הסיבה - ברגים מברזל, או פלדה, יגרמו לעיוות השדה המגנטי של המגנטים הזעירים שבתוך הראש. הם עלולים מהר מאד לגרום לשינוי קבוע בעצמת אחד או יותר המגנטים הפנימיים, ונזק בלתי הפיך לראש.

יצרני הראשים מספקים יחד עם הראש ברגים ואומים מתאימים. גם יצרני זרועות מספקים הרבה פעמים ברגים כאלה יחד עם הזרוע. צריך לשמור אותם ולהשתמש רק בהם.

נדמה לי שבצילום התקריב שלך, שמראה מברג בתוך בורג, קל להיווכח שזה בורג אלומיניום.
(1) הבעות תודה: nkorah
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yairf (יאיר פ.)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2004

מיקום: בנימינה
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 9363

 #10  נשלח: ד' 09/09/2015 11:04

וטיפ קטן שלי: את הפרוטרקטור אני מדביק על תקליט, ורצוי תקליט כבד משנות ה-50-60, וכך ניתן לעשות בו שימוש חוזר מבלי לדאוג לבלאי שלו.



_________________
AudioClinic
(2) הבעות תודה: nkorah , avile7
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 830

 #11  נשלח: ד' 09/09/2015 14:32

טיפ קטן שלי לגבי הפרוטרקטור - אני מדפיס אותו על נייר צילום - בדרך זו הוא לא מתקמט ושומר על צורתו
(1) הבעות תודה: nkorah
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nkorah
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 08, 2014
הבעות תודה: 580
מספר הודעות: 1044

 #12  נשלח: ד' 09/09/2015 18:56

עוד שיטה היא ללכת לשירות ההדפסה הקרוב ולהדפיס על שקף. עדיף הדפסת ראי, כך שאפשר לעבוד על הצד הבלתי מודפס, והמחט לא תקלף את הדיו. או על בריסטול מבריק.

האמת - כל כך פשוט להדפיס פרוטרקטור "טרי" כל פעם, שהפסקתי לטרוח עם כל השאר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
stive
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 08, 2010
הבעות תודה: 13
מספר הודעות: 1127

 #13  נשלח: א' 27/12/2015 23:56

מהניסיון שלי יש השפעה מוחשית על הסאונד הן מהמשקל שמכוון על הראש וגם מה- vta שאגב , עד כמה שזה מעצבן, עשוי להשתנות מתקליט לתקליט.
כמבון שבסופו של יום אני נשאר עם כיוון אחד ולא מכוון מחדש לכל תקליט, אבל רצוי מדי פעם לבדוק, מה שנכון לכל הכיוונים.
אין מה לעשות כיווני פטיפון הם לא דבר שנשאר קבוע ומדי פע צריך לעשות כיוון מחדש.
מניסוני הכייון הטוב ביותר של אנטי סקייטיניג יצא לי עם תקליט מיוחד לכך.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BARBRA11
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Oct 14, 2017
מספר הודעות: 1

 #14  נשלח: שבת 14/10/2017 9:19
Re: מדריך בסיסי לכיוון פטיפון

שלום לך:
הייתי רוצה לדעת איפה קונים או משיגים את הפרוטרקטור לכיוון זרוע הפטיפון. אנא תחזור אלי לטלפון 054-72041150 תודה רבה. ברכה
·
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
raniburg
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 14, 2012
הבעות תודה: 400
מספר הודעות: 1434

 #15  נשלח: שבת 14/10/2017 16:20

נהוג להדפיס
יש בלינק גם הסברים נוספים
https://www.hometheater.co.il/vt239661.html

מכאן
https://www.vinylengine.com/cartridge-alignment-pr...
יש לוודא שההדפסה 1:1

בהצלחה

_________________
אני לא זז מכאן עד סוף הצד
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו אנלוגי


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht