מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מבצע לחגים - שיפוץ B&O BEOMASTER 3000 TYPE 2402


עמוד 2 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > אודיו > וינטאג'
מחבר הודעה
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #16  נשלח: ה' 08/10/2015 8:17

תודה ANATOLI.

אני דווקא חסיד השיטה השנייה.

בנושא הרסיבר הזה - אני עבדתי לפי ההוראות של הרסיבר (המצורפות למעלה) שמבקשות לנתק את הקו ולהכניס בו מודד זרם (הקו בנוי כך שיש "נעל כבל" שמושחלת על פין לצורך זאת) והמודד אצלי אכן היה במצב מדידת זרם.

ה"ארוע" קרה דווקא בעת ניתוק פרוב של מד הזרם. משמע הקולקטור של TR44 נותק מן המעגל והיה באוויר. מדוע זה גרם לקצר של TR49 (ואולי גם TR44) זו השאלה...

לכאורה אם רגל הקולקטור של TR44 מנותקת אזי הזרם דרך צומת ה-B-E של TR49 צריך להיות נמוך יותר, אלא אם כן איכשהו גם הצומת ה-B-E של TR44 התקצרה ואז התחוללה סופת הוריקן קטנה ו-TR49 קיבל למעלה מ- 1V על הצומת B-E שלו והשאר היסטוריה...

אם התיאוריה לא תמצא פתרון המוצא היחיד יהיה ת'אכלס לבדוק מה קורה שם.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
anatoli15
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 11, 2005
הבעות תודה: 236
מספר הודעות: 2242

 #17  נשלח: ה' 08/10/2015 8:48

ברור שאתה חסיד של השיטה השנייה, כולם כך. בעצם כולם חוץ מטומי

אגב, עכשיו כשאני מסתכל על הסכימה האחרונה שצירפת, הדברים לא מתחברים למה שרשום. למה מדידת הזרם מתבצעת על TR44. הרי טרנ' היציאה הוא TR49 והזרם שלו הוא מה שמעניין אותך יותר מכל. הטרנ' TR44 משמש רק כדרייבר עבורו. מה גם ש-100mA דרך הנגד שבטור אליו (100אוהם) יפילו על הנגד הזה הרבה מאוד מתח, והספק שהוא לא לא מיועד לעמוד בו, אני כבר לא מדבר על מה שיהיה ביציאה אם יש שם טרנ' + נגד של 0.15ohm. הייתי מצפה לראות ב-TR44 משהו כמו 5mA ולא 100mA. או שאני שיכור על הבוקר, או שמשהו לא הגיוני בהוראות האלה. אני ארמוז לזה שעוד לא הספקתי לשתות היום שום דבר, אז לא הייתי מהמר על זה שאופציה א' היא הנכונה

לגבי מה שקרה שם, אני לא יכול לעשות הרבה מעבר לניחוש. ברור שזרם הבסיס יעלה כשהקולקטור מנותק, אבל משם ועד לשריפה של טרנ' הדרך ארוכה. יתכן שהפרוב נגע במשהו אחר כשהוא התנתק? אם כן זה יהיה סביר הרבה יותר שיקרה נזק.

עריכה:
אגב, בדקת את הנכונות של הסכימה?
כי אני הייתי מצפה שהאמפרמטר יהיה בקולקטור של TR49, ואז ניתוק שלו יגרור זרם בסיס גדול בסדרי גודל בכדי לשמור על מתח מוצא תקין. זה אולי יכול להסביר איך נגרם נזק לטרנ'.

_________________
DIY Amplifier & links to projects
My DIY Blog
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 837

 #18  נשלח: ה' 08/10/2015 12:12

מוסיף שנקל משלי, מניסיון מר עם רסיבר BEO קצת יותר שרירי משלך (BEOMASTER 4000), הרבה רכיבים שם נמצאים מעבר לתוחלת החיים הראוייה שלהם, והם ממש מיושנים.
מה שגרם לי להתייאש ממנו ולהעיף את המפלץ השחור מהחלון (רק לאחר פירוק השנאי המטורף שלו ומעגלי ה PRE וה PHONO לטובת פרוייקט עתידי בסגנון BEO-PREAMP) זה שקפצו לי כל הזמן מסלולי המעגל החוצה וגרמו לקצרים שונים ומשונים. שלא נדבר על הצמות חוטים הנסתרות והשזורות שרצות לאורכו של המכשיר.

בקיצור, לא רוצה לרפות את ידיך אבל עבודה רבה עוד לפניך
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #19  נשלח: ה' 08/10/2015 14:51

אנטולי. אתה כמובן צודק. יש טעות בשירטוט. תיקון מאוחר יותר....
_________________
וינטאג'מניה !!!
זה וינטאג' ? זה מקולקל ? זה מוזנח ?
לא לזרוק ! לא לפרק !.
חייבים לתקן ! חייבים לשפץ !
פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 837

 #20  נשלח: ה' 08/10/2015 15:57

אה, שכחתי לציין, ממליץ להחליף את כל הנגדים המשתנים במעגל היות ואחרי כל כך הרבה שנים, אלו שיש ב BEO (חשופים) מחלידים / מתחמצנים והמגע הלא נקי הזה יכול לגרום לך לקפיצות במתחי ה BIAS
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #21  נשלח: ה' 08/10/2015 18:37

טוב... אז היה קצת בלק אאוט ותודה לאנטולי שהדליק את האור .

מצורף השירטוט המעודכן כמו שהיו מהנדסי B&O צריכים לשרטט אותו. כמובן שהג'מפר לבדיקת זרם ה-BIAS מחובר ל- RAIL של המתח המזין את דרגת ההספק.




מאידך מהנדסי B&O יכלו כמובן להורות על כיוונון ה-BIAS על ידי חיבור מד מתח במקביל לנגד R491. אבל אולי לטכנאים לא היו אז מדי מתח אנלוגיים שמודדים מיליוולטים בדיוק כזה .... לפי חישוב גס דרישת 100mA כזרם לכל המעגל יתנו כ-10mV~ על הנגד האמור.
אני אבצע בדיקה מדוייקת יותר כאשר המגבר יתוקן.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
anatoli15
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 11, 2005
הבעות תודה: 236
מספר הודעות: 2242

 #22  נשלח: ה' 08/10/2015 20:20

האמת היא שהסימון של האמפרמטר לא ממש במקום הנכון גם בתמונה הזו. הוא אמור להופיע בין הקולקטור של TR49 לבין הקו העליון של המסילה (שזה כנראה איפה שהוא נמצא במציאות במעגל). במידה והוא יהיה איפה שסימנת אותו תיווצר בעיה שאתה דוגם את הזרם של כל המגבר ולא של טרנ' המוצא בלבד. זה משהו דיי סטנדרטי שיש בהרבה service manuals, תשאל את טומי - הוא היחיד שקורא אותם ועושה את המדידה באופן שרשום שם
_________________
DIY Amplifier & links to projects
My DIY Blog
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #23  נשלח: ו' 09/10/2015 6:47

זה נכון ואני מסכים איתך אבל כך זה נראה לפי המעגל המודפס.
כאן מודדים את כל הקו המזין את דרגת מגבר ההספק הספציפית - לא את כל המגבר.
לא מצאתי נקודות אחרות לנתקן כדי למדוד את הזרם וזה די מתאים להוראות שמצורפות שם למעלה.
וטומי לא היחיד... הנה עובדה !




פרופיל | שלח הודעה | חפש
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #24  נשלח: שבת 10/10/2015 15:01

טוב.... אז ככה. בזמן שכולכם נהניתם מן האוספים אז אני חזרתי לרסיבר הנ"ל.
yosiaz מה זה צדקת... אתה נוגע במקום אחד ומתקן ומייד קופץ משהו אחר- חוט מתנתק, פס נחושת מתקלף, פד קופץ וכן הלאה ....
בכל אופן. אני עדיין לא מוותר ! .

אז זה הולך כך....

הנקודה הקודמת בה הפסקתי הייתה שלאחר תיקון ערוץ ימין ונסיון לכוונן את זרם ה-BIAS או יותר נכון IDLE של דרגת ההספק, "קרה משהו" !, היה איזשהו קצר וקיבלתי ברמקולים קול הזימזום המוכר של קצר וטרנזיסטור הספק רותח. כמובן כיביתי מייד...

מה עושים ? עושים בדיקה אומית של הטרנזיסטורים הספק + דרייברים.
בבדיקה נתברר כי הלך הטרנזיסטור TR62- PNP BC311. צומת B-C מקוצרת. ערוץ ימין.




הוחלף TR62 בטרנזיסטור חלופי ונבדקו שוב שני הערוצים.




ערוץ ימין=כחול. ערוץ שמאל=צהוב. שני הערוצים זהים ויפים. נראה טוב - לא ?



לא. רק רגע... בדיקה זו הינה זו הינה ללא עומס - לבדיקה נכונה ריך לחבר עומסים.
כעומס נבחרו עומסי דמה 8OHM.




ועם חיבור העומס זה מה שנתקבל !



ודרך רמקולים זה מה שנתקבל !



אז מסקנה: הערוץ הימני תוקן אבל השמאלי עדיין תקול.
הבדיקה (בלי עומס ועם עומס) מלמדת שגם אם נראה שהכל בסדר וגם אם שומעים דרך הרמקולים מה שנשמע כסביר אז הדרך הנכונה ביותר הינה לבדוק עם ציוד מדידה.

מכיוון שרואים שהחלק החיובי של הגל "עובר" ומה שנקטע זה החלק השליל החלטתי לחפש בחלק התחתון של דרגת ההספק, סביב TR50.



בבדיקה נתברר כי המעגל המודפס של TR50 התנתק באחת הרגליים.



המעגל תוקן וחובר אבל זה לא עזר. התקלה עדיין נמשכה.



בבדיקה נוספת התברר כי הטרנזיסטור TR44 מנותק. (צומת ה-B-C למען הדיוק).



אבל כבר נגמרו לי הטרנזיסטורים הללו. מה עושים ? מחפשים תחליף.


אז מדובר ב- 8320173 = TR44. ולפי הטבלה זה אכן BC311



אבל לפי הארועים ברסיבר הזה נראה שיש שם איזהי חולשה או רגישות במעגל משום שטרנזיסטורי הדרייבר הללו רגישים נשרפים ולא .,סלחניים.,. אז אולי אפשר למצוא תחליף קצת יותר קשוח ?

ובכן:

הפרמטרים של BC311, BC310, הינם:
Uce = 70V, Ic = 1A, N: 800mW

הפרמטרים של BC116, 2N1711 שגם אותם התקינו שם:
Uce: 50/75V, Ic: 0.5A, N: 3W

החלטתי להחליף בסט משלים הספקי של 2SB649 2SD669 בעל פרמארים יותר "קשוחים:.
Ucb = 180V, Ic = 1.5A, N: 20W
זה אמור להיות מתאים, לעמוד היטב בהספקים מבלי להיות רגיש מדיי. ואפילו בלי פיזור חום.




הטרנזיסטורים הוחלפו וזרם ה-IDLE של הערוץ כוונן 100mA.



והתוצאות ניכרות (עם עומס). התוצאה יפה ויש סימטריה טובה בין שני הערוצים.
ובלי עומס ועם עומס לא מורגש שום שינוי !
זה אומר שמגברי ההספק והספק של הרסיבר "נותנים חתיכת עבודה".
בבדיקה הגעתי ל- 30VP-P שזה נותן בערך 15W RMS לערוץ.
עם התייצבות המערכת תבוצע גם החלפה של הטרנזיסטורים הדרייברים בערוץ ימין.



בדיקת ביצועים זריזה בעזרת גל ריבועי נותנת גם היא תוצאות יפות. גל ריבועי מאפשר לבדוק בזריזות את ביצועי המגבר כולל תדרים נמוכים (תדר הבסיס), בוהים (עלייה והירידה של הגל ) אוברשוטים והרמוניות.
במדידה כאן יש שיחזור יפה ונאות של אות הכניסה.
אני אדקדק בבדיקות כאשר הזמן יאפשר.




אז נושא זה נסתיים ואפשר לאמר שמגברי ההספק שוקמו.

אבל מתגלה בעייה נוספת. בהעברה ל-FM שומעים רק בערוץ אחד. אחרי חיפוש מסיבי בשלל החויטם הצבעוניים ומעקב אחר הסכמות התגלתה הבעייה. יש חוט מנותק. איך ? - כנראה "מאן דהו" הקודם לא שם לב וניתק אותו. (כבר אמרנו שבכל נגיעה ברסיבר זה עלול להתנתק משהו ?. כך זה נראה.... הקו חובר למקומו. (שם החוט הסגול מסומן באדום התנתק מן ההלחמה מול החץ הכחול).



זה נסתיים כאן ? - לא !
בבדיקה זוהה כי הזזה של ה-VOLUME גורמת לתופעת דעיכה והתגברות בערוץ שמאל ובנוסף לחיצה על LOUDNESS נותנת כ קול פיצפוץ עז ביותר.
בבדיקת הסכמה נראה כי ה-VOLUME וה- LOUDNESS "מבודדים" מן המעגלים מסביב על ידי קבלי צימוד (אלקטרוליטיים) C510 ו-C511. אבל מה קורה אם הקבלים לא תקינים וזולגים ? בדיוק תופעה כזו! הנגדים מקבלים מאפיינים "נגדיים" ודרך המעגל (הזזת פוטנ. VOLUME. חיבור וניתק ה-LOUDNESS) משפיעים על דרגות ההגבר ומתחי ה-DC של הדרגות הללו TR52 מצד אחד ו- TR53 מצד שני וזה מקורה של התופעה וקולות הפיצפוץ.
אפילו לא בדקתי מי משני הצדדים גורם לבעייה פשוט החלפתי את שניהם. בהחלפת הקבלים משני הצדדים הבעייה נעלמה לחלוטין. (והקבלים הללו הוחלפו גם בדרגת ההגבר הימנית).




זהו. כאן זה נסתיים !

מקלט ה-FM כוונן במיטב היכולת (כי מאן דהו נגע גם בכיווניני הטיונר ! - מה שאסור היה לו לעשות בתכלית האיסור - אם אתה לא מבין (וגם אם כן) אל תיגע בטיונר!) - כוונן גם ה-PILOT 38KHZ.

האמת ? הסאונד של הרסיבר ואפילו רק ב-FM פשוט נשמע טוב ! הבאסים עמוקים ורכים וממש לא אגרסיבים. גם מרגישים שיש שם כח לא מבוטל.

אתם יודעים מה ? הרסיבר הזה מתחיל למצוא חן בעיני!

אוף... זו הייתה חתיכת הרפתקאה שעברה את הזמן המוקצב בחגים. האם העבודה נסתיימה?. עדיין לא !

ממצאים נוספים:
1. בבחירת קדמי מגבר PHONO יש היס מוגבר בערוץ אחד על פני השני.
2. נורית STEREO לא דולקת. כנראה שרופה.
3. נורית AFC אחת לא דולקת.כנראה שרופה.
4. כיוונון PRESET ב-FM (לחצנים) לא עובד. (כנראה גם איזה חוט מנותק).

ניקח קצת הפסקה ונטפל בעניין.
(5) הבעות תודה: yosiaz , tomyeshuah , uriler , Kosh , BennyO
פרופיל | שלח הודעה | חפש
capten (עמר כרמי)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 27, 2011

מיקום: kfar saba
הבעות תודה: 131
מספר הודעות: 452

 #25  נשלח: שבת 10/10/2015 23:35

כל הכבוד על הסבלנות ודבקות במטרה
אני אישית מגלה נטיות אובדניות למראה קרביים של רסיברים במצב כזה.
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #26  נשלח: שבת 10/10/2015 23:56

פוסט מדהים! באמת כל הכבוד על הדבקות במטרה והשיתוף.
כמה שאלות אם אפשר?
JD9002 כתב:
עושים בדיקה אומית של הטרנזיסטורים הספק + דרייברים.
הכוונה לבדיקת טרניזסטורים לוודא שאין קצר בין הדיודות ושהן מוליכות רק בכיוון הנכון - כן?
JD9002 כתב:
מכיוון שרואים שהחלק החיובי של הגל "עובר" ומה שנקטע זה החלק השלילי החלטתי לחפש בחלק התחתון של דרגת ההספק, סביב TR50.
·למה הכוונה? כיצד קשור החלק השלילי של הסינוס לחלק התחתון של דרגת ההספק?

תודה
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
anatoli15
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 11, 2005
הבעות תודה: 236
מספר הודעות: 2242

 #27  נשלח: א' 11/10/2015 8:17

אני מקווה שלא איכפת לך שאני אענה


ציטוט:
הכוונה לבדיקת טרניזסטורים לוודא שאין קצר בין הדיודות ושהן מוליכות רק בכיוון הנכון - כן?

הדרך הכי טובה היא אכן מה שאתה מציין, לבדוק על מצב דיודה ולראות שיש מפל מתח של 0.6-0.7V בכיוון החיובי, ונתק בכיוון השלילי. מאחר ומדידת דיודות במולטימטר היא סך הכל שינוי מתמטי של מה שמוצג על המסך לעומת בדיקת התנגדות, אפשר לעשות זאת גם על מצב התנגדות (אם כי זה קצת פחות נח לדעתי, אבל אם יש קצר, התוצאה תהייה דומה).


ציטוט:
·למה הכוונה? כיצד קשור החלק השלילי של הסינוס לחלק התחתון של דרגת ההספק?

החלק העליון אחראי על דחיפת זרם, והחלק התחתון אחראי על משיכת זרם. לכן אם רואים בעיה בחלק התחתון של הגל כאשר זרם נמשך מהעומס לספק השלילי, החשוד הראשוני הוא החלק התחתון של הדרגה. במגברים מודרניים יותר (כמו ה-Sansui שלך) יש ספק כפול (חיובי ושלילי), ויש דרגה עם NPN לדחיפה ו-PNP למשיכה. במגברים המאוד ישנים (כמו זה שפה), עבדו עם ספק בודד, ואת ה-DC שנוצר היו מורידים על ידי קבל. זו הסיבה שיש פה קבל צימוד גדול בין דרגת המוצא לבין הרמקולים (תסתכל בסכימה ותראה קבל של 3000uF). עוד דבר הוא שבזמנו לא היו טרנ' PNP טובים. לכן אם תסתכל תראה שיש שם חיבור מוזר בחלק התחתון של המעגל שבו TR47 הוא PNP ואילו TR50 הוא NPN ולא PNP כפי שהיית מצפה. זה נקרא quasi-pnp או complementary-darlington, וזה מתנהג כמו PNP בערך, אבל מאפשר שימוש בטרנ' NPN עם הגבר זרם גדול יותר ביציאה.

_________________
DIY Amplifier & links to projects
My DIY Blog
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
uriler (אורי לרנר)
חבר כבוד
חבר כבוד

הצטרף בתאריך:
  Feb 18, 2005

מיקום: חולון
הבעות תודה: 523
מספר הודעות: 10116

 #28  נשלח: א' 11/10/2015 8:57

אני לא איש וינטאג׳ ואני אפילו עוד פחות איש אלקטרוניקה, אבל השארת אותי עם פה פעור. כל הכבוד על העבודה ועל הנחישות. נקרא ונראה כחתיכת פרויקט!
(1) הבעות תודה: JD9002
פרופיל | שלח הודעה | חפש
JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2014

מיקום: חדרה
הבעות תודה: 506
מספר הודעות: 1107

 #29  נשלח: ג' 13/10/2015 20:44

תודה לכולם על המחמאות.


תודה אנטולי - הכל נכון.
יש לשים לב במצב דיודות מה מודדים.
בבדיקת טרנזיסטורים יש כמובן לבדוק גם צומת C-E שאמורה להיות לא מוליכה לחלוטין. י שמקרים בהם צמתות B-E ו-B-C נראות תקינות ללחלוטין אבל צומת C-E יכולה להיות מקוצרת או מוליכה וזה הגורם לתקלה.
מפל המתח על צמתות:
סיליקון - כ- 0.6V
גרמניום - כ- 0.2V (למי שמטפל באמת באנתיקות)
דיודות לד - יכול לנוע בין 0.8V ל-1.4V תלוי בסוג ובצבע.
יש מדריכי רשת רבים לבדיקת טרנזיסטורים. : Finding Faults on Transistors

בנושא מגברים.
המגבר המדובר הינו "מגבר משלים מסוג CLASS AB" ומכך כמו שתאר אנטולי המסקנה הדי מיידית שלי שיש לבדוק באיזור "התחתון". כמו שנראה כאן הצד "העליון" אחראי לחלק החיובי של הגל והצד ה"תחתון" אחראי לחלק השלילי של הגל.



מגבר כזה נותן ניצולת יותר גבוהה בזרם BIAS יחסית נמוך (יחסית ל- CLASS A) אבל עדיין חשוף לעיוותים שונים כמו "עיוות מעבר" CROSSOVER DISTORTION שזה בדיוק מה שכיוונון ה-BIAS אמור לשפר.צריך למצור את הבאלאנס בין זרם ה-BIAS שמזיז את נקודת העבודה לבין כמות העיוותים שמוכנים לסבול.




עפ"ר ככל שזרם ה-BIAS יותר מדיי נמוך ולא נכון גודל עיוותי ה- CROSSOVER יגדל. וככל שהוא גבטה מדיי יהיו פחות עיוותים אבל המגבר יתחמם, הניצולת שלו תיקטן ובמקרים חמורים של זרם BIAS ממש גדול מדיי כל העסק יכול להתחמם ולהיסחף עד שריפת טרנזיסטורים וזיקוקים ופיצוצים.

עד כאן תיאוריה- ילה ממשיכים...


החלק הזה בפוסט מיועד לתקלה יחסית קלה שרוב העוסקים בוינטאג' נתקלים בה. = מנורות שרופות .

יש שני סוגי פתרונות.
1. למצוא נורות חליפיות
2. להחליף ללדים. בהחלפה ללדים יש לדאוג לנגד מגביל. יש לתכנן לזרם של לא יותר מכמה עשרות מיליאמפרים בהתאם למאפייני הלדים הנבחרים.

במקרה כאן נורות הסטריאו ונורית אחת של הדיסקרימנטור (מזהה עילת תחנה ב-FM) לא דלקו.

בבדיקה נתברר כי הן שרופות. אז היו לי כמה דקות פנויות וכך זה נראה...

נורית הסטריאו נשלפה. היא אמנם שרופה.




ובתושבת שלה הותקן לד לבן עם נגד טורי 2.2KOhm. וכך זה נראה.
(חידה לאחרי החג - מה לא בסדר בתמונה ?)



ונוריות הדיסקרימנטור נשלפו. אמנם רק אחת שרופה.



אבל נחליף את שתיהן.



מתקינים בחזרה וכך זה נראה.

סטריאו דולקת יפה. אמנם האור אינו מפוזר כמו בנורית להט אבל הפלסטיק מלפנים מספיק כדי לפזר. ו... זה לא ישרף יותר לעולם !




וכן נוריות הדיסקרימינטור.



ובמבט מלא



ולשואלים.... התשובה היא כן ! גם נורית ה-ON ונורית ה-METER בתיכנון להחלפה. אם כבר אז כבר...

והיו לי עוד מספר דקות אז עברתי לבעייה הבאה. ה-PRESETS שלא עובדים.

בתחילה זה נראה מבלבל.... המעגל מודפס FLAT גמיש (הירוק) שהיה אמור לחבר את ה-PRESETS (בצד ימין ) נמצא שבור ! מהחלק המרכזי שלו בצד שמאל (רואים את קווי השבר בשני הצדדים). אז מה קורה פה?




ובכן. מאן דהו שברשותו היה הרסיבר ניסה לתקן זאת על חיבור גשרים מימין לשמאל בעזרת הקווים הצבעוניים התוך המובילים השחורים (זה לא אורגינלי - זה תיקון). אבל משום מה זה לא עובד ...

טוב... נמצאה הטעות. הוא גרם לקצר. ושיתק את ה-PRESETS. החוט הכחול (בצד שמאל למטה) מקוצר עם החוט הצהוב (ימין למטה) דרך המעגל. זה לא מקומו הנכון של החוט הכחול.




זה מקומו הנכון שם בצד שמאל למעלה ! - PROBLEM SOLVED.
ה-PRESETS עובדים !




על הדרך החלטתי לטפל ב-METER שגם אינו עובד. כאן אני צריך עזרה. למישהו יש תחליף ? אולי ציוד מפורק ?

זה ה-METER




כאשר פרקתי אותו נשמע רעש בפנים וכאשר פרקתי המכסה נפלה פיסת נחושת (ציר?) שרואים אותה בצד שמאל.
כמו חט המחט אינה מחוברת והקפיץ והתושבת עליו יושב לגמרי משוחררים. מי יכול לתת מראה כיוון או לסייע בנושא ?



בהזדמנות הקרובה אצמיד גם סכמות לטובת המשפצים ואלה שרוצים להבין היכן בדיוק שילבתי את הלדים.

אני עובר לטפל בבעייה הדי אחרונה - איזשהי בעייה בקדם המגבר באיזור ה-PHONO (מה שנקרא Q1 ו-Q2).

עד כאן ושוב תודה למחמיאים.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
anatoli15
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 11, 2005
הבעות תודה: 236
מספר הודעות: 2242

 #30  נשלח: ג' 13/10/2015 21:52

יוסי, שני דברים. קודם כל משהו לפרוטוקול. אם יש קצר CE, קשה לי להאמין שאתה לא תראה אותו גם בלי לבדוק CE ישירות, כי גם CB ו-EB יהיו דפוקים. אין ברירה, כל הממשק של ה-CE עובר דרך הבסיס, אז אם משהו שם נפרץ והתקצר, הדיודות לא ימדדו כדיודות תקינות.
דבר שני וחשוב יותר, עכשיו כשאתה קרוב (טפו טפו טפו) לסיום. מעבר לעובדה שיצא מזה פוסט מעולה, זה היה שווה את זה?
המגבר הזה נראה כמו מגבר כל כך טרנטה לפי הסכימה, שגם אם הוא היה עם רכיבים מודרניים במצב טוב יותר, ספק אם הוא היה שווה את ההשקעה. בטח ובטח בהתחשב במצבו הפיסי שלא מעודד, ומעלה לא מעט חששות שמעכשיו הוא ידרוש טיפול כל כמה שבועות\חודשים.
ברור לי שזה קודם כל לכיף, גם אני כזה. אבל מהביקור הקצר שלי אצלך, נראה לי שיש לך שם מספיק דברים עם פוטנציאל מעניין יותר לשיפוץ, לא?

_________________
DIY Amplifier & links to projects
My DIY Blog
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > וינטאג' עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht