כבל איכותי לרמקולים, מה לקנות ומהיכן?

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #46 

@Nir547
·
אם היית מתחום ההנדסה היה לך קל להבין שהשוואה די עגומה בין מזארטי לעומת מאזדה, לעולם הסאונד.
בתכל'ס, יש די פרמטרים להראות הבדל, על הנייר בין מזראטי למאזדה, גם ללא הסמלים והשיווק של שתי החברות (ביצועי מנוע, ביצועי כביש וכו') והכל מדיד, ומבטיח לך שגם היית מצליח לדעת מה מצפה לך מהרכב רק לפי המפרט הטכני.
מן הסתם, מצטרפת לזה מלאכת השיווק, ששמה דגש על מכירת חווייה, על ייחוס ובידול משאר המוצרים, ששם נכנס כל נושא ה"מזראטי מול מאזדה".

ההבדל ביננו מאוד פשוט, אתה קונה חווייה (וגם למהנדסים מותר לקנות חוויות, אין בזה כל רע), אני קונה מוצרים.

הבעיה מתחילה במקום שבו מישהו קונה חווייה ומנסה להסביר אותה מדעית, טכנית, שלא לומר להכליל דרך החווייה על משפחות של מוצרים.
עם הפאן הסובייקטיבי והחווייתי, אין לי עניין לדון בו, כי הוא כפי שהוא - אישי.

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #47 

מאיפה אתה יודע שאני קונה חוויה? מאיפה הבאת את זה בדיוק?
היכן כתבתי שאני קונה כבלים לשדרוג החוויה?
ואגב מזראטי, עם כל הכבוד לנתונים ולמפרט הטכני, מבטיח לך אישית שאין לך מושג על ביצועי הרכב או מה מחכה לך ממנו, כל עוד לא נהגת בו.
מהיכרות אישית עם הרכב.
ניר.

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #48 

Gad007 כתב:בסוף הזמנתי שני כבלי RCA 2 מטר כל אחד לחיבור הפרוססור למונובלוקים, ועוד שני קבלי רמקול מוכנים עם בננות מטר כל אחד לחיבור המונובלוקים לרמקולים. הכל הוזמן מהאתר הזה:

https://www.ghentaudio.com

מהם כבר הזמנתי חלקים עבור בנית המגבלים. זה אתר סיני בבעלות של בחור אודיופיל. המחירים שלהם קצת מופקעים,, אבל המוצרים מאד איכותיים. נכון שלא אמור להיות הבדל מורגש בהעברת סיגנל בכבל זול לכבל מאד יקר, אבל יש הבדלים באיכות הבניה ולכן בעמידות לאורך זמן. זה גם חוסך ממני זמן יקר להכיל כבלים.

זוג כבלי רמקולים מטר אחד עלו 26$, שני כבלי RCA 2 מטר כל אחד עלו 28 דולר יחד. אז כל ההשקעה היא 195 שח ושבועיים עד 3 המתנה. בנתיים חברתי כבלים פשוטים שיש לי ואני מנסה להתרגל לסאונד, לאחר ההחלפה אני אבדוק אם יש שינוי מורגש כלשהו.

200 שח על כבלים זה לא הוצאה גבוהה כלל.
...
·ולאחר השקעה זו וניסיון מציע לנסות מה שהוא אחר כלפחות רק שתבין האם אתה שומע את ההבדל.
היתי מנסה גם 47 לאבס שאומנם יותר יקרים ממה שקניתי אח תמורה ללא ספק מאוד רצינית מול ההשקעה .
אל שער החברות אני לא אגיד...:) חחח
Heavy Metal Is The Law

Gad007 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #49 

genvirt כתב:
...
...
·ולאחר השקעה זו וניסיון מציע לנסות מה שהוא אחר כלפחות רק שתבין האם אתה שומע את ההבדל.
היתי מנסה גם 47 לאבס שאומנם יותר יקרים ממה שקניתי אח תמורה ללא ספק מאוד רצינית מול ההשקעה .
אל שער החברות אני לא אגיד...:) חחח
...
·

הסקורה הללו עוד יחסית זולים, יש לך את אם כל חברות שמן הנחשים KUBALA SOSNA שמוכרים כבל RCA באורך מטר ב 10 אלף דולר. אני יכול להתערב שבכל השוואה שתעשה עי מכשירי מדידה או האוזן, הכבל RCA ב 30 דולר הזה מאמזון ישמע ויפיק את אותן התוצאות:

https://www.amazon.com/SKW-Audiophiles- ... pons&psc=1

אני משתמש בו בכדי לחבר בין הסטרימר-DAC שלי Volumio Primo שרכשתי יד שניה מאי ביי ב 1500 שח לפרוססור (אני כעקרון שוקל למכור אותו, כי לא ממש מוצא לו הצדקה בהשוואה לנגן הרשת המובנה בפרוססור אינטגרא מבחינת איכות או גישה לתכני רשת).

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #50 

הכול טוב כול עוד אתה נהנה - לא חשוב איך.
אל תשמע אף אחד ותעשה מה שנוח ומתאים לך.
בהצלחה! (לא ציני - רציני:))
Heavy Metal Is The Law

Gad007 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #51 

הנה שבירת שיא בטמטום אודיפילי, כבל USB ב 3500 דולר למטר:



https://www.audiostream.com/content/kub ... -usb-cable



יש אפילו סקירה עי אדיוט שטוען שזה שיפר לו את איכות הסאונד בחיבור מחשב אסוס ל DAC חיצוני.



כמובן שלמי שאינו יודע כיצד ה DATA עובר בכבל USB זה יכול להשמע משכנע מספיק בשביל לשלוף כרטיס אשראי ולקנות את הכבל הזה...


https://www.soundguys.com/debunking-myt ... les-13093/

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #52 

הכול טוב ויפה - רק דבר הייידי לא הבנצי - אם יש לך דע שכאות - למה פתחתה שרשור?
אם אין לדעתך ולשמעתך הבדל הין הכבלים - איזה המלצה רציתה כאן לקבל?
Heavy Metal Is The Law

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #53 

@Gad007
·אני מסכים לחלוטין שאין הבדל, לא מדיד ולא שמיע, בין כבל דיגיטלי, usb או hdmi.
שוב לא ברור לי למה אתה ממשיך את החפירה וטחינת השכל, כשאתה יודע את התשובות היטב.
שחרר.

mescaline
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1879
הצטרף: ספטמבר 2018
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 143 פעמים

נושא שלא נקרא #54 

@Gad007 אתה בעצמך שילמת 37$ על הכבל הסיני העילאי הזה רק בגלל שהוא באמזון.
גם הכבלים האלו מסין היו עושים את אותה עבודה:

כבל פוזה ב 10$
https://www.aliexpress.com/item/3284743 ... b201603_52
כבל למומחים ב 12$
https://www.aliexpress.com/item/3284602 ... b201603_52
ואפילו בפחות מ12$ כבל לאודיופילים משוגעים לגמרייייי
https://www.aliexpress.com/item/3283610 ... b201603_52
עלות למטר בהשוואה למחיר עלות הכבל מאמזון

ובכללי לחנות הזו יש אחלה כבלים
Gad007 כתב:
...
...
https://www.amazon.com/SKW-Audiophiles- ... pons&psc=1

אני משתמש בו בכדי לחבר בין הסטרימר-DAC שלי Volumio Primo שרכשתי יד שניה מאי ביי ב 1500 שח לפרוססור (אני כעקרון שוקל למכור אותו, כי לא ממש מוצא לו הצדקה בהשוואה לנגן הרשת המובנה בפרוססור אינטגרא מבחינת איכות או גישה לתכני רשת).
...
·

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #55 

mescaline כתב:@Gad007 אתה בעצמך שילמת 37$ על הכבל הסיני העילאי הזה רק בגלל שהוא באמזון.
גם הכבלים האלו מסין היו עושים את אותה עבודה:

כבל פוזה ב 10$
https://www.aliexpress.com/item/3284743 ... b201603_52
כבל למומחים ב 12$
https://www.aliexpress.com/item/3284602 ... b201603_52
ואפילו בפחות מ12$ כבל לאודיופילים משוגעים לגמרייייי
https://www.aliexpress.com/item/3283610 ... b201603_52
עלות למטר בהשוואה למחיר עלות הכבל מאמזון

ובכללי לחנות הזו יש אחלה כבלים

·
...
·
צודק לגמרי.
הרי ממילא אין הבדל אז למה לשלם יותר מפי 3 ?
לפחות תהיה עקבי ונאמן לדיעה שלך.
ארז

Gad007 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #56 

@ארז_וחני
·
מניח שמה שנמכר באמזון עבר בקרת איכות כלשהי מאשר מוצר מעליאקספרס ששם אין לדעת מה תקבל. אולי שניהם ישמעו אותו דבר, אבל להוא מאמזון יש פחות סיכוי להתפרק אחרי שנה לדעתי.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #57 

@Nir547
·
יכול להיות שהמסקנה שלי קצת נמהרת, אבל באופן עקבי אתה טוען שספסיפיקציות לא אומרות כלום ואין תחליף להאזנה.

כך שהנחתי שזו הגישה הכללית שלך לרכישה, שמשמעותה לקנות על בסיס החווייה ולא על בסיס המידע על המוצר.

לדעתי, ההמלצה הזו היא מאוד חלקית, שכן הספציפיקציות אומרות כמעט הכל על המוצר, במיוחד אלה שהושמטו ממנו.
לא כל אחד יודע לקרוא אותן ולתרגם את הכתוב לתכל'ס (וזה לא קשור להשכלה), ועל כן נסמכים על החווייה, ואת זה, השוק החופשי מנצל היטב.
אני מסכים שהאזנה היא בסופו של דבר כלי הכי זמין, אבל כדאי מאוד לצמצם דרסטית את הבחירה על בסיס דף הנתונים שכן זה לא ריאלי להסתובב בעולם ולהאזין עד הבינגו, בכל זאת יש לי דברים יותר טובים לעשות עם הזמן שלי...
ואם תשים לב - כל אחד מסתכל על הדף נתונים וכל אחד עושה איזשהו צימצום ראשוני, אם זה בגלל המקום הנתון להניח אותם (מגבלת גודל) אם זה ההספק המקסימלי או הניצולת וכו'.

לגבי המזארטי, אין לי עניין לדיון על בסיס אגו.
מניסיוני, לא התרשמתי יותר מידי מעבר לכתוב, וזה לחלוטין יאמר לזכות המהנדס שכתב אותן - what you see is what you get.
כל השאר זה רוח וצילצולים ומניפולציות שיווקיות.
יש מי שנהנה מהמכלול הזה לכדי חווייה, ויש מי שמסנן את מה שרלוונטי לו.

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #58 

@ufffnick
·הדבר לא נכון לרמקולים לחלוטין. כל מי שטוען שצריך לרכוש רמקולים לפי מדידות, בלי לשמוע, טועה טעות קטלנית.
אי אפשר בכלל להבין איך זה נשמע, בטח בחדרים עם אקוסטיקה שונה.
כנס לשרשור על הוורפידל. הוא נמדד מצוין. הבחור קנה על עיוור, ונפל.
המדידות חשובות, אבל רק כחוות דעת משלימה, ולא כתחליף.
נערך לאחרונה על ידי Nir547 ב 27/07/2019 10:26, נערך פעם 1 בסך הכל.

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #59 

Gad007 כתב:@ארז_וחני
·
מניח שמה שנמכר באמזון עבר בקרת איכות כלשהי מאשר מוצר מעליאקספרס ששם אין לדעת מה תקבל. אולי שניהם ישמעו אותו דבר, אבל להוא מאמזון יש פחות סיכוי להתפרק אחרי שנה לדעתי.
...
·
איפה אתה רואה שהמוצרים הנמכרים באמזון עוברים בקרת איכותי כלשהי ?
זה בהחלט שיקול רלוונטי.
השאלה היא האם זה נכון....
ארז

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #60 

@Nir547
·
אי אפשר בכלל להבין איך זה נשמע, בטח בחדרים עם אקוסטיקה שונה
...
המשפט הזה הוא עניין המפתח, כי זה אומר בפירוש שאין כל משמעות להאזנה בחנות ויש להאזין בסביבה הטבעית.
מה שהופך את הלמידה של משמעות נתונים לזמינה יותר מאשר הסבלות הלוך ושוב עם רמקולים.

ושוב, אני מסכים שאין תחליף להאזנה במקום הטבעי של הרמקולים, רק שלרוב זה ריאלי בערך כמו לבצע מבחן עיוור טרם רכישה.

הצצתי בשירשור ההוא, ולדעתי קיים שם פער בין הציפייה לתוצאה, דבר מאוד נפוץ כשבוחרים מוצר ע"פ סקירות אמורפיות וסופרלטיבים חווייתיים, ולא על בסיס נתונים יבשים+האזנה.
תשווה את הנתונים היבשים שלו למדפיים במימדים דומים עם דרייברים במימדים דומים, די בטוח שתמצא שהוא באזור הנמוך של הבינוניות מבחינת הנתונים היבשים, בסגמנט שלו.
על כן הכותרות שתמצא בחיפוש קצר נוסח "רמקולים תקציביים לאודיופילים" זו נטו עבודה שיווקית.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”