מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



כבל איכותי לרמקולים, מה לקנות ומהיכן?


עמוד 5 מתוך 5
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5 
   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
Nir547
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jan 22, 2005

מיקום: השרון
הבעות תודה: 45
מספר הודעות: 515

 #61  נשלח: שבת 27/07/2019 22:44

ufffnick כתב:
@Nir547
·


ציטוט:
...


המשפט הזה הוא עניין המפתח, כי זה אומר בפירוש שאין כל משמעות להאזנה בחנות ויש להאזין בסביבה הטבעית.
מה שהופך את הלמידה של משמעות נתונים לזמינה יותר מאשר הסבלות הלוך ושוב עם רמקולים.

ושוב, אני מסכים שאין תחליף להאזנה במקום הטבעי של הרמקולים, רק שלרוב זה ריאלי בערך כמו לבצע מבחן עיוור טרם רכישה.

הצצתי בשירשור ההוא, ולדעתי קיים שם פער בין הציפייה לתוצאה, דבר מאוד נפוץ כשבוחרים מוצר ע"פ סקירות אמורפיות וסופרלטיבים חווייתיים, ולא על בסיס נתונים יבשים+האזנה.
תשווה את הנתונים היבשים שלו למדפיים במימדים דומים עם דרייברים במימדים דומים, די בטוח שתמצא שהוא באזור הנמוך של הבינוניות מבחינת הנתונים היבשים, בסגמנט שלו.
על כן הכותרות שתמצא בחיפוש קצר נוסח "רמקולים תקציביים לאודיופילים" זו נטו עבודה שיווקית.


·ניתן להאזין היום לרמקולים בסביבה הטבעית. נותנים צ'ק פיקדון ונגמר העניין.
ככה זה בפיוז ובמקומות אחרים.
כבר כתבתי, אני מכיר רמקולים שנמדדו גרוע והעדפתי אותם חד משמעית, על רמקולים שנמדדו מעולה.
לא היה שום סיכוי בעולם שאם הייתי מתבסס על מדידות, הייתי רוכש אותם או יותר מזה, מגיע לחנות להאזין להם.

אשמח לפירוט במודגש (בלי קשר שאני חושב שמדובר ברמקולים גרועים).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 421
מספר הודעות: 4218

 #62  נשלח: שבת 27/07/2019 23:48

Nir547
·
מספיק שתציץ בשני האחים הגבוהים יותר שלו-
ה11.2 וה-225, כדי לראות את השיפור בשני המקטעים שבין 1khz-4.5khz ובין 4.5khz-7khz.
שאלה אזורים רגישים מאוד לאוזן הממוצעת.
האחים הגדולים שלו סובלים מבעיות דומות (במימדי המנעד בעוצמה) רק שזה באזורים פחות רגישים לאוזן.
תשווה אותו לElac debut b6, שמשאיר לו אבק בתחום הזה (ונחלש באזורים פחות רגישים לאוזן), אם כי לוקה התנהגות העכבה שלו דורשת מגבר קצת מעל למה שמוצהר על הנייר (אם כי לא משהו שרסיבר סטנדרטי לא יתמודד איתו).
מבחינת מחיר, אם הבנתי נכון, הם די קרובים.

ציטוט:

כבר כתבתי, אני מכיר רמקולים שנמדדו גרוע והעדפתי אותם חד משמעית, על רמקולים שנמדדו מעולה


תגדיר גרוע ומעולה מבחינתך.
אני רגיש מאוד לתחומים 10khz-2khz (תנודה של מעל 3db, מקסימום אל מינימום בתחום הזה מורגשת לי היטב) ואוהב דומיננטיות של הבאס (שלא ידעך יותר מ4db עד אזור ה40hz).
אתה יודע לאפיין את הטעם שלך בהתאם? מעולה! חסכת לעצמך האזנה למלא רמקולים שאין לך סיבה לבזבז עליהם את הזמן, ומצד שני להנות מהאזנה ממוקדת למה שמתאים לטעם שלך.
והאמת שזה די קל - אקולייזר דיגיטלי, מיקרופון למדידת רעש לבן ולחזור על כמה טרקים שאתה אוהב, עד שתמצא את החתימה שלך.


נערך בפעם אחרונה על-ידי ufffnick בתאריך א' 28/07/2019 7:05, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Gad007
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 21, 2019
הבעות תודה: 30
מספר הודעות: 257

 #63  נשלח: א' 28/07/2019 0:27

Nir547 כתב:

ציטוט:
...


·ניתן להאזין היום לרמקולים בסביבה הטבעית. נותנים צ'ק פיקדון ונגמר העניין.
ככה זה בפיוז ובמקומות אחרים.
כבר כתבתי, אני מכיר רמקולים שנמדדו גרוע והעדפתי אותם חד משמעית, על רמקולים שנמדדו מעולה.
לא היה שום סיכוי בעולם שאם הייתי מתבסס על מדידות, הייתי רוכש אותם או יותר מזה, מגיע לחנות להאזין להם.

אשמח לפירוט במודגש (בלי קשר שאני חושב שמדובר ברמקולים גרועים).


·

ומה קורה אחרי שנניח אתה עובר דירה? תלת למדוד רמקולים חדשים? 97% מהרמקולים בעולם נמכרים ללא בדיקה או התאמה ביתית. הרוב קונים על סמך המלצות ונטונים, וכמובן תקציב וזמינות. לכל היותר אתה שומע אותם בחנות עם מגבר דומה לשלך. לגבי ה FOCAL 906 שלי, אני הסתפקתי בביקורות מעולות, והתיעצות עם היבואן בארץ שהיה מאד שירותי וביקש ממני פרטים על ההגברה, ממדי החדר וכו' ובסוף אמר שמכל הסדרות, ה 906 הכי יתאימו לצרכים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nir547
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jan 22, 2005

מיקום: השרון
הבעות תודה: 45
מספר הודעות: 515

 #64  נשלח: א' 28/07/2019 12:40

ufffnick
·שוב, וכבר כתבתי זאת, המדידות זה אחלה.
השילובים היום הם לא פחות ממטורפים, וקשה עד בלתי אפשרי לנבא את ההבדלים בצליל, בין טוויטר מתכת לטוויטר מבריליום, נניח.
יש לך רזוננסים, מפלי מים ועוד ועוד, שהופכים לכמעט בלתי ניתנים לחיזוי בצליל.


Gad007
·אתה באמת מצפה שאתייחס ברצינות לרכישה ע"פ ביקורות ממומנות באינטרנט, כמו WHF שעולה 5000$ לכתבה או לחוו"ד של היבואן?
במקרה שלך, הצלחת. הפוקל 906 הם אכן רמקולים מעולים. הבמה שלהם היא לא פחות ממדהימה.
אצל אחרים, זו נפילה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 421
מספר הודעות: 4218

 #65  נשלח: א' 28/07/2019 12:49

Nir547
·
רזוננסים מדידים.
מפלי מים?! תרחיק את הרמקול ממקור מים, פתרון די פשוט.
רמקולים ובכלל מערכות סאונד זה אחד הלואוטקים הקיימים היום, מאופיינים מקיר לקיר ומדידים במכשירי מדידה די פשוטים.
האדם יצר אותם והינדס אותם, אין כאן וודו, עם מספיק מידע על המערכת והסביבה אפשר לחזות הכל בתחום הזה.
זו תעשייה שלמה שעושה כסף מכלום, כמו כדורי הרזייה וכמו קמעות להצלחה וכמו קיברי צדיקים.
למה אף אחד לא עוצר את זה על שרלטנות?
בדיוק מאותה סיבה שקברי צדיקים וקמעות עדיין "חוקיים" וכדורי הרזייה לא.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nir547
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jan 22, 2005

מיקום: השרון
הבעות תודה: 45
מספר הודעות: 515

 #66  נשלח: א' 28/07/2019 13:11

ufffnick
·רמקולים זה לואוטק?!?!

לעשרות מהנדסי חומרים, חשמל וטובי האקוסטיקאים לוקח שנה-שנתיים של מחקר ופיתוח, לייצר סדרת רמקולים עם טכנולוגיות סופר מתקדמות, ולזה אתה קורא לואוטק??
כדאי שתבסס את דבריך ותשקול אותם היטב, לפני שאתה כותב, כי אם אתה מתכוון לנהל איתי דיון כמו חברך החכמולוג שהורחק, אין טעם שנמשיך לנהל שיחה.
מה שכתבת זה לא פחות מקשקוש מוחלט, וסליחה על הבוטות. במיוחד ה"בדיחה" הלא מצחיקה בכלל על מפל המים, שכנראה אין לך מושג מה זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 421
מספר הודעות: 4218

 #67  נשלח: ב' 29/07/2019 13:47

Nir547
·
ההגדרה של הגופים הסטטיסטיים מאוד ברורה למה זה hightech ומה לא (ומסתבר שיש גם מדרג של כמה דרגות מתחת ל high), שבאמת אין לי את הכוח לפתוח בדיון הכספים של חברות כאלו ואחרות, בגדול זו חברה שמשקיעה מעל ל5% מסך התקציב שלה בR&D.

מהיכרות עם הטכנולוגיה (ובאמת שאין כאן זילזול), עיקר ההשקעה בתחום הוא בקישוריות של מכשירי האודיו והכיול האוטומטי, כשבפרט לגבי רמקולים פאסיביים - עיקר ההשקעה הולכת לפיתוח ממברנות, שלרוב (אם לא תמיד) מדובר בהשקעה תפעולית בעיקר, מאחר וזהו פיתוח עבור קו הייצור שמאפשר הוזלה דרסטית של ייצור עבור השוק הפרטי, תוך איפטום יכולות תפעוליות סביב זה.
הידע המחקרי של פיתוח החומר נעשה על בסיס מאמרים לחומרים שכבר פותחו באקדמיה או לתחומי התעופה והחלל (קלים וקשיחים...).
שוב, אין כאן זילזול, צריך להבין שעיקר החידוש הוא לא החומר עצמו, אלא הייבוא שלו אל השוק הפרטי (שלרוב לא נעשה ע"י חברת האודיו, אלא ספק משנה שמחפש לאן אפשר להטמיע חומר כדי להגדיל את השווקים אליו ימכור אותו, עוד לקוחות=עוד הכנסה).
תסתכל על הkevlar כמשל, שפותח במקור עבור צמיגי מרוצים.

בסך הכל, אין הרבה פיתוחים מסביב מעגלי LRC של הקרוס/ים או של הקופסא, ובצד המגברים יש התייעלות איטית לאורך זמן של טכנולוגיות דומות (אולי class D יהיה חידוש משמעותי מאז הclass t).
כך שעבור רמקולים, לי קשה לקרוא לזה hightech, כאשר רוב ההשקעה הולכת לפן המיחשובי של החוויית הסאונד (שעבור הקהילה האודיופילית דיגיטל זו מילת גנאי), ולפן התפעולי של התאמת טכנולוגיות מתקדמות אחרות לשימוש אצל משתמש הקצה.

בשורה התחתונה - כן, כבלים זה lowtech מהסיבה הפשוטה שאין מה לפתח מלבד הגדלת מתח רווחים דרך שיטות ייצור (סין) ושיווק (שמן נחשים), לפחות עד שיצליחו להטמיע כבלים על מוליכים בטמפ' החדר (לא שיש בזה צורך...).
ורמקולים...?
יש אחלה של עבודה בייבוא טכנולוגיות אחרות לתחום, עבור ממברנות.

ולעניין - waterfall זו צורת הצגה גרפית תלת מימדית של דעיכת הresponse.
תצטרך להיות יותר ספציפי כשאתה מכנה זאת כ"בעיה".
אם אתה מתכוון לזיהוי רזוננסים שנובעים ממבנה החדר ע"י גרף waterfall, אז יש לזה פתרון היום - לעבוד על יכולות הבליעה של החדר.
הפיתוח שיפתור את זה בכל חדר, לא יבוא מפיתוח רמקול, ממברנה או כבלים, אלא ממערכת הכיול והאקולייזר, או משהוא מתוחכם יותר שיבצע מעיין mask לצלילים היוצאים, בפאזה המתאימה לתדרי הרזוננס (קצת כמו אוזניות אקטיביות), ויוכל להנות מזה רק מי שיחזיק רסיבר או מערכת דיגיטלית שתבצע את הכיול והmasking, בדומה לאקולייזר.

עריכה:
להערכתי (וכאן אני כותב על בסיס הידע שלי, ולא משהו הקיים בשוק), מערכות הכיול יוכלו לעשות זאת בצורה טובה, כאשר הרמקולים עצמם יעברו אבולוציה משמעותית כדי לאפשר את דרגות החופש הנוספות שנדרש לכך.
כמה שיותר רמקולים במרחב, עדיף (שה הכיוון היום, אך הכיוון הזה מוגבל), רמקולים עם ריבוי דרייברים כשהקרוס הוא מנגנון דיגיטלי, המקבל ערכי קרוס אופטימליים מהמערכת כיול. רוצה עוד רעיון? הדרייברים יכולים להטות עצמם לפי דרישת מערכת הכיול אופקית ואנכית, לקבלת קונוס אופטימלי של צליל, בנקודת הכיול.
יש לי עוד כמה רעיונות, אבל שוב, השוק עוד לא עשה את קפיצת המדרגה הזו, כי זה דורש מנגנון שונה לגמרי החל בoutput של הכיול, דרך ההגברה וחלוקת העוצמה לכל דרייבר (במקום קרוס פאסיבי), המשך בכבילה (שתעביר גם מידע למחשב הקרוס לחלוקת עוצמה ואת סכום העוצמות) ועד הרמקול עצמו שיידע לקבל את המידע ולכייל עצמו בהתאם.
(1) הבעות תודה: roberts
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht