שאלות בעולם האודיופיליה

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על אוזניות, מגברי אוזניות ומה שבינהם.
SoundMix (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 72
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 2 פעמים

שאלות בעולם האודיופיליה

נושא שלא נקרא #1 

היום יש מגוון יצרנים של אוזניות, כמובן שיש אוזניות יקרות יותר ויש שפחות.
יש הטוענים משום מה שבאוזניות זולות הם בעצם שומעים נהדר, ולא באמת כנראה חושבים שיש משהו טוב יותר.

האם זה נכון שעלות של אוזניה לא בהכרח קובעת את איכותה ורמתה?
יש כאלו שאומרים ש-STAX009 לדוגמ' לא בהכרח הכי טובה בגלל המחיר שלה, וזה גם הרבה עניין של טעם שיש באוזניות, ולא תמיד עלות היא זו שקובעת וזה לא בהכרח נותן את הטוב ביותר.

אומרים למשל שטכנולוגית האוזניות גם לא בהכרח הכי משפיעה, וסוג הדרייבר לא בהכרח עדיף על גבי דרייבר אחר, ושסאונד זה עניין של טעם אישי.

אם כך - האם יהיו אנשים שלא יהיו מסוגלים להבחין בהבדלים מהותיים בין אוזניה שהיא די ברמת הכניסה לעומת אוזניה יקרה ואודיופילית? או ש... זה משהו שנרכש כשיש תחביב לדבר הזה?
יש אוזניות וגם מגברים שיכולים גם להגיע לעשרות אלפי שקלים יחד.

וגם, לדעתכם, מהי העלות ההתחלתית של אוזניה אודיופילית ברמה טובה?
לי, אישית, יש את ה-HD558 של סנהייזר, שעל פניה - יש רגעים שאני מרוצה ממה שאני שומע, ותוהה לעצמי גם עד כמה יהיה גדול ההבדל, למרות שאני כן מתחבר לתחום הסאונד והייתי רוצה משהו טוב יותר.

האם עקרונית, עדיף לדעתכם אוזניה אחת טובה או בעצם לקנות מס' אוזניות באותו הסכום וכביכול כל אחת לז'אנר שונה? ישנן אוזניות שמתאימות לרב הז'אנרים וטובות בהן?

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אוזניות, כמו כל דבר אחר בתחום האודיו זה דבר שקונים כי רוצים. לא כי צריכים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

ChesterYonany
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 446
הצטרף: מאי 2015
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

Re: שאלות בעולם האודיופיליה

נושא שלא נקרא #3 

SoundMix כתב: האם זה נכון שעלות של אוזניה לא בהכרח קובעת את איכותה ורמתה?
...
נכון, יש אוזניות שלא נשמעות ברמה שמשוייכת למחיר שלהן, לטובה ולרעה.
יש פה גם עניין של טעם אישי ושחוץ מאיכות סאונד יש עוד פרמטרים (BT, עיצוב, איכות בניה וכו).
SoundMix כתב: אומרים למשל שטכנולוגית האוזניות גם לא בהכרח הכי משפיעה, וסוג הדרייבר לא בהכרח עדיף על גבי דרייבר אחר, ושסאונד זה עניין של טעם אישי.
...
בדרך כלל מה שחשוב זה המוצר הסופי, לא איך הגעת אליו.
יש DACים שמשתמשים בצ'יפים זולים אבל נשמעים מעולה כי ההטמעה שלהם הייתה טובה.
SoundMix כתב: אם כך - האם יהיו אנשים שלא יהיו מסוגלים להבחין בהבדלים מהותיים בין אוזניה שהיא די ברמת הכניסה לעומת אוזניה יקרה ואודיופילית? או ש... זה משהו שנרכש כשיש תחביב לדבר הזה?
...
גם וגם.
אם תיקח מישהו שתמיד השתמש באוזניות שהגיעו עם הלאפון שלו ותשים עליו אוזניות מאוד יקרות, לא בטוח שהוא ירגיש את ההבדל מיד, וגם אם כן, הוא לא יצליח לעמוד את גודל ההבדל.
עם הזמן וניסיון עם אוזניות שונות אפשר להתחיל לקבל את התמונה הגדולה ובאמת להשוות בין אוזניות, מגברים ושאר הציוד.
SoundMix כתב: וגם, לדעתכם, מהי העלות ההתחלתית של אוזניה אודיופילית ברמה טובה?
...
לדעתי רק אחרי שמנסים המון אוזניות ברמה גבוהה (וכל המסביב) אפשר באמת לענות על השאלה הזאת.
כי עד שאתה באמת מנסה הכל, תמיד תהיה אוזניה יותר טובה ממה שיש לך עכשיו ואז הפרספקטיבה שלך משתנה.
SoundMix כתב: האם עקרונית, עדיף לדעתכם אוזניה אחת טובה או בעצם לקנות מס' אוזניות באותו הסכום וכביכול כל אחת לז'אנר שונה? ישנן אוזניות שמתאימות לרב הז'אנרים וטובות בהן?
...
נורא תלוי בבנאדם ובתקציב.
אישית מעדיף אוזניה אחת מעולה שתשרת אותי בכל התחומים, גם אם היא לא מצטיינת בכולם, על פני כממה אוזניות שכל אחת מצטיינת במשהו ספציפי.

לא רואה את עצמי מחליף אוזניה כי פתאום בא לי אלקטרונית, ואחרי זה מחליף שוב כי בא לי לשחק ואחר כך שוב כי בא לי רוק.

לדעתי האידיאל זה זוג אחד או שניים שבאמת משרתים מטרה שונה.
נגיד אוזניה אחת פתוחה שמעולה למוזיקה, ואחת אחרת סגורה שמעולה למשחקים\סרטים.
או אחת פתוחה לבית ושניה סגורה לעבודה\נסיעות.

SoundMix (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 72
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

באמת? בנאדם שהשתמש באוזניות של הפלאפון ופתאום משתמש באוזניה יקרה לא יבחין בהבדל מיד? זה הגיוני?
האמת כשחושבים על זה, אנשים מסתכלים על התמונה הגדולה ולא על הפרטים הקטנים, שזה טרבל, באס, פירוט.. פשוט שמים על האוזניים והווליום והאיכות של הסאונד זה מה שהם יחשבו עליו.. הם לא יחפשו ויבדקו פרט פרט..
האמת יותר דיברתי על אוזניות Over-Ear בעיקר אבל בסדר..

הבעיה במידה ומנסים הרבה אוזניות ברמה גבוהה היא שמן הסתם כנראה תאהב יותר את האוזניה המתקדמת יותר, ואולי היקרה יותר.. ככה שאם למשל לא תוכל לממן אותה, אתה קצת בבעיה, והאוזניה שכן התאימה לתקציב שלך פתאום תשמע לא כ"כ מרשים..

השאלה איפה בערך מגיעה ההתחלה "האמיתית" הטובה.. נתקלתי למשל ב-6XX של סנהייזר, או הסונדרה של הייפיימן, אתה יודע, תקציב שהוא לא כ"כ בשמיים... השאלה אם זה השלב הנכון... וגם בהשוואה לאוזניות שלי..

ChesterYonany
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 446
הצטרף: מאי 2015
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

SoundMix כתב:באמת? בנאדם שהשתמש באוזניות של הפלאפון ופתאום משתמש באוזניה יקרה לא יבחין בהבדל מיד? זה הגיוני?
האמת כשחושבים על זה, אנשים מסתכלים על התמונה הגדולה ולא על הפרטים הקטנים, שזה טרבל, באס, פירוט.. פשוט שמים על האוזניים והווליום והאיכות של הסאונד זה מה שהם יחשבו עליו.. הם לא יחפשו ויבדקו פרט פרט..
האמת יותר דיברתי על אוזניות Over-Ear בעיקר אבל בסדר..

הבעיה במידה ומנסים הרבה אוזניות ברמה גבוהה היא שמן הסתם כנראה תאהב יותר את האוזניה המתקדמת יותר, ואולי היקרה יותר.. ככה שאם למשל לא תוכל לממן אותה, אתה קצת בבעיה, והאוזניה שכן התאימה לתקציב שלך פתאום תשמע לא כ"כ מרשים..

השאלה איפה בערך מגיעה ההתחלה "האמיתית" הטובה.. נתקלתי למשל ב-6XX של סנהייזר, או הסונדרה של הייפיימן, אתה יודע, תקציב שהוא לא כ"כ בשמיים... השאלה אם זה השלב הנכון... וגם בהשוואה לאוזניות שלי..
...
·

כן הגיוני, כי לא יצא להם לשמוע משהו אחר.
יותר מזה, אני יכול לומר לך שמרגישים את השינוי הכי טוב כשמנסים לחזור אחורה לאוזניות פחות טובות.
פתאום כל מה שחסר\לא טוב הרבה יותר בולט.


זה כמו לנהוג על פרארי ואז לחזור ליונדאי שלך כשאתה בעצם יכול לממן רק איזו פולו GTI.
אבל מתרגלים לזה.

ה6XX, 4XX וכל אלו יהיו אחלה נקודת פתיחה לדעתי.

SoundMix (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 72
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

לדעתך משהו טוב משמעותית מה-HD558?
אתה יודע, זה הזכיר לי את המקרה שלי, לפניהן היו לי סתם אוזניות גיימינג כלשהן, שנשמעו בסדר, ולאחר קבלת הסנהייזר, לא הבחנתי בסאונד טוב משמעותית, רק לאחר שחזרתי לאוזניות הקודמות הבחנתי ממש בשינוי גדול.. וזה על פניו מדהים וגם קצת מבאס - כי כשאתה מנסה אוזניה חדשה אתה מצפה לקבל את אפקט ה"וואו" הראשוני.

ה-6XX וה-4XX סביב באותו המחיר בערך, הסונדרה למשל במאות שקלים יקרה יותר, השאלה אם גם טובה יותר?
יצא לי לקרוא ביקורות ועל פניו הרבה ציינו אותה ממש לטובה. מאמין ששדרוג ממנה יעלה לי הרבה יותר יקר.

ChesterYonany
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 446
הצטרף: מאי 2015
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

SoundMix כתב:לדעתך משהו טוב משמעותית מה-HD558?
אתה יודע, זה הזכיר לי את המקרה שלי, לפניהן היו לי סתם אוזניות גיימינג כלשהן, שנשמעו בסדר, ולאחר קבלת הסנהייזר, לא הבחנתי בסאונד טוב משמעותית, רק לאחר שחזרתי לאוזניות הקודמות הבחנתי ממש בשינוי גדול.. וזה על פניו מדהים וגם קצת מבאס - כי כשאתה מנסה אוזניה חדשה אתה מצפה לקבל את אפקט ה"וואו" הראשוני.

ה-6XX וה-4XX סביב באותו המחיר בערך, הסונדרה למשל במאות שקלים יקרה יותר, השאלה אם גם טובה יותר?
יצא לי לקרוא ביקורות ועל פניו הרבה ציינו אותה ממש לטובה. מאמין ששדרוג ממנה יעלה לי הרבה יותר יקר.
...
·

אף פעם לא שמעתי אותן ככה שלא יכול להגיב.

פלאפי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 372
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

ואו איזה נושא :o . יש הרבה מה לפרוק...

צריך קודם להתחיל עם ההגדרה הבסיסית למה זה "טוב" או "איכותי" ואיך קובעים את זה. התשובה למודת הניסיון היא שאין דבר כזה טוב\איכות אבסולוטית. יש פרמטרים אובייקטיביים על פיהם אפשר לאמוד כל מוצר שהוא, ויש צרכים סובייקטיביים שהם גם חלק משמעותי מהשווי של אוזניה או רכיב. אני שם כרגע בצד את שאלת הכסף והאם מוצר X באמת שווה אותו, כי זה לא רק עניין של ערך פיזי אלא גם מצב השוק.

נתחיל ממדדים אובייקטיביים של אוזניות. יש המון דרכים למדוד אוזניה מסוימת ולבטא את התכונות שלה במספרים. זה מתחיל בדברים הכי פשוטים כמו למשל הנתונים של האוזניה שרשומים על הקופסא - למשל עכבה, נצילות, תחום תדרים, עוצמה מומלצת, וגם משקל ומימדים. זה דברים שבדרך כלל נטועים בסטנדרטים של התעשייה ונותנים לך יכולת ראשונית להשוות בין אוזניה אחת לאחרת. אוזניה עם עכבה גבוהה יכולה לדרוש מגבר חזק יותר, תחום תדרים שיורד נמוך יותר מעיד על יותר באס, וכן הלאה.
המדדים האלה לרוב לא נותנים לך אמת מידה ישירה של איכות האוזניה, אבל יכולים להיות סמנים של איכות. למשל אוזניה עם תחום תדרים שמתחיל ב-60 הרץ היא לוקה מאוד בבאסים ולכן תשמע פחות טובה ברוב הז'אנרים, ואפשר להסיק שהיא פחות איכותית אם ככה הנדסו אותה. אוזניות מקצועיות לרוב נוטות להיות עם עכבה גבוהה מכל מיני סיבות טכניות והסטוריות, ואם אתה רואה עכבה גבוהה על אוזניות אז יכול להיות שזה מעיד על איכות בנייה יותר טובה.

מעבר לנתוני הבסיס, אפשר גם למדוד אוזניות בשלל טכניקות. בדרך כלל תוצאות של מדידות כאלו אינן מפורסמות על ידי היצרן, למעט אם זה יצרנים שמתמקדים באודיופילים ולכן יפרסמו מדידות כאלה כמהלך שיווקי. אפשר למדוד את תגובת התדרים של אוזניה (frequency response), כלומר כמה היא רגישה לכל תדר. אפשר למדוד את הTHD שלה (total harmonic distortion) שאומר כמה היא מעוותת את הסאונד שהיא מקבלת מהמגבר, וגם את זה אפשר למדוד לפי תדרים. אפשר למדוד גם רזוננס של תדרים, כמה זמן לוקח לכל תדר להפסיק להדהד, ודברים כמו עכבה לפי תדרים, ופאזה, ו-impulse response, ועוד מלא דברים. יש אתרים שלמים של חובבים שמוקדשים למדידות האלה.
גם תוצאות של מדידות כאלו לא מעידות באופן ישיר על איכות של אוזניה, אבל בדרך כלל הן במתאם חיובי מאוד גבוה לאיכות שלה. אוזניה שתגובת התדרים שלה נוטה להיות שטוחה בכל הספקטרום מציגה את המוזיקה בצורה יותר נאמנה למקור. אוזניה שמעוותת פחות את הסאונד (THD) גם תשמע יותר ריאליסטית ועם יכולת גבוהה יותר לשחזר ניואנסים בסאונד. רזוננסים זה גם דבר חשוב ויכול להעיד על בעיות בתכנון של הדרייבר או במבנה האוזניה עצמו.

בהקשר של המאפיינים האובייקטיביים של אוזניה, הטכנולוגיה שעומדת מאחוריה היא מרכיב קריטי. יש מאפיינים מסויימים שקשה עד בלתי אפשרי להגיע אליהם כשמשתמשים בטכנולוגיה לא מתאימה. למשל STAX, וכל אוזניה אלקטרוסטטית בעצם, מאופיינות בכמה מאפיינים פיזיים ספציפיים אליהם שנובעים ישירות מהטכנולוגיה שלהם, וזה גם דברים שאפשר למדוד (ספציפית THD סופר נמוך בכל הספקטרום זה אחד המאפיינים הבולטים). אוזניות פלאנאריות הם גם בעלי יתרונות ייחודיים כגון THD מאוד נמוך בתחום הבאס, ועכבה כמעט לינארית לחלוטין על פני כל הספקטרום, מה שנותן להם באסים מאוד מהודקים שיורדים נמוך.
מצד שני, לכל טכנולוגיה יש גם את הצדדים השליליים שלה. באוזניות אלקטרוסטטיות לממברנה אין הרבה מקום לזוז (זה נקרא excursion) כך שתגובת הבאס שלהם מאוד נמוכה והן באופן כללי לא מאוד דינמיות. ובאוזניות פלאנאריות הדרייבר הענקי (יכול להגיע ליותר מ-100 מ"מ, שזה יותר מפי 2 מדרייבר גדול של אוזניה דינמית) יכול לייצר מגוון רזוננסים ואף עיוותים בתדרים גבוהים כי יש לו break up frequency נמוך.
אבל צריך לזכור שגם היתרונות וגם החסרונות של הטכנולוגיה תמיד עומדים ביחס לאיכות ההנדסה של האוזניה. אוזניה אלקטרוסטטית שהונדסה גרוע תימדד רע ותישמע הרבה יותר רע מאוזניה דינמית שהונדסה בצורה אידיאלית. ובסופו של דבר, כל התחום הזה מכיל מוצרים שהם מכניים ואלקטרוניים, כך שהבסיס הוא תמיד הנדסה.

עכשיו, אחרי שדיברנו על מאפיינים אובייקטיביים, אפשר להתחיל לדבר על סובייקטיביות. קודם כל יש את הדברים השטחיים - למשל כמה האוזניה נראית טוב, כמה היא נוחה (שזה גורם סופר חשוב להרבה אנשים וגם דורש הנדסה טובה!), איזה אביזרים מגיעים איתה, וכן הלאה. זה דברים שלא קשורים ישירות לסאונד, אבל לרוב נמצאים באיזשהו מתאם חיובי עם איכות הסאונד. אוזניה שנשמעת ממש טוב כנראה תהיה גם די נוחה, כי חברה שמשקיעה בדרייבר טוב גם תשקיע בפיתוח של נוחות. מצד שני, זה לא תמיד המקרה (ראה זוועות עולם כמו Abyss AB1266 שזה אוזניה שעולה 5,000 דולר ולשים אותה על הראש מרגיש כמו להיות בתוך מכשיר עינויים מימי הביניים).

ופה מגיעים לעצם העניין בעצם - שסאונד זה בעצמו דבר די סובייקטיבי. הנדסה היא אובייקטיבית - יש מספרים, יש פרמרטים, והכל מדיד. אבל המוח האנושי הוא לא מכשיר מדידה, ובהחלט יכול להיות שמה שנראה טוב על האוסילוסקופ נשמע גרוע באוזן. גם פה יש עניין של מתאם חיובי לרוב בין האיכות הנמדדת לאיכות הנשמעת. ומצד שני, בגלל שהמוח שלנו לא מושלם וכל בנאדם הוא גם שונה, יש הרבה יוצאים מן הכלל.
למשל, למישהו יכולה להיות תגובת תדרים אידיאלית שתשמע לו הכי טוב. יכול להיות שזה בגלל שהשמיעה שלו רגישה יותר או פחות לתדרים מסוימים, או שהוא התרגל לשמוע מלא שנים באוזניות עם תגובת תדרים מסוימת ולכן המוח שלו סוג של "מכוייל" כבר לעקומה הזאת וכל דבר אחר יישמע לו מוזר או לא ריאליסטי. אגב, העדפה של תגובת תדרים יכולה גם להשתנות, למשל אם אתה שומע כמה שנים באוזנייה מסוימת ואז כמה שנים באוזניה אחרת, יכול להיות שכשתחזור לראשונה היא פתאום תשמע לך מאוד מוזר ואף גרוע, כי התרגלת כבר לשנייה.
בכל מקרה, אז הבחור הזה יכול להעדיף אוזניות עם תגובת התדרים הזו שהוא אוהב, גם אם מבחינות אחרות האוזניות האלה אולי פחות איכותיות. נגיד מישהו שהתרגל לבאס מנופח (אהמ beats אהמ), כשישים על הראש אוזניה 'אודיופילית' שנותנת תגובת תדרים שטוחה, הוא ירגיש שחסר שם הרבה באס. וגם יכול להיות שהוא מאזין למוזיקה שמתאימה לתגובת תדרים מסוימת, למשל מוזיקה אלקטרונית שמצריכה שיהיה באס שיורד עמוק ויהיה גם מוגבה יחסית. או מוזיקה קלאסית ששם צריך טרבל מודגשים כדי לשמוע את ההרמוניות העליונות של הכלים האקוסטיים.
גם יכול להיות שמישהו יעדיף אוזניות פתוחות שנותנות במה רחבה, ואחר יעדיף אוזניות סגורות שנותנות סאונד יותר אינטימי. ויש כמובן מאות ואלפי ניואנסים נוספים שאפשר לרדת אליהם וכל אודיופיל שתפגוש יתפוס ויתאר סאונד בצורה שונה.

כשמדברים על מדדים סובייקטיביים, ה"איכות" של האוזניה משתנה בהתאם לצרכים של המאזין, וגם בהתאם לניסיון שלו. מישהו ששמע כל חייו באוזניות שבאו עם הטלפון שלו, לא סביר שיחוש צורך לשדרג למשהו אחר, וגם אם תשמיע לו אוזניות באלפי דולרים, יכול להיות שזה יישמע לו יותר טוב אבל הוא לא ידע להגיד למה, וגם יכול להיות שזה יישמע לו פחות טוב כי הוא כבר התרגל לסאונד מסוים. החוויה הסובייקטיבית לא תמיד קשורה למאפיינים האובייקטיביים. ככל שצוברים יותר ניסיון בתחום ומאזינים לדברים שונים, לומדים להעריך ולזהות איכויות הנדסיות, וכך המתאם בין האיכות האובייקטיבית של אוזניה והאיכות הסובייקטיבית שלה בעיניך, עולה.
למשל, אם תשמע זו לצד זו אוזניה עם THD גבוה וTHD נמוך, עדיף כאלו שיש להם תגובת תדרים דומה, אתה תצליח בסופו של דבר להבחין בהבדל הזה (וזה לא קל). ברגע שרכשת את היכולת הזאת, יכול בהחלט להיות שאוזניות עם THD גבוה כבר לא יישמעו בעיניך טוב, כי אתה תדע לזהות שהם כאלו. וכיוון שלייצר אוזניה עם THD נמוך זה קשה יותר ו\או דורש טכנולוגיה יקרה יותר, יכול להיות שאתה תצטרך להוסיף יותר כסף כדי לקנות אוזניה שיש לה את המאפיין הזה.

ופה אנחנו מגיעים לכסף. מה קובע שווי של אוזניה? יש שלושה דברים -
האיכות האובייקטיבית שלה, כלומר כמה R&D והינדוס הושקע בפיתוח שלה, מה איכות החומרים ממנה היא מורכבת, וכמה קשה לייצר אותה.
האיכות הסובייקטיבית שלה, כלומר כמה אנשים נוטים להעריך את האוזניה הזאת לטובה. כמה ביקורות טובות היא מקבלת, כמה היא יפה, נוחה, מהווה סטטוס סימבול למחזיקים בה.
ומצב השוק. כמו כל מוצר, השווי שלו נקבע קודם כל לפי כמה אנשים מוכנים לשלם כדי לקנות אותו. מוצר שהוא אוברייטד נמכר במחיר יותר גבוה ביחס לכמה שהוא שווה אובייקטיבית, ומוצר אנדרייטד נמכר במחיר נמוך יותר למה שהוא שווה אובייקטיבית. איכות סובייקטיבית של אוזניה משפיעה לפעמים יותר על השווי שלה בשוק מאשר האיכות האובייקטיבית. יצרן בוטיק, ביקורות מהללות, זמינות נמוכה, כולם יכולים לדחוף את המחיר של אוזניה למעלה. ומצד שני, ייצור המוני וביקורות פושרות יכולות לדחוף את המחיר למטה.

האם יש קשר ישיר בין איכות של אוזניה למחיר שלה? קודם כל צריך להבין אם מדובר על האיכות האובייקטיבית והמדידה, או האם מדובר על האיכות הסובייקטיבית *בעיניך*. ואז צריך להבין מה מצב השוק, והאם המחיר שבו היא נמכרת נשמע סביר ביחס לאיכות האובייקטיבית והסובייקטיבית.
יכול להיות שאוזניה שנמדדת מעולה תישמע לך פח, ואז מחיר השוק שלה כנראה יהיה גבוה ממה שהיא שווה לך. יכול להיות אוזניה שנמדדת קקי אבל נשמעת לך מעולה, ואולי גם מחיר השוק נמוך. מצד שני יכול להיות שאם היא נשמעת לך מעולה היא גם נשמעת לאחרים מעולה, ואז מחיר השוק גבוה למרות שאובייקטיבית היא לא איכותית.
היכולת להבחין בין איכות אובייקטיבית נמוכה וגבוהה תלויה בידע הטכני שלך ובניסיון שלך. והיכולת להבחין בין איכות סובייקטיבית נמוכה לגבוהה תלויה גם בניסיון, וגם בהעדפה אישית. מה שכן, לאורך זמן אתה תלמד את ההעדפה האישית שלך יותר לעומק, ותלמד גם לקשר אותה למדדים אובייקטיביים.
אישית, אני בודק שווי של אוזניה בשני המישורים תמיד. גם מהסתכלות על המדידות שלה, וגם באמצעות האזנה. לקנות אוזניה ששמעת בחנות אבל אין לך שום מדידה אמינה שלה זה לקנות חתול בשק - יכול להיות שהיא נשמעה טוב בשיר ספציפי, אבל תיכשל לספק את הסחורה לאורך זמן בגלל פגמים אינהרטיים. ובאותה מידה, גם לקנות על עיוור אוזניה מהאינטרנט שלא שמעת כי היא נמדדה טוב, יכול להיכשל כי באוזניך היא לא תשמע טוב (וגם אולי לא תהיה נוחה, שזה תמיד חשש).

מה העלות ההתחלתית של אוזניה ברמה טובה? תלוי מה המטרה שלך, והיכולת להציב מטרה מדויקת תלוייה בניסיון שלך. ככל שתלמד יותר על התחום, כך תדע להגדיר יותר טוב מה אתה רוצה. וכאשר תדע מה אתה רוצה, תוכל למצוא מוצרים שיענו לצורך הזה, וזה ייתן לך את שווי השוק של מה שאתה מחפש. כמובן, יש פה גם חרב פיפיות מסוימת, כי ככל שתלמד יותר ותשמע יותר דברים, כך תדע לזהות פגמים, ויכול להיות שהמטרה שלך תהפוך ליותר איכותית ולכן יותר יקרה.

האם עדיף אוזניה אחת להכל או כמה אוזניות לכל דבר?
אין אוזניה אחת שעושה הכל טוב, כך שלדעתי אודיופיל רציני צריך מגוון. במיוחד אם אתה שומע מוזיקה מז'אנרים שונים מאוד אחד מהשני, יש אוזניות שיותר מתאימות לז'אנרים מסוימים מאחרות. אם כל מה שאתה עושה זה שומע את אותם 50 תקליטים של מוזיקה קלאסית, אז יכול להיות שאוזניה אחת תספק את כל צרכיך. אבל בעידן האקלקטי שאנחנו חיים בו, אני בספק אם זה המצב אצלך...

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

כל אחד והדרך שלו בנושא,
למרות שרבים כאן מנסים לקפוץ מעל הפופיק ולרכוש את הדרגה הבאה הבאה מעבר למה שמציאים להם או שאומרים להם שזה שיפור.

כעיקרון התפיסה שלי אומרת כי:
לכל אזנייה של חברה מסויימת יש עקומה שמאפיינת רק אותה ורק את הצליל שלה.
ניסיתי בעבר לעשות שינויים במלא אזניות ונוכחתי בכך שגם לאזניות טובות, כל שינוי סביבה לדרייב פוגע משמעותית בצליל.
מכאן שחתימת הצליל היא יחודית לאזניות החברה ואם אהבת אותה אז האזניות מתאימות לך.

בנוסף: אני לא רואה שום בעיה להאזין לאזניות חלשות יותר וזולות. מבחינתי, אם הן משמיעות צליל אז זה מספיק לי כדי שאני אאזין להן.
זו הסיבה למה אני לא מוכר אף פעם ציוד שלי, ולמה אני תמיד בעצבים על עצמי "למה לעזזל היית צריך לפתוח את האזנייה ולנסות לשנות בה דברים ובסוף שברת" :(

אז אני מכיל 2 עולמות:
* טיפוס שמגרדות לו הידיים לשבור
* טיפוס שמגרדות לו הידיים לשבור... קיצר משהו יקר אני לא אקנה כי זה ישבר, לא סומך על עצמי
* אני אוהב לגוון ולנסות לתקן דברים
ותקציב גדול אין לי, והפורום הזה רושש אותי.
קיים איזהו שלב שאתם אומר "דיי כבר... ואני לא רוצה יותר"


חייב רק לתת קרדיט להגברה, אכן שינת לי את עולם האזניות, אזניות זולות מקבלות צליל ממש עמוק ומדוייק.
במקום הצליל החלש והעמום שהיה להן מהמחשב.

מנהל אחד תאר פעם את משולש ההשקעות בציוד אאודיו:
- מגבר
- החומרה עצמה, אזניות
- הנגן/ שיטת ההאזנה.

וציין כי לא משנה מאיפה תתחיל וכמובן שאף פעם לא יודעים מאיפה להתחיל.
תמיד תרצה לקדם את שאר השלבים גם.




דיברנו על איכות? בו נזרוק את האבן למים,
למה שלא תקנה ישר את STAX 009 ותרצה את עולם האאודיופילייה שלך?

KSE1500
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 561
הצטרף: אפריל 2017
מיקום: www.HiFiConnect.com
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

פלאפי !! אשתי מצאה אותי ליד המחשב ישן ומיירר.... :wink: :wink:

כן- יש משהו כזה שעולה יחסית קצת ונשמע פגז !! חלקכם שמעתם את זה אצלי בבית. - בבקשה לא לכתוב כאן את השם של החברה !!!!

מי שמעוניין - יפנה אלי לנייד .
050-3037326 יעקב.

שלח תגובה

חזור אל “אוזניות ומגברי אוזניות”