רמקולי (ON WALL) OW - מה זה, במה זה טוב, ולמה צריך את זה?

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
two-times (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 334
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

רמקולי (ON WALL) OW - מה זה, במה זה טוב, ולמה צריך את זה?

נושא שלא נקרא #1 

מישהו יכול להסביר לי מבחינה שמיעה, מבחינת הסאונד - האם רמקולי OW הם נחותים יותר מרמקולי מדף רגילים?
או יש להם ערך מוסף טכני כל שהוא?

הסיפור הארוך (לא חייבים לקרוא)

אני מחפש כעת רמקולי סראונד אחוריים. למערכת קולנוע ביתית.

תמיד חשבתי שמשתמשים ברמקולי מדף לשם כך. Bookshelf Speakers
או כאלו שמיועדים ספציפית לסראונד ע"פ היצרן.
או בכלל. סתם לשים רמקולי מדף סטנדרטיים מאחורה. ברמת העיקרון.

רמקולי ביפולר למשל אני מבין את ההגיון הטכני שעומד מאחוריהם לשם שימוש לסראונד.

אבל רמקולי OW - הם גם עדיפים מבחינה טכנית? או בעלי ערך מוסף/יתרון כלשהו מבחינה טכנית - בהשוואה לרמקולי מדף "סטנדרטיים, לשם סראונד אחורי?

אתמול הייתי בחנות באזור תל אביב והמוכר שם אמר לי שכן. לא הסביר אבל למה...
(ולאחר ששמעתי את המחיר לא נשארתי מספיק זמן כדי לברר)

אני תמיד חשבתי שרמקולי OW
הם:
א- נחותים יותר בהשוואה לרמקולי מדף. בוודאי שלא נותנים למאזין "יותר" באף סעיף ובאף פרמטר טכני שקשור לאיכות הסאונד ולשימוש בהם.

ב- הם פשוט באו לעולם כדי לענות על מצוקה עיצובית די שכיחה של צרכנים שלא רוצים שהפרופיל של הרמקול יבלוט יותר מידי מסיבה כזו או אחרת. או לחילופין פשוט אין להם אפשרות להתקין מדף/סטנד.

אני צודק? או מה שהמוכר ההוא אמר לי בחנות יש דברים בגו?

Mad-Dog
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4185
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 519 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אתה צודק

meniman
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 24
הצטרף: יולי 2015
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

CORNERED AUDIO

נושא שלא נקרא #3 

[interest]נערך: הודעה מסחרית מעוסק בתחום.[/interest]

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6538
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

אוהבים אותך .אוהבים אותך אתה צודק
Sony 1040
Monitor mass

two-times (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 334
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

תודה על התשובה.

הבנתי שאם נשים את העניין העיצובי בצד, ונדבר רק מבחינת הסאונד נטו - רמקולי OW דקיקים צמודי קיר - לעולם לא יתנו ערך מוסף ולא יעלו על רמקולי מדף בטווח מחירים זהה.
את זה הבנתי.

השאלה שלי כעת היא: מבחינת סאונד בלבד - האם, קטגורית, רמקולי OW נחותים/עדיפים על רמקולי IW
(IN-WALL)
כאלו שמותקנים בתוך הקיר?

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

יש רמקולים המיועדים לתליה על קיר שבהחלט נותנים ערך מוסף על פני רמקולים מדפיים בכל הקשור לערוצי ה surround בקולנוע ביתי.מדובר כמובן ברמקולי Bi ו Quad פולאריים כמו למשל ה QS8 של Axiom Audio ש"יורה" גם למעלה ולמטה.

בנוגע להשוואה עם In Wall אז השיקולים כאן קצת שונים כי הם נועדו לתת פתרון למקרים שבהם לא ניתן לחצוב או לחתוך את הקירות.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

two-times (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 334
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

תודה על התשובה.

השאלה היתה כללית. גם לשם הבהרה ו ידע כללי.
אבל אישית הסיפור שלי הוא שיש לי הכנה בקיר מאחורה לשני רמקולים IN WALL
זו דירה שעכשיו עברתי אליה היא אחרי שיפוץ.

שתי ההכנות ממוקמות בערך מטר מאחורי הספה (הספה לא צמודה לקיר מאחור).
הבעיה: הם קצת גבוהים. מרכז בגובה 150 ס"מ. לא בקו של האוזן.

אז חשבתי לא להשתמש בהכנה הזו. אלא רק בתעלות בשביל החיווט.
הלכתי לחנות בשביל להתעניין ברמקולי סראונד אחוריים. להתעניין לשמוע.

כאמור המוכר שם אמר לי שמבחינת סאונד נטו, בכלל בלי קשר לנוחות ועיצוב, שרמקולי OW (לא ביפולרים אלא רגילים) לא רק שהם עדיפים על רמקולי IW - אלא הם גם עדיפים על רמקולי מדף מקבילים באותה רמת מחיר, בהנחה ומדובר על שימוש בהם כרמקולי סראונד אחוריים.

גם אמר לי שעדיף שיהיו בצדדים בקו הגובה של האוזן. ולא מאחורה בקו הגובה של האוזן.
נערך לאחרונה על ידי two-times ב 12/01/2020 19:04, נערך פעם 1 בסך הכל.

two-times (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 334
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

בכל אופן,

אם להיות קצת יוצתר קונקרטי.
ראיתי את הרמקולים הללו כרגע במבצע באמאזון: Klipsch RB-51 II
https://www.amazon.com/gp/product/B0040 ... GUFA&psc=1


לכשעצמם, אלו יהיו רמקולי סראונד אחוריים טובים לדעתכם?

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

two-times כתב: לכשעצמם, אלו יהיו רמקולי סראונד אחוריים טובים לדעתכם?
...
תלוי מאוד במיקום.
אם אתה שם אותם עם מספיק מרווח מאחוריך וקצת לצדדים זה יכול להיות בסדר גמור.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”