יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?
ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?
האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?hulkie כתב:יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?...
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166.
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?
·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו...NegativeIQ כתב:
האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?......
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166....
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?
אם נורית ה-DSL כבויה לא ברור לי איך אתה מצליח לגלוש. כשה-DSL לא מסונכרן המודם לא מחובר לשום מקום.hulkie כתב:·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו.........
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?...
אם לומר את האמת אגב אחת מהסיבות שלא עשיתי באנדל (כשעוד הייתי מחובר לבזק) היה באמת בגלל נושא תיקון התקלות, כי גם אם תשכנע את אקספון שהבעיה לא אצלך הם יצטרכו לשכנע בעצמם את בזק לשלוח טכנאי.
הסיבה שאמרתי לנסות מודם אחר היא כי זאת הדרך היחידה לדעת בוודאות אם הבעיה אצלך או אצלהם. אם זה קורה גם עם מודם אחר אז ברור שזה לא ציוד תקול.
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
- RobotCop
- חבר ותיק
- הודעות: 1582
- הצטרף: נובמבר 2011
- מיקום: אי שם, פה בסביבה.
- נתן תודות: 119 פעמים
- קיבל תודות: 350 פעמים
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?
חברה יכולה לנסות להפיל את האחריות על הלקוח אבל אז הם מסתכנים בתשובה מנומסת בסגנון "אוקיי, אז אפשר בבקשה לנתק אותי מהשירות שלכם?" ואז הם יכולים להחליט שוב מה בא להם לעשות וכמה בא להם להתאמץ.hulkie כתב:חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?.........
מה שסביר להניח הוא שאם תרצה להתקשר עם ספק חדש הם ישמחו לבדוק את הקו ולשלוח טכנאי וכל הדברים שעושים בהתחלה לפני שאתה הופך להיות עוד סתם לקוח במערכת.
תודה על העצות. ניסיתי להתנתק והבטיחו שישלחו טכנאי אבל זה יקח זמן אז אני מנסה להבין אם יש משהו שאני יכול לעשות.
זה שיש לפעמים כיבוי של נורית הDSL וזה שכשהיא דולקת אני חווה מדי פעם ניתוקים אומר שיש שתי בעיות שונות?
בלוג של הראוטר אין שום דבר ברמת warning/error/critica/alert. אפשר לבדוק עוד משהו בפאנל שלו?
האם זה שבאופן כללי ההעלאה מזערית אבל ההורדה בבדיקת מהירות בדר"כ ב50-70% מהקצב המירבי אומר משהו? הדאטה לאאמור לעבור בשני הכיוונים על אותו כבל?
מה שהראוטר מציג נראה טב סה"כ:
SNR Margin (dB) 12.5 14.3
Line Attenuation (dB) 8.3 9.6
Errors (Pkts) 0 0
זה שיש לפעמים כיבוי של נורית הDSL וזה שכשהיא דולקת אני חווה מדי פעם ניתוקים אומר שיש שתי בעיות שונות?
בלוג של הראוטר אין שום דבר ברמת warning/error/critica/alert. אפשר לבדוק עוד משהו בפאנל שלו?
האם זה שבאופן כללי ההעלאה מזערית אבל ההורדה בבדיקת מהירות בדר"כ ב50-70% מהקצב המירבי אומר משהו? הדאטה לאאמור לעבור בשני הכיוונים על אותו כבל?
מה שהראוטר מציג נראה טב סה"כ:
SNR Margin (dB) 12.5 14.3
Line Attenuation (dB) 8.3 9.6
Errors (Pkts) 0 0
- TaylorSammy
-
- חבר פעיל
- הודעות: 95
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 14 פעמים
זה עזר לי לקבל החלטה. למרבה הצער עכשיו גם לקבל טכנאי של בזק לוקח זמן.
עוד דבר שאני מנסה להבין - לפעמים הנורית של הDSL דולקת, הנורית של האינטרנט כבויה או מהבהבת , במשך כמה דקות, הנתונים בראוטר טובים (כמו למטה) אבל אין אינטרנט בשני מכשירים שבדקתי בחיבור חוטי בו זמנית. מה זה אומר?
Upstream Downstream
Current Rate (Kbps) 726 18942
Max Rate (Kbps) 776 19312
SNR Margin (dB) 14.8 7.7
Line Attenuation (dB) 8.5 9.6
Errors (Pkts) 0 0
Test Internet surfing
Test xDSL Synchronization Pass
ATM OAM Segment Ping Skip
ATM OAM end to end Ping Skip
Test PPP Server connection Pass
Test authentication with ISP Pass
Test the assigned IP address Pass
Ping default gateway Fail
Ping primary Domain Name Server Fail
Test DNS Root Fail
Network Connection Status Inspect(NCSI) Fail
Diagnostics completes
IP Address
MAC Address Packets Bytes Packets Bytes ICMP Tx UDP Tx SYN Tx
192.168.1.10 d0:17:c2:a8:d5:17 361 20044 0 33 0/0 0/4 0/4
עוד דבר שאני מנסה להבין - לפעמים הנורית של הDSL דולקת, הנורית של האינטרנט כבויה או מהבהבת , במשך כמה דקות, הנתונים בראוטר טובים (כמו למטה) אבל אין אינטרנט בשני מכשירים שבדקתי בחיבור חוטי בו זמנית. מה זה אומר?
Upstream Downstream
Current Rate (Kbps) 726 18942
Max Rate (Kbps) 776 19312
SNR Margin (dB) 14.8 7.7
Line Attenuation (dB) 8.5 9.6
Errors (Pkts) 0 0
Test Internet surfing
Test xDSL Synchronization Pass
ATM OAM Segment Ping Skip
ATM OAM end to end Ping Skip
Test PPP Server connection Pass
Test authentication with ISP Pass
Test the assigned IP address Pass
Ping default gateway Fail
Ping primary Domain Name Server Fail
Test DNS Root Fail
Network Connection Status Inspect(NCSI) Fail
Diagnostics completes
IP Address
MAC Address Packets Bytes Packets Bytes ICMP Tx UDP Tx SYN Tx
192.168.1.10 d0:17:c2:a8:d5:17 361 20044 0 33 0/0 0/4 0/4
- TaylorSammy
-
- חבר פעיל
- הודעות: 95
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 14 פעמים
@hulkie
·
זה יכול לקרות. כעיקרון את התהליך שבו המודם ראוטר שלך מתחבר לאינטרנט ניתן לחלק לשני שלבים (חלוקה גסה):
1. סנכרון - מתבצע מול המרכזיה של בזק, כדי להחליט מהי המהירות הנכונה שהמודם שלך והמרכזיה יכולים לדבר ביניהם - נכונה זה אומר שהם יוכלו לדבר ללא כמות משמעותית של שגיאות, וכמו כן גם בהתחשב במהירות שמקסילית שמותר לך לקבל בחבילה שלך, ובטכנולוגיות המאופשרות במודם שלך ובמרכזיה. בסופו של דבר, המהירות שתיבחר היא תהיה הכי גבוהה שעונה על כל הקריטריונים. זהו השלב המסתיים כשנורת ה DSL נדלקת באופן קבוע.
מכיוון שמידת הרעש על הקו, התלויה בכל מיני גורמים, משתנה לעיתים גם בקו תקין, לפעמים תתבצע התאמה מחדש של מהירות הסנכרון כדי לקבל תוצאה טובה.
2. אחרי הסנכרון, יש לך בעצם אפשרות ישירה "לדבר" עם בזק, אתה צריך להשתמש בחיבור שנוצר כדי לחייג לספקית שלך, עם שם משתמש וסיסמה. יתבצע תהליך של אותנטיקציה שאם הוא יצליח, אתה תתחיל להיות מנותב דרך בזק, לתוך הספקית שלך ואז תהיה לך גלישה.
אז מה שאתה מתאר פה זה ששלב 2 לוקח לך כמה דקות, זה אכן נשמע יותר מידי אבל לא בלתי אפשרי. במיוחד אם אנחנו מדברים פה על תקלה שיש לך על הקו, יכול להיות שהקו נהיה פתאום ממש רועש או אפילו מתנתק לכמה שניות, עכשיו הכל צריך להתחיל מחדש.
עכשיו לגבי המהירויות שאתה מקבל, גם במצב "טוב" זה נראה כמו מהירות סנכרון נורמאלית ל 15M/0.8M, זו החבילה שלך?
·
זה יכול לקרות. כעיקרון את התהליך שבו המודם ראוטר שלך מתחבר לאינטרנט ניתן לחלק לשני שלבים (חלוקה גסה):
1. סנכרון - מתבצע מול המרכזיה של בזק, כדי להחליט מהי המהירות הנכונה שהמודם שלך והמרכזיה יכולים לדבר ביניהם - נכונה זה אומר שהם יוכלו לדבר ללא כמות משמעותית של שגיאות, וכמו כן גם בהתחשב במהירות שמקסילית שמותר לך לקבל בחבילה שלך, ובטכנולוגיות המאופשרות במודם שלך ובמרכזיה. בסופו של דבר, המהירות שתיבחר היא תהיה הכי גבוהה שעונה על כל הקריטריונים. זהו השלב המסתיים כשנורת ה DSL נדלקת באופן קבוע.
מכיוון שמידת הרעש על הקו, התלויה בכל מיני גורמים, משתנה לעיתים גם בקו תקין, לפעמים תתבצע התאמה מחדש של מהירות הסנכרון כדי לקבל תוצאה טובה.
2. אחרי הסנכרון, יש לך בעצם אפשרות ישירה "לדבר" עם בזק, אתה צריך להשתמש בחיבור שנוצר כדי לחייג לספקית שלך, עם שם משתמש וסיסמה. יתבצע תהליך של אותנטיקציה שאם הוא יצליח, אתה תתחיל להיות מנותב דרך בזק, לתוך הספקית שלך ואז תהיה לך גלישה.
אז מה שאתה מתאר פה זה ששלב 2 לוקח לך כמה דקות, זה אכן נשמע יותר מידי אבל לא בלתי אפשרי. במיוחד אם אנחנו מדברים פה על תקלה שיש לך על הקו, יכול להיות שהקו נהיה פתאום ממש רועש או אפילו מתנתק לכמה שניות, עכשיו הכל צריך להתחיל מחדש.
עכשיו לגבי המהירויות שאתה מקבל, גם במצב "טוב" זה נראה כמו מהירות סנכרון נורמאלית ל 15M/0.8M, זו החבילה שלך?
- TaylorSammy
-
- חבר פעיל
- הודעות: 95
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 14 פעמים
@hulkie
·
בשמחה.
הבעיה יכולה להיות בתכלס בכל איבר בשרשרת, בין המרכזיה של בזק עד למודם ראוטר שלך.
אז לא הייתי שולל את האפשרות שהבעיה בציוד וכן הייתי מנסה לשאול מודם ראוטר מחבר ולנסות, כמו כן גם לנסות להשתמש בכבל ופילטר אחר, או בשקע אחר בבית אם יש יותר משקע בזק אחד.
פשוט מהנסיון שלי, הסימפטומים שאתה מתאר הם לרוב בעיה בתשתית - אך לא נראה לי שבשלב הזה ניתן לשלול כל גורם אחר. כן, אני חושב שכדאי קודם לבדוק את הקו לפני שקונים מודם ראוטר חדש, אבל כל החלטה פה היא קצת הימור במידה והטכנאי עולה לך כסף.
·
בשמחה.
הבעיה יכולה להיות בתכלס בכל איבר בשרשרת, בין המרכזיה של בזק עד למודם ראוטר שלך.
אז לא הייתי שולל את האפשרות שהבעיה בציוד וכן הייתי מנסה לשאול מודם ראוטר מחבר ולנסות, כמו כן גם לנסות להשתמש בכבל ופילטר אחר, או בשקע אחר בבית אם יש יותר משקע בזק אחד.
פשוט מהנסיון שלי, הסימפטומים שאתה מתאר הם לרוב בעיה בתשתית - אך לא נראה לי שבשלב הזה ניתן לשלול כל גורם אחר. כן, אני חושב שכדאי קודם לבדוק את הקו לפני שקונים מודם ראוטר חדש, אבל כל החלטה פה היא קצת הימור במידה והטכנאי עולה לך כסף.