שלום לכולם, אני בקרוב מאוד עובר דירה - יש לי ציוד (מודם בזק מתאים VR600) משלי וכבר כמה שנים אני עם השוק הסיטונאי וכל שנה עובר ספק לפי מי שנותן לי את המחיר הכי טוב (משום מה מנוי חדש מקבל עסקה יותר טובה ממנוי קיים בהרבה מקרים).
אני מחובר ב-100/3 עם 018 (בפועל דרך תשתית בזק מן הסתם).
דיברתי עם 018 לגבי המעבר והנציג אמר לי שבכתובת החדשה המהירות המקסימלית היא 40Mbps, הוא אומר שזה מה שמופיע לו במערכת בדיקה ולכן הוא יכול להזמין טכנאי רק ל-40Mbps.
הסיפור לא נשמע לי הגיוני (אני עובר למקום שרחוק 10 דקות הליכה מדירתי הנוכחית באותה העיר) אז התחלתי לבדוק את הנושא מול נותני שירות אחרים:
1. מול בזק ישירות בבאנדל הפוך (100 ש"ח לחודש עם בזב"ל): אמרו לי שאין בעיה לחבר 100Mbps.
2. מול פרטנר בשוק סיטונאי: אמרו לי שמופיע להם 40Mbps.
3. מול בזב"ל בשוק סיטונאי (60 ש"ח ל-3 חודשים ואז 96 ש"ח לשאר): אמרו לי שמופיע להם 100Mbps.
4. כאמור מול 018 בשוק סיטונאי: אמרו לי שמופיע להם 40Mbps.
האם יש פה מישהו שיכול להסביר את הפערים האלה? איך ניתן לבדוק בפועל למי להאמין? האם לעבור דירה ולבדוק מול טכנאי במקום בפועל זאת האופציה היחידה שלי?
* אני יודע שברוב האזורים בזק לא מספקים בפועל את מה שהם אומרים, גם בדירה הנוכחית אני מקבל בפועל באזור ה-70Mbps, אבל באזור החדש 018 ממש אומרים שהתשתית מוגבלת עד 40Mbps.
תודה.
מעבר דירה (שוק סיטונאי), המהירות האפשרית שונה בין חברות למי להאמין?
- GoldenAce (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 225
- הצטרף: דצמבר 2007
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
·כן אני יודע - עוד לא עברתי פיזית אז אין באפשרותי לעשות זאת. מה שמוזר לי שפיזית 018 ופרטנר לא יכולים אפילו להכניס למערכת מהירות של 100Mbps כדי שאני לא אתלונן עליהם (גם אם אמרתי להם שאני מוכן לשלם יותר בידיעה שאני לא אקבל מעל 40Mbps).Perceptor כתב:שים לב הבדיקה הכי טובה זה לחבר ולראות מה נתוני סינכרון הקו VDSL בבזק הם אומרים לך עד 100 זה שקר תקבל בדיוק כמו שתתחבר לפרטנר או 018
שקול להתחבר להוט או אם יש באזור שלך פייבר של פרטנר או סלקום לך על זה...
לגבי הוט, אני עדיין תקוע במחשבה שזאת תשתית לא יציבה לעומת בזק, האם זה לא נכון יותר?
אני מחובר מאז ומעולם עם בזק, בשנים האחרונות אני רואה תכנים בעיקר בשירותי הסטרימינג השונים (כגון נטפליקס 4K HDR) ויש בי חשש שהמעבר להוט יפגע לי בחווית הצפייה.
בנוסף, יש לי כבר ציוד התחברות לבזק שמאפשר לי להחליף ספקים בצורה די נוחה ומידית בלי תלות כזו או אחרת, בהוט אני מניח שאני אהיה חייב להיות עם המודם שלהם?
שמע זה הכל תלוי בתשתית אזורית שלך למשל אני מחובר להוט 500 מגה מעל שנתיים ולפני הייתי מחובר ל200 מגה להגיד לך את האמת לא האמנתי בתשתית של הוט שהיא יציבה ומהירות תמיד מעל החבילה נדיר שיש תקלה אצלי בתשתית של הוט עד שלא מנסים לא יודעים למשל בזק אמרו לי שאני יכול לקבל 100 מגה אבל שהייתי מחובר קבלתי 25 מגה והקו תמיד יוצא מסנכרון
- GoldenAce (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 225
- הצטרף: דצמבר 2007
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
·ממעבר קליל בפורום אני רואה שהרבה מתלוננים על פינגים גרועים בשימוש בהוט, בנוסף כבר יש לי ציוד פרטי שמתאים לתשתית בזק. אני אנסה את 100 מגה שוק סיטונאי מבזב"ל ואראה אם באמת אין בעיה באזור שאני עובר אליו, כנראה שזאת הדרך היחידה לבדוק מי דובר אמת.muataz כתב:אם יש לך אפשרות אז תברח מבזק כמה שותר מהר. אבל כן, אם אתה עובר לחברה אחרת תצטרך הכנה לתשתית ומודם אחר....
תודה.
- muataz
-
- טרול
- הודעות: 953
- הצטרף: אוקטובר 2010
- שם מלא: muataz
- נתן תודות: 119 פעמים
- קיבל תודות: 112 פעמים
@GoldenAce
בהצלחה. זה שאתה רק 10 דקות מהמיקום הקודם יכול להשפיע מאוד כי רוחב הפס שהם מציעים תלוי במרחק מהמרכזיה שלהם. אבל יש פה סתירה בין ספק לספק אז עדיף לבדוק את ולראות מי צודק.
אין לך אנלימיטד, סלקום פייבר או פרטנר פייבר במיקום החדש? בערך כל חברה עדיפה על בזק. פינגים נמוכים נראה לי בעיקר משמעותיים לגיימרים אני חושב.
בהצלחה. זה שאתה רק 10 דקות מהמיקום הקודם יכול להשפיע מאוד כי רוחב הפס שהם מציעים תלוי במרחק מהמרכזיה שלהם. אבל יש פה סתירה בין ספק לספק אז עדיף לבדוק את ולראות מי צודק.
אין לך אנלימיטד, סלקום פייבר או פרטנר פייבר במיקום החדש? בערך כל חברה עדיפה על בזק. פינגים נמוכים נראה לי בעיקר משמעותיים לגיימרים אני חושב.
- GoldenAce (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 225
- הצטרף: דצמבר 2007
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
·אני לא גיימר בגילי (מבחינת זמן) אבל כן משחק פה ושם לכן זה כן חשוב לי.muataz כתב:@GoldenAce
בהצלחה. זה שאתה רק 10 דקות מהמיקום הקודם יכול להשפיע מאוד כי רוחב הפס שהם מציעים תלוי במרחק מהמרכזיה שלהם. אבל יש פה סתירה בין ספק לספק אז עדיף לבדוק את ולראות מי צודק.
אין לך אנלימיטד, סלקום פייבר או פרטנר פייבר במיקום החדש? בערך כל חברה עדיפה על בזק. פינגים נמוכים נראה לי בעיקר משמעותיים לגיימרים אני חושב....
דיברתי עכשיו עוד פעם עם בזב"ל נתנו לי 40 ש"ח לשלושה חודשים והשאר 100 ש"ח ל-100/5. הנציג אמר לי שבבדיקה ישירה מול המערכת של בזק אין בעיה ואפשר 100 מגה ובמערכת של השוק הסיטונאי באמת חוזר עד 40 מגה והוא היה די נחרץ שהמערכת של בזק היא האמינה יותר.
* בדקתי לגבי סיבים משלל החברות ולצערי אין - אולי עוד כמה שנים...
כמו שאמרתי נחיה ונראה פיזית ביום ההתקנה.
בכל אופן, תודה על העזרה!
- TaylorSammy
-
- חבר פעיל
- הודעות: 95
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 14 פעמים
המקום היחיד שייתן לך תשובה אמינה הוא תמיכה טכנית של בזק (ולא שירות לקוחות של אף חברה). תגיד שאתה רוצה להתחבר ותבקש שיבדקו על איזו מהירות מסונכרנים השכנים שלך, לקוחות באותה כתובת. יש להם אפשרות לראות את זוה וזו האינדיקציה הכי טובה. כשרציתי להתחבר, שירות הלקוחות אמרו לי שאפשר עד 100Mbit/s, לעומתם בתמיכה טכנית בדקו עם השכנים וראו שהם לא מקבלים יותר מ40.
- GoldenAce (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 225
- הצטרף: דצמבר 2007
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
עדכון: 03-10-2019
היום היה טכנאי של בזק בדירה החדשה מטעם בזק בינלאומי, הוא לא הפסיק להזכיר לי שאני בשוק הסיטונאי ולא רצה לעשות בדיקה פיזית עם הלפטופ שלי שאני אכן יכול לגלוש בלי בעיות, הוא ממש ברח משם - ואמר לי משהו בסגנון הזה "בדקתי עם המכשירים שלי שהכל תקין, כל השאר זה מול בזק בינלאומי...בהצלחה". כמו שאתם מבינים ממש שירותיות נטו. הוא כן אמר לי אחרי שביקשתי כמה פעמים שהמהירות המקסימלית שאני יכול לקבל בקו היא בין 80-90, אבל בבזק אני רשום על 40?!?
בכל אופן, כמובן שלא הצלחתי לגלוש - התקשרתי לתמיכה הטכנית של בזב"ל הם אמרו לי שהשם משתמש שניתן לי לא היה נכון, תיקון פשוט והופה אני יכול לגלוש במהירות של 40/3...
לשם טיפול בהגדרות המהירות הפנו אותי לשרות לקוחות, להלן תקציר השיחה:
תמיכה: כתוב לי פה שזה מה שסגרת.
אני: זה לא מה שסגרתי, יש לי גם תכתובת SMS עם האיש מכירות.
תמיכה: אנחנו מקליטים הכל.
אני: אוקיי, אז תקשיבו להקלטה.
תמיכה: זה 7 ימי עסקים.
אני: חחחח.
תמיכה: אתה יכול לבקש שדרוג אחרי 72 שעות, אין לנו אפשרות לעשות זאת אוטומטית.
אני: אתם רציניים? תעבירי אותי למנהל משמרת שלך.
תמיכה: כמה דקות.
תמיכה: טוב דיברתי איתו, אין לנו מה לעשות - רק אחרי 72 שעות ניתן לעשות שדרוג.
אני: אבל זה טעות שלכם?!?
תמיכה: השיחות מוקלטות.
...
בקיצור אתם מבינים את רוח השיחה, אעדכן שוב ביום ראשון.
נ.ב.
חזרתי לדירה הישנה (עדיין לא עברנו פיזית), ואני גולש עם בזב"ל במהירות שהייתה לי עד עכשיו עם 018 - ז"א מהירות גבוהה מ-40Mbps, איך זה יכול להיות?
האם הכל תלוי בהגדרות של בזק בלי קשר להגדרות של הספק?
היום היה טכנאי של בזק בדירה החדשה מטעם בזק בינלאומי, הוא לא הפסיק להזכיר לי שאני בשוק הסיטונאי ולא רצה לעשות בדיקה פיזית עם הלפטופ שלי שאני אכן יכול לגלוש בלי בעיות, הוא ממש ברח משם - ואמר לי משהו בסגנון הזה "בדקתי עם המכשירים שלי שהכל תקין, כל השאר זה מול בזק בינלאומי...בהצלחה". כמו שאתם מבינים ממש שירותיות נטו. הוא כן אמר לי אחרי שביקשתי כמה פעמים שהמהירות המקסימלית שאני יכול לקבל בקו היא בין 80-90, אבל בבזק אני רשום על 40?!?
בכל אופן, כמובן שלא הצלחתי לגלוש - התקשרתי לתמיכה הטכנית של בזב"ל הם אמרו לי שהשם משתמש שניתן לי לא היה נכון, תיקון פשוט והופה אני יכול לגלוש במהירות של 40/3...
לשם טיפול בהגדרות המהירות הפנו אותי לשרות לקוחות, להלן תקציר השיחה:
תמיכה: כתוב לי פה שזה מה שסגרת.
אני: זה לא מה שסגרתי, יש לי גם תכתובת SMS עם האיש מכירות.
תמיכה: אנחנו מקליטים הכל.
אני: אוקיי, אז תקשיבו להקלטה.
תמיכה: זה 7 ימי עסקים.
אני: חחחח.
תמיכה: אתה יכול לבקש שדרוג אחרי 72 שעות, אין לנו אפשרות לעשות זאת אוטומטית.
אני: אתם רציניים? תעבירי אותי למנהל משמרת שלך.
תמיכה: כמה דקות.
תמיכה: טוב דיברתי איתו, אין לנו מה לעשות - רק אחרי 72 שעות ניתן לעשות שדרוג.
אני: אבל זה טעות שלכם?!?
תמיכה: השיחות מוקלטות.
...
בקיצור אתם מבינים את רוח השיחה, אעדכן שוב ביום ראשון.
נ.ב.
חזרתי לדירה הישנה (עדיין לא עברנו פיזית), ואני גולש עם בזב"ל במהירות שהייתה לי עד עכשיו עם 018 - ז"א מהירות גבוהה מ-40Mbps, איך זה יכול להיות?
האם הכל תלוי בהגדרות של בזק בלי קשר להגדרות של הספק?
קבלו עוד סיפור.
יש לי חבליה 100/3 של בזק+בזק בינלאומי בשוק סיטונאי. התשלום לבזק בינלאומי.
בפלא הקצב ירד מ 60-70 ל 20-30 מגה ביט
באיזור שלי אין פרטנר/סלקום/אנלמיטד. רק בזק והוט.
התקשרתי כמה פעמים לבזק בינלאומי, ואז התחילו הסיפורים.
- יש לך תקלה בפילטר/מודם/כבל
- יש לך תקלה באיזור - נשלח טנכאי
- בזק לא מספקים לאיזור שלך קצב גבוהה מ 30 מגה
- בזק מגבילים אותך, אם תחזור אליהם, המהירות תחזור להיות תקינה.
קיצר, התקשרתי לבזק. שואל, מה הבעיה באיזור? למה מגבילים?
- אין שום בעיה. יכול לקבל עד 70 מגה. לחבר אותך? רק תבחר ספק.
אחזור אליהם רק לצורך בדיקה, ללא החלפת ציוד וללא החלפת ספק.
אנסה לראות אם באמת יש מגבלה.
זה המצב כרגע:
יש לי חבליה 100/3 של בזק+בזק בינלאומי בשוק סיטונאי. התשלום לבזק בינלאומי.
בפלא הקצב ירד מ 60-70 ל 20-30 מגה ביט
באיזור שלי אין פרטנר/סלקום/אנלמיטד. רק בזק והוט.
התקשרתי כמה פעמים לבזק בינלאומי, ואז התחילו הסיפורים.
- יש לך תקלה בפילטר/מודם/כבל
- יש לך תקלה באיזור - נשלח טנכאי
- בזק לא מספקים לאיזור שלך קצב גבוהה מ 30 מגה
- בזק מגבילים אותך, אם תחזור אליהם, המהירות תחזור להיות תקינה.
קיצר, התקשרתי לבזק. שואל, מה הבעיה באיזור? למה מגבילים?
- אין שום בעיה. יכול לקבל עד 70 מגה. לחבר אותך? רק תבחר ספק.
אחזור אליהם רק לצורך בדיקה, ללא החלפת ציוד וללא החלפת ספק.
אנסה לראות אם באמת יש מגבלה.
זה המצב כרגע:
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
תודה. עם זאת בהגדרות של המודם אפשר לראות על איזה קצב מסתנכרן המודם.TheCoolest כתב:@virus
·
אם זכור לי נכון, אתה יכול להתחבר ל-1@1 בראוטר ואז תגיע לפורטל של בזק לבדיקת מהירות.
תוכל לראות מה התשתית מסוגלת לספק. במידה ותקבל את ה-60-70 מגה שהיית מקבל בד"כ, אז הבעיה שלך היא בספק. או שיש משהו אצלך ברשת שתופס רוחב פס ומאיט לך את הגלישה....
Downstream 28968 kbps
Upstream - 5119 kbps
כך שיש מגבלה לא מוצדקת בתשתית
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר: