מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



אחריות (או חוסר אחריות) בהזמנות מחו"ל וספציפית מ-newegg


   פורומים > כללי > ייבוא, תמחור ושירות
מחבר הודעה
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 477
מספר הודעות: 2397

 #1  נשלח: ב' 30/09/2019 18:08
אחריות (או חוסר אחריות) בהזמנות מחו"ל וספציפית מ-newegg

אתחיל מהשורה התחתונה, לפחות newegg לא מספקת שום אחריות על מוצרים שנקנים דרכה ושולחת את הלקוח לרדוף אחרי היצרן. מחיפוש מאד זריז באינטרנט זה נראה שגם אצל אמזון ארה"ב אין ההבטחה רשמית שהאחריות תטופל דרכם. אני רואה כאן בפורום הרבה תגובות חיוביות על השירות של אמזון כולל הפעלת אחריות, ואני מודה שגם הניסיון הקטן שלי עם השירות שלהם היא מאד חיובי (משלוח שלא הגיע). אני מנחש שהם עושים זאת "לפנים משורת הדין".

עד כמה שזה נראה לי מוזר, למיטב הבנתי מה שמוקבל לדוגמא בארה"ב הוא ששולחים את הלקוח לפנות בעצמו ישירות ליצרן בשביל לקבל שירות. מישהו יודע אחרת?

חשוב לציין שלפחות אצל newegg יש גם משהו שהם קוראים לו "return policy" של 30 יום וזה לא נכנס אצלהם תחת אחריות. למיטב הבנתי אם הייתי שם לב לזה תוך 30 יום אז הייתי יכול להפעיל את ה-return policy שלהם (כיוון שעל המוצר שהזמנתי מצויין במפורש "This item is covered by Newegg.com's International Order Return Policy").

המקרה הספציפי שמדובר בו, הוא הפעלת אחריות על זיכרון (מסתבר שיש לי מזל ממש רע עם זיכרונות): הזכרונות אמנם עובדים אבל לא 100% יציבים במהירות מלאה ולקח לגלות ולבודד את התקלה (יותר מ-30 יום). אני עדיין מנסה גם ליצור קשר ישירות עם gskill אבל זה לא נראה מבטיח. בינתיים גיליתי שאם אני עושה underclocking קל לזיכרון הוא יציב אז כנראה שפשוט אחיה עם זה וזהו.
עריכה: gskill בסוף כן חזרו אלי ולפחות לפי התשובה שלהם אין בעיה להחליף את הזכרון בעזרת RMA ישירות מולם. אני עדיין מתלבט בנושא אבל נראה לי שאני מעדיף לא להסתבך לאור זאת שב-underclocking קל הזיכרון יציב.

אציין שבעבר הלא רחוק ניסיתי להפעלתי אחריות על זיכרון אחר של gskill דרך חנות בארץ, שהעבירה את הזיכרון ליבואן בשביל הפעלת אחריות (ואני מנחש שהוא העביר אותו הלאה ל-gskill אירופה או משהו). אחרי חודשיים ללא הזיכרון (וללא זיכרון חלופי) קיבלתי חזרה בדיוק את אותו זיכרון תקול בטענה שהוא "תקין"....

אני כבר מיואש לגמרי מהנושא של אחריות. כנראה אתן צאנס אחרון לאמזון, אבל בגדול אני מתחיל להיות בראש של לקנות כמה שיותר זול כי בין כה וכה אחריות לא תהיה לי לא משנה מאיפה אקנה וכמה אשלם. ממש עצוב ומייאש.


נערך בפעם אחרונה על-ידי eran405 בתאריך ב' 30/09/2019 23:00, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2005
הבעות תודה: 408
מספר הודעות: 4209

 #2  נשלח: ב' 30/09/2019 20:15

אכן כך זה עובד לרוב בארה"ב ממה שאני מכיר. ליצרנים יש נציגות והם מטפלים בבעיות באופן ישיר. השירות שאמאזון נותנים הוא לפנים משורת הדין.
(1) הבעות תודה: eran405
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6639

 #3  נשלח: ג' 01/10/2019 15:51

אתה עוקף, את היבואן המקומי כדי לחסוך כסף, המחיר הוא כמובן חוסר אחריות. גם אמזון ישלחו אותך לייצרן אחרי ה30 יום, במיוחד בחלקי מחשב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4345

 #4  נשלח: ג' 01/10/2019 16:40

אז נראה שכן יש לך אחריות במקרה זה, אחרי ש-G.Skill הסכימו לטפל.
והם לא יצרן חומרת מחשב היחיד שעושה את זה. נראה גם שחלקם מפנה ליבואנים בארץ.
גם אם צריך לשלם על משלוח לחו"ל, בדברים קטנים ועמידים כמו זכרון זה לא סיפור.

גם באמזון יש 30 יום להחזרות/החלפות בלי סיבוך. כמובן יעדיפו שתדבר עם היצרן, אבל אם זה לא עוזר לך, נראה שהם נוטים לטפל בעצמם (חוץ מבמקרים שלא, אם נופלים למשהו יוצא דופן מבחינתם).

בסה"כ אפשר להתייחס לזה כחסכון במחיר, עם סיכוי מסוים להוצאה והתעסקות עתידית לטיפול באחריות בחו"ל.
אם מניחים שלרוב אין בעיות, בממוצע זה עדיין יכול לצאת זול יותר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 477
מספר הודעות: 2397

 #5  נשלח: ג' 01/10/2019 20:03
Re: אחריות (או חוסר אחריות) בהזמנות מחו"ל וספציפית מ-newegg

BUGY כתב:
אתה עוקף, את היבואן המקומי כדי לחסוך כסף, המחיר הוא כמובן חוסר אחריות. גם אמזון ישלחו אותך לייצרן אחרי ה30 יום, במיוחד בחלקי מחשב.
·

אכן, אני עוקף את היבואן המקומי כדי לחסוף כסף אבל אני עושה זאת כי נכוותי פעם אחרי פעם עם אחריות בארץ. מניסיוני היבואנים בארץ פשוט לא מכבדים אחריות:

eran405 כתב:

אציין שבעבר הלא רחוק ניסיתי להפעלתי אחריות על זיכרון אחר של gskill דרך חנות בארץ, שהעבירה את הזיכרון ליבואן בשביל הפעלת אחריות (ואני מנחש שהוא העביר אותו הלאה ל-gskill אירופה או משהו). אחרי חודשיים ללא הזיכרון (וללא זיכרון חלופי) קיבלתי חזרה בדיוק את אותו זיכרון תקול בטענה שהוא "תקין"....
·

אם היבואן בארץ היה נותן שירות אפילו סביר מינוס מינוס אז הייתי שוקל לשלם את המחיר המופקע בארץ בשביל השירות אבל מהניסיון שלי הם גם רוצים מחיר מופקע וגם לא לתת לך שירות. דרך אגב החנות שקניתי אצלה (פלונטר) ניסו להזהיר אותי שבגלל שהזיכרון לא מת לגמרי (אלא "עובד" וגורם לקריסות) זה אומר שהיבואן לא יכבד את האחריות וכמעט אמרו בפה מלא שחבל לי על הזמן - כלומר זה שלא שהיה לי מזל נאחס במקרה הספציפי אלא זאת הנורמה....

מעניין מה היה קורה במקרה ההוא אם הייתי פונה ל-gskill ישירות. לפי התקשורת האחרונה שלי איתם, גם אם אתה קונה בארץ אתה יכול לפתוח קריאת RMA ישירות מולם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ag43
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 23, 2008
הבעות תודה: 66
מספר הודעות: 1016

 #6  נשלח: ג' 01/10/2019 20:15

יש מצב לא רע שמשחק עדין עם מתחי המעבד יטפל לך בבעיה.
(1) הבעות תודה: eran405
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 477
מספר הודעות: 2397

 #7  נשלח: ג' 01/10/2019 21:29

ag43
·

תודה על ההצעה.

כמובן דבר ראשון וידאתי שהזכרון רץ במתח המתאים (לפי ה-bios זה נראה כאילו הזיכרון נשאר ב-1.2V במקום 1.35V אבל תוכנות כמו hwinfo מראות שהמתח כן מתעדכן אוטומטית). בנוסף נסיתי גם לקבוע את המתח הנכון ידנית ואין הבדל.

בנוסף ניסיתי גם משחק עדיין עם המתח של VSoc, גם ללא הועיל.

יש סיבה לשחק עם המתח של המעבד עצמו? מהבנתי המוגבלת רק ה-VSoc קשור לזיכרון, יש עוד מתחים שכדאי "לשחק" איתם?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ag43
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 23, 2008
הבעות תודה: 66
מספר הודעות: 1016

 #8  נשלח: ג' 01/10/2019 22:09

בקר הזכרונות יושב בתוך המעבד. ממליץ לך לפתוח ת'רד ייעודי.
(1) הבעות תודה: eran405
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Evil-u
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 14, 2005

מיקום: ראשל"צ
הבעות תודה: 99
מספר הודעות: 1295

 #9  נשלח: ד' 02/10/2019 14:10

ממה שאני יודע, רוב היבואנים בארץ (במיוחד של החברות הגדולות) מקבלים את הזכיון ליצוג החברה בישראל כולל, מתן שירות ללקוחות שמה לעשות, לא קנו ישירות מהם.

בין אם מתוך נקמנות או חוסר רצון להתעסק בהזדכות מול היצרן, היבואנים פשוט זורקים על זה למעט מקרים מאוד ספציפיים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 477
מספר הודעות: 2397

 #10  נשלח: ד' 02/10/2019 23:49

Evil-u
·

אתה מדבר על התעסקות ישירות מול היבואן או דרך חנות?

רב המקרים שאני מכיר היבואן מחפש כל תירוץ להתחמק מאחריות, ומדובר על קניה מסודרת דרך חנות כולל אחריות דרך החנות. מי שמכיר את מרווחי הרווח לדוגמא של חניות מחשבים בארץ יודע שהם לא יכולות לספוג החלפת חלקים על חשבונם ולכן השאלה איזה שירות היבואן נותן ואיזה כח יש לחנות מולו (או ללקוח מולו במקרה של הפעלת אחריות ישירות מול היבואן).

בתיאוריה יכול להיות שבקניית מוצר X מחנות Y בארץ הם קונים אותו מיבואן אחד ושיש בעיה מפעילים אחריות דרך יבואן אחר שקיבל זיכיון על זה (אישית זה נשמע לי מוזר ולא הגיוני אבל אני מודה שאין לי מושג). ככה או ככה כלקוח כל זאת שקוף בשבילי והבחירה העיקרית שלי האם לקנות ביוקר יחסית בארץ או בצורה משמעותית יותר זול מחו"ל. הקניה בארץ אמורה לפחות לתת שירות יותר טוב אבל מניסיוני זה לא קורה, וכנראה אפילו להפך (חו"ל גם יותר זול וגם שירות יותר טוב).

מה בדיוק קרה בכל מקרה שניסיתי להפעיל אחריות בארץ - כאמור על פריטים שנקנו דרך יבואן מסודר בארץ - הוא שונה ממקרה למקרה. ככל שהתקלה יותר "פשוטה" הם יכבדו את האחריות בצורה מלאה ומהירה (לדוגמא אם אתה קונה זיכרון חדש והוא לגמרי לא עובד בכל מחשב ובכל קונפיגורציה די בטוח שיחליפו לך אותו בלי בעיה). אבל ברגע שיש להם אופציה, לפחות אצלי הם תמיד מצאו איזה תירוץ להתחמק מהאחריות. החנות יכולה לשחק תפקיד חשוב כאן: לדוגמא את פלונטר אני אוהב כי בזמנו הם רבו בשבילי עם היבואן ובסוף כן הצליחו לקבל ממנו פיצוי כספי על כרטיס מסך שהתקלקל והיבואן ניסה להתחמק מאחריות.

מאד יכול להיות שלאנשים אחרים יש ניסיון אחר ואשמח לשמוע דעות מבוססות של אנשים אחרים (כלומר דעות שמבוססות על ניסיון של הפעלת אחריות וכו').
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > ייבוא, תמחור ושירות


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht