מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > HTPC ומחשוב > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber
מחבר הודעה
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #1  נשלח: א' 26/04/2020 20:21
ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
NegativeIQ (דן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2005
הבעות תודה: 507
מספר הודעות: 4066

 #2  נשלח: א' 26/04/2020 21:52
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

hulkie כתב:
יש לי ניתוקים באינטרנט ואייות כללית (תשתית בזק) ונציג (של 018) טוען שבגלל שהם ממושכים וכוללים כיבוי של נורית הADSL זה מוכיח שהבעייה ביתית ולכן הם לא ישלחו לי טכנאי. לאורך השנים היו לי בעיות דומות כל שנה שנתיים ותמיד זה הסתדר עם תיקון של טכנאי בזק.
יש בסיס לדבריו? יש לי דרך לבדוק את הכבל/ראוטר.מפצל (לאינטרנט /טלפון) לפני שאני מחליף?

האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #3  נשלח: ב' 27/04/2020 1:19
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

NegativeIQ כתב:



ציטוט:
...


האם אתה מתכוון לנורית של סנכרון קו ה-DSL (על המודם) או על נורית החיבור לאינטרנט (על הראוטר)?
(אם אתה עם מודם-ראוטר משולב אז יש עליו שתי נוריות).
אם מדובר בנורית סנכרון ה-DSL זה אכן אומר שהבעיה היא בתשתית ולא בספק. הייתי מנסה בהתחלה לנסות מודם אחר (תשאיל מחבר או שכן לכמה שעות). אם זה עדיין קורה אז הכתובת שלך היא בזק - תתקשר ל-166.


·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו...
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
NegativeIQ (דן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2005
הבעות תודה: 507
מספר הודעות: 4066

 #4  נשלח: ב' 27/04/2020 10:18
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

hulkie כתב:
ציטוט:
...


·הכוונה לנורית הDSL. השאלה היא האם אפשר לדעת אם הבעיה בתשתית הדירתית או החיצונית. בזק לא יענו לי כי אני לא לקוח ישיר שלהם. עכשיו זה לא זמן טוב לשאול ראוטר ממישהו...
אגב, שמתי לב שלגלוש אני עוד יכול איכשהו - אבל ההעלאה מתרחשת בקצב אפסי.
לעצם השאלה - חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?

אם נורית ה-DSL כבויה לא ברור לי איך אתה מצליח לגלוש. כשה-DSL לא מסונכרן המודם לא מחובר לשום מקום.
אם לומר את האמת אגב אחת מהסיבות שלא עשיתי באנדל (כשעוד הייתי מחובר לבזק) היה באמת בגלל נושא תיקון התקלות, כי גם אם תשכנע את אקספון שהבעיה לא אצלך הם יצטרכו לשכנע בעצמם את בזק לשלוח טכנאי.
הסיבה שאמרתי לנסות מודם אחר היא כי זאת הדרך היחידה לדעת בוודאות אם הבעיה אצלך או אצלהם. אם זה קורה גם עם מודם אחר אז ברור שזה לא ציוד תקול.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #5  נשלח: ב' 27/04/2020 10:23

כשנורית הDSL כבויה אין כלום, כשהיא דולקת יש ניתוקים והעלאה אפסית. (0.06M' הורדה 4-10M)
יש סיכוי שזה לא המודם אלא הכבל? או המפצל?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Borderline1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 04, 2004
הבעות תודה: 310
מספר הודעות: 2626

 #6  נשלח: ב' 27/04/2020 10:29

כן
אתה יכול לבדוק בלוג של המודם/ראוטר
ככל שאפשרת לוגים
תוכל לראות מהות השגיאה שמתקבלת למרות שאובדן סנכרון לא יקרב אותך למסקנה אם זה בבית או בחוץ, אם זה המודם או משהו בדרך

אני יכול לומר שלא נתקלתי בתקלות אובדן סנכרון מודם שנבעו מהמודם.... אם המודם לא עובד תקשורת נופלת אבל קו ה dsl נשאר מסונכרן
פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 310
מספר הודעות: 1430

 #7  נשלח: ב' 27/04/2020 11:54
Re: ניתוקים ממושכים באינטנט מעידים על מקור הבעייה?

hulkie כתב:

ציטוט:
...


חברה יכולה להתנער מלשלוח לי טכנאי לפי הערכת מצב מרחוק ולהפיל את האחריות עלי?


חברה יכולה לנסות להפיל את האחריות על הלקוח אבל אז הם מסתכנים בתשובה מנומסת בסגנון "אוקיי, אז אפשר בבקשה לנתק אותי מהשירות שלכם?" ואז הם יכולים להחליט שוב מה בא להם לעשות וכמה בא להם להתאמץ.

מה שסביר להניח הוא שאם תרצה להתקשר עם ספק חדש הם ישמחו לבדוק את הקו ולשלוח טכנאי וכל הדברים שעושים בהתחלה לפני שאתה הופך להיות עוד סתם לקוח במערכת.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #8  נשלח: ב' 27/04/2020 18:35

תודה על העצות. ניסיתי להתנתק והבטיחו שישלחו טכנאי אבל זה יקח זמן אז אני מנסה להבין אם יש משהו שאני יכול לעשות.
זה שיש לפעמים כיבוי של נורית הDSL וזה שכשהיא דולקת אני חווה מדי פעם ניתוקים אומר שיש שתי בעיות שונות?
בלוג של הראוטר אין שום דבר ברמת warning/error/critica/alert. אפשר לבדוק עוד משהו בפאנל שלו?
האם זה שבאופן כללי ההעלאה מזערית אבל ההורדה בבדיקת מהירות בדר"כ ב50-70% מהקצב המירבי אומר משהו? הדאטה לאאמור לעבור בשני הכיוונים על אותו כבל?

מה שהראוטר מציג נראה טב סה"כ:
SNR Margin (dB) 12.5 14.3
Line Attenuation (dB) 8.3 9.6
Errors (Pkts) 0 0
פרופיל | שלח הודעה | חפש
TaylorSammy
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2019
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 90

 #9  נשלח: ג' 28/04/2020 0:20

ומהי מהירות הסנכרון המוצגת במודם?
בגדול - נורת DSL נכבית ונדלקת או מהבהבת, אומר לרוב שיש בעיה בתשתית (יש מצב גם לתקלה במודם, בכבל, או בפילטר - יכול לנסות להחליף כבל ופילטר אם יש לך עודפים אבל ספק אם זו הבעיה).
בעיה בתשתית לא אתה אמור לפתור לבד. אם הספקית לא מוכנה לעזור לך, תשקול להחליף אותה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #10  נשלח: ג' 28/04/2020 8:38

זה מה שיש עכשיו
Current Rate (Kbps) 144 5703
Max Rate (Kbps) 140 6360
שזה קצב של 0.5MB לדקה במקום פי עשר בזמנים הטובים.
ועכשיו המצב הדרדר מאתמול:
SNR Margin (dB) 8.8 7.3
Line Attenuation (dB) 50.8 32

בקיצור, השתכנעתי שמגיע לי שירות.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
shaked
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2005
הבעות תודה: 27
מספר הודעות: 533

 #11  נשלח: ג' 28/04/2020 10:11

הזמנת טכנאי בזק עולה לאקספון כסף, יותר מהסכום שאתה משלם בחודש. יש פתרון מאוד פשוט- לנייד לבזק שם לא צריך להשתכנע או להוכיח שמגיע לך שירות.
אחכ אתה יכול לעבור לכול חברה אחרת ולקוות לטוב
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #12  נשלח: ג' 28/04/2020 17:16

זה עזר לי לקבל החלטה. למרבה הצער עכשיו גם לקבל טכנאי של בזק לוקח זמן.
עוד דבר שאני מנסה להבין - לפעמים הנורית של הDSL דולקת, הנורית של האינטרנט כבויה או מהבהבת , במשך כמה דקות, הנתונים בראוטר טובים (כמו למטה) אבל אין אינטרנט בשני מכשירים שבדקתי בחיבור חוטי בו זמנית. מה זה אומר?

Upstream Downstream
Current Rate (Kbps) 726 18942
Max Rate (Kbps) 776 19312
SNR Margin (dB) 14.8 7.7
Line Attenuation (dB) 8.5 9.6
Errors (Pkts) 0 0

Test Internet surfing
Test xDSL Synchronization Pass
ATM OAM Segment Ping Skip
ATM OAM end to end Ping Skip
Test PPP Server connection Pass
Test authentication with ISP Pass
Test the assigned IP address Pass
Ping default gateway Fail
Ping primary Domain Name Server Fail
Test DNS Root Fail
Network Connection Status Inspect(NCSI) Fail
Diagnostics completes

IP Address
MAC Address Packets Bytes Packets Bytes ICMP Tx UDP Tx SYN Tx
192.168.1.10 d0:17:c2:a8:d5:17 361 20044 0 33 0/0 0/4 0/4
פרופיל | שלח הודעה | חפש
TaylorSammy
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2019
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 90

 #13  נשלח: ג' 28/04/2020 19:12

hulkie
·

זה יכול לקרות. כעיקרון את התהליך שבו המודם ראוטר שלך מתחבר לאינטרנט ניתן לחלק לשני שלבים (חלוקה גסה):
1. סנכרון - מתבצע מול המרכזיה של בזק, כדי להחליט מהי המהירות הנכונה שהמודם שלך והמרכזיה יכולים לדבר ביניהם - נכונה זה אומר שהם יוכלו לדבר ללא כמות משמעותית של שגיאות, וכמו כן גם בהתחשב במהירות שמקסילית שמותר לך לקבל בחבילה שלך, ובטכנולוגיות המאופשרות במודם שלך ובמרכזיה. בסופו של דבר, המהירות שתיבחר היא תהיה הכי גבוהה שעונה על כל הקריטריונים. זהו השלב המסתיים כשנורת ה DSL נדלקת באופן קבוע.
מכיוון שמידת הרעש על הקו, התלויה בכל מיני גורמים, משתנה לעיתים גם בקו תקין, לפעמים תתבצע התאמה מחדש של מהירות הסנכרון כדי לקבל תוצאה טובה.
2. אחרי הסנכרון, יש לך בעצם אפשרות ישירה "לדבר" עם בזק, אתה צריך להשתמש בחיבור שנוצר כדי לחייג לספקית שלך, עם שם משתמש וסיסמה. יתבצע תהליך של אותנטיקציה שאם הוא יצליח, אתה תתחיל להיות מנותב דרך בזק, לתוך הספקית שלך ואז תהיה לך גלישה.

אז מה שאתה מתאר פה זה ששלב 2 לוקח לך כמה דקות, זה אכן נשמע יותר מידי אבל לא בלתי אפשרי. במיוחד אם אנחנו מדברים פה על תקלה שיש לך על הקו, יכול להיות שהקו נהיה פתאום ממש רועש או אפילו מתנתק לכמה שניות, עכשיו הכל צריך להתחיל מחדש.

עכשיו לגבי המהירויות שאתה מקבל, גם במצב "טוב" זה נראה כמו מהירות סנכרון נורמאלית ל 15M/0.8M, זו החבילה שלך?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hulkie
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2016
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 61

 #14  נשלח: ג' 28/04/2020 19:19

תודה על ההסבר המאלף!
כן, זאת החבילה שלי נכון לעכשיו (יטופל!)
ז"א שלא היית רץ לקנות ראוטר לפני שהם יבדקו את הקו?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
TaylorSammy
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2019
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 90

 #15  נשלח: ג' 28/04/2020 19:24

hulkie
·

בשמחה.
הבעיה יכולה להיות בתכלס בכל איבר בשרשרת, בין המרכזיה של בזק עד למודם ראוטר שלך.
אז לא הייתי שולל את האפשרות שהבעיה בציוד וכן הייתי מנסה לשאול מודם ראוטר מחבר ולנסות, כמו כן גם לנסות להשתמש בכבל ופילטר אחר, או בשקע אחר בבית אם יש יותר משקע בזק אחד.
פשוט מהנסיון שלי, הסימפטומים שאתה מתאר הם לרוב בעיה בתשתית - אך לא נראה לי שבשלב הזה ניתן לשלול כל גורם אחר. כן, אני חושב שכדאי קודם לבדוק את הקו לפני שקונים מודם ראוטר חדש, אבל כל החלטה פה היא קצת הימור במידה והטכנאי עולה לך כסף.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht