שלום לכולם.
חדש בפורום.
הבנתי והפנמתי שרובכם בעד הטורנס...
אני לא מחפש לעשות סקרט'צים - מחפש פטיפון איכותי בטווח של 600 ש"ח ומטה.
למה הטורנס האגדי 160 שהוא פטיפון חגורה עדיף על ה"סוס " עבודה שמונע בדיוק של קוורץ ב DIRECT DRIVE לדוגמא ה SL Q2?למה עדיף חגורה על מנוע מדיוק נטול כל טיפולי אחזקה כמו של החגורה?
ובמיוחד כאשר המחיר נוטה ברוב המקרים להיות זול לטובת הטכניקס.
בתקציב שלי מה לדעתכם הפטיפון האולמטיבי?
אני מתאר לעצמי שרוב האנשים בעלי הטורנס האגדי נעלבים שכללתי את הפטיפון בטווח של 600 ומטה אבל תחתית השורה מן הסתם רוב הסיכויים שגם שלהם בגילגולים שונים הגיע משוק הפשפשים ובמחיר נמוך מהמחיר הזה.
אני לוקח בחשבון שדרוגים ושיפורים עתידים לפטיפון.
אם זה עוזר אז לצורך העניין המערכת סטראו שלי :
יש לי ARCAM אלפא 8R אינטיגרייטד
סונס פאבר קונצ'רטו
חשוב לי סאונד עמוק עם תחום ווקאלי אמיתי,צליל פרטני ,דינמיות ובמה טובה.
טכניקס VS טורנס
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
ללא ספק - טורנס !
אינני מפציץ אותך ואת הפורום הנכבד בנתונים טכניים ( מאחר וזה לא אהוב כאן ) , אבל אתן לך סקירה מינימלית .
המבנה המכני של הפטיפון + משקל הצלחת ( ב"טורנס" 1.6 ק"ג ) + הרצועה
שמרסנת רעידות מנוע + בקפיצים שמרסנים רעידות שנוצרות ע"י המוסיקה בחדר ,
מכת באס ברמקול גורמת לרעידת הרצפה והרהיט שעליו יושב הפטיפון ,
ולרעידה הזאת יש גם שובל רעידות , כל זה מגיע חזרה לראש הפטיפון שתפקידו
לקרוא רעידות מהתקליט , ואז נוצר משוב (פידבק ) שגורם לרעש רקע לא
רצוי בתדר נמוך .
ב"טורנס" המנוע , הצלחת ובסיס הזרוע צפים ביחס לגוף הפטיפון , זה גורם
לשיכוך הפידבק .
כמובן גם הזרוע חייבת בריסון רעידות חיצוניות , לכן מוכרים גם פטיפונים ללא זרוע
מובנת על מנת שיהיה אפשר להרכיב זרוע משובחת יותר .
ל"טורנס" מנוע AC , מהירות המנוע בפטיפון מסוג "טורנס" נקבעת ע"י תדר רשת
החשמל - 50HZ - כלומר 50 סיבובים לשניה - הדבר מבוקר ע"י חברת החשמל .
------------------------------------------------------------
לכן בסופו של דבר הסאונד ישמע ב"טורנס" נקי יותר ומדויק יותר .
------------------------------------------------------------
ישנם משובחים ממנו - כמו LINN ( "לין-סונדק" מושלם עם זרוע מסוג LINN ASAK
וראש MC מסוג "קואצו בלאק" - עלה לפני כ 15 שנים כ- 5000 דולר )
או ORACLE שמיועד לאצולה הבריטית - אם אני זוכר נכון כ - 25000 ליש"ט...?
בברכה
דודו
המבנה המכני של הפטיפון + משקל הצלחת ( ב"טורנס" 1.6 ק"ג ) + הרצועה
שמרסנת רעידות מנוע + בקפיצים שמרסנים רעידות שנוצרות ע"י המוסיקה בחדר ,
מכת באס ברמקול גורמת לרעידת הרצפה והרהיט שעליו יושב הפטיפון ,
ולרעידה הזאת יש גם שובל רעידות , כל זה מגיע חזרה לראש הפטיפון שתפקידו
לקרוא רעידות מהתקליט , ואז נוצר משוב (פידבק ) שגורם לרעש רקע לא
רצוי בתדר נמוך .
ב"טורנס" המנוע , הצלחת ובסיס הזרוע צפים ביחס לגוף הפטיפון , זה גורם
לשיכוך הפידבק .
כמובן גם הזרוע חייבת בריסון רעידות חיצוניות , לכן מוכרים גם פטיפונים ללא זרוע
מובנת על מנת שיהיה אפשר להרכיב זרוע משובחת יותר .
ל"טורנס" מנוע AC , מהירות המנוע בפטיפון מסוג "טורנס" נקבעת ע"י תדר רשת
החשמל - 50HZ - כלומר 50 סיבובים לשניה - הדבר מבוקר ע"י חברת החשמל .
------------------------------------------------------------
לכן בסופו של דבר הסאונד ישמע ב"טורנס" נקי יותר ומדויק יותר .
------------------------------------------------------------
ישנם משובחים ממנו - כמו LINN ( "לין-סונדק" מושלם עם זרוע מסוג LINN ASAK
וראש MC מסוג "קואצו בלאק" - עלה לפני כ 15 שנים כ- 5000 דולר )
או ORACLE שמיועד לאצולה הבריטית - אם אני זוכר נכון כ - 25000 ליש"ט...?
בברכה
דודו
- צפיד (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2855
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: קריות
- נתן תודות: 167 פעמים
- קיבל תודות: 64 פעמים
מרטין,Adudu
מרטין- דווקא הייתי שמח לשמוע את דעתך בעניין,אני לא נעול אבל איפשהו נראה לי מפתיע
שפטיפון שיוצר לפחות עשור קודם לטכניקס ,וזה האחרון עולה במחצית מהמחיר של טורנס ...כך שגם שיקול הכלכלי נכנס לתמונה .
כנראה שקידמה וטכנולוגיה לאוו דווקא ערובה לסאונד איכותי ...
Adudu:
נתונים טכנים והסברים כמו שרשמת נשמעים הרבה יותר טוב מ"טורנס הפטיפון והאגדה" כמו שברוב המקרים מהללים אותו מבלי הסברים של ממש.
אני משער שאתה מכיר את הפטיפון לפחות מקרוב.
תפציץ כאילו אין מחר נתונים/הסברים טכנים רצויים כאן לדעתי זה מטרת הפורום...
אשמח לשמוע עוד דיעות....
הטופיק :
טורנס VS טכניקס
שפטיפון שיוצר לפחות עשור קודם לטכניקס ,וזה האחרון עולה במחצית מהמחיר של טורנס ...כך שגם שיקול הכלכלי נכנס לתמונה .
כנראה שקידמה וטכנולוגיה לאוו דווקא ערובה לסאונד איכותי ...
Adudu:
נתונים טכנים והסברים כמו שרשמת נשמעים הרבה יותר טוב מ"טורנס הפטיפון והאגדה" כמו שברוב המקרים מהללים אותו מבלי הסברים של ממש.
אני משער שאתה מכיר את הפטיפון לפחות מקרוב.
תפציץ כאילו אין מחר נתונים/הסברים טכנים רצויים כאן לדעתי זה מטרת הפורום...
אשמח לשמוע עוד דיעות....
הטופיק :
טורנס VS טכניקס
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
צפיד,
ברשותי טורנס 150 MKII שמתוכנן לעבור שיפוץ במהלך השנה הקרובה.
אני אנסה לחוות דיעה בהשוואה ל-REGA P3 שברשותי ואולי יחסית לשידרוג הבא
אכן, קידמה אינה בהכרח ערובה לשיפור איכות.
יש המייחסים ל-TD150 את האבהות הרוחנית של ה-LINN LP12 ויש אומרים אף שהוא נשמע טוב יותר, אך סחיר פחות בגלל ההילה של ה-LP12.
ברשותי טורנס 150 MKII שמתוכנן לעבור שיפוץ במהלך השנה הקרובה.
אני אנסה לחוות דיעה בהשוואה ל-REGA P3 שברשותי ואולי יחסית לשידרוג הבא
אכן, קידמה אינה בהכרח ערובה לשיפור איכות.
יש המייחסים ל-TD150 את האבהות הרוחנית של ה-LINN LP12 ויש אומרים אף שהוא נשמע טוב יותר, אך סחיר פחות בגלל ההילה של ה-LP12.
- צפיד (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2855
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: קריות
- נתן תודות: 167 פעמים
- קיבל תודות: 64 פעמים
מרטין
אם תוכל לפרט קצת את ההבדלים בין ה 160 /150/145
הבנתי שה 145 הוא גירסה החצי אוטמטית של ה160
ז"א הזרוע חוזרת למקומה בסיום כל צד.
ואחרי מה שאתה ודודו רשמתם אני ככל הנראה הולך לראות שני טורנסים
אחד 160 והשני 145
אם תוכלו בבקשה למקד אותי איך לבדוק אותם?
בהנחה שהם לא מחוברים(נמצאים במחסן )
או שלפתוח טופיק חדש - "איך לבדוק פטיפון"?
תודה
הבנתי שה 145 הוא גירסה החצי אוטמטית של ה160
ז"א הזרוע חוזרת למקומה בסיום כל צד.
ואחרי מה שאתה ודודו רשמתם אני ככל הנראה הולך לראות שני טורנסים
אחד 160 והשני 145
אם תוכלו בבקשה למקד אותי איך לבדוק אותם?
בהנחה שהם לא מחוברים(נמצאים במחסן )
או שלפתוח טופיק חדש - "איך לבדוק פטיפון"?
תודה
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
לגבי הטורנסים
אם מדובר באלו שאצל מיה,אז ה-160 יש לו בעיה בזרוע ,וה-145 בעיה הדראולית.יש לה גם לנקו 75 ועוד.
קח בחשבון שאם אין לך ידע טכני או קשרים בכדי לייבא חלפים לטורנס ודומיו,כתוצאה ממחסור בחלפים אלו בארץ,קח משהו פשוט יותר כמו שעשיתי אני ולקחתי טכניקס,שנשמע ממש טוב.
הכל יחסי למגבר והרמקולים שאיתם אתה עובד כמובן.
קח בחשבון שאם אין לך ידע טכני או קשרים בכדי לייבא חלפים לטורנס ודומיו,כתוצאה ממחסור בחלפים אלו בארץ,קח משהו פשוט יותר כמו שעשיתי אני ולקחתי טכניקס,שנשמע ממש טוב.
הכל יחסי למגבר והרמקולים שאיתם אתה עובד כמובן.
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
שלום צפיד,
ראשית בוא נשים דברים בפרופורציה - פטיפון ב-600 ש"ח נותן איכות צליל בסיסית מאד, כך שתתאים את הצפיות שלך לרמת המחיר.
לגבי ההשוואה:
ראשית אסייג את דברי בכך שאני לא מכיר את הדגם של טכניקס שציינת, אלא את הדגמים היקרים יותר.
הטורנס "אגדי" כי הוא היה מאד פופולרי ונחשב כנותן תמורה טובה לכסף. יש הרבה פטיפונים הרבה יותר טובים ממנו (אבל לא ב- 600 ש"ח).
הבעייה הבסיסית של פטיפון הנעה ישירה היא שהרעידות של המנוע מועברות ישירות לציר הסיבוב של הפטיפון.
רוחב התעלה בתקליט סטראו סטנדרטי הוא כ - 30 מיקרומטר. הבליטות בתעלה מגיעות לגדלים של ננומטרים. כלומר צריך לסנן למנוע רעידות בסדר גודל של ננומטר.
זה לא נגמר כאן, תהודה למשך זמן מוגבל יכולה לגרום לכך שאמפליטודה של רעידה תגדל מהר מאד בסדרי גודל מעבר לגודל המקורי של הרעידה.
מכאן שנגינת התקליט מאד מאד רגישה לרעידות. זו הסיבה שפטיפונים "אודיופילים" יקרים יחסית עובדים בד"כ עם הנעת רצועה.
ראשית בוא נשים דברים בפרופורציה - פטיפון ב-600 ש"ח נותן איכות צליל בסיסית מאד, כך שתתאים את הצפיות שלך לרמת המחיר.
לגבי ההשוואה:
ראשית אסייג את דברי בכך שאני לא מכיר את הדגם של טכניקס שציינת, אלא את הדגמים היקרים יותר.
הטורנס "אגדי" כי הוא היה מאד פופולרי ונחשב כנותן תמורה טובה לכסף. יש הרבה פטיפונים הרבה יותר טובים ממנו (אבל לא ב- 600 ש"ח).
הבעייה הבסיסית של פטיפון הנעה ישירה היא שהרעידות של המנוע מועברות ישירות לציר הסיבוב של הפטיפון.
רוחב התעלה בתקליט סטראו סטנדרטי הוא כ - 30 מיקרומטר. הבליטות בתעלה מגיעות לגדלים של ננומטרים. כלומר צריך לסנן למנוע רעידות בסדר גודל של ננומטר.
זה לא נגמר כאן, תהודה למשך זמן מוגבל יכולה לגרום לכך שאמפליטודה של רעידה תגדל מהר מאד בסדרי גודל מעבר לגודל המקורי של הרעידה.
מכאן שנגינת התקליט מאד מאד רגישה לרעידות. זו הסיבה שפטיפונים "אודיופילים" יקרים יחסית עובדים בד"כ עם הנעת רצועה.
תראה זאת שאלה קשה למרות שיש כאלו שיענו לך בשניה
אבל שוב זאת העדפה אישית
זאת העדפה כספית כמובן בראש ובראשונה של קניית המכשיר ושיפוצו
או קניית מכשיר חדש של פרוג'קט אנטריי לוול ..
כל אחד עושה לעצמו את החישובים
מה שאני יכול להגיד לך שרכישת מכשיר 160 ושיפוצו יכול להתמודד היטב ובכבוד עם מכשירים שעולים כמה אלפי שקלים ...
שוב כל אחד יעדיף משהו אחר גם ברמה הכספית וגם מבחינת האהבת "המשחק" לשדרג לבנות לשפץ וכו ..
אין פה מה טוב יותר מה טוב פחות יש העדפה אישית ...
מה שכן פרוג'קט מתומחר פה בארץ לא בצורה הכי אטרקטיבית בעולם ..
אבל שוב זאת העדפה אישית
זאת העדפה כספית כמובן בראש ובראשונה של קניית המכשיר ושיפוצו
או קניית מכשיר חדש של פרוג'קט אנטריי לוול ..
כל אחד עושה לעצמו את החישובים
מה שאני יכול להגיד לך שרכישת מכשיר 160 ושיפוצו יכול להתמודד היטב ובכבוד עם מכשירים שעולים כמה אלפי שקלים ...
שוב כל אחד יעדיף משהו אחר גם ברמה הכספית וגם מבחינת האהבת "המשחק" לשדרג לבנות לשפץ וכו ..
אין פה מה טוב יותר מה טוב פחות יש העדפה אישית ...
מה שכן פרוג'קט מתומחר פה בארץ לא בצורה הכי אטרקטיבית בעולם ..
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
- צפיד (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2855
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: קריות
- נתן תודות: 167 פעמים
- קיבל תודות: 64 פעמים
התחדשתי!!!
אז אחרי כל המידע והאינפורמציה פה מחברי הפורום.
הלכתי על טורנס 160
היו קצת מכשולים קשיים,תיקון קל במערכת החשמל.
בכללי במצב טוב +,מערכת מכנית במצב פנטטסטי,כנראה שהבעיה במערכת החשמל נבעה
מלחות והשנים...
בכל אופן,אני אצרף תמונות בהמשך שאולי מישהו יוכל לעזור לי בזיהוי הראש ...
ואני אשמח אם מישהו יכול להסביר לי כמה דברים:
1.כמה גרם לשים בזרוע(אחרי איפוס כמובן)
ואיפה למקם את את המנגנון שמונע סחיפה?
2.לא יוצא חוט GND,ובהתחלה היה UM ועכשיו רק בווליום גבוה(בלי מוסיקה,רק הצלחת מסתובבת) יש איססססס אבל לא קריטי בכלל.
כדאי לחבר GND ?אבל לאן בדיוק?
בכל אופן המון המון תודה לכם חבר'ה,אני חושב(וגם שומע) שעשיתי צעד מעולה בבחירה.
אבי
הלכתי על טורנס 160
היו קצת מכשולים קשיים,תיקון קל במערכת החשמל.
בכללי במצב טוב +,מערכת מכנית במצב פנטטסטי,כנראה שהבעיה במערכת החשמל נבעה
מלחות והשנים...
בכל אופן,אני אצרף תמונות בהמשך שאולי מישהו יוכל לעזור לי בזיהוי הראש ...
ואני אשמח אם מישהו יכול להסביר לי כמה דברים:
1.כמה גרם לשים בזרוע(אחרי איפוס כמובן)
ואיפה למקם את את המנגנון שמונע סחיפה?
2.לא יוצא חוט GND,ובהתחלה היה UM ועכשיו רק בווליום גבוה(בלי מוסיקה,רק הצלחת מסתובבת) יש איססססס אבל לא קריטי בכלל.
כדאי לחבר GND ?אבל לאן בדיוק?
בכל אופן המון המון תודה לכם חבר'ה,אני חושב(וגם שומע) שעשיתי צעד מעולה בבחירה.
אבי
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
1. תתחדש.
2. הכיוון בזרוע תלוי בראש. בדוק בהמלצות היצרן. בכל מקרה אני מקווה מאוד שאתה לא מתכוון להשתמש בראש שהגיע עם הפטיפון, כן?
3. יש פרוצדורה לכיוון VTA. אם אתה לא יודע איך לעשות את זה אולי כדאי שתזמין אליך מישהו שכן יודע או שתלך לחנות שתדגים לך.
4. אם הפטיפון לא תוכנן לעבוד עם GND אז לא צריך.
גם ה-REGA שלי עובד ללא GND.
2. הכיוון בזרוע תלוי בראש. בדוק בהמלצות היצרן. בכל מקרה אני מקווה מאוד שאתה לא מתכוון להשתמש בראש שהגיע עם הפטיפון, כן?
3. יש פרוצדורה לכיוון VTA. אם אתה לא יודע איך לעשות את זה אולי כדאי שתזמין אליך מישהו שכן יודע או שתלך לחנות שתדגים לך.
4. אם הפטיפון לא תוכנן לעבוד עם GND אז לא צריך.
גם ה-REGA שלי עובד ללא GND.