עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

 מסיבת עיתונאים: Microsoft Think Next 2012

23/04/2012 - 07:00


הקדמה - Think Next | המאמר המלא | עמוד הבא: הדגמות וסטראטאפים >

 
 
 

Think Next 

כמו בכל בשנה בארבע השנים האחרונות (למשל- סיכום Think Next 2011), מרכז הפיתוח של חברת מיקרוסופט בישראל עורך את כנס Think Next, המציג בפני הציבור ובעלי מקצוע בתעשייה את החידושים ממעבדות הפיתוח של המרכז עצמו, יחד עם הדגמות של מעט מחברות הסטראטאפ הרבות הקיימות בישראל, אשר נבחרות בקפידה ע"י הועדה המארגנת של האירוע. זהו אירוע שמטרתו המוצהרת היא להציג לראווה (ובגאווה) את כוחה של התעשייה הישראלית.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח, הסביר היום כי האירוע החל בהשראת Tech Fest, אירוע פנימי של חברת מיקרוסופט (לעובדים בלבד, מלבד חלק קטן מאוד החשוף לעיתונות) המציג את כלל חידושי החברה. בישראל החליטו לפני ארבע שנים לקיים אירוע פתוח, אשר יתמקד בפיתוחים של מרכז המחקר (אשר הוא אחד משלושת מרכזי המחקר היחידים של מיקרוסופט מחוץ לארה"ב), יחד עם פיתוחים של חברות קטנות ומוסדות אקדמיים. מטרת הכנס היא להתמקד במוצרים חדשים, אשר יכולים לשנות את העולם (או את תפיסת העולם), להראות טרנדים חמים בתחומים המרכזיים בשוק.

לדוגמה, השנה מתמקדים בתחומי הרשתות החברתיות וחיבור בין העולם הפיזי לעולם הוירטואלי (תחת הכותרת NUI - New User Interface), למשל שליטה באמצעות מחוות (Gesture Control). תחום נוסף בו מתמקדים השנה באופן בולט הוא ה Big Data, אופן הטיפול במאגרי מידע עצומים במטרה להפיק מהם תובנות ומסקנות מדויקות. נקודת המבט על עולם המידע כיום גורסת כי כ-90% מכלל הידע הקיים היום בעולם נצבר למעשה בשנתיים האחרונות בלבד. סטטיסטית, כל חברה בת יותר מ-1000 עובדים מחזיקה במאגר מידע הגדול מחצי פטה-בית (500 טרה-בית!). זוהי תופעה הקרויה Data Explosion - איסוף כמות עצומה של מידע בזמן מאוד קצר. השאלה העיקרית שזה מעורר היא כיצד להתמודד עם עומס המידע הזה? כיצד ניתן לשמור אותו וכיצד לחפש בו ולשאוב מתוך הים את הטיפה הקטנה שאנו מחפשים?
זהו האתגר הפיתוחי הגדול ביותר בחמש השנים הקרובות (עפ"י התפיסה שהוצגה לנו), יישומי Data Analysis. 

 

בעקבות הכנס הישראלי, החל משנה שעברה מתקיימים אירועים דומים גם בארה"ב (עבור מרכזי פיתוח קטנים יותר, אירוע "קהילתי") ומהשנה גם בהודו ובסין (שם יש מרכזי פיתוח מרכזיים נוספים). 

מרכז הפיתוח בישראל (Microsoft R&D Israel)

כפי שציינתי, המרכז בישראל הוא אחד משלושה מרכזים עיקריים מחוץ לארה"ב, יחד עם המרכזים בהודו ובסין.
ההשקעה בישראל (לדברי סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט) נובעת משני יתרונות של הישראלים: 

  1. יכולת טכנולוגית חזקה - מתבטאת באוניברסיטאות מהמובילות בעולם, ובהן מחלקות מדעי המחשב וההנדסה מהמובילות בעולם.
  2. יכולת יזמות חזקה - יכולת זו אינה רעיונית בלבד (innovative), אלא היכולת להתחיל מרעיון, לבנותו לכדי מוצר / טכנולוגיה ולמוכרה / ליישמה. זהו תהליך הנפוץ בחברה ישראלית ומהווה כח ומקור משיכה לחברות גדולות.  

למרכז הפיתוח בישראל שני תחומי השקעה עיקריים, אליהם נלווים צוותי מחקר ופיתוח קטנים יותר.
התחומים העיקריים הם Business Inteligence (פונה לשוק העסקי, ניתוח כמויות מידע גדולות להוצאת תובנות ומסקנות הנוגעות להתנהלות העסק והשוק) ותחום חדש יחסית, המתמקד בקסטומיזציה של מחלקות ה IT בעסקים גדולים. בעבר, רוב יעדי ה-IT בארגון היו מוצרים פנימיים, מבית החברה. היום, מדובר בהתקנים ניידים רבים (סמארטפונים, טאבלטים), חלקם בבעלות העובד ולא מסופקים ע"י החברה, ומצב זה יוצר בעיות בתחומים רבים, למשל אבטחת מידע (כיצד ייגש העובד למידע מאובטח? מה יקרה אם המכשיר נגנב / אבד? וכו'). מחלקה זו מתמקדת בפתרונות לשאלות אלו.

בנוסף, קיימים צוותי פיתוח נוספים, אשר חלקם מתפקדים כמעין "סטארטאפים פנימיים", והמוצר עליו הם עובדים יועבר לאחר מכן למחלקה גדולה יותר (או אף למרכז פיתוח אחר).
כמה נושאים לדוגמה המטופלים במחלקות אלו: 

  • XBox Reccomendations - זוהי המחלקה היחידה בחברת מיקרוסופט העוסקת בשוק ההמלצות הפנימיות בממשק ה-Xbox. כל ההמלצות על סרטים, משחקים וכו' נקבעות על סמך ההעדפות האישיות וההעדפות של חברים ("ראיתי את סרט א' ונהניתי. אם אני חבר של X, והוא ראה את סרט א' וסרט ב',  אולי כדאי שאראה גם את סרט ב'...". ההמלצות מועברות בזמן אמת לכ-50 מיליון משתמשי Xbox מסביב לעולם (36 מדינות עד כה), ועל פי דניאל סיטון, מנהל פיתוח בקבוצה זו, ניכר כי אחוזי השימוש גבוהים מאוד.
  • Microsoft Ads - התוכנה העומדת מאחורי המודעות המוצגות באתרי מיקרוסופט בכל העולם (בפילוח לפי גולש וכו'). העבודה של מחלקה זו מבוססת על הטכנולוגיה של המיזם הישראלי YaData, שאחד ממייסדיו הוא לא אחר ממוטי רדומסקי, עורך HT Cafe.
  • שתי קבוצות מחקר:
    א. מחקר טהור - אנשי אקדמיה, המבצעים מחקר שלא לכוונת מוצר ספציפי, אולם העבודה שלהם מובילה לפיתוחים רבים בחברה.
    ב. innovation labs - פיתוח מוצרים וחידושים, טכנולוגיות חדשות. לדוגמא, כל האלגוריתמים המשמשים לזיהוי פנים במוצרי החברה מפותחים במחלקה זו.

המרכז אינו מהווה רק מוקד עבודה בפני עצמו, אלא גם תומך בפיתוח המחקר בדרכים אחרות. לדוגמא, קיימת השקעה באקדמיה (הוקם לאחרונה מרכז מחקר בטכניון, בתחום המסחר האלקטרוני, בו מושקעים כספים רבים במימון כ-10 חוקרים, קיום כנסים בינלאומיים בתחום ועוד). 
תחום נוסף הוא חממת הסטארטאפים שהוקמה לאחרונה בתוך המרכז עצמו (החממה הראשונה שמיקרוסופט מקימה בעולם), כבית לחברות ישראליות חדשות ומבטיחות.
מנכ"ל המרכז, יורם יעקובי, משמש יחד עם מיקי שטיינר, מנכ"ל SAP Labs בישראל, כמנהל פורום החברות הבינלאומיות בישראל. המטרה של הפורום הוא להביא חברות גדולות נוספות מהעולם להשקיע בתעשייה בישראל, להקים מרכזי מחקר ופיתוח, ולהגדיל את ההשקעה הבינלאומית עוד בשלבים מוקדמים יותר, בחינוך ובאקדמיה.


הקדמה - Think Next המאמר המלא עמוד הבא: הדגמות וסטראטאפים >


עוד מ: uriler
תגיות


דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על בשיתוף עם HTMobile


המאמר הפופולרי ביותר בתחום בשיתוף עם HTMobile:
iXtreamer - סטרימר משולב תחנת עגינה לאייפון (iDevice)
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht