עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

סטינג TV. לא הכל ורוד

01/01/2018 - 20:00



 
 
 

לסטינג TV לקח לא מעט זמן לצאת אל אוויר העולם. הפרוייקט שנדחה שוב ושוב, יצא לשוק באיחור מסויים, אחרי שהמתחרות שלו כבר הוציאו את השרותים שלהן וצברו לא מעט לקוחות. אלא שעדיין כולם ציפו לשרות הזול והאינטרנטי של YES והבאז שהוא יצר סביבו כשיצא היה גבוה משל האחרות וכך גם הציפיות ממנו. גם אנחנו לקחנו חלק בשמחה ואף דיווחנו לכם מיד איך הוא מרגיש ומה חוות הדעת הראשונית שלנו ממנו.

אלא שלמרות כל הדברים החיוביים שיש לנו להגיד על המכשיר, ויש הרבה, חווינו גם המון בעיות שהביאו אותנו למסקנה שהמכשיר עדיין לא ממש בשל ושרות הטלויזיה של סטינג יכול להיות מתסכל לפעמים.

אבל בואו נתחיל בחיובי

לימדו אותנו שכדי להעביר ביקורת, אז בטרם מתחילים בדברים השליליים, צריך לומר משהו חיובי. אז נאמר, לא כי אנחנו חייבים, כי אחד הדברים הטובים בסטינג TV, ואולי החשובים ביותר, הוא איכות השידורים. ואכן, בבדיקה שערך עפר לאור, במבחן הנראות של התכנים הלינארים המופיעים בשרותים השונים, השרות המוזל של YES זכה לציון גבוה (10) ובצדק - איכות השידורים פשוט מעולה ובטח ביחס לשרותים האחרים ולמתחרות.

גם נושא התכנים הוא פלוס גדול אצל סטינג. עם ספרייה גדולה של ארבעה ערוצי סרטים בה תמצאו כ-1000 סרטים שונים, ערוצי סדרות ועוד, כמעט כמו שהיינו רגילים לראות בשירות הרגיל של YES...אנחנו מקבלים אפשרויות רבות וטובות לצפייה בתכנים שגם משתנים באופן תדיר מספיק כדי שלא ניתקל באותו הסרט יותר מידי פעמים.

שני הפלוסים האלה הם לא משהו שהתעלמנו מהם ולמעשה הם שני הדברים הכי חשובים בבואכם לבחור ספק טלויזיה חדש. בעצם אולי הכי חשובים. הבעיה היא כשהדברים פשוט לא עובדים כשלצערי, ככל והנקודות החיוביות חשובות מאוד, ואולי אף החשובות ביותר, הרי שחווית השימוש במכשיר לוקה בחסר. מאוד לוקה.

לא הכל ורוד. לפעמים הוא גם שחור

בואו נתחיל מכך שהסטרימר מחליט מידי פעם פשוט להחשיך את המסך. זה קורה בערך אחת ליום או יומיים, כנראה לאחר שעבד יותר מידי זמן או התאמץ. על מנת לשוב לשידור, צריך ללחוץ על כפתור הכיבוי ומיד לאחר מכן על הדלקה והכל חוזר. לא עניין קריטי אבל מטריד ומעצבן.

הבאג הבא הוא פשוט בלתי נסלח כשהוא קורה - שגיאות (ERRORים) בניסיון צפייה בתכנית כלשהי בממשק הסטינג. הבעיה הזו קורית אחת לכמה ימים ולפעמים אחת ליומיים באופן מטריד למדי. בפעמים שאנחנו מקבלים הודעת שגיאה שלא ניתן לנגן את התוכן, ריסט למכשיר יוכל לעזור לפעמים. נציין שלפחות בפעם אחת, גם ריסט או כל דבר אחר לא עזר והסטרימר פשוט סרב, במשך ערב שלם, לנגן כל תוכן שהוא. עד שפשוט ויתרנו. 

סטינג TV. לא הכל ורוד

שגיאת 903. על פי החברה מדובר בבעיית רשת

עמוד התמיכה של החברה מראה שהיא מכירה היטב את הבעיות הללו שם היא אף ייעדה עמוד מיוחד בו נרמז ששגיאות מסוג 901 ו-903 הן שגיאות הקשורות באיכות קו האינטרנט. תשובה חד משמעית יותר בקשר לסוג שגיאות אלה קיבלתי מנציגת התמיכה בצ'ט. על כן, ובמטרה לשלול את העניין הזה, הרצתי בדיקת מהירות וקיבלתי טווח של כ-30 מגה (פלוס מינוס). את הבדיקה הרצתי מתוך הסטרימר עצמו באמצעות האפליקציה שסטינג בעצמם מצרפים. לדברי החברה ככל וישנה בעיית רשת, אתם אמורים לראות הודעת שגיאה בזמן הבדיקה. לא רק שלא קיבלתי כל הודעה כזו, אפילו קיבלתי וי ירוקים ומהירות הרשת נצבעה בירוק. האח הידד. יצאתי מאפליקציית הבדיקה וניסיתי לנגן שוב, אך הסטרימר שבת ועמד בסירובו.

סטינג TV. לא הכל ורוד

עמוד השגיאות באתר של סטינג

סטינג TV. לא הכל ורוד

בדיקת מהירות באמצעות האפליקציה של סטינג. אין אינדיקציה בעייתית 

בדיקה נוספת שביצעתי היא הרצת תכנים דרך ממשק האנדרויד במכשיר (יוטיוב למשל). התכנים ביוטיוב רצו ללא כל בעיה. את הבדיקה הזו ביצעתי גם ובמיוחד בערב אחד כשהסטרימר פשוט סרב לנגן כל תוכן שהוא הקשור לממשק הסטינג.

לאחר כל הנסיונות האלה, פניתי לתמיכה באמצעות הצ'ט ואלה חזרו על ההוראות שכבר רשומות באתר ושאותן עשיתי וניסיתי עשרות פעמים. לבסוף החליטו שם שמדובר בבעיית רשת ושאפנה לספק הרשת שלי.

בואו נצא מנקודת הנחה שאכן מדובר בשגיאת רשת שלא מאפשרת ניגון תכני סטינג בצורה רציפה. בכל מקרה, מבחינת הלקוח לפחות, עדיין מדובר בבעיה או מגבלה של סטינג וזאת משום שהקו עומד בדרישות השרות (40 מגה מינימום), שרותים אחרים שבדקנו בהשוואה על אותו הקו בדיוק (סלקום ופרטנר) כן עבדו ללא כל בעיית רשת שהיא במשך תקופה ארוכה לפני ובמהלך ההשוואות שביצענו, כך שגם אם השגיאה מצביעה על בעיית רשת, נראה שהתמודדות הקופסא והתוכנה עם בעיות ברשת לוקה בחסר ביחס לשרותים אחרים. בסופו של דבר לצרכן הסופי זה לא ממש משנה והוא פשוט יבחר בשרות שלא יציג לו שגיאות ויאפשר לו ניגון חלק יותר.

בעיות הרשת מבחינת החברה מתייחסות לשגיאות 901 ו-903. אבל אלה לא השגיאות היחידות שקיבלתי (התקבלו גם שגיאות 000 למשל שנחשבת "תקלה כללית" שהפתרון שלה הוא ניתוק וחיבור הסטרימר מהחשמל).

סטינג TV. לא הכל ורוד

שגיאת 000 - על פי החברה מדובר בשגיאה כללית

פקודות שלט לא תמיד נקלטות

באג נוסף הוא שפעמים רבות, כשאני מנסה לגלול בין הערוצים השונים בעזרת השלט, הגלילה נעצרת בערוץ מסויים ולא ממשיכה הלאה, כאילו שהסטרימר עוד טוען את פרטי הערוצים האחרים. לאחר זמן קצר זה מסתדר מעצמו.

אלא כשהשלט גולל זה עוד מצב טוב משום שפעמים רבות הסטרימר כלל אינו מגיב לפקודות מהשלט. לחיצה על כפתורי השלט אמנם תציג אינדיקציה בנורית השלט ואפילו אינדיקציה בנורית הסטרימר, מה שאומר שהוא קיבל את הפקודה, אבל לא תתבטא לפעולה ממשית בסטרימר. המצב הזה קורה די הרבה.

כששאלנו את הנציגה בצ'ט, נאמר שייתכן שהבעיה טמונה בסוללות השלט. כשעניתי שגם את זה עשיתי (החלפתי סוללות) ובכלל לא נראה שיש קשר לסוללות משום שהסטרימר כן משיב באינדיקציה של לחיצה, נעניתי שהאפליקציה כפי הנראה נתקעה ולחיצה ארוכה על לחצן OK וסגירת האפליקציה אמורה לסדר את זה. בכל מקרה נאמר לי על ידי הנציגה שאמורה לצאת בקרוב גרסת קושחה חדשה שאמורה לסדר את הבעיה הזו. טוב לפחות שמכירים בבעיה.

סטינג TV. לא הכל ורוד

 

מאפיין נוסף שהרגשתי בחסרונו הוא כפתור "ערוץ אחרון". נתתם שלט מלא בכפתורים, למה לא לשלב כבר אופציה לחזרה לערוץ האחרון שנצפה? ההכרח לגלול בכל פעם מחדש בין הערוצים או לזכור את מספרי הערוץ בעל פה הוא כזה לא 2018.

ההבטחות שלא קויימו

מלבד הבאגים הדי מעצבנים האלה, לא שכחנו את החוסרים האחרים בשרות שהובטחו לנו שיטופלו עוד בהשקה. את נטפליקס למשל עדיין לא תוכלו להתקין בסטרימר של סטינג וחובבי השרות האמריקאי ייאלצו לחפש פתרונות אחרים. גם ספריית VOD מלאה של תכני ברודקאסט לכל הערוצים הישראלים אין עדיין בשונה משרותים אחרים. בנוסף לכל אלה, עדיין חסרה האפשרות לגלול אחורה בזמן ולצפות בתכנים שפספסנו בשבוע/שבועיים האחרונים או להתחיל תוכנית מההתחלה או אפילו לבצע PAUSE בערוץ לינארי. כל האופציות האלה קיימות אצל המתחרות ובלתי מתקבל על הדעת שעדיין חסרות כאן.

את כל התוספות האלה הבטיחה לנו החברה בטווח זמן של כחודש לאחר ההשקה. אנחנו כמובן זוכרים את ההבטחה הזאת אבל לצערנו היא עדיין לא התממשה. ניתן רק לקוות שאת הזמן הזה משקיעה החברה בטיפול בבעיות הטכניות.

הפינה הקטנונית

אם כבר אנחנו כאן, אז בואו נתקטנן קצת - כשגוללים בעזרת השלט בין הערוצים, לא תראו את המידע על התוכנית בכלל, אלא רק את השם של התוכנית. אם תרצו לקבל מידע על התכנית, תיאלצו ממש לעבור לערוץ הרצוי, ללחוץ על כפתור OK ואז לבחור בסימן +. 

עניין נוסף בגלילה הוא שכשצופים בערוץ מסויים ורוצים לגלול בין הערוצים, לחיצה על חץ למעלה או למטה יציגו את הערוץ הבא או הקודם בניגוד לפתרון הנהוג במצב הזה - להציג קודם את הערוץ הנוכחי ואז להמשיך בגלילה הלאה. מעצבן אך כפי הנראה עניין של הרגל. אני עדיין לא התרגלתי.

סטינג מאפשרת לנו הורדת אפליקציה למכשיר הנייד שלנו על מנת שנוכל לצפות בתכנים בצורה ניידת. לא נמנה את כל הבעיות והבאגים באפליקציה אך אציין דבר אחד שאינו מובן ואינו נוח כלל - מאוד קשה להגיע לניגון תכני הערוצים הלינארים. במקום שיופיעו במסך הראשי, אלה מוחבאים באפליקציה.  

לסיכום

איכות השידורים מעולה ואחת הטובות שיש והתכנים אותם הטמיעה החברה בשרות המוזל, מעולים, יותר משרותים אחרים שבדקנו כשלמעשה, כשחזרתי לצפייה בשירות אחר, הרגשתי בחסרונם של הערוצים של סטינג, אלא שחווית השימוש בקופסא של סטינג TV פשוט בעייתית. הקריסות החוזרות ונשנות, התקיעות, השגיאות והחוסר בתוספות שהובטחו לנו, הופכות את השימוש בסטרימר של YES למתסכל למדי. אמנם שיהיה ברור, שרותי טלויזיה אחרים ממש אינם חפים מבעיות טכניות אך נראה שהשרות של סטינג, או כפי הנראה המכשיר עצמו, עדיין אינם ממש בשלים. 
לשמחתנו מדובר בבעיות שברובן תוכנתיות אותן ניתן לתקן או לשפר ונקווה שאלה ייפתרו בעדכוני גרסה מתאימים כבר בזמן הקרוב.

נציין שטרם כתיבת הכתבה פנינו למספר משתמשי סטינג TV לבדיקה והשוואה וגם אלה דיווחו בפנינו על בעיות דומות.

פנינו עם הבעיות האלה לנציגי החברה ואלה התשובות הרשמיות שקיבלנו:

לגבי התקלות והשגיאות שמתקבלות נאמר לנו: זו תקלה שהייתה וטופלה. אנו מודעים לשגיאות הנוספות. וטיפול שלהם יקרה בתקופה הקרובה.

לגבי תקלות תגובה של השלט נאמר לנו: אם השלט לא היה מצומד לסטרימר- יכול להיות שברגע שלא פנה בדיוק לסטרימר הפקודה לא נקלטה טוב. הפתרון הוא להכנס להגדרות של אנדרואיד טיוי ולצמד מחדש את השלט.

לגבי ההבטחות לתוספות שהובטחו לנו נאמר לנו: זה נמצא בפיתוח מתקדם ויהיה זמין בקרוב

לגבי טענותינו בדבר הנוחות בגלילת ערוצים והצגת הערוץ הנוכחי ולא הבא, נאמר לנו: אנחנו כל הזמן משפרים את המוצר לפי הפידבקים שאנחנו מקבלים מלקוחות ומהשטח. אם נראה שהצורך אמיתי ועולה באופן מגמתי ממספר לקוחות נדאג לשנות בהתאם.

לגבי השורה התחתונה בסיכום שלנו והטענות לגבי קריסות, נאמר לנו: אנו מודעים לנושא ועושים כל שביכולתנו לתקן אותם בהקדם האפשרי.

ועוד הוסיפו באופן כללי כי:

"אנחנו כל הזמן מעלים גרסאות חדשות ומריצים בדיקות וסקרים לשיפור השירות. אנחנו כן מקבלים פידבקים מהרבה מאוד לקוחות שיש לנו את איכות השידור הגבוהה ביותר היום בקרב שירותי OTT. שירות VOD תמיד היה ולגבי הקאצ' אפ זה בעבודה אינטנסטיבית."

ומה לגבי נטפליקס? מהחברה נמסר לנו כי הם מחכים לתשובות מנטפליקס.


לדיון בנושא: סטינג TV. לא הכל ורוד



עוד מ: elihaboosh
תגיות

דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על בשיתוף עם HTMobile


המאמר הפופולרי ביותר בתחום בשיתוף עם HTMobile:
iXtreamer - סטרימר משולב תחנת עגינה לאייפון (iDevice)
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht