לקוחות הוט וחווים האטה בתקשורת? אתם כנראה לא לבד

השהייה המרובה של כולנו בבית משפיעה קשות גם על התקשורת. לקוחות הוט מתקשים לצפות בטלויזיה ולחברה אין בינתיים מה לעשות בעניין. ענו ...


בתקופה האחרונה אנו חווים קשיים אדירים בצפייה בטלויזיה ובגלישה. לקוחות הוט בוודאי יודעים על מה מדובר כי החל משעות הערב, שידורי סטרימינג אצלנו לא ממש עובדים וכשעובדים, הם מגמגמים וקופאים מידי מספר שניות. כן, הקורונה לא פוגעת רק באנשים, היא גם פוגעת גם בתשתיות אינטרנט וכשכולנו מתגודדים בסלון לצפייה אינטרנטית או עושים שיחות וידאו עם הסבתא, אנחנו מרגישים את זה על כבלינו.

הנפגעים הראשונים מרוחב פס צר הם שירותי סטרימינג וטלויזיה כמו סלקום TV ופרטנר TV או כאלה לצפייה ישירה כשדרישות המינימום של סלקום ופרטנר למשל עומדות על כ 10MB ובפועל אף למעלה מכך, כדי שיוכלו לעבוד בצורה תקינה. ביומיום הרגיל שלנו, ובמיוחד למי שיש חבילות רוחב פס גדולות, לא נבחין בשום בעיה, אלא שבימים האחרונים, וכפי שחווינו בעצמנו, למי שמחובר על תשתית של HOT, חלה האטה משמעותית ברוחב הפס המתקבל עד כדי 10 אחוז ואף פחות מכך, מרוחב הפס שאתם אמורים לקבל ואם יש לכם צרכנים נוספים על הרשת, אז תגידו ביי ביי לצפייה בערב.

מה הוט עושה? כנראה שלא הרבה כרגע וגם לא בטוח שיש לה מה לעשות. לדברי הנציגים הטכניים בחברה, אליהם פנינו לקבלת תמיכה טכנית וסיוע, ישנה תקופת עומס על הרשת ואין באמת מה לעשות כדי לשפר את זה. זה הזמן אולי לבדוק איך המהירות אצל המתחרים.

לקוחות הוט וחווים האטה בתקשורת? אתם לא לבד

ביקשנו תגובה רשמית יותר מהחברה עם רשימת שאלות ובקשה להסברים אמיתיים – מדוע רבים כלכך סובלים מתקשורת איטית ולאיזה יחס מרוחב הפס עליו אנחנו משלמים, הוט מחוייבת. תחת זאת קיבלנו תגובה לא ממש רלוונטית אך נצרף אותה כאן כלשונה בכל מקרה:

"חברת HOT היא חברת התקשורת המובילה בישראל והראשונה שהשיקה מהירות עד 500 מגה בפרישה הרחבה ביותר. החברה מתחייבת לרוחב פס עד 500 מגה ובהתאם לחבילת הלקוח. HOT נערכה מראש לשימוש מוגבר ברשת בתקופה זו וזאת על מנת למנוע עומס יתר על הרשת. צריכת האינטרנט בימים אלו הינה בקצב גבוה, עם גידול של עשרות אחוזים בשימושים. החברה תמשיך לעבוד לילות כימים כדי לספק תשתית רשת חזקה, יציבה ומהירה לכלל לקוחותיה"

לא הסתפקנו בתגובה המתחמקת וניסינו לבדוק לאיזה יחס רוחב פס הוט מתחייבת. בחוזה השירות של הוט אין בכלל התחייבות לרוחב פס אלא סעיפי אי אחריות שמסירים מהחברה אחריות להספקת השירות בכל מיני תנאים (למשל כח עליון כלשהו). אם היו שואלים אותי, אז ראשית לא ממש מדובר בכח עליון שמקשה על הוט את הספקת השירות. הכח העליון כאן הוא גורם עקיף ועל כן, הוט כן מחוייבת לספק את השירות עליה התחייבה.

כך או כך, בהיעדר תמורה מצד הוט, ובמידה ואתם אכן חווים בעיה מתמשכת של אי הספקת רוחב הפס עליו אתם משלמים (באחוז ניכר מטה), אתם יכולים לפנות לחברה ולדרוש שזו תזכה אתכם על כל הימים בהם לא סיפקה שירות הולם ואין זה משנה מה הסיבה.

גם אתם חווים תקלות והאטות בתשתית הוט או בתשתיות רשת אחרות? מוזמנים לכתוב לנו
מוזמנים לענות על הסקר שפתחנו בלינק למטה – האם גם אתם חווים האטה בגלישה בימים האחרונים?

 

לדיון בנושא: לקוחות הוט וחווים האטה בתקשורת? אתם כנראה לא לבד


20:00
  /  
01.04.2020
  
מאת: אלי חבוש

1