בארה"ב, לפי נתוני נילסן, מהלך הארבעה שבועות האחרונים, תקופת התפרצות הקורונה שם, הזמן השבועי הממוצע שהצופה האמריקאי מקדיש לצריכת תכנים בשירותי הסטרימינג זינק ב 36% מ 115 דקות ל 156 דקות בממוצע. כאשר משווים את הנתונים לחודש מרץ בשנה שעברה, מדובר למעשה בהכפלה, במרץ 2019 מדובר היה ב 71 דקות בלבד.
כן, אנחנו חווים את העומס על הרשת מכל הכיוונים. נטפליקס כידוע כבר הורידה את איכות התכנים שהיא משדרת בכל רחבי העולם. אם אתם מתעקשים לצפות בטלויזיה לינארית, תוכלו להוריד את האפליקציה המתאימה (גם למסכים חכמים) כמו מאקוTV לצפייה בערוץ 12 בלייב. משום שדרישת הסטרימינג של האפליקציה הזו נמוכה יותר, תוכלו לצפות בה כנראה ללא שיהוקים.
שיחות וידאו בחינם בסלקום ופלאפון
חברות סלקום ופלאפון יצאו בהכרזה שלנוכח העומס שיש על הרשתות הביתיות שלנו והדרישות להגדלת חבילת התקשורת בשל השימוש בתוכנות כמו ZOOM או סקייפ לשיחות וידאו, החל מהיום לא תיחשב הגלישה באפליקציות האלה והיא למעשה תהיה חופשית לחלוטין. אז נסו להעביר את שיחות הוידאו שלכם לתשתית הסלולר ולהרפות קצת מרוחב הפס בבית.
תוקף המבצע של שתי החברות הוא עד לסוף חודש אפריל. אין צורך לבקש והדאטה לשירותים הללו, לא ייספר לכם באופן אוטומטי.
סמסונג תתן לכם יוטיוב לחודשיים בחינם
אם פלאפון וסלקום יסייעו לכם לחסוך ברוחב פס, ההטבה החדשה של סמסונג דווקא תעזור לכם לבזבז אותו. לקוחות שרכשו את המכשירים האחרונים של החברה – Samsung Galaxy S20, Zflip , Fold קיבלו עד עכשיו הטבה של 4 חודשי יוטיוב פרימיום במתנה. במסגרת ההטבה החדשה, כל לקוחות סמסונג שמשתמשים במכשירי הגלקסי שלה, יזכו עכשיו לחודשיים שירות יוטיוב פרימיום ללא עלות. כידוע, יוטיוב פרימיום מאפשר לצפות בסרטונים ללא פרסומות, גישה לספריית המוזיקה של YT ואפשרות להפעיל סרטונים ברקע גם כאשר אין גישה לאינטרנט.
אפליקציית YouTube Premium כוללת ספרייה גדולה ובה תכנים ייחודיים מבית יוטיוב. כמו כן האפליקציה מאפשרת לצפות בסרטוני יוטיוב ברקע גם כשהטלפון נעול והמסך כבוי, וללא פרסומות. עוד מאפשרת האפליקציה לשמור סרטונים ולצפות בהם גם ללא חיבור לאינטרנט, למשל בזמן טיסה או נסיעה ברכבת.
בנוסף, כל משתמש YouTube Premium יקבל גישה ל- "יוטיוב מיוזיק".
ירידה אצל נטפליקס. למרות זאת ממשיכה לעמוד בראש
ממחקר נילסן (לגבי נתוני ארה"ב בלבד) עולה שנטפליקס ממשיכה להוביל אך ניתן לזהות ירידה בנתח הצפייה בה, כפי הנראה בשל הורדת האיכות, יוטיוב ואמזון לעומתה רושמות עלייה קלה.
נכון לסוף חודש מרץ, הנתח של נטפליקס עומד על 29% בממוצע מסך הכל דקות הצפייה בשירותי הסטרימינג בארה"ב – מדובר בירידה מ 36% בתקופה הזהה אשתקד. יוטיוב רושמת עלייה קלה ל 20% (אשתקד – 19%), הולו עומדת על 10% (ירידה מ 15% בשנה שעברה), אמזון עולה קלות ל 9% ( מ 7% בשנה שעברה).
קצב הגדילה המרשים ביותר נרשם בכל שאר שירותי הסטרימינג , כמו דיסני פלוס ואפל טי וי פלוס שרושמים בממוצע 31% (עלייה מ 23% אשתקד). עוד עולה מנותני נילסן כי ילדים ונוער מהווים 21% מנתח הצפייה וכי קבוצת הגיל שמשתמשת בשירותי הסטרימינג יותר מכל קבוצה אחרת היא קבוצת הגילאים של 35 עד 54, המהווה 29% מכלל המשתמשים בשירותים אלו.
נילסן גם מפרסמת את הדירוג הרשמי שלה של 10 התכניות הנצפות ביותר בשירותי הסטרימינג לשבוע של 16 – 22 למרץ:
- Spenser Confidential – הצדק של ספסנר (Netflix)
- The Office – המשרד (Netflix)
- On My Block – (Netflix)
- Love is Blind – (Netflix)
- Criminal Minds – (Netflix)
- Grey's Anatomy – (Netflix)
- Hunters – (Amazon Prime)
- The Trials of Gabriel Fernandez – (Netflix)
- NCIS (Netflix)
- Altered Carbon (Netflix)
לדיון בנושא: הרשת זוחלת? סלקום ופלאפון יקלו עליכם קצת