האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

חוק ניתוק זיקה. מה זה?

מאת: אבי ביטון
08/03/2010 - 23:00



 
 
 

מהו חוק ניתוק הזיקה?

מהותו של חוק ניתוק הזיקה (או יותר נכון, התיקון לחוק התקשורת) היא: " שוויון מלא במתן הטבות בין אם רכשת את המכשיר בחברה הסלולארית ובין אם הגעת אליה עם מכשיר משלך" (מתוך הודעת דובר משרד התקשורת).

ובמילים אחרות, ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר הקצה מחברת התקשורת (במקרה שלנו - מכשיר סלולרי שנרכש ממפעיל סלולרי) ובין הטבות כספיות כגון זיכוי בגין צריכה של זמן אויר, הטבות בעד שירותים או הטבות אחרות.

משמעות הדבר היא, שעל פי חוק, לקוח יוכל לרכוש מכשיר מכל מקום שלא יהיה, ועדיין לקבל בחברות הסלולר את ההטבות הכספיות המגיעות ללקוחות שרכשו מכשירים מאותה החברה, ובתנאי שאותו הלקוח יעמוד בכמה דרישות שנקבעו בתיקון.
המכשיר יכול להירכש בחנות פרטית או בחברת סלולר אחרת.

דוגמא:

  • מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת חברה סלולרית.
  • חברת הסלולר מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 3,600 ₪ בפריסה ל- 36 תשלומים ( 100 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 90 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל 199.
  • חברת הסלולר תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם הנ"ל בחנות הפרטית זיכוי של 90 ₪, בחודש בו דיבר בסכום של מעל 199 ₪, וזאת במשך 36 חודשים. הטבה הזהה להטבה לה היה זכאי אילו היה רוכש המכשיר ממנה.

(מתוך הודעת דובר משרד התקשורת).

 

מהן הדרישות מהלקוח?

הדרישות מהלקוח כפי שמופיעות בתיקון הן מאד פשוטות:

  • א. הצגת המכשיר הסלולרי.
  • ב. הצגת אישור הקניה, כגון: חשבונית מס, קבלה, חשבון טלפון או דף פירוט חיובים של כרטיס אשראי המעיד על רכישתו של מכשיר הסלולר בארץ או בחו"ל, כאשר באישור הרכישה יופיעו בין היתר: תאריך הרכישה והסכום ששולם.

 

למה מחוייבת חברת הסלולר?

גם פה החוק די ברור:

  1. ההטבות יינתנו על ידי החברה הסלולארית למשך תקופה שלא תפחת מהתקופה בה ניתנו ההטבות למנוי הרוכש ציוד מהחברה הסלולארית, לעניין זה, רשאית החברה להביא בחשבון את המועד בו נרכש ציוד הקצה, כפי שמופיע באישור הרכישה .
  2. מנוי שרכש מספק אחר ציוד קצה מדגם מסוים, אשר משווק על ידי החברה הסלולארית, בעת פנייתו של המנוי אליה, יקבל הטבות על פי אותם תנאים ובגובה זהה לזה הניתן למי שרכש את ציוד הקצה מהחברה.
  3. החברה הסלולארית תקבע עבור דגמים של ציוד קצה שאין היא משווקת לא יותר משש רמות סיווג, וכן את תנאי מתן הזיכוי וגובהו לכל אחת מהרמות, וזאת בהלימה לגובה ההטבות ולתנאי ההטבות שהיא מעניקה למכשירי ציוד קצה המשווקים על ידה, שהינם מכשירים מדגמים בעלי מאפיינים דומים.
  4. החברה הסלולארית תסווג את הציוד שברשות המנוי לאחת מהרמות שנקבעו על ידה, ותעניק לו את ההטבות בהתאם.

כיצד החוק בא לידי מימוש אצל החברות בפועל?

בדקנו האם נציגי 3 החברות הסלולריות הגדולות (סלקום, אורנג´ ופלאפון) מכירות את החוק ויודעות לתת תשובות ללקוחות המבקשים לממש את ההטבה, ואלו הממצאים (סדר הופעת החברות הוא אקראי לחלוטין וללא עדיפות לחברה זו או אחרת):

 

בשיחה טלפונית עם נציג פלאפון, נמסרו הפרטים הבאים:
הטבה זו, ניתנת לכל מכשיר (גם אם אינו משווק בפלאפון), כדי לממש את ההטבה  צריך להתייצב באחת מנקודות השירות עם המכשיר ועם אישור הרכישה.
במוקד הטלפוני לא ידעו לומר מה ההטבה הספציפית למכשיר Iphone 3G ורק בנקודת השירות יאמר ללקוח מה היא ההטבה המגיעה לו.
ללקוח פרטי, ההתחייבות היא ל-18 חודשים.

אישור המכירה חייב להיות בעברית או באנגלית. בכל שפה אחרת לא ניתן יהיה לממש את ההטבה.

 

בשיחה טלפונית עם נציג סלקום, נמסרו הפרטים הבאים:

ההטבה ניתנת לכל מכשיר (גם אם אינו משווק בסלקום). כדי לממש את ההטבה  צריך להתייצב באחת מנקודות השירות עם המכשיר ועם אישור הרכישה.
במוקד הטלפוני ידעו לומר בדיוק מהי ההטבה המגיעה לי ע"י מסירת מספר ה-IMEI של המכשיר  (מספר סידורי ייחודי של המכשיר), במקרה שלי (Iphone 3G), ההטבה היא החזר חודשי של 45 ש"ח בחודש בו אני אעבור חיוב של 199 ש"ח.
ללקוח פרטי, ההתחייבות היא ל-18 חודשים. אישור המכירה חייב להיות בעברית או באנגלית.

בכל שפה אחרת ניתן יהיה לממש את ההטבה וזאת בתנאי שהלקוח יציג אישור חתום ע"י נוטריון לגבי רכישת המכשיר.

 

בשיחה טלפונית עם נציג אורנג´, נמסרו הפרטים הבאים:
ההטבה ניתנת לכל מכשיר (גם אם אינו משווק באורנג´).
כדי לממש את ההטבה  צריך להתייצב באחת מנקודות השירות עם המכשיר ועם אישור הרכישה.
במוקד הטלפוני לא ידעו לומר מה ההטבה הספציפית למכשיר שלי Iphone 3G ורק בנקודת השירות יאמר ללקוח מה היא ההטבה המגיעה לו.
ללקוח פרטי, ההתחייבות היא ל-18 חודשים.
אישור המכירה חייב להיות בעברית, אנגלית, ערבית או רוסית. בכל שפה אחרת לא ניתן יהיה לממש את ההטבה.

סיכום

כפי שניתן לראות, למרות שלא מצויין בתיקון שיש הגבלה לגבי שפת אישור הרכישה, החברות עצמן מתנות את קבלת ההטבה בשפת האישור. חייבים לציין לטובה את נציגי 3 החברות שהכירו את החוק ואת ההגבלות של כל חברה וחברה, בהחלט שיפור מלפני כמה חודשים, כנראה כתוצאה של רענון נהלים.

למרות כל זאת נראה שעדיין אין מספיק מודעות להטבות הללו ככל הנראה עקב אי הכרת החוק והתנאים. ניתן לראות שבאמצעות כמה צעדים מאד פשוטים, ניתן לזכות בהטבות לא מבוטלות, גם אם רכשתם מכשיר באופן פרטי.
חשוב מאד לזכור, שבגלל בעית שפת אישור הרכישה, כדאי לבקש אישור רכישה באנגלית (אם רכשתם בחו"ל), או בעברית (אם רכשתם בארץ).

החוק נמצא ומיושם, צריך רק לדעת לבקש.

להמשך דיון בפורום




עוד מ: theaman
תגיות

דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(2) הצבעות

בהקשר זה

 עוד על HTMobile


המאמר הפופולרי ביותר בתחום HTMobile:
חוק ניתוק זיקה. מה זה?
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht