עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

SVIDEO מול RGBcvS בממירים

מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור
24/11/2005 - 07:00



 
 
 

יתרונות וחסרונות של שימוש ב-SVIDEO אל מול RGBcvS עם ממירים של יס ו-HOT.
נתחיל בהבדלים הטכנולוגיים.

כאשר וידאו מצולם, הוא נקלט על ידי המצלמה בשיטת RGB (כלומר, הפרדה לצבעי יסוד). גם כאשר התמונה מוצגת, היא מוצגת בשיטת RGB, שכן גם העין האנושית עובדת על ידי זיהוי של צבעי יסוד.

שיטת YUV באה בכדי לכווץ את המידע הצבעוני מכיוון שהעיין האנושית (או ליתר דיוק, המוח) רגישה יותר לאור וחושך ופחות לצבעים. ההסבה ל-YUV באה, אם כן בכדי להוריד מאיכות באופן עדין.

SVIDEO הוא שלב נוסף בכיווץ תכני ה-YUV, בכך שהוא משלב את כל אלמנטי הצבע לכדי אות אחד (כרומה) הנפרד מהאות של בהירות התמונה (לומה).

קומפוזיט הוא שלב נוסף בכיווץ הזה על ידי כיווץ כל האותות לכדי אות אחד שכולל אותות סנכרון, בהירות וצבע (CVBS כקיצור ל- Composite video Blanking Sync).

במקור כל האותות שודרו כקומפוזיט (או אות קומפוזיט מאופנן בכדי לשדרו בכבלים אנאלוגיים או באוויר). כאשר יצאו מכשירי ה- LASERDISK הראשונים ומכשירי ה-SVHS, נעשה שימוש במחבר חדש בכדי לתת איכות טובה יותר. הורדת הפילטר בכניסה וביציאה הוריד שלב אחד של "לכלוך" מהתמונה ושיפר את התמונה מאוד.

ככל שנפחית את כמות הפילטרים, כך תשתפר התמונה, והשלב הבא הוא קומפוננט, כאשר כל האותות מפורדים כהלכה.

בשלב האחרון, קיים RGB - אשר מחזיק את האותות במלוא הדרם וללא כיווץ ועם מגוון צבעים רחב ביותר (קומפוננט גם מקטין את טווח הצבעים ה-COLOR GAMUT האפשרי בין היתר בגלל הכיווץ שנעשה באותות הצבע). במידה והאות משודר לאורך כל הדרך כ-RGB, איכות התמונה תהיה טובה מקומפוננט.

בכבלים ובלויין, התוכן משודר פנימית כקומפוננט כאחד משיטות הכיווץ הראשוניות. עובדה זו הופכת את RGB בעצם לאפקטיבית זהה לקומפוננט.

ממירי יס והכבלים מסוגלים להוציא אות הנקרא RGBcvS. אות זה מחזיק כל צבע יסוד בנפרד ומשתמש באות נוסף (חיבור הקומפוזיט) בכדי לטפל בנושא הסינכרון וה-BLANKING.

אם כן, זה האות הטוב ביותר שהממיר הנ"ל מסוגל לתת.

אז מה ההבדל בין SVIDEO ו-RGBcvS ומי מהם עדיף?
  1. נתחיל עם הממיר. הממיר צריך לעשות פעולת TRANSCODING (המרה) בין קומפוננט YUV ל-RGB בשביל להוציא אות זה. לעומת זאת, המרה ל-SVIDEO דורשת ממנו פילטר פשוט. אף אחד משני הפורמטים הללו אינו NATIVE לממיר מכיוון שהוא אינו מסוגל להוציא קומפוננט פשוט החוצה. לכן, הפורמט העדיף הוא זה שנעשה באופן הטוב ביותר. לרוב זה RGB.
  2. התצוגה שלנו צריכה גם היא להמיר את האות חזרה ל-RGB. בכדי לעשות זאת היא משתמשת גם בפילטרים שונים וב-TRANSCODER. במסכים רבים RGB יעבוד טוב יותר. יש שני סוגים של פילטרים עבור SVIDEO (פסיבי ואקטיבי) ורמות שונות של איכות. ראיתי בעבר מימושים רבים של SVIDEO במסכים שמסיטים את הצבע (הוא בורח מהתמונה, בד"כ ימינה) בגלל הפרשי זמנים שנוצרים בשלב פיצול אותות הצבע מאות הכרומה - דבר שאין בו צורך עבור אות הלומה. 
  3. מריחת צבע ב-SVIDEO היא דבר נפוץ מאוד - הכשל בד"כ של התצוגה, אם כי במקרים מסויימים גם ממירים יכולים ליצור תופעה זו.
  4. איכות הממיר משמעותית מאוד כאן, ממירים מסויימים יכולים להוציא SVIDEO טוב כמו RGB ובמקרה כזה, הנוחות של המשתמש צריכה להכתיב במה הוא עושה שימוש.
  5. גודל המסך משמעותי מאוד במקרה זה. מסכים קטנים מ-29" גורמים לכך שהתופעות (אפילו באות קומפוזיט) יהיו קטנות מדי בכדי להבחין בהם. כאשר אנו מגיעים למסכי 42" ומעלה, ניתן כבר בקלות להבחין בתופעות השונות.
  6. חדות העין של הצופה גם היא משחקת כאן תפקיד חשוב. אם הצופה אינו מחשיב את עצמו דקדקן באיכות התמונה, חבל להיכנס להשקעות מיותרות במכשירים שונים וב-TRANSCODERS.
ובכן לסיכום
אם אתם דקדקנים באיכות תמונה ובעלי מסך גדול דיו, רצוי להשתמש בכניסות הבאות לפי הסדר:
  • RGB - הטוב ביותר
  • קומפוננט - פשרה במקרים שאין לכם כניסת RGB בנמצא. אם אתם רוצים לשדך חיבור כזה לממיר, יש צורך במכשיר TRANSCODER חיצוני.
  • SVIDEO - לעיתים יכול להשתוות לשני החיבורים האחרים, אם כי ברב המקרים אין זה כך. נוח במיוחד כאשר יש צורך למתג את אות הוידאו דרך הרסיבר או במקרה של חוסר בסוגי כניסות אחרות.
  • קומפוזיט - הגרוע מכולם מכל בחינה אפשרית.

נושאים מקושרים

וידאו
וידאו




"SVIDEO מול RGBcvS בממירים" | התחבר/צור חשבון | 8 תגובות | חיפוש דיון
אחוז חסימה
צוות האתר אינו אחראי על התגובות אשר נכתבות באתר

משתמשים אנונימים לא יכולים להגיב. אנא הרשם

Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי ambar ביום 24/11/2005 - 04:48
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
והכי גרוע, חיבור אנטנה....

אחלה כתבה, יישר כח.



Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי moti_r ביום 25/11/2005 - 02:28
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
מאמר מעולה.
מה בקשר לממיר החדש של YES?
אני זוכר שבביקורת הראשונית שלך טענת שאיכות ה-SVIDEO בו זהה ל-RGB. כיצד זה יכול להיות?



Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי ozbr1 ביום 27/11/2005 - 09:25
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
יש לי את היס מקס ויש לי גם ממיר רגיל ובאף אחד מהם אין חיבור RGB (למיטב ידיעתי זה דומה לחיבור של מחשב), אז למה התכוון המשורר?



Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי Ram ביום 27/11/2005 - 15:22
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
יש מצב להוסיף תמונות לסוגים של הכבלים?
יכול באמת לעשות (עוד) סדר בבלאגן.



Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי yossi7 ביום 29/11/2005 - 04:23
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
מאמר מצוין !
אני מצטרף בבקשות נוספות שהופיעו למאמר זה, להסבר (כולל תמונות) של חיבורים השונים. בתודה..



Re: SVIDEO מול RGBcvS בממירים (דירוג: 1)
על ידי golyat ביום 07/12/2005 - 08:09
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
עופר שלום,
יש לי ממיר של HOT בבית - יש בו יציאת SCART כפולה
ויציאת RCA כפולה , ההורים שלי מתעניינים בקניית מסך LCD
רציתי לדעת - מה ההבדל בכניסת RGB בעלת 15 פינים (יציאה קטנה כחולה כמו בחיבור למסך מחשב) לבין כניסת SCART בעלת 21 פינים (גדולה שחורה). אשמח אם תוכל להסביר על ההבדל בין חיבורים אלו, רציתי לדעת אם קיים מכשיר המרה בין SCART או RCA ל- RGB / לחבר שלי יש מסך פלאזמה בבית הוא ניסה לחבר מפצל בין SCART לכניסת RGB וזה לא עבד לו , הוא ניסה גם לחבר בעזרת מפצל לכניסת S-VIDEO וגם לא עבד.
בתודה גילי



דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.8
(16) הצבעות

בהקשר זה

 איך לקרוא מאמרי וידאו (חלק א)
 איך לקרוא מאמרי וידאו (חלק ב)
 מסך פלזמה או LCD?
 תנע זויתי ב-LCD
 ביקורות וידאו
 מדריך לכיול YES IMPACT
 איזה גודל וסוג מסך אני צריך?
 100HZ במסכי LCD
 תאורת LED במסכי LCD
 עוד על וידאו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום וידאו:
כל מה שרצית לדעת על מסכים = טיפ היום
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht