האם יש קטעי ווידאו/סאונד מיוחדים שמטרתם לבחון את הסראונד?

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8904
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

בסדר גמור. אני יכול לבדוק את כל מה שהומלץ כאן, אבל רציתי להוסיף עוד שתי שאלות :


1. אתמול צפיתי בסרט עם פס קול DD5.1 כאשר בסיומו היה שיר (מלווה בכיתוב של שמות השחקנים וכ'). קרבתי את האוזן לכל אחד מהרמקולים, וגיליתי שהשיר בוקע רק מהסנטר והקדמיים. מהאחוריים לא שמעתי שוב דבר. האם כך זה אמור להיות, או שגם בשירים (לכאורה קטע לירי ללא אפקטים) הייתי אמור לשמוע סאונד אחיד מכל הרמקולים?

2. עד כמה עוצמת הווליום הראשי ברסיבר משפיעה על הצליל שמגיע מכל רמקול? אני יודע למשל שאם עוצמת הווליום נמוכה מדי, הסאב לא נכנס בכלל לפעולה, גם בקטעים שהוא אמור לעבוד...

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

bariko כתב:בסדר גמור. אני יכול לבדוק את כל מה שהומלץ כאן, אבל רציתי להוסיף עוד שתי שאלות :


1. אתמול צפיתי בסרט עם פס קול DD5.1 כאשר בסיומו היה שיר (מלווה בכיתוב של שמות השחקנים וכ'). קרבתי את האוזן לכל אחד מהרמקולים, וגיליתי שהשיר בוקע רק מהסנטר והקדמיים. מהאחוריים לא שמעתי שוב דבר. האם כך זה אמור להיות, או שגם בשירים (לכאורה קטע לירי ללא אפקטים) הייתי אמור לשמוע סאונד אחיד מכל הרמקולים?

2. עד כמה עוצמת הווליום הראשי ברסיבר משפיעה על הצליל שמגיע מכל רמקול? אני יודע למשל שאם עוצמת הווליום נמוכה מדי, הסאב לא נכנס בכלל לפעולה, גם בקטעים שהוא אמור לעבוד...
...
אבי, תאזן את הסראונדים בכיון האקוסטי..תאזן trim...
מאוד יכול להיות שהכיול האקוסטי של הרמקולים בחזית מבחינה דינאמית בולעים את האחוריים...
צריך לאזן עוצמות בכל הרמקולים שיהיו זהים...לא ב-level אלא Acoustic EQ..
אם תשים לב יש סקאלה של תדרים מ-63hz עד 16khz לשינוי אבל יש גם TRIM - ה-TRIM הוא חיתוך עוצמה דינאמית של הרמקול-ז"א כמה הוא משפיע ו-נשמע בחלל...יכול להיות שהכיוון האוטומטי שעשית (אם עשית) שיטח את האחוריים או פשוט הדינאמיקה של הרמקולים בחזית גבוהים מידי ובולעים את האחוריים...

המלצה שלי תעלה את ה-trim בעוד 2db לפחות...בכל אחד מהרמקולים האחוריים (צידיים ו-BACK אם יש), תנסה לפי האוזן לראות שהם פחות או יותר באותה עוצמת רחש...

אך מגיעים לכיוון זה:
Advanced MCACC--->Menual MCACC--->Acoustic CAL EQ

מקווה שתצליח,
good luck
נערך לאחרונה על ידי itay123 ב 17/11/2010 17:39, נערך פעם 1 בסך הכל.

agent__smith
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6317
הצטרף: יולי 2010
מיקום: איפשהוא במטריקס
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

יש לי מחשב משחקים מה זה עצבני !!!!

bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8904
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

agent__smith
שוב תודה (Y)


איתי,
תודה על ההדרכה. אנסה לעשות כפי שהמלצת (Y)
למען האמת, בעת ההתקנה עשינו כמובן כיול אוטומטי, ולאחריו עשינו גם תיקון ידני.
מאחר ושעות הצפייה שלי הם בד"כ מאוחר בלילה, אני חושש לשים ווליום גבוה מדי ולכן אני נוהג להגביר את העוצמה של הסנטר ושל האחוריים, בכדי לשמוע היטב את הדיבורים ואת האפקטים של הסראונד.


בכל אופן לא קיבלתי עדיין תשובה לגבי השאלה, האם שיר בסוף הסרט אמור להישמע בצורה אחידה בכל הרמקולים, או רק בשלושת הקדמיים.

agent__smith
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6317
הצטרף: יולי 2010
מיקום: איפשהוא במטריקס
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

השאלה מה זה המקור,
ובהתאם הייצוג מבחינת סאונד הקפי.

וידאו - אין חוקים אלה בהתאם לסצנה המצולמת או לאותו סאונד שהתכוון המשורר :D .
אודיו - כנ"ל אמור לייצג את המקור, המוסיקה אמורה להשמע לפי איך שהוקלטה אם זה אולפן או חי.

וכמובן שעל כל זה חל החוק שבטעם אין דבר כזה שאין דבר כזה כל אחד וטעמו שלו אם כי יש ממוצע ואותו ניתן למדוד עפ"י קטע מוכר,
אם אני אשמע אצלך קטע מוכר אכוון בהתאם לטעמי שלי אבל בגלל שלא אתמול למדתי אז זה יהיה יחסית נאמן למקור ויותר קרוב מאדם שלא יודע לכוון, אני תמיד לפני כיוון משמיע לכמה אנשים מתקן ומשנה, חווה כמה דעות ובסוף מוסיף את הטעם האישי שלי.
יש לי מחשב משחקים מה זה עצבני !!!!

bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8904
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

agent
אני לא בטוח שהבנתי במאה אחוז את ההסבר.
האם כוונתך היא שלפעמים שיר מסוים יכול להישמע רק בקדמיים ובסנטר (או רק בקדמיים), בעוד ששיר אחר יכול להישמע בכל 5 הרמקולים, למרות ששני הקטעים יהיו DD 5.1?

agent__smith
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6317
הצטרף: יולי 2010
מיקום: איפשהוא במטריקס
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 144 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

ההשמעה האמורה לייצג את המקור.

אם אנחנו מדברים על DOLBY DIGITAL אז כמו שנאמר תלוי איך הקליטו אבל בד"כ שיר של הופעה חייה ישמע על כל ה5.1 כאשר האחוריים ישמיעו יותר קהל ופחות מוסיקה.
יש לי מחשב משחקים מה זה עצבני !!!!

bariko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8904
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

לא, ממש לא מדובר בהופעה חיה.
אני מתכוון לאותם שירים שבד"כ מושמעים בסיום כל סרט, כאשר הכתוביות רצות עם שמות השחקנים, היוצרים, המפיקים, וכל מי שנטל חלק בהפקה.
האם השירים האלה אמורים להישמע גם ברמקולים האחוריים, או שגם כאן אין סטנדרט קבוע, ובכל סרט זה יכול להיות אחרת?

bixente
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1576
הצטרף: אוקטובר 2007
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

זו הולכת להיות חתיכת הקפצה ואני מקווה שזה בסדר.
אני מחפש כמה שיותר קטעי סראונד או סצנות טובות לשמיעה של סאונד איכותי במערכת הביתית
בינתיים אמליץ על כמה שאני אישית אוהב :
THE ROCK : הקטע שהאבן נופלת ואז מתחיל קרב יריות. בערך 1:11 בסרט , ויש גם את הסראונד המטורף של הטיל שמשנה כיוון מהצטדיון בערך 1:49

ADELE LIVE AT ALBERT HALL ב 1:30 הרגע שבו הקהל שר איתה ובסיום השיר כשכולם נעמדים ומוחאים כפיים. רגעים של סאונד מטורף.

סצנת הפתיחה במשחקי הרעב CATCHING FIRE כשיש דריכה שם על איזה מקל או משהו (ברמקולים טובים זו חתיכת חוויה )

שר הטבעות הראשון ביריית החצים על בורומיר. סראונד טוב ועוצמה מצויינת של סאונד טוב

אם אראה שהפוסט הזה מתעורר ואהבתם את הרעיון נמשיך לשתף בינינו ואם לא, פשוט זה יעלם תוך כמה ימים ;)

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

@bixente

זה באמת ייעלם .. חבל שלא שומרים שרשורים כאלה כ"דביק" בראש הפורום, שיהיה נגיש כמו התמונות של מערכות ק"ב.

אין לזה סוף.. יש כל כך הרבה קטעים יפים שקצרה היריעה.


דוגמא קטנה בשביל הכיף:

oblivion - הסרט הוא רפרנס אחד גדול, אני ממליץ עליו כל פעם. קטע טוב במיוחד הוא יחסית בהתחלה, כאשר טום קרוז מגיע בטיסה אל החורבות של האיצטדיון. הסיבוב של כלי הטיס מעל האיזור עובד על כל הרמקולים ויוצר אפקט lfe מעולה.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

כל הפתיח ב oblivion עד המפגש עם ה drone (כולל ) בהחלט wow.

לאחרונה התחלתי להדגים עם The Great Wall.

bixente
פסקול the Rock בהחלט היה רפרנס (יחד עם independence day ו saving private ryan שבלטו) בעידן הלייזר דיסק/dvd. (עד הגעת הבלוריי ).

אם איני טועה היה שרשור מרוכז לפני כמה שנים(לא שרשור זה) עם רפרנסים למינהם.
שווה לחפש במאגר (למצא ולרענן אותו).

adidas1
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 770
הצטרף: דצמבר 2009
מיקום: מרכז
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 38 פעמים

נושא שלא נקרא #27 


bixente
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1576
הצטרף: אוקטובר 2007
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

קודם כל אני מסכים מאוד שצריך להיות דביק לנושא כזה בפורום כזה
דבר שני תודה על ההמלצות
ודבר אחרון לקינוח :
אני יכול בהחלט להמליץ גם על THE JUNGLE BOOK כשהנחשה קא מדברת עם מוגלי ויש שם קטע יפה שכל פעם שומעים מרמקול אחר.
באיזור 0:30 אני חושב שזה קורה.

תהנו ותמשיכו לשתף :)

@itay123
אם יש לך אז אשמח לקישור לפוסט האחר שאתה מדבר עליו.
תודה שוב

oris74
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 9150
הצטרף: נובמבר 2010
שם מלא: אורי
מיקום: אשקלון
נתן תודות: 1102 פעמים
קיבל תודות: 917 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

יש דיסק דמו של בלו-ריי (לא זוכר את שמו כרגע) שיש בו חלק יעודי לבדיקת סראונד (ועוד אחד ל LFE)

sigamore
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4687
הצטרף: אוגוסט 2006
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 385 פעמים
קיבל תודות: 637 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”