מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



אודיו נירוונה


עמוד 2 מתוך 14
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #16  נשלח: ה' 09/12/2010 1:04

gover כתב:
תודה על השיתוף. יש לי שתי שאלות. האחת קצת טכנית. האם זהו בעצם "רמקול מוגבר"? הקדם מגבר מתחבר ישירות לרמקול או שיש איזה פילטר שמפריד את ההגברה של הבאס מהגבוהים? .


ברמקול יש מגבר פנימי רק לתחום הבס. הקדם לא מתחבר ישירות גם למגבר הפנימי וגם למגבר החיצוני אלא רק למגבר החיצוני . בתוך הרמקול יש line level filter .
ניתן לכוון את עוצמת הבס, אל מול החדר פעם אחת ואחר עוצמת הסאונד מכוונת דרך הפרה אמפ.
הדבר הזה חוסך למשל במצבים בו אנשים מחפשים כבל או אלקטרוניקה שבאה לפצות על חוסר \עודף בבס . כאן פשוט מכוונים את עוצמתו ובוררים את אופיו, דרך המגבר הפנימי ברמקול ולא "הולכים מסביב" לחפש כבלים ודברים אחרים שיתנו עוד קצת\פחות קצת בס , למשל.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gover
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 22, 2005
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 828

 #17  נשלח: ה' 09/12/2010 17:00

תודה על התשובות המפורטות. נראה רמקול מרשים מאוד (גם גדול וכבד). נראה שאם אני קורא נכון בין השורות אז חלק מהתהליך הוא לרעות בשדות ה DIY. בתור אחד שעבר שם (בעיקר משיקולי תקציב) ומאוד מרוצה מהתוצאה אני יכול להבין את זה בהחלט. למרות שלפי המחיר שראיתי ברשת הרמקול שלך בהחלט יכול לפתוח תת-פורום באודיו היוקרתי אשמח שתמשיך לשתף אותנו בידע.
_________________
כל יום לומדים משהו חדש
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gro111
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2009
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1519

 #18  נשלח: ה' 09/12/2010 22:28

diz1,
נו... השארת אותי רעב לעוד
אם יש לך זמן וחשק, אשמח לשמוע על שאר הרכיבים במערכת
כל הכבוד לך על הגישה, הדרך, והרצון לשתף.
גיא
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #19  נשלח: ו' 10/12/2010 14:37

לגבי DIY
זה לא חברות בוטיק.
בחברות בוטיק- יש ניסיון משמעותי של המתכננים
DIY יש כאילו שניסיונם מאוד מוגבל אבל מחליטים על פרויקט, לומדים, ועושים.
עבורי אין טעם לקנות מחברת בוטיק או DIY אם המוצר הוא לא משמעותית יותר טוב עבורי, ממוצרים "ברנד ניים" . לקנות מוצר בוטיק או DIY רק כדי לחסוך פער תיווך של שרשרת הסוכנים של מוצרי הברנד ניים? פחות אטרקטיבי עבורי היות ואני יכול לקנות את מוצרי הברנד ניים ב 30-40% מערך מחיר מחירון (ביד שניה). מוצר בוטיק-יש כאילו שקשה יותר להשיג ביד שניה , עד מצב שלא ניתן.
סתם לדוגמא (אפרט יותר כשאכתוב על הגברה) מגבר קומרו של שפופרת 212 הוצא למכירה באודיוגון (היה שייך לאודיופיל תורכי שיש לו 2 סטים כאילו ועתה מכר אחד).
http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/cl_sold.pl?ampstub...
פעם ראשונה שאני רואה מגבר כזה למכירה משומש,עוד פעמים מגברים אחרים של אותם מתכנן במשך ב 5-7 שנים.
כתבו בפרסומת באודיוגון שחדש זה 45,000 מכרו די מהר ב 35,000$
כל מוצר ברנד ניים שלא תחשוב עליו, שמחיר המחירון שלו הוא נגיד 45,000$ ומוצע למכירה ביד שניה באודיוגון- רוב הסיכויים שניתן לרכוש אותו ב 10,000$ ופחות.
כלומר, מי שקונה היי אנד חדש ויקר- יפסיד המון כסף. באופן יחסי יותר ממוצר יד שניה לא יקר.

ברמקול סווינג לשלושת המתכננים יש ניסיון של המון שנים עם רלוונטיות של תיכנון ייצור התרשמות לימוד וכן TRACKING RECORD של אחרים לגבי מה שעשו עד אותו זמן. הרמקול עבר הרבה ניסיונות בניה עד שהגיעו לתוצאה הסופית.
דרך אגב, הייצרן מצהיר שהוא לא מתכוון לייצר ורסיה משופרת לרמקול הזה-כי פשוט הוא לא יודע מה עוד לשפר.
בחברות "בריינד ניים" מוציאים דגם חדש (רמקול, הגברה, סידי, כבל) כל שנתיים שלוש. נשאלת השאלה למה והאם החדש יותר טוב מהקודם.
התשובה ברורה- לגרום לאנשים שוב ושוב לקנות.
אם כל השנים הללו לא הביאו אותם להבנה איך לתכנן ולייצר טוב , מה יביא אותם שנתיים או חמש נוספות? הטכנולוגיה של ההי אנד לא משתנה בצורה משמעותית. אולי טעם הקהל ויצירת סוג סאונד שהוא אודיופילי (וכאמור רחוק מסאונד מוזיקאלי או מסאונד שקשור למציאות). המטרה שלהם היא קודם כל למכור . כדי שמשהו ימכר- צריך למצוא לו קונים.
על האופן שנמצאים "קונים", דיברנו כבר.
אחת התחרויות הכי קשות שיש להם זה מהמוצרים של עצמם ביד שניה.
מוציאים רמקול חדש, מחיר אסטרונומי, תוך חצי שנה עד שנה יש כבר כאילו שקנו -שמוכרים (גילו שזה לא מספיק טוב, או עוברים לתגליות הבאות שלהם). איך יצרן שהסלוגין שלו שיש לו את הרמקול הכי טוב בעולם רק ב 107,000$ יתמודד עם אותו רמקול , כמה חודשים בשימוש , שמוצע למכירה ב50,000$ פחות? ומה לעשות הגם במחירים הללו לרמקול אין קונים?
דרך אחת היא באמת להוציא דגמים חדשים כל שנתיים ולטעון שהם שיפור מדהים לעומת הקודמים. אודיופילים אוהבים לקנות את הסיפור הזה. לעיתים השוני הוא רק ברמת ה VOICING של הצליל וזהו.

לגבי המחיר היקר עבורך-תלוי איך מתבוננים על זה. יש כמה אנשים מבין בעלי הרמקול הזה שאני מניח(וחלקם גם יודע) שעבורם המחיר זול יחסית לפתרונות אחרים באותה רמה.
אני רכשתי את הרמקול של האישי של המתכנן במחיר שהתאים לי ,
רמקול כזה לא מיועד להמכר דרך סוכנים\יבואנים. לכן מחירו זול יחסית להרבה אלטרנטיבות אחרות. הוא גם לא כל כך מיועד להכר באודיוגון ביד שניה.
אני מניח שהיצרן הוא לא חסיד אומות העולם ורוצה להרוויח כמו יצרנים אחרים. השאלה היא כמה "סוכנים" צריך לעבור עד שנמכר.

לגבי איטיות שלי בפרסום בתוך הפוסט הזה- מצטער אבל זה מה יש. ישמע מוזר אבל אני לא אוהב לכתוב

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #20  נשלח: ב' 13/12/2010 1:06
קצת על הגברה

אחרי הרבה שנים של הגברות מסוגים שונים, הגעתי להבנה שעבורי ועבור מה שאני מחפש, כמעט ואין תחליף להגברת סינגל אנדד טריוד.
עבורי , צורת הגברה כזו נשמעת הכי "אנושית" מבחינת הצליל.
רמקולי שופר היו נפוצים בעבר . לאחר מהפכת התעשייתית של אודיו והפיכתו למוצר שנמצא בכל סלון- אבדו הרמקולים השופרים את מקומם לרמקולים יותר קטנים ופחות נצילים.

SET
שיטת הגברה שקיימת עשרות שנים- איבדה את מקומה בגלל הצורך בהגברה יותר חזקה עבור רמקולים קטנים ופחות נצילים. בהמשך הגיע ההגברה הטרנזיסטורית כדי לדחוף רמקולים בעייתים. זו ההסטוריה של רמקולים והגברה על רגל אחת.
מה שקרה ברבות השנים, כמו שקרה עם הפטיפון ועתה עם הסידי- דווקא כאשר הטכנולוגיה בירידה או עושה סימנים של נטישה , יש התקדמות טכנולוגית בהבנת היישום שלה טוב יותר וייצור מוצרים משופרים. היום יודעים לייצר רמקולים שופריים טוב יותר וכך גם הגברת סינגל אנדד או פטיפונים למרות שאילו טכנולוגיות של מעל לחמישים שנה.
ההמצאות החדשות של היום, אולי ידעו לשפר אותם בעוד 50 שנה.
כאן פוסט שמנסה לדבר על למה להשתמש בהגברה כזו
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=...


SETs are different. And unfortunately, not in ways that correspond to the standard audiophile terminology.
So until you have listened to them and lived with them a good while, you are just not equipped to interpret whatever words others
might come up with to describe the differences.

That sounds pretty pompous, for which I apologize. I wrote it because that has been my own experience.

Transparency, inner detail, imaging, timbral accuracy, extension - these are all features which some amps and some speakers seem to have
and others not. But none of them is unique to a particular topology.

The only consistent difference I hear is that the emotional content of the music comes over more strongly with SET designs.
I can, and often have, spent hours speculating about why that is - but I do not have
adequate consistent evidence to back up any of those speculations.

I do want to say that this is not the only criterion of excellence.
We all have different needs and use our music reproduction systems to achieve different ends
. A crappy SET amp will fail at many criteria and may not be as good overall
as an expensive, brilliantly-designed P-P amp - but it will still do the emotional thing better. At least, that's what I usually hear

הבעיה שמגברים כאילו הם במיטבם ברמקולים נצילים. היות וכך ומצד שני הרבה רוצים להשתמש בהם ומתפשרים על התאמה לרמקולים פחות נצילים-מתקבלת סברה מוטעת שלעיתים הגברה זו, מיפה את הצליל, צליל רומנטי, מעגלת אותו, מגדילה אותו וכו. בולשיט.
השימוש בסינגל אנדד טריוד צריך להיות מותאם לנצילות של רמקול והעכבה, בכדי שהכול ישמע טבעי , מידי, ולא צבוע.

היו ניסיונות ליצר סינגל אנדד טריוד לרמקולים לא נצילים , כלומר עם כמה עשרות וואטים הספק- יצא טוב עד בינוני.
אילו ששמעו סינגל אנדד טריוד נמוך ואטים על רמקול מתאים – יבינו את הקסם האמיתי.
כאן הסבר טכני למה סינגל אנדד טריוד עם מעט וואטים נשמע טוב.

(1) Lower plate current and voltage in the output stage allows the use of a faster, less distorted, wider bandwidth, smaller output transformer if the output stage used is conventional (not parafeed, etc.). Conventional output stages sound more honest and lifelike-- on Hi-Efficiency speakers for reasons that are not entirely understood.

(2) The lower voltage, lower current output tube is easier to drive, allowing the use of only a 2-stage amplifier if a high-gain front-end is used. This technology sounds faster, cleaner, much more lively, more real and more immediate. It also has superb dynamic presence and sense of power and authority.

(3) Because the lower voltage, lower current output stage is easy to drive, less plate current is needed in the driving stage-- the front-end. This idea gives the amplifier far better response to musical detailing, nuance and musical emotion than higher current stages could respond to.

(4) The above approach REQUIRES the use of speakers that are over 96db/watt/@one meter efficiency. It also requires the use of large speaker cabinetry, and outstanding driver, crossover network, and wiring quality.

(5) The Total Result greatly outperforms all else, only if all of the system requirements are met.

שוק אודיו בהתייחס לסינגל אנדד טריוד מעוטי ואטים:

As always, there is a middle power ground, and that is where most of us will participate.

When I post, however, I owe readers the facts, and they are what they are, regardless of myself or anyone else.

With that said, the middle power ground is a fertile place to have some relatively inexpensive fun, and many of us are doing that.

I won't, however, convey that one can run an 8 watt SE amp, a pair of 93 db/watt speakers, and have awesome sound-- on a musical level with a 1/2 watt SE on a truly great speaker.

Wishful thinking is just another form of a lie-- so I won't do that.

What really happens in the middle power arena is Market Savvy. That's where the sales are, and also most of the DIY, but that's not where most of the music is.

What to do! I recommend that those of us who are on a budget get into older Movie Theatre hand-me downs-- for speakers. Just raid those movie theatres that are closing or moving... I don't recommend you look for industrial speakers from Bands-- they probably ran them with 1000 watt "sand" amps and fried them.

Those old Altecs and JBLs that were made for theatres contain drivers that are really good, and efficient. Likewise, there are old Home Models that contain those drivers. A little homework re-doing the crossover networks (mainly better caps and wire)-- maybe a little cabinet work and attention paid to time-alignment, and you can even use the old Industrial cabinets.

Are you going to sonically beat such a speaker? Sure-- by a little bit-- for BIG Bucks.

There you are! The unvarnished truth. Can you run this on, shall we say, 1/2 watt? You can, and you should.

What, then, is the drawback-- what is the "catch"? The speaker is LARGE! Of course it is! Make it smaller and it will not be anywhere nearly as good. That's the truth, plain and simple.

OK, what now? Put them in your room ANYWAY! You want High-Fidelity on the cheap, THAT is how you get it.

How? Hide them near corners. Put potted plants on top of them. Find a way to get room alignment AND make them hide. You can do it-- just THINK. Doable.

Of course, if one INSISTS-- on smaller speakers, then one is going to have a compromised amplifier. Always. No exceptions possible.

How do you run that? Back to 8 watts, or more. At that power level, you can forget SE amps. I know they still have a little "magic"-- at least they're still coherent, not processing the signal.

In this case, have fun, play all the games. Some are pretty good. Just don't compare it to what you could have had with those larger, more efficient speakers.

Solid State-- "sand" amps. I use amplifiers of all sorts in my commercial work all the time. A lot has changed lately. While most "sand" amps are still pretty distorted, there are, today, a few that will give an 8 watt SE tuber a real run for its money-- At 8 watts, or more, I'd be betting on the S/S, not the SE-- If you'd let me choose the "sand" amp.
http://www.audioasylum.com/forums/se...s/6/65315.h...

בתכלס-לאחר קניית הרמקול סווינג ניסיתי שורה ארוכה של הגברות.
ההגברה של חברת הרמקולים, זו שהוצגה בתערוכה RMAF2008, היא פיתרון מעולה וזול יחסית. אבל לא בליגה של התאמה לסינגל אנדד טריוד. לכן הקניה הנ"ל הייתה טובה אבל לא מספיק- ולכן לא טובה.

בארץ חברתי לעוד שני אודיופילים מאוד רציניים(מה שאומר שהם לא דיירי פורומי אודיו) בעלי רמקולים נצילים וחיפוש סינגל אנדד טריוד.
על דרך החיפוש הזו תיארתי בפוסט אחר.
יחד עם הזמנת\קניית המגברים שבדקנו , הזמנתי מגבר מבחור יפני (KOMURO)בצורה עיוורת לחלוטין לאחר ששמעתי 2 מגברים אחרים שלו בעבר, במערכת לא שלי והתוצאה לא יצאה ממוחי כל אותם שנים.
בסופו של דבר אחרי המון חודשים ולאחר שהמגבר הזה נבדק מול הגברה אחרת בשלוש מערכות רלוונטיות, הבנו שלושתינו, שיש כאן מנצח ברור.

עכשיו אני צריך נשימה עמוקה מאוד כדי לספר על הקטע המרגיז של הזמנת מוצר וקבלתו אחר שנה וחצי.
אולי יום אחר
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #21  נשלח: ב' 13/12/2010 1:47
כבר יום אחר

נתחיל
בכלל אי אפשר למצוא את הברנש הזה.
יש לו אתר בית של דף וחצי עם טלפון לא מעודכן וכנ"ל אי מייל.
בקיצור מה שנקרא "אל תתקשר אלי"
היו שורה של פרסומים יפים בעיתונים שהצליחו להוצאי ממנו כמה מגברים להאזנה
יש את הבחור הזה מיקל לוורגה שכותב עליו ב
SIXMOON

http://www.6moons.com/industryfeatures/komuro/komu...
http://www.6moons.com/audioreviews/roadtour14/road...


וכאן על ההסטוריה של חזרת הסינגל אנדד טריוד לארה"ב
http://www.6moons.com/audioreviews/fi5/45_2.html

ובחור בשם Herb Reichert
שגם בנה מגברים והיה הדיילר הראשון של קונדו [אודיונוט בארה"ב אבל בעצם הוא "קרוע" על קומארו. וכיום הוא איזה אומן ,
ובחור מסטראופיל, סטפאן
http://blog.stereophile.com/stephenmejias/061608pe...
בקיצור כל אילו התכתבתי\דיברתי איתם כדי שיקשרו אותי לבחור וכן מה הם באמת חושבים על המגברים שם האם ההתרשמות שלי כמה שנים לאחור משני מגברים שלו "מחזיקה מים" גם עתה ואיזה מומלץ.
לא שאדון קומרו , עובד במוסד. ממש לא. הוא פשוט הדבר הכי רחוק מ"אנשי כסף" כאילו שמייצרים מוצרי אודיו כדי לגזור קופון שמן מאודיופילים מסכנים(כאילו שעברו שטיפות מוחיות) . הוא פשוט איש עסקים גרועעעעעעעעעעעעעעעעעע.
במקביל פניתי לכמה מתכנני מגברי שפופרות סינגל אנדד טריוד די ידועים ושאלתי שתי שאלות מאוד פשוטות. שהתברר שזו שאלה אחת.
מה השפופרת המועדפת אישית עליהם במגבר סינגל אנדד טריוד
ומה השפופרת המועדפת עליהם בהגברת סינגל אנדד טריוד עם מיעוט וואטים.
התשובות נטו לבחירת שפופרות המתאימות למגברי סינגל אנדד טריוד עם מיעוט ואטים.
וממש לא,ה 300B
לא הייתה שפופרת מועדפת. ממש לא.
אני פניתי גם לגורדון רנקין מחברת
http://www.wavelengthaudio.com/
היות ויש לי מגבר סינגל אנדד טריוד שלהם (שאני עדיין אוהב)
וגם הוא הזכיר איזו שפופרת (שעוד 2 הזכירו) שהוא הכי אוהב שפופרת שנקראת
http://www.vt52.com/
שהיא איזה סוג של שפופרת 45 אבל לא בידיוק.
(אז לא היה לו בייצור מגברים כאילו, היום כן).
וואלה, זה בידיוק השפופרת שהרב ריכהרט סיפר לי עליה וגם סטפאן מסטראופיל וגם מיקל לוונגה (6 ירחים) שבכה לי שאם היה לו כסף הוא היה רוכש כזה מיוחד אחר שפרסם על אב טיפוס כזה במאמר הבא
http://www.6moons.com/audioreviews/roadtour16/road...

באותו זמן לא היה בשוק למכירה מגבר מבוסס על השפופרת הזו. נכון להיום יש כבר שלושה(ומחיר השפופרת באיביי טס למעלה- למרבה הצער-אודיופילים זה נזק. פשוט ככה. עדר).

נו, עם כל המידע הזה ומספר הסלולרי של אדון קומארו, הרגשתי שהגיע הזמן להתקשר.....
מכאן החל סיפור שלם אחר וכאב ראש....
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #22  נשלח: ג' 14/12/2010 20:30
קצת צבע לסיפור

במקביל ל"שותפות" ה"קיבוץ" שלי עם 2 אודיופילים נוספים, שבה קנינו מגברים רלוונטים עבורינו, הקשבנו להם כל אחד במערכת שלו ושל האחרים ומכירה חוזרת לאודיוגון(את אילו הפחות מתאימים) המשכתי בפרויקט צידי עם אדון קומרו.
עברו אצלינו בין השאר החברים הבאים
Yamamoto, Audio Note, wavac, Bottlehead Serious Stereo, Shindo, Jeff Korneff 45

יש הרבה אנשים מוכשרים שעושים מגברים. חלקם גם הקימו חברות. עדיין הבדלים ניכרים.

אילו מהפוסט הקודם "הזהירו" אותי שהבחור לא בדיוק סוחר ולא מדבר אנגלית הכי טוב וזה תהליך ארוך איתו אבל לדעתם הוא מספר 1 בכל הקשור לתכנון מעגלים בהגברת שפופרות באשר היא וכי שווה להתחיל "תהליך" עם הברנש
השיחה הראשונה עם נורי הייתה מוזרה . קודם כל הוא בירר מהיכן קיבלתי את מספר הטלפון שלו. אחר מי אני ומה אני רוצה. מאוד חשדני וזאת באנגלית (לא שקספירית) עם מבטא יפני כבד עד מאוד.
אחר כמה מילים סיפר לי על המגברים שלו ועל איך נעשית הזמנה (50% בתחילה 4 חודשים והיתר עם המגבר). קומרו טען שבעצם המגבר שהוא הכי אוהב מבחינת הצליל הוא דווקא זה של VT52
למרות שעיקר הפרסום שלו הוא ממגברים בעלי עוצמה גבוהה יותר כמו ה 845 או 212 וכו'

הדבר היה פחות מלבב כאשר התחלנו לשוחח על המחיר. למרות שבמאמר בעיתון (6 ירחים) צויין מחיר עתידי על המגבר הנ"ל, מתברר שבפועל הוא עולה פי 2 לפחות.
אמרתי לו יפה תודה ושאחשוב על זה בהמשך החיים.

אחרי כמה חודשים שוב דיגדג אז צילצלתי למיקל לוונגרה ולסטפאן מסטראופיל והתלוננתי שהמחיר במאמר שלהם מוטעה וזה לא בסדר. שניהם הסבירו למה "טעו" במחיר וזה בעצם מחיר אחר , אבל מיקל הבטיח לי לדבר על ליבו של נורי ואכן בשיחה הבאה איתו, הוא היה מרוכח.
נורי הסביר לי כמה דברים. לא מעניין אותו למכור ובטח לא לאודיופילים של אודיוגון ודומיו. כאילו שקונים ומחליפים ומתלוננים על עלויות וכו'. הסיבה היא פשוטה-הוא בונה בצורה "אולטימטיבית", ללא התפשרות על אכויות רכיבים. למרות שהפרוטוטייפ שהופיע בכתבה היה עם שנאים מסחריים עם שמות שאודיופילים מתלקקים עליהם כמו
Tango ,Hashimoto
לדעתו הם לא מספיק טובים למגברים שלו. הוא משתמש בטרנספורמרים בייצור מיוחד, בשני מקומות ביפן, על ידי מכרים שלו משנות השבעים(כמובן מלופפים על ידהם בחוטי כסף כאילו ואחרים) ורק מהם הוא מוכן לקנות.
העלות הישירה מהם למגבר הזה אמורה להיות 5000-6000$ שזה סידרי מחיר אחרים מהטנגו וטומורה.
בנוסף הוא משתמש רק בשפופרות NOS
והשפופרות הגדולות רק מתוצרת Western Electric
ובכלל הוא לא עושה "קיצורי דרך" ואם אני רוצה שיתמש בחלקים אחרים כדי להוזיל את העיניין –זה לא הוא ועדייף שלא אזמין בכלל. אחרי כל אילו, התגמש קצת במחיר .
מישום מה החלטתי ללכת על זה עם כל ה"מסביב".
אז התברר שאין לו פייפל ולא ויזה ומאחר שרציתי איזו אפשרות לקבל את הכסף במקרה של... והתעקשתי על ויזה- הוא השתמש בויזה שלי דרך ויזה של חבר אחר שלו, עם שם יפני גם כן.
בקיצור, כל אילו, נשמעים כמו איזה עוקץ, אבל הלכתי על זה (חסכתי בקניות יד שניה במוצרים אחרים)
כל כמה שבועות היינו מתכתבים. הוא תמיד במקסימום 3 עד 4 משפטים.
בעיקרם של המיילים, הייתה דחיה. התחיל בבחור שמייצר לו את הקופסא למגבר- יצא לטיול ארוך. נורי לא מוכן לעבוד עם מישהו אחר למרות שזה רק קופסא. ככה הלאה והלאה.
בקייץ לפני כשנתיים הייתי עם המשפחה במנהטן. קבעתי להפגש עם נורי בבית מלון שלי. הוא מבעוד מועד בישר לי 2 בשורות נחמדות. האחת שהוא טעה ובעצם השפופרות מסוג WE
שחשב שיש לו במלאי, אין לו. דבר שני שהמקדמה שננתי לו הוצאה במלואה על חלקים והאם אני יכול לשלם לו חלק נוסף.
וכל זאת באיחור של כמה חודשים באספקה.

כמובן שלא היתי רגוע.
ביום הפגישה הראשונה (במלון על השדרה ה 6) שלחתי את האישה והילדים לעשות שופינג והמתנתי.
נורי המתין עם גבו לחלון הלובי. אי אפשר שלא לפספס את הפנים מהכתבה. אותו ג'ינס פשוט , אותו טישרטס, נעלי ספורט ובמקום מגבר, מעטפה.
הזמין אותי לבית קפה בהמשך הרחוב. שם התפתחה שיחה של כמה שעות. וזה גרר כמה פגישות ונוספות בהמשך, ברוקלין.
למדתי המון בעיקר על התעשיה. על ההבדל התהומי בין "מתכננים" לבין מוכרים ומשווקים. זה עולם שונה כמו שאפריקה שונה מארופה.
אנחנו כאודיופילים מכירים את "עולם הכסף" באודיו ופחות נחשפים לאותם מתכננים, גם ברמות הגבוהות ביותר.
הכי בקצרה- נורי אדם מאוד מאוד צנוע. נולד ביפן אחרי המלחמה וכשלושים שנה הוא בארה"ב. לא בכדי הוא לא מדבר אנגלית שותף. משהו קרוע בו בין המסורת היפנית והחיים ביפן לצד האסון של אותה מלחמה , לבין העולם החדש.
שוחחנו רבות על קונדו, שהיה חבר ומעריץ. על החברים במנהטן בתחילת שנות השמונים עם התחלת הגילוי מחדש של הגברת הסינגל אנדד טריוד שם, על אנשי המסחר והשיווק שביקשו להקים לו חברות אודיו, על חברות אודיו אחרות שביקשו ממנו (תמורת סכומי כסף ניכרים) שיתכנן להם מגברים, בין אם יחד עם שימוש בשמו או בין אם "בסוד" . על מגברים אחרים , על מכשירים אחרים, על תיכנון ומטרות תיכנון ועוד. הוא לעולם לא ילכלך על מגברים אחרים למרות שברור לחלוטין מסיפוריו מה היו התוצאות "ראש בראש" כאשר היו כאילו. הוא אינו מכנה את המגברים על פי שם המגבר אלא על פי המתכנן ומה בקונפגורציה.
לא שמעתי אף פעם שקומארו אומר על המגברים שלו שהם הכי טובים (יש אחרים שטוענים ככה). הטענה שלו היא אחרת. שהוא עושה הכי טוב שהוא יודע.
מתי פעם אחרונה קניתם מכשיר אודיו מחברה שטענה שזה הכי טוב שהיא יודעת? ואם כן, למה אחרי שנתיים הם מוציאים דגם אחר?
מה שכן רואים, כל שנה , כל עיתון אודיו בוחר את המכשירים הכי טובים. אילו אותם מכשירים שיתברר אחרי שנתיים שלא היו הכי טובים.

בקיצור, עולם ומלואו. עולם שאינו קשור לפוסטים בפורומי אודיו ואפילו לא מופיע בהם בשורה אחת.
לבוא ולהסביר כאן לאודיופיל שהוא משלם על חלום של משווקים וזהו-יהיה קשה. כל אחד מאיתנו בטוח שמצא את המכשיר הכי נכון,כדאי לו והכי זול.
אני חושב שאולי זה לטובה האמונה הזו שיש לאנשים שהם קונים משהו טוב וכדאי. לא צריך להסביר להם למה בעצם הם משלמים לסוכנים בדרך ולא למכשיר עצמו.
באותה פגישה נורי התנצל על זה שלא יוכל לספק את השפופרות והבטיח לעזור לי לבחור כאילו מהאינטרנט.
יש משהו מאוד שלו ונעים באיש הזה, עם עדינות גדולה. הצעתי שאני אשלם לו פחות $2000 דולר על העיניין (לא ידעתי מה העלות האמיתית של השפופרות) והוא מיד הסכים ושב להתנצל.
נוצרה ביננו סוג של ידידות עוד בפגישה ההיא (נמשכה גם בפגישות הבאות) וכאשר שאל אותי אם 2000$ פחות זה מספיק עבורי ואני חש עם זה בסדר-התביישתי להיות ישראלי ובעצם לבקש הנחה נוספת.
פעם ראשונה שמישהו שאני משלם לו על מוצר אודיו שואל אותי אם אני מרגיש בסדר ולא משלם יותר מידי על זה.
בסיום אותה פגישה , נורי נתן לי את המעטפה, עם צילום כתבת עיתון אודיו ישן עליו. לא אותם כתבות ש"גילו" אותו ב6 יריחים אלא כתבה ישנה מעיתון LISTENER
שהכותב הוא הרב ריכהרט שאיתו התייעצתי עתה.
הצורה שבה המאמר כתוב הוא הדרך בנורי מתחבר אליו ולא מה שמופיע בימינו .
לפני שנפרדנו שם, הבטיח לי קומרו דבר אחד:"סמוך עלי, יהיה לך מגבר מעולה".

בארץ, שני החברים "בשותפות , החלפת המגברים" , השתוללו מצחוק על הטמבל :
"שילמת לו את הכסף, עשה לך הנחה , כי לא יכול לספק שפופרות, מאחר חודשים באספקה, קיבלת מעטפה עם 2 כתבות ועוד הוא אומר לך שיהיה בסדר וסמוך עליו?"
מה יכולתי להגיד?


נערך בפעם אחרונה על-ידי diz1 בתאריך ג' 14/12/2010 21:48, נערך בסך הכל 3 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #23  נשלח: ג' 14/12/2010 21:05
הכתבה

למי שחשוב




Uploaded with ImageShack.us





Uploaded with ImageShack.us





Uploaded with ImageShack.us





Uploaded with ImageShack.us
פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #24  נשלח: ד' 15/12/2010 0:39

ממש נחמד לשמוע , וכל הכבוד , ממתין בדריכות להמשך


עריכה

יש בעיה עם הלינקים שלך , הם לא מובילים לתמונה , ומהתמוננת ששמת אי אפשר להבין כלום , יש לך קישור לתמונה/סריקה טובה ?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
רועי51
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  May 20, 2005
הבעות תודה: 20
מספר הודעות: 687

 #25  נשלח: ד' 15/12/2010 10:30
שאפו !

הן על הרצינות וההשקעה בזמן וכנראה גם בממון ( למרות שאינך מפרט, אני מניח שלא מדובר בכמה לירות ), הן ההשקעה בנו הקוראים.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #26  נשלח: ד' 15/12/2010 17:31

truejoker כתב:
ממש נחמד לשמוע , וכל הכבוד , ממתין בדריכות להמשך


עריכה

יש בעיה עם הלינקים שלך , הם לא מובילים לתמונה , ומהתמוננת ששמת אי אפשר להבין כלום , יש לך קישור לתמונה/סריקה טובה ?


פשוט תלחץ על התמונה ושהחלון נפתח יש שם ממש מתחת התמונה איקון של "זכוכית מגדלת" - יעזור לך לקרוא

אם זה מאוד מעניין אותך הנה המאמר השני שהיה במטעפה:


http://img31.imageshack.us/i/scan0001apa.jpg/


http://img10.imageshack.us/i/1111111r.png/


http://img17.imageshack.us/i/eeeexhx.jpg/

http://img246.imageshack.us/i/999999.jpg/

מתייחס קצת להסטוריה בארה"ב של הגברת SET
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gro111
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2009
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1519

 #27  נשלח: ד' 15/12/2010 21:03

אלפי תודות
ממש תענוג לקרוא
פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #28  נשלח: ה' 16/12/2010 2:24

תודה רבה , באמת תענוג לקרוא , נהנתי מאוד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #29  נשלח: שבת 18/12/2010 9:50

Hi It was very nice to seeing and talking to you. Thank you for taking your time and also the 2nd payment. Please have a nice flight back. I would see you when you'll be back to new york. Thanx again. Take care. nori

Hi How are you. I'm sorry I could not send a e-mail back to you before. I try to push my cabinet guy. who is working for the chassis and wooden frame. But at same time finishing renovation of his house. It takes for long. Hope to get soon. I'll ask him to find out when it'll be happened. I'll send an e-mail back soon. Thank you for being patient. And my schedule is really crazy. I apologize. Best nori

Hi Gid, how are you. Here every thing is fine except schedule delayed for the amp. Any progress I'll let you know soon. You have a happy New Year !
Hi How are you doing? The amp is coming pretty soon. And I am very sorry about delayed schedule. But You gonna like it for the quality of sound and how I make finished. Just be patient little more. Best nori

Hi how are you.
I received $3,000- today. Thank you. And I'm gonna get the transformers tomorrow from Japan. I need to talk to you about getting tubs. If I ask you to find out western electric VT-52 two of them and we 274B and some spares. That's all. sincerely nori


HI Dr.Yes I want you to look for WE VT-52 two of them, WE 274B and some spares. Because I do not have them to sell. I only have four peaces of VT-52 used that's all. and now so busy for other business.
I have got beautiful transformers today. You will have a great Amplifier Best nori

זה היה מקבץ קטנטון מאיזה 40 אימיילים כאילו ואחרים ממנו במשך השנה וחצי.

די מדהים אבל קומארו לא חיי מבניית מוצרי אודיו. הוא אדם מאוד עסוק בעבודתו ולכן גם לא לוקח על עצמו פרויקטים של בניית מוצרי אודיו בקלות רבה. אחת הסיבות לזה היא הדרישה שלו מעצמו לבנות את הכי טוב שהוא חושב שהוא יודע. העיניין הוא לא ברמת ההצהרה (רמקול הכי טוב, המגבר הכי טוב) אלא באמת ברמה כמעט נפשית. הוא לא יוותר על חלק שהוא חושב שיתאים ולא משנה כמה זמן ימתין לו.
בשיחה הראשונה, די נדהמתי מהעיניין שהוא לא הקים עסק בתחום. הרי הוא באמת יכול היה להצליח, למכור מגברים במחירים אסטרונומים, להופיע בכנסים ובעיתונים, להיות מוזכר על ידי כל מיני אודיופילים בכל מיני פורומים ועוד.
עבורו זה בידיוק כל הבולשיט שהוא לא רוצה. יש לו מבט מפוקח על העולם הזה והוא אינו רוצה להיות במקום שיקנו את מוצריו כי שמעו את השם ועשו לו פרסומת. הוא רוצה שיקנו את מוצריו כי הם טובים ומי שקונה אותם מבין באמת מה איכותם ולא דרך תיווך תקשורתי של פרסומות וכתבות.
כמו כן, כל מגבר, לוקח לו המון זמן. הוא לא מוותר לעצמו על אף חלק .
זה מזכיר לי שיחה שהייתה לי עם בונה מגברים "מפורסם" כאן בארץ, כאילו שיש אודיופילים מקומיים מתלקקים על הגברת השפופרות שלו. אותו אחד אמר לי ככה:" אני המון שנים בעיניין, בניתי המון מכשירים, אני מומחה רציני ויודע בדיוק מה צריך ותיכנון של המעגלים שלי מעולה".
ששאלתי אותו אם הוא צריך להאזין לתוצאה המוגמרת שלו- הוא טען שלא כי הוא יודע מראש מה התוצאה (שהיא מדהימה).
לקומארו נדרשו חודשים של האזנה ושינויים קטנים ושוב האזנה ושוב המתנה לחלקים המאוד ספציפים שהוא חשב לנכון וכך הלאה.
קומארו , לעולם לא יטען שהמכשירים שלו מדהימים, אלא שהמאמץ שלו להגיע לתוצאה הכי טובה שהוא יודע, הוא מאמץ כנה.
לאחר הרכבה הראשונית של המעגלים , נדרשו לקומארו חודשים ארוכים לעשות התאמות אחרונות. זאת לאחר האזנות חוזרות ונשנות למגבר, שינויים כאילו ואחרים.
הוא התעניין במאפיינים של הרמקול שלי, הפראמפ, החשמל ועוד- כאל אלו כדי להבין אילו שינויים לבצע במכשיר.
אחד הדברים שביקשתי ממנו הוא מהמגבר גם יהיה שקט כמה שניתן בגלל הנצילות הגבוהה של הרמקולים. הוא אמר שהוא ישתדל אבל בצניעותו הוא לא יכול להבטיח. המגבר שלו בתכלס שקט בצורה מדהימה ביחס למגברים טרנזיסטורים ושפופרות
הלאה
נשלחתי לחפש שפופרות Western Electric
השם הכי מפורסם בתעשיית השפופרות. מפעל שהוקם במלחמת העולם הראשונה ונסגר ב 1988. חלק משפופרות שיוצרו שם נחשבות להכי טובות שקיימים. הבעיה הקטנה היא המחיר. אם שפופרת היא טובה, ואודיופילים התלקקו עליה בפורומים שונים, המחיר טס למעלה.

שפופרת 274B היא אחת מאילו המפורסמות,כלומר, המחיר בשמיים.
השפופרת השניה ה VT52 ממש לא היתה מפורסמת כאשר הזמנתי את המגבר. רק כאילו שבונים DIY החליפו המלצות עליה. לכן הצלחתי לקנות כמה כאילו במחיר טוב. כאשר שתי חברות אדיו מוכרות הוציאו דגמים סביב ה VT52 , לאחרונה, המחיר טס.

ה274B אומרים עליה ששנות הייצור 40-60 הם הכי טובות. היות ולא רציתי לבזבז כסף כאן על ניסיונות, הלכתי על הכי יקר.
השפופרת הכי יקרה שיצא לי לרכוש. מחירים מטורפים. אני צריך רק אחת למגבר. קניתי 2 חדשות לחלוטין.
המחשבה- 500 שעות האזנה בשנה (בממוצע). זמן חיים של שפופרת כזו הוא 7000-10000 שעות. נניח שאפסיק להשתמש בשפופרת במחצית חייה, כל שפופרת כזו תשמש אותי כ 10 שנים. אז שתי שפופרות=זמן של דור עבורי
כל הטענות של אנשים ששפופרות יש להם זמןן חיים מוגבל- הם בולשיט.
לאנשים יש זמן חיים מוגבל גם כן

בקיצור, מחיר 1200-1300 האחת. אז חסכתי בנסיונות קניה של משהו זול והלכתי על העיניין.
הבעיה שלא ניתן כמעט למצוא כאילו מאותם שנים ושיהיו חדשות (ללא שימוש)

אחת מאילו שרכשתי



Uploaded with ImageShack.us

מאי 1945- המלחמה בארופה בשלבי סיום וצ'ארלי פרקר מנגן עם DIZ




וכאן דיוק אלינגטון לכבוד ה V E DAY


מעניין אם הבחור\בחורה שייצרו את השפופרת הזו במפעל בארה"ב ב 1945 כמאמץ למלחמה ידעו שאחרי 65 שנה איזה ישראלי ידחוף את זה למגבר אודיו שבנה לו יפני וכל זאת במדינה שלא הייתה קיימת אז ?
אודיופילים זה אנשים מופרעים

אם כבר הזכרנו את המלחמה ההיא אז
השפופרת VT 52 הוא שפופרת צבאית שיוצרה לצבא האמריקאי בתחילת המלחמה10.10.1939.
ולחשוב שהיפנים הפציצו את השפופרות הללו בפרל הרבור....לא חארם?

אילו השפופרות שקניתי(קניתי כמות) , ממש אפשר לשים במוזאון:




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us






דרך אגב, השפופרות "נשמעות"- מדההההההההההההההההההההההההההההההההההים

לסיום הייתי צריך גם רבעיה של שפופרות מסוג 12AT7
מקורות יודעי דבר המליצו, אני חיפשתי עד שמצאתי את מה שהם קוראים "גביע הקודש" של הסוג הזה
VALVO 6201/ECC801S/12AT7 *BLUE LABEL*Gold Pin TUBES
1961 - Hamburg/Germany




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us





Uploaded with ImageShack.us

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
hornless (גיא)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 19, 2004

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 23
מספר הודעות: 616

 #30  נשלח: שבת 18/12/2010 12:21

יפה ומעניין.

לגבי ה-274B, היא אמורה להחזיק הרבה יותר מ-10 שנים. אולי פי שניים ואולי אף יותר.

_________________
גיא
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 



 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht