מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



אודיו נירוונה


עמוד 13 מתוך 14
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #181  נשלח: ו' 18/02/2011 16:45

Eff כתב:
truejoker כתב:
[

המוסיקה , היא כמעט הכול חוץ ממטאל שזה (וכאן הולכים להרוג אותי) סתם רעש אימים
D.I.E

נו ?!! לא ידעתי מראש שהולכים להרוג אותי ?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #182  נשלח: שבת 26/02/2011 9:32
23000

חשבתי לכתוב משהו לכבוד ה 23,000 צפיות בשירשור הזה- חלקם הניכר מהפורום מסויים שהכתבים שם קוראים כל מילה כאן,(ככה לפחות אחד מהם מספר לי בטלפון, אחרי שמבקש שאציין אותו לטובה). מניח שיש לזה משמעות אם מישהו רוצה לפרסם חסויות (למה לעשות זאת באתר שמספר הנכנסים אליו הוא כמו אל מעלית בבית פרטי ועוד כאילו שלא קונים על פי חסויות? )

אז ככה,התרשמות קטנה,
סיפרתי על זה שהתנהלנו כקבוצה של 3 אנשים שחיפשו מגבר בצורה משותפת בקניות באודיוגון ומחירה בחזרה.
המשותף לשלושתינו הוא רמקול בתחום הנציל (אצלי כמובן העיניין של נציל- הוא חורג)
שלושתינו שמענו דבר או שניים בחיינו. מעבר לעיניין הטונאלי מה שחיפשנו זה דינאמיות מאוד גבוה, מיקרו ומאקרו דינאמיות יחד עם תכונה של Dynamic Effortless (תחושת חוסר מאמץ) ובנוסף עושר הרמוני וכל הפרמטרים הללו ביחד ובצורה מיטבית.
מאחר וניסיונינו הוא היה כזה שעדיין לא שמענו דבר כזה במגבר טרנזיסטורי (כנראה יש כאילו , אבל אנחנו לא שמענו) והיות ופוש פול- הוא נחמד לפעמים אבל,,,,,לפעמים, מאחר וסינגל אנדד טריוד נותן יותר מידיות ,הרמוניה וחיות- הלכו לכיוונים הללו.(לכל אחד היה בעבר הגברות פושפול וכן SET ,בביתו הוא על מערכות שהוא מקשיב אליהם לאורך זמן)
אחד מהקבוצה נשאר עם המגבר WAVAC EC-300B
ובזמנו, עשינו השוואה עם המגבר קומארו אחרי שזה האחרון הגיע-וכולנו אהבנו יותר מגבר מסויים.
אחת המחשבות \רצונות של אותו אדם לנסות לתאם להגברה שלו pre amp מאותה חברה.
ההנחה היא שמצב כזה הוא הכי טוב \מותאם.
לפני חודשיים הצליח לקנות כזה pre amp wavac

מהדגם הבכיר של החברה,דרך אודיוגון במחיר פחות בכיר מאשר החברה התכוונה

מאחר והזמנתי לו כמה פאנלי דיפיוזרים שהזכרתי מקודם- הגיע הזמן לפגישה מחודשת.
התבקשתי להביא יחד עם משלוח הדיפיוזרים גם את ההגברה שלי להשוואה. היות והפרה אמפ שלי בנוי מארבע קופסאות , החלטתי להביא רק את המגבר.
הגברת wavac, מחוברת לרמקול מהדרגה הגבוהה של חברה מצויינת ולא מוכרת בשם
HORNING
נמצאת אצלו במעין חדר עבודה של סביביות 25 מטר רבוע, טיפול אקוסטי. הסאונד של המערכת הזו טוב ומהנה.
התחלנו במיקום 3 דיפיוזרים שהבאתי – מוקמו בקיר מאחורי המאזין (שלא יושב צמוד על הקיר). לא מדדנו כלום. שיפור נוסף וניכר היה ברור. מדהים .
אשמח להגיע ליום שבו אשמע שהוספת דיפיוזר במקום ראוי בחדר- מקלקל. עד עתה זה רק מועיל.

התחושה היא בסוג של ניקיון בעיקר במיד , מידבס. משהו שיש תחושה שלא ניתן להשיג בשינוי במערכת. מעט פחות נפוח, מלא, ומצד שני מאוד ברור והרמוני.
המערכת הופעלה , הסאונד היה מהנה. שום פרמטר לא "הפריע באוזן". היה אפשר להקשיב למוזיקה מבלי להתחיל לדמיין ממה הכבלים עשויים או איזה מחברים כדאי לשנות.. המגבר שלו מכיל שפופרות 300B
של WE.
אחר העברנו את המגבר של קומארו (לאחר שהתחמם בצד) אשר חובר במקום מגבר הוואוק – לפרה אמפ של הוואוק.
כמה אבחנות:
-כולנו אהבנו יותר את הקומארו (למרות שחובר לקדם מגבר ואווק)- יותר שקוף ללא תחושה שניתן להגדיר את הטונאליות שלו בעוד הוואוק המידריינג מעט "מתוק".
אומנם אך אחד מאיתנו חושב ש 300B
זו השפופרת הכי טובה לבניה של SET
בכל זאת הוואוק מצטיין במיסוך הבעיות האינהרנטיות של ה 300B
אבל עדיון...
דבר אחרון- הWAVAC מוציא 10 ואט והקומארו מוציא 3 ואט כאשר זה האחרון נתן תחושה של יותר כוח.
מה יש לומר?
אין הרבה. האם זה בניה של המגבר או סוג השפופרת (בשני המגברים הם שפופרות NOS של WE אבל מסוגים שונים) אשר גרם לנו להעדיף אחד על השני-לא יודע. שניהם היו "בסינרגיה" למערכת ונשמעו מוצלח שם.

אם רמקולים היו מאפשרים זאת(מבחינת בניה ונתונים)- SET זו הקונפגורציה המועדפת בצורה אבסולוטית. לטעמי וניסיוני,כמובן.

לגבי הפנלים- בכל אופן לא שיא היופי, הוא סיפר לי ששם אותם אחד על יד השני,דבוקים למסגרת עץ נקיה , כמו סוג של תמונה. הפוך על הפוך "כזה"
http://www.nonoise.co.uk/jocavi/coralreef.htm

אנסה בהמשך להוסיף
"כאן"
תמונה או שתים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
katzofe (Ofer katz)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2010
מספר הודעות: 14

 #183  נשלח: ה' 03/03/2011 0:24
Re: 23000

diz1 כתב:
שלושתינו שמענו דבר או שניים בחיינו. מעבר לעיניין הטונאלי מה שחיפשנו זה דינאמיות מאוד גבוה, מיקרו ומאקרו דינאמיות יחד עם תכונה של Dynamic Effortless (תחושת חוסר מאמץ) ובנוסף עושר הרמוני וכל הפרמטרים הללו ביחד ובצורה מיטבית.


דינאמיות מאוד גבוה זה Must אבל כמה גבוה? ולאיזה סוג מוסיקה ?
אם מדובר בג'אז ועוד ע"ג תקליטים הרי שהדבר לא הכרחי.
מוסיקה 'קלאסית' ב-cd זה כבר סיפור אחר..
בכל מקרה תחום דינמי של תקליטור הוא באיזור 95dB (גבוה
משמעותית מזה של תקליט שהוא באיזור ה 65dB במקרה הטוב
תלוי כמובן במצבו, השמעות חוזרות ונשנות מצמצמות כמובן את
התחום הדינמי )
חדרי האזנה 'רגילים' אינם מאפשרים דינמיקות מופרעות וגם זאת
יש לקחת בחשבון בבחירת רמקול בנוסף חשיפה ממושכת לעוצמות
של מעל 90dB פרושה נזק מצטבר לשמיעה ואם כך מדוע לא להסתפק
ברמקול דינמי 'רגיל' דהיינו 89dB וכיו"ב
פרופיל | שלח הודעה | חפש
ariekarp (אריה קרפף)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 12, 2005

מיקום: להבים
הבעות תודה: 76
מספר הודעות: 582

 #184  נשלח: ה' 03/03/2011 0:57

מה זה "רמקול דינמי רגיל דהיינו 89dB" ומה הקשר לתחום דינמי של ההקלטה?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
katzofe (Ofer katz)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2010
מספר הודעות: 14

 #185  נשלח: ה' 03/03/2011 1:22

לרוב הרמקולים נצילות בין 86dB-93dB לזאת כוונתי במילה רגיל
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #186  נשלח: ו' 04/03/2011 9:11
Re: 23000

katzofe כתב:
diz1 כתב:
שלושתינו שמענו דבר או שניים בחיינו. מעבר לעיניין הטונאלי מה שחיפשנו זה דינאמיות מאוד גבוה, מיקרו ומאקרו דינאמיות יחד עם תכונה של Dynamic Effortless (תחושת חוסר מאמץ) ובנוסף עושר הרמוני וכל הפרמטרים הללו ביחד ובצורה מיטבית.


דינאמיות מאוד גבוה זה Must אבל כמה גבוה? ולאיזה סוג מוסיקה ?
אם מדובר בג'אז ועוד ע"ג תקליטים הרי שהדבר לא הכרחי.
מוסיקה 'קלאסית' ב-cd זה כבר סיפור אחר..
בכל מקרה תחום דינמי של תקליטור הוא באיזור 95dB (גבוה
משמעותית מזה של תקליט שהוא באיזור ה 65dB במקרה הטוב
תלוי כמובן במצבו, השמעות חוזרות ונשנות מצמצמות כמובן את
התחום הדינמי )
חדרי האזנה 'רגילים' אינם מאפשרים דינמיקות מופרעות וגם זאת
יש לקחת בחשבון בבחירת רמקול בנוסף חשיפה ממושכת לעוצמות
של מעל 90dB פרושה נזק מצטבר לשמיעה ואם כך מדוע לא להסתפק
ברמקול דינמי 'רגיל' דהיינו 89dB וכיו"ב

אני חושב שדינמיות חשובה לכל סוג מוזיקה. כמובן שככול שהסיגנל מורכב ועמוס יותר-שם הקושי גדל.
ברמקולים לא נצילים, קרי 89-92
,קשה מאוד עד קשה מאוד מאוד מאוד- להשיג דינאמיות גדולה וזה עוד בחדר האזנה לא שקט. זה מצריך הגברה מאוד מאוד מושקעת. הבעיה היא שיחד עם המאמץ הדינאמי, שומעים את חוסר הניקיון והעיוותים הדינאמים.
אחד הפתרונות ההגיוניים הוא בי אמפינג. הבעיה היא להשיג תיאום נכון בין שני המגברים אל מול הדריברים השונים.
מגבר אחד שיטפל טוב בכל תחום התדרים ברמקול אחד עם עקבה לא קבועה ולפעמים יורדת למקומות נמוכים?
קשה (למרות שאם תשאל אודיופילים- כולם יגידו לך שאצלם באורך פלאי, העיניין פתור היות והם מצאו את המגבר האולטימטיבי-עד..............................כמובן..............השידרוג הבא )

במערכת אצלי יש פה אמפ ללא שלט. כל האלקטרוניקה נמצאת בקצה הרחוק של החדר. אין לי שום צורך להגביר או להנמיך את עוצמת הקול בזמן שמיעה. ההבדל בין דיסקים שונים מבחינת הג'יין הוא שלב או שנים בפוציומטר וזהו. האזנה למוזיקה היא בעוצמה רגילה ולא חזקה מידי . לא צריך להגביר לעוצמות גבוהות כדי לשמוע את הפרטים העדינים\חלשים, Decay הרמוניות-בצורה טובה.

ציטוט מאתר של סלבטורה(שמצטיין יותר בתאוריה ופחות בהמלצה על מכשירים ספציפים):

THE WEAKEST ELEMENT OF HOME AUDIO

The weakest area in audio at present is the same as it was back in 1960...


The INability to reproduce lifelike "dynamics"

This is the capability of the system "to change its volume at the same speed, scale and intensity of real live music".

I refer to this as: Instantaneous Dynamic Response (IDR).

Most audio systems are simply pathetic when it comes to imitating what occurs in real life. Any live concert, even for a solo flute, or just a passing high school band, makes this unavoidably clear.

Part of the problem is that none of the existing musical software is yet capable of storing the entirety of this information, but most systems couldn't begin to reproduce realistic IDR even if it did exist on available analog or digital sources.

Instead, systems will routinely compress the IDR to varying degrees, or even seriously distort. The best I've heard are some "horn systems", but only at certain frequencies, and they still have their other, unique problems. Some conventional systems are pretty good at reproducing IDR, but only at lower volumes. Why is this so, and what is at fault?

The Causes of Compression
The causes are many and various, but the two main culprits are amplifiers and speakers. For an amplifier to reproduce IDR, it must have high voltage and power swing, and this gives the advantage to tube designs, which should be no surprise to experienced audiophiles. However, amplifiers with truly high voltage swings are very rare because of their extra difficulty and expense to build.

On the speaker end, the ability to move large amounts of air is critical, which consequently requires a large, total driver area and also larger cabinets to house them. The subsequent problems are that accurate, large drivers are very costly, and so are their required, large dead cabinets.

If that wasn't enough, if the drivers are too large, they will then have unavoidable problems with transparency, purity, delicacy and refinement etc. This is why there has never been an easy and obvious solution to this problem. (However, if a listener prefers rock, or any other poorly recorded music, he/she will not be as unhappy with those compromises.)
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #187  נשלח: ו' 04/03/2011 12:03
Re: 23000

diz1 כתב:
לגבי הפנלים- בכל אופן לא שיא היופי, הוא סיפר לי ששם אותם אחד על יד השני,דבוקים למסגרת עץ נקיה , כמו סוג של תמונה. הפוך על הפוך "כזה"
http://www.nonoise.co.uk/jocavi/coralreef.htm

אנסה בהמשך להוסיף
"כאן"
תמונה או שתים


תמונה הדיפיוזר
http://img197.imageshack.us/i/dsc0408mb.jpg/

תמונה של המגבר וואווק
http://img148.imageshack.us/i/ec300b1.jpg/

הם החליטו להזמין את הייאממוטו החדש שמכיל אותה שפופרת כלומר, VT52
וזול מהקומארו. אז המגבר עושה את דרכו עכשיו. יהיה מעניין, למרות שמגבר יאממוטו 08 לא עמד בלחץ וזה מגבר A10 הוא "חלש" יותר על פי הנתונים "היבשים"
.
http://www.6moons.com/audioreviews/yamamoto11/1.ht...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gover
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 22, 2005
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 828

 #188  נשלח: ו' 04/03/2011 15:17
Re: 23000

[quote="diz1ז]

(However, if a listener prefers rock, or any other poorly recorded music, he/she will not be as unhappy with those compromises.)[/quote]

רק בשביל השורה הזאת היה שווה , מזל שאני אוהב רוק החיים שלי קלים. באמת אין גבול לשחצנות, להקות הרוק הגדולות לאורך הדורות נהנו מהאולפנים הכי טובים ומהנדסי הקול הכי מקצועיים אבל בשביל האודיופיל כנראה אין תחליף לאיזו חצצורה וקונרבאס.

_________________
כל יום לומדים משהו חדש
פרופיל | שלח הודעה | חפש
ariekarp (אריה קרפף)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 12, 2005

מיקום: להבים
הבעות תודה: 76
מספר הודעות: 582

 #189  נשלח: ו' 04/03/2011 19:16

katzofe כתב:
לרוב הרמקולים נצילות בין 86dB-93dB לזאת כוונתי במילה רגיל


לא ברור הקשר בין נצילות רמקול לתחום הדינמי של CD או תקליט.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
katzofe (Ofer katz)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2010
מספר הודעות: 14

 #190  נשלח: א' 06/03/2011 3:30

ariekarp כתב:
katzofe כתב:
לרוב הרמקולים נצילות בין 86dB-93dB לזאת כוונתי במילה רגיל


לא ברור הקשר בין נצילות רמקול לתחום הדינמי של CD או תקליט.

לא טענתי שקיים קשר כזה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Gayle
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2006
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 11

 #191  נשלח: א' 06/03/2011 18:11
Re: 23000

[quote="diz1"]
diz1 כתב:
הם החליטו להזמין את הייאממוטו החדש שמכיל אותה שפופרת כלומר, VT52
וזול מהקומארו. אז המגבר עושה את דרכו עכשיו. יהיה מעניין, למרות שמגבר יאממוטו 08 לא עמד בלחץ וזה מגבר A10 הוא "חלש" יותר על פי הנתונים "היבשים"
.
http://www.6moons.com/audioreviews/yamamoto11/1.ht...

לא הבנתי, אתה אומר שה A10 חלש יותר על פי הנתונים היבשים? זה הפוך ממה שאני קורא ורואה {מה גם שסאריאן מגדיר את המגבר הזה כ"סופר 45" שמורגש שיש לו יותר דרייב וגוף מאשר ל A08).
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #192  נשלח: א' 06/03/2011 21:54

אתה צודק . האמת היא שלא העמקתי בחומר ובכלל לא קראתי את המאמר שהבאתי למעט התבוננות על תמונות. אני בטוח שכל שורה שכתובה שם מאוד חשובה.
יש ויכוח או החלפת דיעות בין משתמשי ה SET מה עדיף- מגבר מבוסס על שפופרת 45 או שפופרת 2A3
לגבי ה VT52 הוא לא "סופר 45" למרות שנקרא ככה. זו שפופרת אחרת שאיננה מתאימה למגברים מבוססים על שפופרת 45 רגילה.
היא מעט יותר חזקה ממנה, אבל ממש מעט . במקרה הכי טוב בוואט בודד . ההבדל בסאונד לא נובע מהעובדה הזו.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Gayle
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2006
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 11

 #193  נשלח: א' 06/03/2011 23:12

diz1 כתב:
אתה צודק . האמת היא שלא העמקתי בחומר ובכלל לא קראתי את המאמר שהבאתי למעט התבוננות על תמונות. אני בטוח שכל שורה שכתובה שם מאוד חשובה.
יש ויכוח או החלפת דיעות בין משתמשי ה SET מה עדיף- מגבר מבוסס על שפופרת 45 או שפופרת 2A3
לגבי ה VT52 הוא לא "סופר 45" למרות שנקרא ככה. זו שפופרת אחרת שאיננה מתאימה למגברים מבוססים על שפופרת 45 רגילה.
היא מעט יותר חזקה ממנה, אבל ממש מעט . במקרה הכי טוב בוואט בודד . ההבדל בסאונד לא נובע מהעובדה הזו.

סאריאן כותב יפה, בין השורות אפשר להבין במה מדובר ואם שמעת ומצאת שטעמך תואם את שלו, הרווחת.
בנוגע ל 2A3 אל מול 45, אלה השפופרות ה"מפורסמות" לתכנון סינגל אנדד טריודי, אבל יש מגוון רחב של שפופרות, מוכרות פחות ולא פחות מוצלחות (אם לא יותר) שאפשר למצוא במחירים מצחיקים. לדוגמה 46 שהיא המקבילה ל 45 אבל לא מוכרת ועם נתונים טכניים לא פחות טובים. כנ"ל ה 6B4G שהיא המקבילה ל 2A3. גם את ה 46 וגם את ה 6B4G ניתן למצוא בגרושים, לעומת סכומי העתק ששפופרות NOS 45 ו 2A3 נמכרות (או VT52).
יאמאמוטו גם מתעסק עם שפופרות ייחודיות (כמו ה AD1 או ה 205D), הבעייה שברגע שהוא "גילה" אותן לציבור אודיופילי רחב יותר המחירים שלהם זנקו והשפופרות הפכו למכרה זהב.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #194  נשלח: ב' 07/03/2011 0:06

סאריאן אולי כותב יפה אבל לא תמיד רלוונטי עבורי
בזמנו התכתבנו בהקשר של התרשמותו משני מגברי יאממוטו שונים 45 וזה של ה 300B
לא הבנתי איזה אהב יותר ומה השוני הצלילי בינהם.
בהתכתבות ביננו התשובה הייתה ברורה וקצרה יותר. היא לא הופיעה במאמרים הארוכים שלו.

בכל אופן, נחמד שהוא כותב על תצורות אודיו לא שכיחות.
לגבי השפופרות שהצעת- אני מכיר ושמעתי חלק בתצורות של מגברים "מוזמנים"- DIY
אכן כאשר שפופרת נהפכת "מפורסמת"- המחיר שלה טס, למרות שאין לזה קשר ישיר לאיכות סאונד
כפי שציינתי בשרשור הזה במקום אחר
E52VT
-לא הייתה שפופרת יקרה באיבי לפני שנתיים. קניתי סטוק . ברגע שהחלו להופיע מגברים "תעשייתים" שמשתמשים בשפופרת הזו כמו
של יאממוטו או של Wavelength
המחירים של שפופרת הזו החלו לטוס ולהיות מוכפלים ומשולשים.
מניח שזה בגלל שגם הרבה כאילו שבונים בעצמם רצו פתאום לבנות סביב השפופרת.
גורדון רנקין ( Wavelength
,נדלק על השפופרת הזו עוד לפני כמה שנים, הרבה לפני שהוציא מגבר "תעשייתי" עם השפופרת הזו לשוק ומגבר הקרדינל שלו סביב 300B היה הצלחה מסחררת מבחינתו.
קומארו בונה כאילו גם כמה שנים.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
ronii
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 09, 2011
מספר הודעות: 5

 #195  נשלח: ב' 09/05/2011 10:28
Komuro

שלום לך

ניסיתי להשיג \להתקשר לאותו מתכנן KOMURO ולא הצלחתי. הטלפון שמופיע באתר שלו לא מעודכן.
אשמח לקבל טלפון או מייל שלו כאן או בהודעה פרטית אלי.
רוני
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 



 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht