מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



klipsch heresy iii משהו לא מובן בנתונים


עמוד 2 מתוך 2
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2 
   פורומים > אודיו > וינטאג'
מחבר הודעה
Form78HiFi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2012
הבעות תודה: 124
מספר הודעות: 1082

 #16  נשלח: א' 24/11/2013 0:41

חולה עליך!!

ציטוט:
תגיד, עם הפישר "15 שלך, אתה עדיין צריך סאב?


הפישר הם האחוריים....

אבל... הקידמיים יורדים ל 20hz (כך הם טוענים) ועדיין הסאב מוסיף ה מ ו ן.

לשמוע King Crimson עם סאב אל מול בלי.. זה כמו..אה... בקיצור - הסאב הנכון רק יכול להוסיף.

יש חברות המתמחות בייצור סאבים, דוגמת Velodyne. בשנות השמונים היתה סדרה בשם ULD שנחשבים עד היום ל "לא יאומנים.." כאשר ULD 18 בראש הרשימה..

wiki
ֿֿ


ואילו המירא'ג:



פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 894
מספר הודעות: 6905

 #17  נשלח: א' 24/11/2013 0:46

לאחר שנים עם רמקולי full range
שיניתי קו חשיבה והחלטתי ללכת על מדפיים (ברמה גבוהה עד כמה שהכיס והאישה יקבעו ) ותוספת סאב עם RC...
אני מאמין שהתוצאה במיוחד ״בחללים בעייתיים״ (קטנים) תהיה טובה ומוצלחת יותר...

כך שאני יכול בהחלט להבין באופן אישי את רוח הדברים בשרשור מבורך זה...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #18  נשלח: א' 24/11/2013 1:23

לאלה מכם שמחזיקים את ה'קטרים שיכולים' ובכל זאת נעזרים בסאב - האמת היא שיש לי הרגשה שאתם קצת מפונקים. זה מזכיר לי את הילדים ששופכים על הגלידת סאנדיי שלהם ליטרים של סירופ מייפל. בסדר! כולנו אוהבים מתוק - אין בעיה! אבל באנו לאכול גלידה. לא?

סוכר ושומן הם ממכרים! זה טבוע ב-DNA של המין האנושי מתקופה פרה-היסטורית שבה המשאבים האלה היו נדירים. תדרים נמוכים (וגם גבוהים) שותפים לאותו עיקרון. חוש השמיעה האנושי 'מחבב' את התדרים האלה. אבל אם רוצים לשמור על בריאות מינימלית, או לחליפין, חוש טעם פרופורציונלי (גם זה המוזיקלי), דרושה לדעתי מידה מסוימת של ריסון עצמי.

מי מכם עושה שימוש קבוע בכפתור ה-Loudness? אף אחד לא קם! מדוע לא? זהו בדיוק המקבילה בסטאפ למשפך סירופ המייפל של מקדונלדס. אלא שה-Loudness גם מוסיף לנו קצפת ובוטנים - ומדגיש גם את הגבוהים. מדוע, אם כן, Loudness לא ו-Sub כן? זהו פשוט עניין של הרגל רבותיי! התרגלתם. קחו לכם הפסקה של 20 דקות מהסאב. חיזרו אל המקורות. המוח האנושי מתרגל להכל!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
RAMIRAMI68
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2008

מיקום: פה ושם
הבעות תודה: 266
מספר הודעות: 2480

 #19  נשלח: א' 24/11/2013 9:31

אני קם !
ה Loudness אצלי מופעל באופן תמידי בכל ההגברות שיש לי,אם נגזים,או שלא,אפשר לומר שמבחינתי הייתי דוחף גפרור\קיסם ליד הלחצן כדי שלא יברח החוצה בטעות
אני לא אוהב להאזין למוזיקה ללא Loudness
פרופיל | שלח הודעה | חפש
HazooM
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Jan 20, 2005
הבעות תודה: 1028
מספר הודעות: 6806

 #20  נשלח: א' 24/11/2013 13:28

ציטוט:
למישהו יש הסבר איך זה יכול עם וופר 12 אינץ הרמקולים יורדים רק עד 58HZ ?


אם אתה רוצה רמקול עם וופר 12 בתיבה בגודל של ה heresy אתה יכול לקבל או רמקול יחסית רגיש, או רמקול שיורד נמוך, אתה לא יכול לקבל את שניהם. קליפש החליטו ללכת על רמקול יחסית רגיש. מאד פשוט.

ציטוט:
מי מכם עושה שימוש קבוע בכפתור ה-Loudness? אף אחד לא קם! מדוע לא? זהו בדיוק המקבילה בסטאפ למשפך סירופ המייפל של מקדונלדס. אלא שה-Loudness גם מוסיף לנו קצפת ובוטנים - ומדגיש גם את הגבוהים.


loudness מיועד להאזנה רק בעוצמות נמוכות (פיצוי על רגישות השמיעה). הבעיות מתחילות כשמשתמשים בזה בעוצמות גבוהות...

_________________
סאבוופרים ורמקולים – חדש בתחום? השרשור הזה בשבילכם.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 965

 #21  נשלח: א' 24/11/2013 13:45

תגידו, סאב לא פוגע בתמונת הסטריא? הרי מפרים את האיזון
_________________
Rust never sleeps
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Form78HiFi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2012
הבעות תודה: 124
מספר הודעות: 1082

 #22  נשלח: א' 24/11/2013 14:16

loudness זה EQ Curve בצורת חיוך.

הוא עובד בעצמות נמוכות וככל שהעצמה עולה הוא מתחיל להתישר.
מעל עצמה מסוימת (שונה ממגבר למגבר) הוא לא משפיע כלל.

לסאב אין השפעה על ה Stereo Image מכיוון שהוא אינו "כיווני", זה לא שאתה יושב בחדר ויכול להצביע על הסאב.

איך יתכן?

- אורך גל של תדר 20Hz הוא בערך 17 מטר (!!) כלומר כאשר הוא מגיע לראש המאזין הוא נכנס לאזניים באותו הזמן - מכיוון שהוא "שטוח" מאד. ולכן המוח אינו יכול לדעת כיוון.

בתדר גבוה הסיגנל נכנס בהפרשי זמן לשתי האזניים, נתון המספיק למוח בכדי להבין מהיכן מגיע הצליל.


מחשבון
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #23  נשלח: א' 24/11/2013 15:56

כדי לחלק 340 (מטר לשנייה של מהירות הקול) ב-20 (תנודות בשנייה) צריך מחשבון? אמרתי: מפונקים!

בתאוריה, אני חושב שיש משהו בהסבר. בפועל, אין כאן, לדעתי, הרבה קליינטים שלא היו מסוגלים להצביע במדויק על מיקום הסאב בעיניים עצומות. שווה לנסות בבית. אפשר לבדוק על הילדים - 'חפש את הסאב'. שמעתי שיש גם נשים שאוהבות שקושרים להן את העיניים... אז הנה הזדמנות בשם מטרה נעלה.

זו בדיוק סוגיית הפאנץ' או, אולי, 'רמת ההידוק' של הנמוכים?! תדר נמוך לא חייב להיות שטוח. זה תלוי בעצמה. בדיוק כפי שצונמי הוא גל 'גבוה' מאוד בעל עצמה, אך בהפרשים גדולים בין גל אחד למשנהו. בדוגמה הקונקרטית, אני חושב שאתה צודק יותר במקרים בהם אתה יושב בפועל במרחק של 17 מטרים מהרמקולים או הסאב. אני לא בטוח. אולי אני טועה כאן. מהירות הקול היא קבוע התקף לגבי כל התדרים שנעים באותו מוליך. אולי התכוונת שאנו שומעים יותר מידע בתדר גבוה מאשר בתדר נמוך באותו פרק זמן? מממ... לא משנה! הלכתי לאיבוד...

בכל מקרה, אני לא סבור שהבעיה עם סאב וופר היא 'פגיעה בתמונת הסטראו'. תמיד אפשר לעשות את מה ש-udii אמר ולהשתמש בשני סאבים זהים. הבעיה העיקרית שלי עם סאב, היא שהוא מציג אלמנט זר של אקוויליזציה - בדיוק כמו עקומת החיוך שתיארת. לא פחות מכך, גם בגלל שרובם נשמעים ת*ת, כמו שאילן ציין.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Form78HiFi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2012
הבעות תודה: 124
מספר הודעות: 1082

 #24  נשלח: א' 24/11/2013 16:23

ציטוט:
זו בדיוק סוגיית הפאנץ' או, אולי, 'רמת ההידוק' של הנמוכים?! תדר נמוך לא חייב להיות שטוח. זה תלוי בעצמה. בדיוק כפי שצונמי הוא גל 'גבוה' מאוד בעל עצמה, אך בהפרשים גדולים בין גל אחד למשנהו. בדוגמה הקונקרטית, אני חושב שאתה צודק יותר במקרים בהם אתה יושב בפועל במרחק של 17 מטרים מהרמקולים או הסאב. אני לא בטוח. אולי אני טועה כאן. מהירות הקול היא קבוע התקף לגבי כל התדרים שנעים באותו מוליך. אולי התכוונת שאנו שומעים יותר מידע בתדר גבוה מאשר בתדר נמוך באותו פרק זמן? מממ... לא משנה! הלכתי לאיבוד... התייאשתי


נניח שאתה יושב על כסא בחדר מרובע, ממולך (שני אורות... סתם) שני רמקולים, אחד בצד ימין והשני בשמאל.
משמיעים סיגנל ברמקול הימני.
- בשביל לדעת מהיכן הוא בוקע למוח דרושים שני דברים:
1. ההבדל (אם ישנו) בזמן כניסת הסיגנל לאוזנים
2. צורת תנוך האוזן שהיא קבועה אצל כל בני האדם... (ללא תנוך, אם היה לנו רק נקב, לא הינו מבדילים בין סיגנל מלפנים או מאחור - כאשר, כמובן העיניים מכוסות)..

בקיצור,


עוד שרשור נחטף....


מה עם ה klipsch?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #25  נשלח: א' 24/11/2013 16:34

ציטוט:
בקיצור, עוד שרשור נחטף.... מה עם ה klipsch?


מיצינו. ח*א של רמקול. הלאה...

BTW: אלה שכן אוהבים אותו, טוענים שדווקא הגרסה השנייה, מ-1985, היא זו המוצלחת ביותר.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Form78HiFi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2012
הבעות תודה: 124
מספר הודעות: 1082

 #26  נשלח: א' 24/11/2013 17:15

בלינק הבא יש נמוכים, גבוהים, גדולים וקטנים..


Klipsch
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #27  נשלח: א' 24/11/2013 17:29

ל-klipsch היו רמקולים מדהימים פעם. הייתי אצל מישהו בבית לפני שנים. היו לו זוג קליפש 3 way שהפילו אותי. רמקולים גדולים יחסית, כמו L-65, עם רשת גריל אפורה בהירה בסגנון AR ומעויני עץ כמו Sansui SP. היה להם אלמנט bass reflex מאחור בקוטר "12 - אבל לא ראיתי את האלמנטים. אני אפילו לא בטוח אם זה 3 או 4 way. הבעלים לא היה בבית, וקרוב המשפחה שהדגים לי - לא ממש ידע פרטים. מאז אני מחפש את הרמקול הזה בנרות. לא מוצא! מישהו מכיר?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Roy_LF
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 22, 2013
הבעות תודה: 71
מספר הודעות: 362

 #28  נשלח: ב' 25/11/2013 2:24

לי היה קליפש Heresy בגרסתו הראשונה. רמקול נחמד ולא יותר. הבאסים היו דווקא החלק הכי טוב בו, והגיעו אפקטיבית עד לאזור ה- 40 בצורה מכובדת (בדקתי עם דיסק תדרים). הוא גם בהחלט היה מסוגל לתת "פאנצ'" מרשים בקטעי תופים וכדומה. זה לא היה הבאס הכי חזק ששמעתי מאלמנט כ"כ גדול מהסיבה הפשוטה שזה תכנון Sealed box, אבל בתמורה היה נקי ומדוייק.
החיסרון העיקרי של הרמקול היה הטוויטר, שלדעתי אפילו במונחים של אז היה פרימיטיבי. כל התחום הגבוה היה דחוס וחנוק, וגם המיד לא היה מי יודע מה.
בהקלטות של כלים בודדים, ג'אז קל וכו' עוד אפשר היה להינות ממנו בזכות הנפח בעיקר. במוזיקה מרובת כלים, לעומת זאת, הוא היה פשוט בלתי שמיע.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > וינטאג' עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht