ההחלטה התקבלה - עכשיו איפה קונים ומה בודקים?

קומפקטיות, Prosumer, DSLR, עדשות ומה שבינהם.
molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6716
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1308 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

@BUGY
·
ראשית תודה על הקישור לא הייתי מודע לשרשור.

כשאני קורא את השרשור אני מבין שאולי 3 הודעות אכן מתייחסות לנושא השרשור כל השאר הוא דיון על עדשות.

כך שהששרשור לא ממש תרם.

לשאלת התקציב כרגע אין תקציב מוגדר אבל מה שיש זו דילמה לאיזה כיוון לפנות, ואין לי בעייה להמתין שנה שנתיים עד שהתקציב יתאים לבחירה.

אני נוטה לכוון המירורלס כי לדעתי המראה הייתה מחוייבת בעידן הפילם אבל בעידן הדיגיטלי היא רק מהווה מגבלה על המצלמה.

tvholic (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2152
הצטרף: פברואר 2007
מיקום: מאחורי ההגה
נתן תודות: 39 פעמים
קיבל תודות: 74 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

התייעצות לגבי איפה לקנות.

בקמרה מיה זה ייבוא פרטי והם נותנים שנה אחריות עם טכנאים שלהם (לא ארליך).

ארליך זה גם ייבוא מקביל, הם נותנים שנה אחריות ואם מרחיבים עם MACK אז מקבלים שלוש שנים נוספות (סה"כ 4 שנות אחריות).

קמרה (או כל חנות אחרת של ייבוא רשמי) נותנים שנתיים אחריות של הדר.

אין הבדלי מחירים משמעותיים.
מה לעשות?
שמעתי על ארליך הרבה דברים טובים.
יש גם המלצות על קמרה מיה .
מצד שני ייבוא מקביל אמור להיות זול יותר מייבוא רשמי והמצב ממש לא כך.
אשמח לעזרתכם.
של כל דבר עם 4 גלגלים!

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

תראה, הדיבור שם הוא בעיקרן על עדשות כי זה החלק החשוב, הרבה יותר מאיזה גוף או איזו מערכת. לדעתי, נכון לעכשיו מבחר העדשות במירורלס הוא החסרון הגדול שלהם. נכון, יש כמה עדשות מעולות, אפילו יותר מכמה. אבל המחירים גבוהים יותר מאשר בDSRL ואין את המבחר כי לכל אחד יש את המערכת שלו, כלומר אתה מוגבל לעדשות הספציפיות של אותו יצרן לאותה מערכת. נכון, אתה יכול לשים מתאם ולחבר כל עדשה שתרצה, אבל אז מה הפוענטה? זה יהפוך את המערכת לגדול וכבדה בדיוק כמו DSLR אבל ללא היתרונות: מערכת הפוקוס והעינית. ומפה אני עובר למראה:

אין קשר בין פילים למראה במצלמות הSRL, זה עניין של איך הם מתפקסות ואיך אתה כצלם רואה את העולם דרך המצלמה. זה נכון שיש עניות דיגטליות טובות, אבל אף אחד מהם לא מתקרב לעינית אופטית, שאגב, עובדת גם כשהמצלמה לא דלוקה ולא אוכלת סוללה. לדעתי, הצילמום דרך עינית הוא עדיין יתרון גדול לDSLR. ואין מה לעשות, המערכת פוקוס בחסרות מראה, הבניים והכניסה, לא ברמה של אפילו הדגם כניסה הכי פשוט בDSRL. שלא להזכיר דברים כמו משך עבודה של הסוללה והנוחות אחיזה.

כמובן שיש יתרונות רבים לחסרות מראה, גודל, גודל גודל ומשקל. אפשר לקבל מערכת קטנה, במיוחד עם הולכים על עדשות פריים, כמו ה35 או ה20, 50...פשוט מערכת פיצפונט עם איכות כמו של DSLR. אבל צריך להכין תקציב. אבל ברגע שאתה שם להן עדשה כללית גדולה וכבדה, לדעתי היתרונות פוחת עד נעלם.

כך שאם אתה רוצה לקבל את היתרונות של חסרות מראה צריך גוף טוב, הגופי כניסה לא שווים את הכסף, ועדשות טובות, כמה פריים ועדשת זום קטנה. אחרת, ב3-4K אתה קונה מערכת של DSLR אשר תהיה הרבה יותר כיפית לצילום, מהירה יותר, ופשוט טובה יותר מכל מובן, חוץ מהמשקל.

זאת דעתי, על רגל אחת, כתגובה לmolvy, לא להתחיל מלחמת עולם "מראה מול חסרת מראה"...יש עוד הרבה פרמטרים, הרבה קונפיגורציות שונות של עדשות/גוף ועוד לא נכנסתי לכל הנושא של תוספות, כמו פלשים, גריפים...צילום ווידיאו, עריכה, פלט נקי, RAW,...זה עולם גדול ואין פה אמת אחת.

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

tvholic כתב:התייעצות לגבי איפה לקנות.

בקמרה מיה זה ייבוא פרטי והם נותנים שנה אחריות עם טכנאים שלהם (לא ארליך).

ארליך זה גם ייבוא מקביל, הם נותנים שנה אחריות ואם מרחיבים עם MACK אז מקבלים שלוש שנים נוספות (סה"כ 4 שנות אחריות).

קמרה (או כל חנות אחרת של ייבוא רשמי) נותנים שנתיים אחריות של הדר.

אין הבדלי מחירים משמעותיים.
מה לעשות?
שמעתי על ארליך הרבה דברים טובים.
יש גם המלצות על קמרה מיה .
מצד שני ייבוא מקביל אמור להיות זול יותר מייבוא רשמי והמצב ממש לא כך.
אשמח לעזרתכם.
...
·אני מעתיק משהו מדף קודם:
"כל העניין של אחריות בארץ זה בולשיט אחד גדול, יבואן רשמי, יבואן מקביל, יבואן אפור, יבואן שחור... תקנו את המצלמה מארליך, או חנות טובה אחרת במחיר הכי נמוך ותוסיפו אחריות של MACK. דרך אגב, ארליך הם המעבדה של MACK בארץ, כך שהם גם נותני האחריות וגם נותני השרות, יש להם מעבדה מעולה (תחלס, זה או הם או בית הצילום, זה מה שיש בארץ), לכן ההמלצה היא גם לנקות מהם את המצלמה"

בכל מקרה, אני ממליץ (בניגוד מוחלט לכל שאר הקניות) לגשת לחנות ולא להזמין באינטרנט. תבוא לחנות, שיפתחו לך את המצלמה, והעדשה, תחבר בינהם, תרגיש, תלחץ על כפתורים, תשחק איתה...

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

קניתי את 760d מארליך, אפילו הדפסתי לה כמה דברים שיהיה לי נוח.

עם הדשעת קיט אמננם, ואחריות 3 שנים כולל שבר.

מרוצה כרגע. תודה רבה על ההמלצות!
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי mp3lll ב 11/04/2016 15:20, נערך פעם 1 בסך הכל.

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

mp3lll כתב:קניתי את 670 מארליך, אפילו הדפסתי לה כמה דברים שיהיה לי נוח.

עם הדשעת קיט אמננם, ואחריות 3 שנים כולל שבר.

מרוצה כרגע. תודה רבה על ההמלצות!
...
·תתחדש ותהנה!!!

כמה דברים קטנים:אתה מתכוון ל70D? לא מכיר 670 בקנון :wink:

העדשת קיט, במיוחד זאת, מאוד טובה וחדה ביותר. זאת אחלה עדשה, החסרון היחיד שלה זה שאין לה צמצם קצת יותר פתוח. אבל אני מקווה שאתה מתכנן איזו פריים בדרך?

מה הכוונה "הדפסתי לה כמה דברים"? במדפס ה3D? מה?

אם אתה בעמת רוצה לשפר את הנוחות שלך, תחליף רצוע. אם אתה מתחבר, אז רצועת "סלינק" כזאת שמתחברת רק לנקודה אחת במצלמה, לדוגמה או החביבה שלי. עולם אחר מה: "הדבר המוזר הזה שקנון שמה לך בקופסא יחד עם המצלמה כדי שאתה תסבול שנים של צוואר תפוס".

תתחדש כבר אמרתי?
(Y)

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

אין עליך בעצות, תודה!! הכוונה שלי ל 760D, כל פעם אני מתבלבל.
וכן יש לי מדפסת תלת מימד.. הדבר הראשון תופסן לדבר שמגן על העדשה.

מה יתן לי צמצם יותר פתוח בעיקר?
ואשמח לקבל ממך עצה לעשה ( בעתיד) במחיר סביר .. בעיקר תמונות משפחה :)

שוב תודה!
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

mp3lll כתב:אין עליך בעצות, תודה!! הכוונה שלי ל 760D, כל פעם אני מתבלבל.
וכן יש לי מדפסת תלת מימד.. הדבר הראשון תופסן לדבר שמגן על העדשה.

מה יתן לי צמצם יותר פתוח בעיקר?
ואשמח לקבל ממך עצה לעשה ( בעתיד) במחיר סביר .. בעיקר תמונות משפחה :)

שוב תודה!
...
·תודה רבה :oops:


760 אחלה מצלמה, רציתי כזאת לעצמי (אבל אז הכריזו על ה80D 8) אז עכשיו אני ממתין), זאת פעם ראשונה שקנון משלבים אלמנטים מהסדרות העליונות בסדרת "ראביל". אני חושב שהם הבינו את הטעות.


ונעבור לעיקר, עדשות:

קודם כל, אתה חייב לנסות את ה50 מ"מ של קנון. זאת עדשת פלסטיק פשוטה וחסית זולה (אפשר להיבא מיד שניה ב300, חדשה 450 לדגם הישן או 500 לדגם החדש עם הבניה היותר טובה). אבל יש לה צמצם 1.8 והיא נהדרת בתנאי תאורה קשים, צילום ילדים זזים מחוץ לבית או תמונות תקריב בתוך הבית. זאת ה-עדשה הקלאסית של קנון. מקסימום איכות במינימום כסף. אורך המוקד לא הכי טוב למצלמות קרוף, אבל היא מאוד "כיפית" לצלם איתה והתמונות שונות בצורה טובה. תתחיל מזה.

אחרי שכבר תבין מה חסר לך איפה אתה רוצה לשפר, תגדיר תקציב ואז תקבל המלצה לעדשה מתאימה. צריך לחלק את העדשות לשתי קבוצות, זום ופריים:
פריים-
יש לך את ה85 מ"מ המאוד טובה של קנון לפורטרטים של המשפה או/ו כעדשה טלה כללית (עדשה למרחק).
בעיקרון, בלי להיכנס לעדשות מאוד מסויימות כמו עדשות מקרו או פיש-אי, אין לקנות יותר מדי דברים זולים ופשוטים. אבל יש את הsigma 30mm 1.4 art החדשה שהיא עדשה מדהימה, צמצם מאוד פתוח, תשטוש רקע יפה, פוקוס טוב ובניה מעולה. זאת עדשת פריים מאוד טובה. כמה רמות מעל ה30 של קנון.

זום:
פה יש את הזום, של קנון, הכי טובה למצלמות קרוף 17-55 2.8. פשוט עדשה מושלמת. אבל המחיר...ראיתי כאלה במצב טוב מאוד ביד שניה ב2000-2500 שקל.
עוד זום טובה של קנון היא ה15-85 אבל הצמצם שלה לא קבוע ולא גדול אז קשה לי להמליץ על עדשה זה כשדרוג. היא טובה כעדשה כללית שלא יורדת מהמצלמה אבל חוץ מתוספת טווח, לא תקבל שיפור ניכר מדי באיכות לעומת ה18-55.
כמבון שיש גם את הזום החדשה של סיגמה,sigma 18-35 1.8, עדשה מדהימה מכל הבחינות על הטווח זום מאוד קרצ ולא פרקטי, לדעתי. כבר עדיף פריים אחת טובה. וכן, זאת לא טעות, זאת עדשת זום עם צמצם 1.8!!!

חחיב לזוז...תשלה שאלות (אם יש) ואני יענה מאוחר יותר...

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

כיף לקרוא, מה שאני לא מצליח להבין.
איך עדשה כל כך משפיע.

איך עדשה EF 50mm f/1.8 STM תצלם טוב יותר למשל מהקיט שיש לי כרגע.
איפה זה מתבטא, חפישתי קצת בגוגל...
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

tbind
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 432
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 471 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

עדשות פריים בדרך כלל יתנו שני יתרונות:
1. איכות אופטית טובה במחיר טוב.
2. מפתח צמצם גדול
א. לצילום בסביבה עם תאורה חלשה
ב. לפוקוס רדוד (הפרדת נושא כך שהוא בפוקוס והשאר לא) בעיקר בעדשות רחבות
לטעמי הקנון 28 1.8 שימושית יותר אם כי יקרה מה50 1.8.
בעדשת ה50 1.4 כמעט לא יוצא לי להשתמש מאז שעברתי לקרופ לפני 10 שנים.

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

מישהו כתב לי.
״ אורך המוקד יהיה שווה ערך ל-80 מ"מ. לא שימושי במיוחד״
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

tbind
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 432
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 471 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

50 ממ בקרופ נותן כיסוי כמו 80 ממ בפריים מלא. זה מתאים מאוד לפוטרטים למשל.
הרבה אנשים לא מצלמים ככ פורטרטים ולכן זה פחות שימושי להם.
מה שהיה 50 בפריים מלא (בערך 28 עד 35 במצלמות קרופ) מתאים מאוד לצילום כללי ונקרא "נורמלי". בגלל זה 28 1.8 היא עדשה שחביבה עלי במיוחד לגוף קרופ.

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

@mp3lll - כמו שהמלצתי לחברי פותח השרשור, יש הבדל בין "צילום" לבין "צילומי משפחה".
אני חושב שלמשתמש המתחיל/צילומי משפחה עדיף לקנות עדשה עם טווח גדול - כך שאפשר לצלם בקלות מה שרוצים.
אח"כ כשנכנסים לזה, אפשר להוסיף עדשות ל"צילום".

גם ככה כמו שניתן לראות עדשות "צילום" דווקא יחסית במחירים סבירים.

אני יכול להגיד שגם לירן או יותר נכון אישתו שמחים מהבחירה (18-140)

tbind
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 432
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 471 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

Itay_Pollak כתב:@mp3lll - כמו שהמלצתי לחברי פותח השרשור, יש הבדל בין "צילום" לבין "צילומי משפחה".
אני חושב שלמשתמש המתחיל/צילומי משפחה עדיף לקנות עדשה עם טווח גדול - כך שאפשר לצלם בקלות מה שרוצים.
אח"כ כשנכנסים לזה, אפשר להוסיף עדשות ל"צילום".

גם ככה כמו שניתן לראות עדשות "צילום" דווקא יחסית במחירים סבירים.

אני יכול להגיד שגם לירן או יותר נכון אישתו שמחים מהבחירה (18-140)
...
בגדול מסכים. כדאי להתחיל לצלם עם מה שכבר קנית. יכול להיות שזה יספק את צרכיך לחלוטין וחבל להתחיל לקנות עדשות נוספות אם לא באמת נחוץ.
יש לי הסתיגות מסויימת מעדשות עם טווח זום גדול שכן זה בא על חשבון האיכות האופטית. אבל היכן עובר הקו בין איכות אופטית לנוחות טווח גדול של זום זו שאלה של טעם אישי.

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

mp3lll כתב:כיף לקרוא, מה שאני לא מצליח להבין.
איך עדשה כל כך משפיע.

איך עדשה EF 50mm f/1.8 STM תצלם טוב יותר למשל מהקיט שיש לי כרגע.
איפה זה מתבטא, חפישתי קצת בגוגל...
...
·זה די פשוט. אופטיקה היא עניין של פשרות. בעדשות זום יש הרבה יותר פשרות כי יש מורכבות גדולה יותר לעדשה, יותר חלקים, יותר זכוכית. כל זה צריך לזוז בשביל לשנות מוקד ועוד לזוז כדי לקבל פוקוס בכל אורך מוקד. בעדשת פריים, לדוגמה ה50 הפשוטה הזאת. יש כמות מאוד מוגבלת של זכוכית, כלומר יש פחות דברים אשר יכולים לפגוע באור הנכנס. כמה שפחות, עדיף. בנוסף למורכבות, יש גם ענין של גודל. עדשת זום, במיוחד הקיטים, הן בעלות עדשה קדמית יחסית מאוד קטנה וכמות האור שהן מכניסות היא כחמישית לעומת עדשת פריים, מה שאומר שיש לך יותר אור על החיישן, באותם התנאים חוץ מהצמצם. זה גם עוזר לפוקוס כי יש לך יותר אור על החיישן גם במדידת האור, פי חמש יותר, מה שאומר פוקוס מהיר ומדוייק יותר. אם תפתח את החוברת הוראות של המצלמה שלך, אתה תגלה שקנון אפילו אומרת את זה לגבי נקודות פוקוס מסויימות: With a f/2.8-compatible dual-cross center AF point which is capable of
fast and accurate focusing. מה שאומר שהפוקוס בנקודה המרכזית הוא מוצלב פעמיים ומאוד מדוייק, רק עם העדשה היא לפחות 2.8 או פחות. אז
  • יותר זכוכית: יותר חומר שדרכו עובר האור = פחות חדות.
  • בגלל המורכבות, יש זליגות אור מה שמוריד את הקונטרסט.
  • אלמנת קדמי קטן יותר, פחות אור נכנס. אור=איכות. לא תמיד בצורה ישירה, אבל זה נכון לרוב.
  • הרבה עבודה, הרבה חלקים, הרבה עיצוב, בכלל, עדשת זום טובה היא משימה מורכבת ולכן היצרן חותך פינות. בגלל זה העדשות הקיט עם צמצם משתנה וקטן מהתחלה, בגלל זה העדשות מפלסטיק וגם המאונט מפלסטיק. גם זה לא משפיע ישירות על איכות אבל זה מראה על מגמה = עדשות טובות בתקציב נמוך אבל עדיין לקבל איכות טובה על חשבון הצמצם.
תראה, העדשות קיט של היום מדהימות, משהו שפעם לא יכלו לעשות ולא חלמו עליו כי כיום מיצרים את העדשה בטכנולוגיה מתקדמת והעיצוב ממוחשב, מה שמאפשר "להחליק" חלק מהבעיות האופטיות ולשלב את "הפיתרון" לתוך המצלמה/תוכנת עריכה /עדשה עצמה. הדוגמה הקלאסיט זאת העדשת קיט של סוני לA6000 ולהדגמים החדשים יותר. זאת עדשת זום שתוכננה עם המון בעיות אופטיות עד כדי כך שללא התיקון האוטומטי שהמצלמה עושה לעדשה, התמונות לא שימושיות, פשוט באיכות נוראית. אז היצרן מסוגל ליצר עדשות טובות (יכולת ההרפדה, החדות של העדשת קיט שלך היא יותר ממה שהמצלמה יכולה לספק) אבל יש דברים כמו גודל צמצם וכל הנלווה לזה, הם לא יכולים לשנות בתוכנה.

מה עוד נותן הצמצם, חוץ מיותר אור ופוקוס מהיר יותר?

קודם כל, זה שיש יותר אור, אומר שאתה יכול לצלם בISO נמוך יותר, מה שאומר תמונה איכותית יותר. זה החלק המובן. החלק הלא מובן זה הרקע. או יותר נכון התשטוש רקע שניתן לקבל עם עדשות בעלות מפתח צמצם גדול (שים לב, מספר F המייצג את הצמצם הוא ביחס הפוך: זה 1 חלקי הF, כלומר 1\F מה שאומר ש2.8 הוא קטן יותר מ1.8, זה מבלבל). התשטוש, הרקע החלבי, ההפרדה של הדמות מהרקע, העלמת פרטים מיותר מהפייר, זה מה שנותן לעדשות הפריים את האופי שלהם, את היתרון על פני כל הזום, בגלל זה אנשים רבים לא יכולים לחזור ולצלם עם עדשות זום אלה רק פריים. דוגמאות ל50 ממ.

ר
גע, מה היתה השאלה? :roll:

שלח תגובה

חזור אל “מצלמות ועדשות”