מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



שרשור תגובות: Dolby Vision או HDR 10 מה הם בכלל ההבדלים?


עמוד 2 מתוך 5
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  הבא 
   פורומים > כללי > חדשות HT
מחבר הודעה
jacko-il (שחר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Apr 16, 2007
הבעות תודה: 1186
מספר הודעות: 8333

 #16  נשלח: ג' 25/10/2016 7:37

גיל תודה על המאמר
לדעתי (ולצערי) דולבי ויז'ן לא יתפוס בתחום הבייתי. נראה שכולם (יצרנים) מנסים לחסוך ולעשות לבד ובחינם, גם אם לפחות כרגע הפתרונות של רובם לא משהו. לפחות אפשר לקוות שבהמשך הם יבצעו עבודה טובה יותר ואולי אף יוציאו עדכוני תכנה למסכים שכבר נמכרו כדי ליישר קו.

מוטי, אני לא מצליח להבין את מה שאתה מנסה לומר..
גאמוט הצבע שמדברים בו כיום הוא ה- Rec2020 כאשר נכון להיום, למיטב ידיעתי, עדיין ממפים תכנים קולנועיים בגאמוט P3 שנמצא במעטפת של Rec2020. רוב מסכי הפרימיום של היצרנים המובילים כיום מצליחים לכסות כבר סביב ה- 95% (פלוס מינוס 3% בקירוב) מגאמוט P3. המשתנה הטכני הבולט (לא רק, אך הבולט) כיום בין המסכים השונים הוא עצמת ההארה. (אני לא מנסה לומר שכל המסכים אותו דבר ושההבדל בינהם הוא רק עצמת הארה, אלא שזה הפרמטר החומרתי העיקרי המבדל בין מסך א' ל- ב' בהקשר של הדיון הנ"ל. כפי שגיל ציין, ישנם מסכים שלא יודעים למפות נכון לתכן ו/או שלא מדייקים בדבר כזה או אחר, אבל זה בגלל יישום קלוקל של היצרן, היינו תכנה ולא בגלל מגבלת חומרה כרגע)
מה שאני מנסה לומר הוא שטכנית אין כמעט בעייה לקלוע בול (או מאד קרוב לכך) לצבעים הראשיים והמשניים ועל כל תחומי הרווייה בדרך בגאמוט ה- P3 כיום. מה שמשתנה זה הציר הנוסף - עצמת ההארה.

_________________
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #17  נשלח: ג' 25/10/2016 11:34

jacko-il

שחר, כמו שהדברים נראים היום יכול מאוד להיות שאתה צודק במה שאתה כותב לגבי דולבי ויז'ן. התקווה
שלי היא שעם כניסה של כותרי סרטים בשיטה על בלוריי UHD ובסטרימינג, המצב מבחינת התמיכה בדולבי ויז'ן במסכים
עם הזמן יהיה יותר דומה למה שקורה ברסיברים ופרוססורים בתחום האודיו וזה הוספת תמיכה לכל השיטות הקיימות
(או המובילות בשוק), HDR10,דולבי ויז'ן,HLG.

ואני מסכים עם הדברים שכתבת בתשובה למוטי ואני גם מעט ארחיב על כך.

motico

אז בהמשך לדברים שכתב שחר. אם תחזור אל התגובות האחרונות שלי בשירשור אולי תשים לב שאני מנסה בעדינות
למשוך אותך יותר לדבר על הארה ופחות על גאמוט, ואני חושב שהתשובה לדבר שאתה מציג בתגובה האחרונה שלך
גם מצויה יותר בכיוון הזה. לדעתי על הבעיה שאתה מציג עונה בדיוק הדבר שאני כתבתי בתגובה קודמת שלי שדיברתי
על ביצוע ROLL-OFF נכון לפרטים בתחומי הארה שהמסך לא מסוגל להגיע אליהם.

בתגובות שלך אתה מדבר בעיקר על צבע ולא על הארה, שכמו ששחר הזכיר בתגובה שלו וגם אני בתגובות קודמות,
היא הבעיה הגדולה כאן. לי יש את התחושה שכשאתה כותב על הצבע אתה עוד חושב על גאמוט בצורה דו מימדית,
ואם כך אז אני יכול להציע לך לקרא את הקטע על צבע במאמר הקודם שלי על HDR ו- WCG.

הצבע מבסכים עובד בצורה כזו שהפילטר בכל תת פיקסל במסך בעצם אמור להתאים בערך לצבע הקיצוני
שבקודקוד המשולש של התקן בדיאגרמת ה- CIE שהוא הצבע הכי רווי שהמסך מסוגל להראות או שהתקן מאפשר לו
להראות. כמה שהצבע יהיה בגוון בהיר יותר כך הוא נמצא יותר לכיוון אמצע אותו המשולש, אם רואים את זה
בצורה דו מימדית, או יותר לכיוון אמצע המשולש וגם יותר למעלה בבהירות אם רואים את זה בצורה תלת מימדית.
כי צריך לזכור שגוון הצבע בפילטר שבתת הפיקסל שמעביר את אותו הצבע לא משתנה, מה שמשתנה היא רמת
ההארה מאותו (או דרך) תת הפיקסל במסך כדי להראות את הצבע בגוון יותר בהיר כמו למשל הירוק בדוגמא
שלך. ואם כך אז מה שאתה בעצם מציג זה בעיה של מסך שלא מסוגל להגיע לרמת ההארה הנדרשת להראות
את הגוון שבמרכז התמונה שלך ואז הוא פשוט קוטם אותו כמו בתמונה מספר 2. אך אם המעבד במסך
יעשה מיפוי ו- ROLL-OFF בצורה טובה מה שבאמת תתקבל זו התוצאה שבתמונה מספר 3 בתגובה שלך.

אבל כדי להתייחס לעניין שאתה מעלה בצורה יותר רחבה. זה נכון שכבר היום וגם בעתיד הקרוב ימכרו
מסכים שתומכים ב- HDR אבל לא במקסימום היכולות מבחינת גאמוט והארה, במסכים הללו לא יראו
באמת את התמונה בדיוק כמו שהיא תראה במסכים הכי טובים שיש להם את היכולת להגיע למקסימום היכולות
בפרמטרים הללו האפשריות באותן הזמן, אבל עם עיבוד נכון של התמונה התופעות כמו אלו שאתה מדבר עליהן
צריכות להיות מינימליות, ובטח לא יותר חמורות ממה שהן היום בשימוש בתקן הנוכחי. כי כדאי לזכור ש- COLORIST
שעובד היום על תוכן צריך (בלי שהוא כנראה רוצה בכך)לגרום לבעיות בתמונה כמו אלו שאתה מציג בגלל ההגבלות
שיש עליו להתאים את הפרטים בתמונה לתקן הנוכחי והמאוד צר, אז בטוח שגם הוא מנסה להביא למינימום בעיות
כאלה בשימוש בכל מיני טכניקות, אבל הבעיות הללו עוד קיימות היום אפילו בוידאו הכי איכותי שבתקן הנוכחי, וזה רק
שאנחנו התרגלנו שכך נראת התמונה בצורה נכונה במסכים ובתוכן שקיים כרגע.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #18  נשלח: ג' 25/10/2016 16:16

jacko-il

כנראה שאני לא מצליח להעביר את המחשבות שלי בצורה ברורה. אז אני אשאל אותך שאלות בהתאם למאמר:
1. האם בתקן החדש, הוידאו שה- COLORIST מספק לעולם הוא באיכות וידאו המירבית שאפשר להשיג?
2. האם תקן הצבע החדש מכיל מידע מעבר ליכולתו של מסך סביר להעביר לצופה?


rwg1

כתבת:

ציטוט:
אך אם המעבד במסך יעשה מיפוי ו- ROLL-OFF בצורה טובה מה שבאמת תתקבל זו התוצאה שבתמונה מספר 3 בתגובה שלך.


במשפט הזה נגעת בדיוק בבעיה שאני רוצה להציף.
לפני שאנחנו מתקדמים בנושא דיאגרמת ה- CIE אני ממתין לתשובה על השאלות שלי.

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
jacko-il (שחר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Apr 16, 2007
הבעות תודה: 1186
מספר הודעות: 8333

 #19  נשלח: ג' 25/10/2016 17:00

motico
·
הוידאו שהקולוריסט מכין הוא לא באיכות הוידאו המירבית שיש. זה וידאו שעובר שינויים מפלט ה Raw שמגיע מהצילום והעריכה. הוא מעביר "יישור קו" לכל הוידאו הזה (שכמו שגיל ציין, מגיע לא מעובד ממספר מצלמות שונות ולעיתים גם מפלט דיגיטלי שנוצר מלאכותית במחשב). משחקים עם הצבעים של הפלט הזה ומשנים בהירות וניגודיות בכל סצינה וסצינה כדי להשיג את כוונת היוצר (במאי, סינמטוגרופר וכו'). כל המיפוי הזה נעשה על מסך רפרנס מכוייל לתקן מסויים, נניח P3, ובעוצמות הארה מסויימות, כך שהם יוכלו להיות בטוחים שמה שהם רואים על המסך (כמו ה BVM-X300 של סוני כדוגמא) באולפן זה מה שייראו הצופים בבתי הקולנוע (שגם אמורים להיות מכויילים לאותם הפרמטרים).
עד היום, החומר שהיה משוחרר לשימוש הביתי, היה עובר מיפוי נוסף והתאמה לתקן ה REC709, המצומצם בהרבה ביכולות שלו. כלומר היינו מקבלים סוג של פשרה ביחס למה שהתכוון היוצר.
כיום, כשהמסכים המודרניים מתקרבים מאד לכסות את יכולות מסכי הרפרנס, החווייה שנקבל בבית תהיה מדוייקת יותר.

לגבי הסעיף השני עליו אתה שואל,
בשיטה של דולבי ויז'ן, כיום, יש מידע בתכן עצמו על כוונת היוצר. כלומר, יש מידע המגדיר לציוד מה הקולוריסט כיוון אליו באולפן. החומרה בדרך מקצה אל קצה דואגת לכך שהצופה בבית יקבל את הדבר שהכי קרוב לכך, בתוך מגבלות המסך.
השיטה של HDR10 לא עושה את זה כרגע. כרגע, המיפוי ליכולות המסך עצמו הוא בידיים של יצרן המסך. לצערנו, כפי שגיל גם ציין במאמר, יש כרגע כמה בעיות עם זה. את חלקן נקווה שיגהצו בהמשך הדרך.
בכל אופן ובכל מקרה, ב HDR , בשתי השיטות, מקבלים תכן שמעביר יותר תוידאו ויותר מדוייק לצופה בבית ביחס לתקינה הישנה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #20  נשלח: ג' 25/10/2016 17:40

אז שחר כבר הספיק לענות על השאלות בצורה מצויינת לפני שאני הספקתי.
רק רציתי להוסיף לגבי השאלה השניה, שכן לתקן עצמו יש את האפשרות להכיל מידע מעבר ליכולתו של מסך סביר כיום
להעביר לצופה, גם מבחינת צבע וגם מבחינת הארה ולזה מתייחסים בדרך כלל כשמדברים על יכולות התקן כקונטיינר,
אבל בפועל כיום הדבר הזה מוגבל בגלל היכולות של מסכי הרפרנס שגם להם אין עוד את היכולת להגיע לערכים
המקסימליים שמאפשר התקן.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #21  נשלח: ג' 25/10/2016 18:49

לשחר וגיל

תודה על ההסבר אבל ציפיתי לתשובה של מילה אחת - כן/לא.

המשפט הבא ששחר כתב ממצה מבחינתי את כל הכתוב:

ציטוט:
כיום, כשהמסכים המודרניים מתקרבים מאד לכסות את יכולות מסכי הרפרנס, החווייה שנקבל בבית תהיה מדוייקת יותר

ומכאן השאלה המתבקשת:
האם לדעתכם מסך ממוצע בעלות של כ- 5000 ש"ח יגיע קרוב לרמת יכולת מסך רפרנס?

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #22  נשלח: ג' 25/10/2016 19:23

motico

אז אני מבין שגם כאן אתה מחפש תשובה פשוטה של כן או לא, וכמה שקשה לי להכליל ולתת תשובות כאלה בנושא הזה
(כמו שאתה כבר בטח מבין ) התשובה שלי תהיה צריכה להיות לא. בסכום כזה אני לא חושב שיש כרגע ממש על
מה לדבר.

אבל (כי אני בכל זאת לא מצליח לתת תשובה פשוטה ) מסכים קטנים ומעט יותר יקרים יכולים אולי להתקרב מעט
יותר לכיסוי הגאמוט של מסכי הרפרנס (שהיום זה בסביבות P3 הקולנועי) אבל הבעיה כאן היא רמת ההארה. וצריך
לזכור שיש גם כל מיני מסכי רפרנס עם יכולות שונות, למשל המסך של סוני ששחר הזכיר בתשובה שלו שהוא מסך OLED
שיכול להגיע לגאמוט P3 ולרמת הארה של כ-1000 ניט, ויש מסכים קטנים לבית בכמה אלפי שקלים יותר מהמחיר
בשאלה שלך שיכולים להתקרב מאוד לרמות הללו של גאמוט ושל הארה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #23  נשלח: ג' 25/10/2016 19:43

rwg1

ללא קשר ישיר לשאלה שלי, כתבת:

ציטוט:
מה שאתה בעצם מציג זה בעיה של מסך שלא מסוגל להגיע לרמת ההארה הנדרשת

עם ההגדרה הזאת אנחנו בחוסר הסכמה.
יכולת העברת הצבע תלויה בצרוף צבעי ה RGB ולא רק בנקודות תאורה קיצוניות. תוספת תאורה לא בהכרח תשפר את הגאמוט.
אם נחזור לתמונה מספר 1 ולא ניגע ברמת הירוק, רק נוסיף קצת כחול (בסקאלת RGB נשנה את ה R מ 11 ל 31) הצבע יוסט ויכנס לתחום תקן PAL במשולש ה CIE.
בדוגמה הזאת, עוצמת צבע הירוק נשארה כמו שהיתה, מה שהשתנה זה הרכב הצבעים.
אם תסתכל בדיאגרמת CIE שמגדירה תחום PAL תבין את כוונתי. צבע L25, v0.4, u18 בהיר יותר בהרבה מ L25, v0.2, u0.15. נקודת הצבע הראשונה נמצאת בתחום יכולת המסך והנקודה השנייה, הפחות בהירה, נמצאת מחוץ ליכולת המסך.

תחום הצבעים במסך מוגבל בגלל כל מיני סיבות כמו רמת התאורה המינימאלית, רמת התאורה המכסימאלית, לינאריות של כל פיקסל, דליפת אור מפיקסל צבע אחד לצבע שני וכו'.

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #24  נשלח: ג' 25/10/2016 20:24

rwg1

ברור לי שיש מסכים במחירים גבוהים שיגיעו לרמה גבוהה. אני רוצה שתתיחס לרוב העקרי של המסכים הנמכרים, אלו שמחירם לא בשמיים. המסכים שאתה מסכים שהם רחוקים מרמת מסך רפרנס.
כל ההערות שלי בשרשור זה נוגעות למסכים אלו.

תאמין לי שקראתי את המאמר והתשובות שלך כולל הפוסטים של שחר לפחות פעמיים (אני לא תופס בפעם הראשונה). כפועל יוצא מהמאמר, כל מה שאני טוען שבתקן החדש, רוב המסכים יקבלו מידע וידאו מיותר. הם יקבלו גם מידע שהם לא מסוגלים להקרין.
את הצבע שהמסך לא מסוגל להקרין הוא ינסה להסיט לגוון כזה שהוא כן מסוגל להקרין.

האם זה תואם את תוכן המאמר ? (כן/לא )

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #25  נשלח: ג' 25/10/2016 21:09

motico כתב:
יכולת העברת הצבע תלויה בצרוף צבעי ה RGB ולא רק בנקודות תאורה קיצוניות. תוספת תאורה לא בהכרח תשפר את הגאמוט.



זה ברור שהצבע שמתקבל תלוי בצירוף הצבעים R,G,B, ואני לא אומר שרק בנקודות התאורה הקיצונית. מה שאני אומר
זה שזה הצירוף בניהם ברמות הארה שונות של כל אחד מהצבעים כשאתה מתחיל בכל צבע מרמת ההארה הכי נמוכה
שמיוצגת בקודקוד המשולש שבאזור הצבע המסויים בדיאגרמת ה- CIE.

ובשביל שאני אתייחס לדיאגרמת CIE של התקן ב- PAL עם ערכים מסויימים אתה צריך להפנות אותי לדיאגרמה
הספציפית שאתה מדבר עליה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #26  נשלח: ג' 25/10/2016 21:14

motico כתב:
rwg1

ברור לי שיש מסכים במחירים גבוהים שיגיעו לרמה גבוהה. אני רוצה שתתיחס לרוב העקרי של המסכים הנמכרים, אלו שמחירם לא בשמיים. המסכים שאתה מסכים שהם רחוקים מרמת מסך רפרנס.
כל ההערות שלי בשרשור זה נוגעות למסכים אלו.

תאמין לי שקראתי את המאמר והתשובות שלך כולל הפוסטים של שחר לפחות פעמיים (אני לא תופס בפעם הראשונה). כפועל יוצא מהמאמר, כל מה שאני טוען שבתקן החדש, רוב המסכים יקבלו מידע וידאו מיותר. הם יקבלו גם מידע שהם לא מסוגלים להקרין.
את הצבע שהמסך לא מסוגל להקרין הוא ינסה להסיט לגוון כזה שהוא כן מסוגל להקרין.

האם זה תואם את תוכן המאמר ? (כן/לא )


אני חושב שכשאתה מדבר על התקן החדש אתה צריך להתחיל לפחות ממסכים שתומכים ב- HDR ואלו לא הרוב
העיקרי של מסכים שנמכרים כיום ובמיחד במחיר שאתה מציין.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #27  נשלח: ג' 25/10/2016 22:10

rwg1

אני מבין שהתקן החדש הוא Rec2020. מסך סוני BVM-X300 שהוזכר בפוסט ושיודע לכסות תחום צבע של תקן זה זה עולה כיום כ 18000 דולר.
ברור שאנחנו לא מדברים על מסכים מהסוג הזה וגם לא על מסכים של 2016. נראה לי הוגן להתייחס למסכים שנראה עוד שנה - שנתיים. אני חוזר לשאלה הבסיסית..האם לדעתך מסכים אלו, שימכרו ברמת מחיר שפוי, יכסו לפחות 90 אחוז מהגאמוט של תקן Rec2020?

אם התשובה היא כן, אז אפשר לזרוק לפח את כל הקתרוג שכתבתי על מבנה התקן החדש.
אם התשובה היא לא.......

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #28  נשלח: ג' 25/10/2016 22:43

motico

גם מסך הרפרנס שאתה מציין במחיר הזה לא יכול עוד להגיע אפילו קרוב ל- 2020 .REC. וכנראה שגם מסכים הטובים
בשנה או שנתיים הקרובות לא יוכלו להגיע אפילו ל-90 אחוז מהגאמוט המאוד רחב הזה. אבל כאן אנחנו חוזרים לדברים
שכתב שחר על כך שהמסכים הטובים היום מגיעים מאוד קרוב לגאמוט של מסכי הרפרנס דבר שאני חושב שגם יהיה נכון
לעתיד הקרוב. וכאן אני רוצה לחזור לזה שאתה רק מתחשב בגאמוט ולא בהארה וקשה לי להבין למה, וגם למה
אתה לא מייחס חשיבות בנושא זה לקשר בין הצבעים שאתה רואה מהמסך ויכולות ההארה שלו.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
jacko-il (שחר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Apr 16, 2007
הבעות תודה: 1186
מספר הודעות: 8333

 #29  נשלח: ג' 25/10/2016 22:51

גאמוט 2020 פחות רלוונטי לעתיד הקרוב. התקן נבנה על הגאמוט הזה כדי להשאיר מרווח לשיפור בעתיד מבלי לעשות שוב מהפכת גדולה בתקן. השאירו הכנה ונקודת ייחוס אליה שואפים.
נכון להיות המאסטרינג עדיין מתבצע לגאמוט P3 הקולנועי. אלינו הצרכנים הביתיים הוא נשלח בתוך קונטיינר של גאמוט 2020, המכיל אותו באופן מלא.
מבחינת שחזור גאמוט ב P3 במסכים הביתיים, אנחנו ממש כמעט שם. במסכי הפרימיום היותר רציניים כבר מדברים היום על כיסוי צבע של סביב ה 96 אחוז פלוס מינוס איזה 3 אחוז בערך. ניתן לכסות במאה אחוז, אך למיטב זכרוני הם מחפשים פתרון ידידותי יותר לסביבה והחליטו שלא להשתמש בקדמיום. אבל זה פתיר לגמרי, לדעתי יכסו כבר לגמרי בדגמים של שנה הבאה או מעט אחרי, אבל סטייה של אחוזים בודדים מהגאמוט זה זניח עד לא מורגש לעין.
בסכום שציינת לדעתי אין כרגע מסך שנותן תוצאה טובה ב HDR. תוצאה טובה בעיניי. אחרים אולי לא יסכימו..

_________________
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 116
מספר הודעות: 1466

 #30  נשלח: ד' 26/10/2016 19:26

לשחר וגיל

אתם מראים רק את הטוב שבשיטה. אני רואה בתהליך שהוצג במאמר גם חיסרון שאותו אני מציג בפוסטים אלו.

כולם מסכימים שהמסכים בשנים הבאות יתקרבו לתחום צבע של תקן P3. אם ה COLORIST היה מגביל את המידע לתחום של P3 (אפילו שהמסך מקבל תקן 2020 .REC) הכל היה דבש.
בהתאם למאמר, ה COLORIST מכוון לתחום צבע גדול יותר מ P3. השאלה כמה יותר. ועוד שאלה, מי קובע כמה יותר...ה COLORIST?. הנקודה הזאת ממש לא ברורה.
אני מניח שבמשך הזמן, כשהטכנולוגיה תתקדם, ה"קצת יותר" יהפוך ל"יותר יותר" ואז מסך שבקושי יודע לקבל תחום צבע של P3 יקבל תחום צבע גדול יותר. תחום צבע שהוא לא מסוגל להציג.
ההנחה שלי שזה רוב המסכים לשנים הבאות.

אני טוען שבמקרה הזה המשפט "כל המוסיף - גורע" קולע בול.
ברור שהמסך אמור לסדר את הצבעים הבעיתיים. והיכולת שלו לבצע את זה בצורה טובה תלויה כמה כסף וחוכמה היצרן ירצה להשקיע במסך שהוא מוכר.

הקתרוג שלי נובע מזה שמטילים על המסך לבצע את עבודות התיקון.
מכיוון שרוב המסכים מתקרבים לתחום הצבע של P3, הכי טוב שה COLORIST היה מגביל את תחום הכיול שלו ל P3. אם התוכן מכיל צבעים מחוץ לתקן P3, המכונה של ה COLORIST היתה מסיטה את הצבע לתוך תחום העבודה של P3.
כלומר, תיקון הגאמוט היה מתבצע בצד השידור ועם הציוד הכי משוכלל. למסך לא היה נשאר הרבה ורוב המסכים היו מקרינים תמונה הכי נכונה בהתאם לכיול של ה COLORIST.

ההפסד בהתכנסות ל P3 זו יצירת מגבלה למסכים היקרים, אלו שכן מאפשרים תחום צבע מעבר לתקן P3. אבל מסכים אלו עדיין לא קיימים וסביר שבעתיד הם יהיו מעטים בכלל המחיר.

_________________
מוטי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > חדשות HT עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht