מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



רסיבר מומלץ 100W לערוץ לKEF LS50


עמוד 5 מתוך 6
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 314
מספר הודעות: 2641

 #61  נשלח: א' 27/05/2018 23:59

Nemesis
ציטוט:
ברמקולים לעומת זאת, גרף ישר יותר לא בהכרח ישמע כטוב יותר למרבית האנשים. ייתכן וצורת המדידה לא בהכרח יכולה להסביר מדוע רמקול א' נשמע טוב יותר מרמקול ב'.


איך זה נשמע סובייקטיבית לבן אדם ספציפי זה כבר סיפור אחר אליו אני לא נכנס, כי אפשר לצאת ממנו עם תובנות מועילות. מצד שני יש הוכחה לכך שבמדגמים די גדולים אנשים כן מעדיפים רמקולים שמדייקים, כלומר FR ישר ועקבי off axis. זה ממצא של אותו פלויד טול מהוידאו אליו קישרתי קודם.

אני מודע לזה שגרף אחד של FR על ציר ההאזנה לא מספר את כל, ולכן רוב האתרים הרציניים שמבצעים מדידות מודדים את הרמקולים מזוויות האזנה רבות ( בנוסף למדידות של עוד כל מיני פרמטרים). שני הגרפים תחת הכותרת listening window שצירפתי לפוסט קודם הם בעצם שקלול של חמש מדידות מזוויות שונות.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #62  נשלח: ב' 28/05/2018 0:07

מה שרואים בגרף שהבאת זה נתון בודד של היענות לתדר של טווח תדרי השמע במתח מסוים . בכדי לתת תוקף לדבריך מן הראוי היה שתתן קישור למקור ולאותן מדידות שהגרף הזה מהווה שקלול שלהן כדבריך , כדי שנראה באמת במה מדובר .

אגב , וזה אגב גדול , אנשים פה לא הבינו את כוונתך , ובמקום להעמיד אותם על טעותם נסחפת באותו כיוון עם הגרפים .
כידוע ישנה כאן , ובעצם בכל מקום אחר בשזה מגיע לנושא הזה , חבורה שישר קופצת ברגע שמנסים לאתגר את התפיסה הסובייקטיבית שלהם לגבי ציוד שמע . טענתך המקורית היתה בהקשר ליכולת הנעה של מגברים והתאמה של רמקולים , ואנשים פה בלבלו יכולת הנעה עם איכות שמע.

למה לך להיכנס לעניין הזה בכלל , כאשר ידוע מראש שענייני רמקולים זה עניין של טעם וריח , שכן בניגוד להגברה , לכל רמקול אופי משלו , ובין נתונים ומדידות שלהם והנאה / חוויית שמע אין שום קורלציה מעצם העובדה שמדובר בעניין סובייקטיבי .

איכות של רמקול אינה עניין לויכוח . מקסימום אפשר להשוות נתונים , אבל אי אפשר להסיק מהם שום דבר לגבי איכות (מה זה?) , שביטוייה משתנים בהתאם למאזין , יכולת השמיעה שלו והעדפותיו .
פרופיל | שלח הודעה | חפש
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 485
מספר הודעות: 4425

 #63  נשלח: ב' 28/05/2018 8:46

clip99
·בוקר טוב
אני הסברתי שגם הדנון וגם מגבר סטריאו יעודי יניעו את הרמקול, אבל באחד תשמע משהו מסויים, בשני תבחין ביותר דקויות, שקיפות, פאנץ יותר עמוק, בקיצור הרמקול ישמע שונה בין שתיי הגברות ..
בכול אופן הכל סובייקטיבי

_________________
FRONT- KLIPSCH KL 650 THX ULTRA PRO
CENTER- KLIPSCH KL 650 THX ULTRA PRO
SURROUND- JBL 8320 PRO
SUBWOOFER- SB 16 ULTRA
RECEIVER- ANTHEM MRX- 720
פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 314
מספר הודעות: 2641

 #64  נשלח: ב' 28/05/2018 12:18

clip99 כתב:
מה שרואים בגרף שהבאת זה נתון בודד של היענות לתדר של טווח תדרי השמע במתח מסוים . בכדי לתת תוקף לדבריך מן הראוי היה שתתן קישור למקור ולאותן מדידות שהגרף הזה מהווה שקלול שלהן כדבריך , כדי שנראה באמת במה מדובר .

מדובר בזה:
Response curve is an average of five measurements: on-axis, 15 degrees left and right off-axis, 15 degrees up and down off-axis

חשבתי שאתה מכיר את השיטה. גם בstereophile עושים משהו דומה.

ציטוט:
טענתך המקורית היתה בהקשר ליכולת הנעה של מגברים והתאמה של רמקולים , ואנשים פה בלבלו יכולת הנעה עם איכות שמע.


הטענה של מרבית האנשים פה היא שמגברים עושים קסמים לסאונד מעבר להגברה של אות בצורה מסודרת. ומידת הקסמים שהמגבר יעשה תלוי כמובן במחיר המגבר, איך לא.

ציטוט:
איכות של רמקול אינה עניין לויכוח . מקסימום אפשר להשוות נתונים , אבל אי אפשר להסיק מהם שום דבר לגבי איכות (מה זה?) , שביטוייה משתנים בהתאם למאזין , יכולת השמיעה שלו והעדפותיו .
·

אם אתה מגדיר דיוק כאיכות אז ועוד איך אפשר להתווכח
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #65  נשלח: ב' 28/05/2018 17:53

evgenetic
·
לא מכיר את השיטה הזו ולכן ביקשתי קישור בכדי לראות במה מדובר.
בכל אופן לא מדובר במדידות שונות , אלא במדידה בודדת שמתארת היענות לתדר על צירי שמע שונים , ומבוצעת על מתח נתון . לכן זה בעייתי מבחינתי לקבוע לפיה כיצד הרמקול יישמע בעת האזנה למוזיקה , מתי שהמתח המוזן לרמקול משתנה כל הזמן , שלא לדבר על העכבה שגם היא משתנה , שלא לדבר על דמפינג פקטור וכל הדברים האלה משפיעים על המגבר ומכך גם על מה ששומעים .
אגב , שני רמקולים שונים שנמדדים דומה עד זהה עדיין יכולים להישמע שונה . שחזור תדר מסוים בעוצמה מסויימת על אותו ציר האזנה לא יישמע זהה , גם אם נמדד זהה . לכל רמקול יש "תמונה" משלו , בתלות בדרייברים , מספרם ומיקומם ובתיבה .
אשר לטענה של מרבית האנשים , כמו שאמרתי צריך להתמקד רק בהגברה ולא ברמקולים .

דבר אחרון - אני לא משווה בין דיוק לאיכות וזו גם טעות מצידך לומר כך . דיוק זה דבר אובייקטיבי , לעומת איכות שהיא תלוית פרשנות אישית .

ואחרון אחרון למהיר ועצבני . גם אני מבחין בהבדל בין הרסיבר שלי לבין מגבר סטריאו ישן של לקסמן עם 50 (אולי 30? לא זוכר , הוא קבור במחסן) ואט לערוץ , והלקסמן בהחלט נשמע פאנצ'י ושרירי יותר בשמינית סיבוב של המחוגה , לעומת הרסיבר 180 ואט לערוץ בסטריאו שאני צריך לסובב את החוגה שלו עד שאני מקבל נקע באצבעות בכדי שיואיל להזיז את אחוריו ולהשמיע משהו .

מה שמנסים להסביר לכם פה , הוא שככה לא עושים השוואה . צריך להשוות עוצמות ולהקשיב באופן לא מודע , בכדי לבסס קביעה כמו שאני עשיתי פה , וכמו שאתה עשית בהודעתך.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
ngold7
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Apr 11, 2012

מיקום: new york
הבעות תודה: 144
מספר הודעות: 837

 #66  נשלח: ב' 28/05/2018 19:19

מזל טוב, אשתי בהריון!! זה אומר שצריך לסדר, לארגן ולהזיז הכל ולנתק ולחבר הכל מחדש.
אז הזזתי את: רסיבר מארנץ SR7005 רסיבר דנון X2300 ורסיבר ADVENT 300.
הזזתי גם את הרמקולים: B&W PM1, ADS L810, JAMO 80ii
כמובן שכולם מחוברים למחשב דרך אותה קופסת מיתוג.
עכשיו צריך לבדוק עם הכל עובד לא? אז אחרי יום ארוך של שינוים ישבנו לבדוק איך שומעים בכל אחת מהאפשרויות שיש לנו. הקשבנו לאותו השיר (MR Brightside) אחרי שהשווה עצומות בדיוק לפי ארבע טלפונים שונים(אומנם אולי לא סופר מדויק אבל כולם הראו את אותו הערך של 72db שזה מספיק טוב)
כל פעם אחד מאיתנו הקשיב, והשני העביר בין שלושה רמקולים ושלושה רסיברים בלי לדעת מה ומי.
את הרמקולים היה מאוד קל לזהות, גם הJAMO וה ADS נהנים משני וופרים 8 אינץ כל אחד בזמן שהPM1 עם וופר אחד של 5 אינץ. אבל זה לא הדיון פה, ההבדלים בין רסיברים היו ברורים, מאוד, בכל רמקול. הדנון היה רזה, בומי ולא במובן הטוב, הגבוהים צרמו קצת. המאראנץ היה משמועתית טוב יותר בכל פרמטר, כאשר הצלילות הנפלאה של הpm1 הופיעה, הבס נהייה משמעותי פחות, וזה לטובה, במיוחד עם הJAMO ובכללי היה יותר קל לדעת או לדמיין איפה הזמר ואיפה הגיטרה בס.
הADVENT פשוט נתן צבע שונה, חם, מתוק, היתה הרגשה כאילו המגבר מתאמץ פחות. המוזיקה היתה יותר In your face בכל שלושת הרמקולים.

עכשיו, לדיון הכל.
יש הבדלים, רסיברים ברמות מחיר שונות ישמעו שונה, לפעמים זה משמעותי ולפעמים לא. מגבר סטריאו בן 42 עם 15 וואט לצד ניצח רסיבר דגל שעלה 2000 דולר חדש. ומגבר בן שנה ברמת אמצע נשמע בדיוק כך, טוב, אבל לא מצוין.

אני אדגיש שוב, הבדיקות נעשו באותו החלל, ללא ידיעה מי משמיע, כולם בסטריאו מצב דירקט. ביצאנו את המבחן ליפני שבוע במהלך חג שבועות במשך 3 שעות של האזנה. שנינו כתבנו את ההתרשמות מכל מצב, רמקול 123 ורסיבר ABC. שנינו הסכמנו על הכל חוץ מהגבוהים, אני מעדיף את הADVENT, היא את המאראנץ.
(2) הבעות תודה: Nir547 , harel
פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 314
מספר הודעות: 2641

 #67  נשלח: ב' 28/05/2018 19:21

clip99 כתב:
@evgenetic
·
לא מכיר את השיטה הזו ולכן ביקשתי קישור בכדי לראות במה מדובר.
בכל אופן לא מדובר במדידות שונות , אלא במדידה בודדת שמתארת היענות לתדר על צירי שמע שונים , ומבוצעת על מתח נתון .


זה כבר סמנטיקה. כתבת מקודם שזה "נתון בודד", אבל זה לא באמת נתון בודד אלא חמישה והם נועדו לספק תשובה לאיך הרמקול יתנהג באזורי האזנה טיפוסיים.

clip99 כתב:

לכן זה בעייתי מבחינתי לקבוע לפיה כיצד הרמקול יישמע בעת האזנה למוזיקה , מתי שהמתח המוזן לרמקול משתנה כל הזמן , שלא לדבר על העכבה שגם היא משתנה , שלא לדבר על דמפינג פקטור וכל הדברים האלה משפיעים על המגבר ומכך גם על מה ששומעים .


במדידות של soundstage מתייחסים לעניין הזה, זה גרף תחת הכותרת deviation from linearity.

ציטוט:
אגב , שני רמקולים שונים שנמדדים דומה עד זהה עדיין יכולים להישמע שונה . שחזור תדר מסוים בעוצמה מסויימת על אותו ציר האזנה לא יישמע זהה , גם אם נמדד זהה .


אם כל שאר הפרמטרים הרלוונטיים גם זהים, אז הוא חייב להשמע זהה. הרי אתה בטח תוכל להסכים ששני רמקולים מאת חברה אחת ומאותו דגם יישמעו מאד מאד דומה, לא? אז תיוארטית אפשרי לייצר שני רמקולים שונים שיישמעו זהה או לפחות מאד דומה.

ציטוט:
לכל רמקול יש "תמונה" משלו , בתלות בדרייברים , מספרם ומיקומם ובתיבה .


אבל בסופו של דבר מה שרמקולים עושים זה לדחוף אוויר, לא מגיה, ואפשר לתפוס את זה בצורה מדויקת עם ציוד מתאים.


ציטוט:
דבר אחרון - אני לא משווה בין דיוק לאיכות וזו גם טעות מצידך לומר כך . דיוק זה דבר אובייקטיבי , לעומת איכות שהיא תלוית פרשנות אישית .


אוקיי, אבל פרשנות אישית לא ממש מעניינת אותי. אני רוצה לקבל מהרמקולים שלי את מה שהמוזיקאי רצה שאשמע, או לפחות להתקרב לזה כמה שניתן. בשביל זה צריך רמקולים עם FR רחב וישר בכל הזוויות, רמת עיוות בלתי שמיע וכו', כי זה סוג הרמקולים בהם נוטים להשתמש בסטודיו. ואגב, זה לא סיפור כזה יקר כיום.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #68  נשלח: ב' 28/05/2018 20:02

evgenetic
·
1 - זו לא סמנטיקה , יש כאן תמונת מצב חלקית . 5 מדידות המבוצעות על פרמטר אחד , בפירוש לא מספרות את כל הסיפור . למרות שאכן בשורה התחתונה מתקבלים 5 תוצאות (נתונים) ומוציאים מהן ממוצע , הן עדיין מסתמכות על מדידות שונות של אותו נתון. זה כמו לבדוק אחידות של מסך מזוויות שונות ולהקיש מכך לגבי יכולתו ואיכותו הכוללת , ובאותה נשימה להתעלם משאר המדידות המקובלות בתחום המסכים.

2 - שוב , היה נחמד מצידך לשלוח קישור , שנוכל לראות את כל שאר אותן המדידות וגרפים.

3 - זו כבר סמנטיקה , "אם כל שאר הפרמטרים הרלוונטיים גם זהים" . אבל אנו מדברים פה רק על גרף ממוצע 5 המדידות , זה שגרם לי להגיב מלכתחילה. בכדי ששני רמקולים יישמעו זהה , צריך לדבר על כל המדידות האפשריות וכאן אני מסכים , אבל לא כשמדובר בניסיון לבסס קביעה גורפת לגבי איכות/דיוק/טיב ע"ס גרף בודד .

4 - נכון שלא מדובר בקסמים אך איך מודדים במה , מיקום כלים וגודל צליל? מהי הבדיקה ?

5 - איך אתה יכול לדעת מה המוזיקאי רוצה שתשמע , כאשר הוא עצמו לא יודע מה תשמע? ציוד השחזור שלך שונה מציוד ההקלטה וההשמעה באולפן ולכן כל אחד ישמע אחרת . מה גם שיתכן וההעדפה המוזיקלית שלו שונה משל שאר האנשים , ויתכן שלמרות ואולי אתה תרצה להישאר נאמן להקלטה , יהיו כאלו שיעדיפו ציוד שמע שיעוות את הפלט (במובן של הכנסת שינוי)
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #69  נשלח: ב' 28/05/2018 20:07

ngold7
·

בהחלט יכול להיות שמדובר בהגברות עם נתון היענות לתדר /עיוות שונים , כך שהשוואת עוצמות לא אומרת הרבה . ואף אחד לא טוען שכל המגברים נשמעים זהה , אלא על יכולת הגברה מסוימת לדחוף כהלכה רמקול מסוים .
פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 314
מספר הודעות: 2641

 #70  נשלח: ב' 28/05/2018 20:22

clip99

1 - זה שהתמונה חלקית כבר הסכמנו מקודם, אבל היא מאד חשובה.

2 - הם עושים את זה בכל המדידות שלהם בדור המאוחר יותר. לדגומא: https://www.soundstagenetwork.com/index.php?option...

3 - חשבתי שבמקרה הזה התכוונת לכל הפרמטרים ("שני רמקולים שונים שנמדדים דומה "), ולא רק על אותו listening window.

4 - תגדיר מה זה מיקום וגודל הצליל ואז נראה איך בודקים את זה.

5 - באולפנים שמכבדים את עצמם ישתמשו במוניטורים עם FRs מאד ישרים ושאר הפרמטרים שהזכרתי, בחלל מטופל אקוסטית. כלומר כשהאומן/מפיק מסיימים ומאשררים את ההקלטה הם עושים את זה בתנאים האלה. אז אם אתה רוצה להקרב לאותו הסאונד פשוט תשחזר את התנאים - רמקולים עם FRs ישרים וחדר מטופל אקוסטית.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #71  נשלח: ב' 28/05/2018 20:43

evgenetic כתב:

1 - זה שהתמונה חלקית כבר הסכמנו מקודם, אבל היא מאד חשובה.
אני הסכמתי מראש , אתה רק עכשיו

3 - חשבתי שבמקרה הזה התכוונת לכל הפרמטרים ("שני רמקולים שונים שנמדדים דומה "), ולא רק על אותו listening window. תגדיר מה זה מיקום וגודל הצליל ואז נראה איך בודקים את זה.
ברור שהתכוונתי לכל הפרמטרים , מה שמביא אותי לעניין ההגדרה . למרות ששניהם ימדדו זהה בכל הבדיקות האפשריות , אולי , רק אולי , עדיין יישמעו שונה? הכוונה ב"מיקום" זה למקום ממנו בוקע הצליל בתמונת הסטריאו כלפי נקודת ההאזנה , "גודל" הכוונה לנפח שהצליל תופס בחלל . רמקול גדול ורמקול קטן עשויים לייצר צליל בעוצמה וצלילות זהים , אך הצליל ברמקול הגדול יתפוס יותר נפח , לעומת הקטן שיישמע יותר ממוקד .

5 - באולפנים שמכבדים את עצמם ישתמשו במוניטורים עם FRs מאד ישרים ושאר הפרמטרים שהזכרתי, בחלל מטופל אקוסטית. כלומר כשהאומן/מפיק מסיימים ומאשררים את ההקלטה הם עושים את זה בתנאים האלה. אז אם אתה רוצה להקרב לאותו הסאונד פשוט תשחזר את התנאים - רמקולים עם FRs ישרים וחדר מטופל אקוסטית.
לגבי האקוסטיקה אני מסכים - רק בהקשר של נאמנות למקור , לא העדפה אישית. לא מסכים לגבי הרמקול ,זה פשוט לא מדויק לומר שכל מה שצריך זה FR ישר , כאשר כל רמקול נשמע אחרת מרעהו וFR ישר קיים רק בתיאוריה וגם אפילו אם תוכל להניח ידיך על אחד כזה עדיין יש את עניין מיקום הצליל, גודלו והבמה , שאשמח לדעת מהי המדידה שבודקת אותם ויכולה לספר לי איך הם יבואו לידי ביטוי ברמקול כלשהו. ואחרי כל זה , גם עדיין מדובר בהעדפה שלך , אף אחד לא קבע שחייבים לשמוע בדיוק מה שהיוצר התכוון . יהיו כאלו שיעדיפו דגש בבאס, או בטרבל , וכו'


·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 314
מספר הודעות: 2641

 #72  נשלח: ב' 28/05/2018 21:43

clip99
ציטוט:
ברור שהתכוונתי לכל הפרמטרים , מה שמביא אותי לעניין ההגדרה . למרות ששניהם ימדדו זהה בכל הבדיקות האפשריות , אולי , רק אולי , עדיין יישמעו שונה?


למה שיישמעו שונה? מה, הם מבטלים את חוקי הפיזיקה בזמן שהם מנגנים?

ציטוט:
הכוונה ב"מיקום" זה למקום ממנו בוקע הצליל בתמונת הסטריאו כלפי נקודת ההאזנה , "גודל" הכוונה לנפח שהצליל תופס בחלל . רמקול גדול ורמקול קטן עשויים לייצר צליל בעוצמה וצלילות זהים , אך הצליל ברמקול הגדול יתפוס יותר נפח , לעומת הקטן שיישמע יותר ממוקד .


זה לא ממש עוזר. אני התכוונתי לתרגום ההתרשמויות האלה למונחים מדידים. במקרה הזה אני חושב שמדובר בטיב או בסוג פיזור האופקי והאנכי.

ציטוט:
לא מסכים לגבי הרמקול ,זה פשוט לא מדויק לומר שכל מה שצריך זה FR ישר , כאשר כל רמקול נשמע אחרת מרעהו וFR ישר קיים רק בתיאוריה וגם אפילו אם תוכל להניח ידיך על אחד כזה עדיין יש את עניין מיקום הצליל, גודלו והבמה , שאשמח לדעת מהי המדידה שבודקת אותם ויכולה לספר לי איך הם יבואו לידי ביטוי ברמקול כלשהו. ואחרי כל זה , גם עדיין מדובר בהעדפה שלך , אף אחד לא קבע שחייבים לשמוע בדיוק מה שהיוצר התכוון . יהיו כאלו שיעדיפו דגש בבאס, או בטרבל , וכו'


כתבתי FRs ולא FR בכוונה.
ברור שיש כאלה שאוהבים לשחק את עצמם מפיקי מוזיקה ולעצב את הצליל במקום להשמיע את מה שתיכנן המשורר, אבל אני לא וזה גם סוטה מסטנדרט הHi-Fi שנראה לי חשוב. הסיכוי הכי טוב לקלוע במה שתיכנן המשורר הוא להשתמש בציוד ובתנאים דומים בהם התשמש ממש בהאזנה הסופית לפני שאמר "זהו, ככה אני רוצה את זה, סיימנו."

FR ישר on axis זו לא תיאוריה, גם לא FRs ברבים, והוא אפילו יחסית לא יקר וכבר כולל הגברה (1400 $ לזוג): https://en-de.neumann.com/kh-120-a-g#technical-dat...
הכל הרבה יותר שפוי בעולם הpro audio, אני בטוח שאלה לא רמקולים יחודיים עם נתונים כאלה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gal-cohen (גל)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 04, 2006

מיקום: חיפה
הבעות תודה: 933
מספר הודעות: 5703

 #73  נשלח: ב' 28/05/2018 22:47

לכל הפלספנים - זוכרים את השאלה של פותח הדיון?
תזכורת:
מה אתם אומרים על X3400 או X2400 של DENON?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
clip99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 04, 2010
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 1016

 #74  נשלח: ג' 29/05/2018 0:41

evgenetic
·
לא, הם לא מבטלים אף חוק . כל מה שאני מבקש לדעת זה אם יש מדידה שבודקת את תמונת הצליל . אתה רשמת שאתה חושב שמדובר בטיב או פיזור , אבל זה לא מספיק . כל זמן שלא תבוא עם מדידה שמסבירה את זה , אני מתקשה להסכים עם הקביעה שהמדידות המוכרות לך יכולות לתאר את הפלט הסופי באופן מושלם.

גם הניסיון למצב סטנדרט מסוים כקונצנזוס, כתורה מסיני , מהווה בעצם פרשנות . מקיף וסמכותי ככל שיהיה , אותו סטנדרט יכול להוות המלצה בלבד בכל האמור לאופן שחזור אות שמע בסלונו של פלוני , ובהחלט אינו מחייב ואינו מדד להנאה ממוזיקה . הוא גם לא יכול לומר מה נכון יותר ומה פחות בהקשר של נאמנות למקור (כבר הסברתי בפירוט ולא פעם אחת למה מושג הנאמנות למקור בעייתי , ולמה חוויית השמע האישית זה מה שקובע) . כל מה שהוא יכול לספר לנו זה עד כמה השחזור יהיה דומה למה שנקלט במיקרופון , וזה תלוי בסביבת ההקלטה (אולפן , הופעה חיה) , מיקס וכו' דברים שיכולים להשפיע מהותית על מה שייצא לך מהרמקול.

לא כל כך הצלחתי להבין בתור איזו דוגמה הבאת את הרמקול . הגרף שלו אכן אחיד באופן מרשים אבל לא ישר לחלוטין . כמו שאמרתי כזה קיים רק בתיאוריה . אני גם לא מבין למה אתה נאחז רק בגרף ההיענות שלו , כאשר גרפי מדידה אחרים שלו אינם ישרים באותה מידה , ולמה אתה מתעלם מהעובדה שבחיבור לסוגי הגברה אחרים ובהשמעת מוזיקה ולא אות מדידה כל הגרפים האלה ייראו אחרת. והכי תמוה בעיני , אם הבנתי אותך נכון , זה שאתה מביא את הרמקול הזה כדוגמה לרמקול האולטימטיבי רק על סמך הגרף הישר שלו. האם נראה לך שתוכל למצוא ולו אדם אחד , ולא רק בפורומי אודיופילים/ חרטטנים /טכנוקרטים מחושבים וקרים , שיאמר לך שהוא יישמע יותר טוב מגראנד אוטופיה או וילסון אלכסנדריה ? ואני בטוח שהגרפים שלהם לא כל כך ישרים כמו הניומן הזה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 799
מספר הודעות: 15512

 #75  נשלח: ג' 29/05/2018 7:08

gal-cohen
·אהההה.....כן....הזה והשאלה שלו...

אני חושב שהוא מזמן התייאש והלך לקנות מרנץ שזה כמו דנון רק לא.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht