השאלה הגדולה היא מה יקרה למכוניות בנזין ברגע שהחשמליות יהיו יותר נפוצות וימכרו בכמויות
כנראה שווי אפס
אז מה יותר זול "לרכוש" לאורך זמן - טסלה או טויוטה?
·wallalon כתב:השאלה הגדולה היא מה יקרה למכוניות בנזין ברגע שהחשמליות יהיו יותר נפוצות וימכרו בכמויות
כנראה שווי אפס...
זה נכון, אבל באותה נקודת זמן מכוניות בנזין יהיו לא נפוצות (הרי החשמליות הנפוצות החליפו אותן), כך לשווי האפס הזה לא תהיה משמעות.
במילים אחרות, התהליך הזה יקרה בהדרגה, כי מכוניות חשמליות לא נהפכות ממיעוט לרוב ביום אחד. לא יהיה מצב שתלך בלילה לישון עם מכונית בנזין בעלת מחיר משמעותי ובבוקר היא כבר לא תהיה שווה כלום.
נערך לאחרונה על ידי moco ב 27/08/2019 13:45, נערך פעם 1 בסך הכל.
משה
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
הנה עוד אתר שחישב TCO של המודל הזה, הפעם מול מרצדס:
https://cleantechnica.com/2019/08/04/tr ... lower-tco/
https://cleantechnica.com/2019/08/04/tr ... lower-tco/
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
https://www.solarreviews.com/blog/how-m ... c-vehicles
[left]The cost of charging a Tesla—and how it compares to gas vehicles
[/left]
נתונים די מעניינים...
[left]The cost of charging a Tesla—and how it compares to gas vehicles
[/left]
נתונים די מעניינים...
מחיר נסיעה לק"מ על חשמל הוא מאוד זול, הרבה יותר מדלק.
השאלה היא אם הסוללות אכן יחזיקו מעמד לפחות 200,000 ק"מ ולא יחלשו עם הזמן.
משער שעם הזמן מחיר המכוניות החשמליות והסוללות יוזל.
מבחינת תחזוקה ואורך חיים סביר להניח שמנוע חשמלי דורש הרבה פחות ממנוע בנזין.
ורק נשאלת השאלה בהנחה ונעבור לעולם ללא מכוניות בנזין ואכן יצטמצם זיהום האוויר, מה לגבי זיהום הקרקע מליתיום אחרי שנצטרך בעתיד להטמין מלא סוללות רכבים שסיימו את דרכם?
השאלה היא אם הסוללות אכן יחזיקו מעמד לפחות 200,000 ק"מ ולא יחלשו עם הזמן.
משער שעם הזמן מחיר המכוניות החשמליות והסוללות יוזל.
מבחינת תחזוקה ואורך חיים סביר להניח שמנוע חשמלי דורש הרבה פחות ממנוע בנזין.
ורק נשאלת השאלה בהנחה ונעבור לעולם ללא מכוניות בנזין ואכן יצטמצם זיהום האוויר, מה לגבי זיהום הקרקע מליתיום אחרי שנצטרך בעתיד להטמין מלא סוללות רכבים שסיימו את דרכם?
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
ממחזרים את הסוללות כמובן, יש כבר חברות לזה: https://www.call2recycle.orgliorp כתב:ורק נשאלת השאלה בהנחה ונעבור לעולם ללא מכוניות בנזין ואכן יצטמצם זיהום האוויר, מה לגבי זיהום הקרקע מליתיום אחרי שנצטרך בעתיד להטמין מלא סוללות רכבים שסיימו את דרכם?...
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
[left]Tesla Model 3 vs. Mercedes C-Class & Audi A4 — 5 Year Cost of Ownership Comparisons[/left]
https://cleantechnica.com/2019/09/26/te ... ownership/
https://cleantechnica.com/2019/09/26/te ... ownership/