·RanMoyal כתב:אבל זו כל הנקודה, שמצד אחד אתה משתמש במערכת הכיול ומצד שני אתה כותב שאתה לא אוהב אותה ומבחינתך זה מיותר ו/או זה הדבר האחרון שהיית בודק ברסיבר.......
העובדה שאתה מבצע שינויים, לאחר ביצוע הכיול, ולא מכוון את המערכת, ללא הפעלת כיול, מעידה על כך שהמערכת מבצעת את עבודתה נאמנה.
התוצאה הסופית אליה אתה מכוון, קשורה בכלל לגוון סאונד שאתה אוהב בבחינת: עמוק יותר, רזה יותר, חד יותר, נעים יותר, יותר באס, פחות באס, האחוריים מודגשים יותר, או פחות. כל אלו, לא קשורים לתפקיד של מערכת הכיול שמטרתה היא:
פתרון בעיות בחלל של המשתמש, טיפולים בפאזות, התאבכויות, החזרים ראשוניים, טיפולים במרחב הזמן ועוד ועד פטנטים שונים ומשונים.
תתפלא, אם נקח 3 רסיברים של חברות שונות, נאזן להם עוצמות, נקשיב לשלושתם במצב לא מכויל, יהיה לך קושי אמיתי להבחין בינהם, יהיה יחסית קל, באמצעות אקולייזר פנימי, לבצע שינויים שיביאו למצב שבכלל לא תוכל להבחין בינהם.
כך שבראש ובראשונה המטרה שלך היא לחפש מערכת כיול שתוכל ליצור שוני אמיתי בין שלושת הרסיברים הללו. כל שאר הפיצ'רים הם מיותרים וחסרי משמעות בכל הקשור לאימפקט שתקבל בסאונד.
רוצה דרמה? תחליף מערכת כיול או תבצע טיפול אקוסטי פאסיבי...או...תעבור דירה.
רוצה דרמה? תחליף רמקולים.
כל שאר הדברים : רסיברים, מגברים, מקורות, כבלים למינהם, כולם חשובים ומהותיים אבל אף אחד מהם וגם לא כולם יחדיו, לא יצרו את הדרמה של אקוסטיקה ו/או רמקולים.
רן...
וואו אתה ממש אוהב להגזים ובכלל להוציא דברים מהקשרם אה ? הלכת לאיבוד יקירי הדרמטי.
עיוותת את הכל.. אז אני אחדד:
אני לא מבצע שינויים לאחר הכיול. תמיד מכייל ומגדיר לבד.
הכוונה שלי הייתה - שגם כאשר ניסיתי את הכיול של המערכת , אף פעם לא אהבתי את התוצאה שגם הייתה לא תמיד מדוייקת.
מה שאתה מציע ואומר שהיא עושה מתאים אולי למשתמש הממוצע שלא יודע לזהות את "הבמה" שלו ולבצע שינויים בהתאם לקונפיגורציה.
עדיין לא הבנתי מה היא מגדירה חוץ ממה שציינתי למעלה ? כי אם זה רק מה שהיא מגדירה "ומכיילת"
אז כן, אני ממש לא זקוק לה ולא מה שאני מסתכל ו\או מחפש ברסיבר.