אני נהנה מן העבודה על הרמקולים. אחרת לדעתי, אין מה להתחיל בפרויקט DIY.
אין לי בעיה עם הקצב. כשאין לי זמן, או כשלא מתחשק לי, אני משאיר את העבודה ליום אחר.
בניית הרמקולים היא תחביב ולא מטלה. אני לא הופך לעבד של הפרויקט.
החשש היחידי הוא שהתוצאה לא תצדיק את ההשקעה. מקווה לטוב...
שני חברים יוצאים לדרך בים בם בום
עבודה טובה. מעניין לשמוע את התוצאה. אל תמהרyanivol כתב:אני נהנה מן העבודה על הרמקולים. אחרת לדעתי, אין מה להתחיל בפרויקט DIY.
אין לי בעיה עם הקצב. כשאין לי זמן, או כשלא מתחשק לי, אני משאיר את העבודה ליום אחר.
בניית הרמקולים היא תחביב ולא מטלה. אני לא הופך לעבד של הפרויקט.
החשש היחידי הוא שהתוצאה לא תצדיק את ההשקעה. מקווה לטוב......
דעתי בדיוק כמו שכתבתה
לקח לי שנה לסיים את הפרוייקט. להקשיב למוסיקה מרמקול שאתה בניתה רק ימתיק את ההנאה.
- yanivol (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 2750
- הצטרף: יולי 2006
- שם מלא: yanivol
- מיקום: פה קרוב
- נתן תודות: 135 פעמים
- קיבל תודות: 99 פעמים
עיכוב נוסף חל בהתקדמות. אתמול גיליתי שלסליל בקרוס של המיד התנגדות נמוכה מזו שתכנן טרואלס.
ברשימת הרכיבים המקורית הוא השתמש ברכיבים של מונדורף כמו אלה שקניתי, אבל בסכמת הקרוס הוא השתמש בסליל דק מאוד של ג'נטזן שלו התנגדות של 2R2 בעוד לסליל שלי 0.47 אוהם בלבד.
מכיון שלא היה לי נגד מתאים, ולא מצאתי נגד בערך מתאים לחבר בטור הזמנתי 2 זוגות נגדים 3.3 ו- 3.9 שאחבר אותם בסכימה מקבילית.
מדובר בנגדי MOX נמוכי השראה כמובן.
שוב ממתינים למשלוח
ברשימת הרכיבים המקורית הוא השתמש ברכיבים של מונדורף כמו אלה שקניתי, אבל בסכמת הקרוס הוא השתמש בסליל דק מאוד של ג'נטזן שלו התנגדות של 2R2 בעוד לסליל שלי 0.47 אוהם בלבד.
מכיון שלא היה לי נגד מתאים, ולא מצאתי נגד בערך מתאים לחבר בטור הזמנתי 2 זוגות נגדים 3.3 ו- 3.9 שאחבר אותם בסכימה מקבילית.
מדובר בנגדי MOX נמוכי השראה כמובן.
שוב ממתינים למשלוח
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- yanivol (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 2750
- הצטרף: יולי 2006
- שם מלא: yanivol
- מיקום: פה קרוב
- נתן תודות: 135 פעמים
- קיבל תודות: 99 פעמים
ה"לוסטרא קלמרות" משמשות רק כחיזוק מכני. כל המעגל מולחם בבדיל רגיל מהסוג שלא עולה 200$ לגליל.
http://www.troelsgravesen.dk/PMS.htm
לא נערכו עדין כל מדידות. אני יכול בינתים להפנות אותך למאמר של טרואלס:פשש כמה רכיבים בקרוס כמה אתה מנחית במיד ובהיי? בבס אני רואה שזה 12 db...
http://www.troelsgravesen.dk/PMS.htm
- yairf
- עוסק בתחום
- הודעות: 9363
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: בנימינה
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 199 פעמים
קצת מיותר - את החיזוק המכני עדיף לעשות לרכיבים עצמם ולא לחוטים שיוצאים מהם.
מעבר לזאת - נראה שאתה סגור ב-100% על הקרוס עוד לפני ששמעת אותו (לפי הרכיבים של מונדורף) וזה לא מומלץ: עדיף לעבוד עם רכיבים זולים עם הערכים המדוייקים, ובמידה והתוצאה לא לטעמך לעשות טיפה טיונינג, ורק בסוף התהליך "לנעול" עם רכיבים יקרים של מונדורף.
מעבר לזאת - נראה שאתה סגור ב-100% על הקרוס עוד לפני ששמעת אותו (לפי הרכיבים של מונדורף) וזה לא מומלץ: עדיף לעבוד עם רכיבים זולים עם הערכים המדוייקים, ובמידה והתוצאה לא לטעמך לעשות טיפה טיונינג, ורק בסוף התהליך "לנעול" עם רכיבים יקרים של מונדורף.
- yanivol (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 2750
- הצטרף: יולי 2006
- שם מלא: yanivol
- מיקום: פה קרוב
- נתן תודות: 135 פעמים
- קיבל תודות: 99 פעמים
כמו שניתן לראות בצילום כל הרכיבים מהודקים היטב אל הלוח בבנדים. בנוסף, כדי שלא יהיו הלחמות תלויות באויר, התיילים מושחלים דרך ה"לוסטרה קלמרות". הרמקולים והקרוס הם לא פרי תכנון ומדידות שלי. הוא נבנה על פי מדידות של טרואלס. זו הגרסה החמישית, והסופית של הקרוס כפי שמפורסם במאמר בלינק לעייל.
אתמול בערב לאחר שסיימנו את ההלחמות, מדדנו את הקרוס באמצעות סקופ וסיגנל גנרטור. התוצאות מתאימות לגרפים שפרסם טרואלס במאמרו, לאורך כל תחום התדרים.
אין לי ספק שטרואלס יודע על רמקולים, ותכנון קרוסים יותר משאי פעם אדע בעצמי, ולכן אין לי שום סיבה להטיל ספק בתכנון שלו, או לנסות לשנותו.
אתמול בערב לאחר שסיימנו את ההלחמות, מדדנו את הקרוס באמצעות סקופ וסיגנל גנרטור. התוצאות מתאימות לגרפים שפרסם טרואלס במאמרו, לאורך כל תחום התדרים.
אין לי ספק שטרואלס יודע על רמקולים, ותכנון קרוסים יותר משאי פעם אדע בעצמי, ולכן אין לי שום סיבה להטיל ספק בתכנון שלו, או לנסות לשנותו.