ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #46 

22/03/2021 14:40  
Avi_Dagan כתב:
22/03/2021 14:03  
istarmini כתב:
הורדנו את הגירסה היחידה שניתן להוריד לא נתקלתי בגירסה אחת לדגמים הקודמים ואחת אחרת לדגמים החדשים, אבל? אולי אני טועה
...
ARC Genesis Beta version is no longer required to run ARC on MRX x40 /AVM 70. Full release version of ARC Genesis will now work on current and legacy products
...
אבל לא הורדנו בטא הורדנו את הגירסה האחרונה והזמינה להורדה מהאתר שלהם יש שם 2 גירסאות אחת למכשירים הישנים ואחת לחדשים ? אני בכל אופן לא ראיתי
3 קידמיים טאנוי D
סראונדים ארנדל
jvc NP5
סאבים אסקנדו+svs
מגברי כח בריסטון/רוטל/אדקום
4 אטמוס פולק

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #47 

אני אתן עוד זווית לאותו ערב.

במהלך ה-20 שנים האחרונות, אני עוסק בחקר של מערכות כיול, לרבות "דוקטורטים" על אחדות מהן.

במסגרת זו, אני מנסה לקדם כמה שיותר את התחום, תוך הסבר, שהחלק הקשור עם אקוסטיקה הוא מאוד דרמטי בתוך הדבר הגדול והמורכב הזה שנקרא: סאונד.

חלק מהדברים עליהם אני חוזר שוב ושוב, זה הצורך לבחון את מערכת הכיול הספציפית, במיוחד המערכות שנבחנו, בחדרים הרלוונטיים להן הן מיועדות, עם הרמקולים והאלקטרוניקה של המאזין.

דיווחים על יכולות המערכות בחללים אחרים הם נחמדים לקריאה, אך אין בהם בכדי לבסס מסקנה כלשהי.

חשוב וראוי לציין כי 2 הרסיברים נשמעו טוב יותר בסך הכל מהתוצאות של הימהה בחלל, אך צריך לשים כוכבית מאוד גדולה ליד זה, היות והסאב הוזז למיקום אחר ולכן לא שמעתי את הימהה עם המיקום החדש של הסאב וגם ראוי לציון שמבחינה טונאלית, לא מצאתי שהימהה נופל משני הרסיברים האמורים ובמקרים מסוימים אף נשמע טוב יותר.

את אנטאם אני מכיר שנים רבות וסדרת הרסיברים הראשונה שהוציאה החברה נבחנה בביתי וכך גם הסדרות שבאו לאחר מכן.

במרוצת השנים, טרחתי לבחון את אנטאם שוב ושוב, לפני כל רכישה מהותית שלי, אך מעולם לא התרשמתי מהתוצאות שהמערכת הניבה בחלל שלי.

לעומת זאת, את דירק אני מכיר היטב וזו אחת החברות שערכתי עליהן "דוקטורט" עוד לפני כ- 6 שנים, מתוקף היותי בעלים של מכשיר מתוצרת MiniDSP, אשר איפשר לי "להרכיב" מערכת מלאה של דירק, על כל רסיבר/פרוססור עם כניסת HDMI.

בזמנו, התרשמתי מאוד מהיכולות הטכנולוגיות של דירק, ביחס לדברים שבחנתי באותה תקופה.

לאור האמור, כל הכסף שלי, לפני השווט אאוט, הלך כמובן על הדירק וכך גם טרחתי להבהיר ליואב וטל..

מצד שני, שכחתי את המלצתי שלי עצמי לאנשים אחרים, לגביי מסקנות נמהרות מדיי, טרם בחינה בחלל הספציפי להן הן מיועדות...

ביקשתי מטל ויואב לשמור על כלל בסיסי אחד והוא הקשבה לרסיברים האמורים במצבם As Is , לאחר ביצוע כיול אוטומטי.

האם ניתן לבצע שינויים חשובים ומהותיים ARC לאחר ביצוע הכיול? בוודאי שכן...
האם ניתן לבצע שינויים דרמטיים בדירק לאחר מכן? התשובה לשאלה זו היא גם חיובית, למרות שדירק היא מערכת סגורה יותר, אבל עדיין אפשר לבצע שינויים, היכולים בהחלט לשפר את התוצאות האוטומטיות.

מתודיקה מתוארת זו, נבחרה על מנת להמנע מאימרות (נכונות) כגון למה לא נגעת בפיצ'ר הזה בג'נסיס, או בפיצ'ר השני בדירק, או אם היית מטיס מישהו מחו"ל, אז בוודאי המערכת השנייה הייתה מנצחת וכו'...כולן הערות נכונות וחשובות שאין להן באמת סוף... ולכן, נמנענו מלגעת בתיקון האוטומטי ו/או לנסות ולשפר אותו.

(כמובן שהמלצתי לטל לנסות ולמקסם את היכולות של 2 המערכות, לאחר אותו ערב, על מנת לבדוק לאן הן מסוגלות להגיע עם התערבות ידנית.)

הקשבתי למספר קטעי קולנוע ולמספר קטעי סטריאו, שהיו חשובים לי במיוחד, על מנת לבחון אספקטים שונים בסאונד.

כדרך הרגל, לאורך השנים, אני מקשיב למערכות סאונד וגם בוחן מערכות וידאו , על דרך השלילה, קרי עסוק בלחפש מה לא טוב ופחות בלהתמקד ב-מה כן טוב. עניין של אופי.

מי שהתעייף מהקריאה כבר בשלב זה, אני יכול לחסוך לו את ההמשך ולהגיד, כי באופן אישי, שמעתי לא מעט בעיות עם 2 הרסיברים, חלקן מאוד מהותיות, אבל, לו הייתי צריך לבחור אך ורק בין 2 הרסיברים האמורים באותו ערב נתון, עבור אותו חלל ורמקולים, הייתי לוקח, ללא ספק, את האנטאם.

כן, זה גם הפתיע אותי.

הפרזנטציה, הפרוססינג, הטיונינג והטונאליות של הנאד, ביחד עם דירק, נשמעו לי תמוה.

רוב הסאונד התרכז בתחום העליון והתחתון של הספקטרום, כאשר החלק החשוב כל כך של המיד לא הורגש ופשוט נעלם.

עובדה זו הביאה לכך שהסאונד היה אולי מפורט יותר בנאד (יתרון שנובע מהדגשת התחום העליון) אבל צורמני, רזה ובמיוחד שטוח.

מעבר לכך, הסראונדים שתפקידם הבסיסי הוא למלא את החלל בסאונד הקשור עם אווירה, התרחשות, אמבייאנס, היו כל כך דומיננטים, שהיה קושי אמיתי לשמוע את הבמה הקדמית. כאילו הייתה זו תחרות בין הבמה האחורית לקדמית.

כל זה כמובן רחוק מלהיות פרזנטציה שמדמה.....קולנוע.

בהחלט היו מקרים שהתקשיתי לשמוע את כל הבמה הקדמית, לאו דווקא רק דיאלוגים, בגלל חוסר האיזון הזה.

האיזון באנטאם היה נכון יותר.

בשתי המערכות היה קל מאוד לשמוע את הסאב עובד, שזה רע...

האינטגרציה בין הסאב לרמקולים, היא כל כך מהותית, דרמטית ומורכבת, שמערכת טובה אמורה לייצר אינטגרציה שהיא בבחינת seamless בין הקדמיים לסאב.

כאמור, בשני המקרים המצב לא היה מספיק טוב.

הבאס היה דומינננטי יותר, עם רזולוציה גבוהה יותר בנאד/דירק, אבל מצד שני, פחות הדוק מאשר שהוא היה עם האנטאם (הדוק באופן יחסי כמובן..).

כאן חשוב מאוד לציין כי הדירק ששמענו, היה ללא מודול הבאס שלהם וגם הוגבל לתיקון של עד 500 הרץ (לא הגבלה רעה אגב ויש מאחוריה הרבה הגיון) יש להניח שככל שהיינו מוסיפים את מודול הבאס, התוצאות היו אחרות ושונות.

וחזרה לנאד.
כל תחום הווקאל, בין אם מדובר בקולנוע, או סטריאו, נשמע פשוט לא טוב.

ווקאל נשמע רזה, חד ושטוח והצורמנות והרזון הללו כמובן שלא נעלמו כאשר התלווה לפס הקול מוזיקה.

ניתן היה להבחין בקלות כי בחלל יש משמעותית פחות נפח עם הנאד מאשר עם האנטאם.

גם התוצאות של האנטאם בסטריאו היו טובות ונכונות יותר.

הרמקולים נעלמו לי יותר ביחס לנאד, היה לי אימיג'ינג חזק יותר, הבמה הייתה גבוהה יותר, הצלחתי למקם טוב יותר את הדברים בחלל ובכלל, כל הסאונד הרגיש לי יותר תלת מימדי, עם תחושה טובה יותר של עומק.

הדברים נשמעו לי טבעי ונכון ובסך הכל, היה אפשר לשבת ולהנות מהתוצאה.

אין ספק כי מבחינת עייפות השמיעה, גם כאן היה לאנטאם יתרון על הנאד, האנטאם נשמע נינוח יותר, נעים יותר ומלא יותר, עם זאת האנטאם נשמע לי לעיתים טיפה סתום וקצת חסר פירוט.

מצד שני, הפרזנטציה של האנטאם וזה לא חידוש עבורי, היא מאוד אחורית והסאונד גם בקולנוע וגם בסטריאו, מגיע מאזור המסך ולא מקידמת הרמקולים.
זה כבר עניין של טעם כמובן.

היות ואני חסיד של מערכות שהן forward בפרזנטציה שלהן ובהתאם מבצע את הבחירות שלי, פחות התחברתי לפרזנטציה כאמור של האנטאם.

קשה לומר שדירק (וזה גם מהכרות אישית) זו מערכת שהיא Forward, אבל היא בהחלט קדמית יותר מהאנטאם.

הנאד לכאורה נשמע דינמי יותר הן בקולנוע והן בסטריאו, אבל זה נובע מהעובדה שהתחום העליון בו מאוד הודגש. קשה לי לקרוא למה ששמעתי דינמי, כי אני מצפה ממערכות דינמיות שהן יהיו גם קלות על האוזן.

בשתי המערכות לא באמת שמעתי משהו מאוחד והומוגני קרי: מערכת שלמה של סאונד מנגנת...
אלא היה קל יותר לשמוע סראונדים שונים, סאב וקדמיים, שניגנו בנפרד אחד מהשני.

(כאמור, החסרונות שמניתי, יכולים להפתר/להצטמצם עם עזרה ידנית והבנה עמוקה יותר של הטכנולוגיה ).

האם המסקנות היו שונות לו היינו בחלל אחר, עם רמקולים אחרים, עם מלוא יכולות Dirac, או שמא, מלוא יכולות המשחק עם ג'נסיס, יתכן מאוד שכן.

האם המסקנות היו יכולות להיות שונות אם היינו מבצעים עוד כיול לכל אחד מהרסיברים (בעיית אחידות תוצאות הכיולים..) יתכן מאוד שכן ולכן, צריך לקחת את המסקנות שלי בקונטקסט המאוד ספציפי של אותו ערב ולאו דווקא איזה מבחן מחייב של Dirac אל מול ARC.

רן

Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #48 

הכל טוב ויפה אבל, מי שקונה רסיבר של נאד מבחינת אמינות הולך ישר לתיהום עמוקה, ועוד לא דיברנו על עניין שידרוג עתידי ו/או החלפה, זה מכשיר חתונה קתולית אין מצב למכור אותו בעתיד.
א,ב, אמינות. אחרכך כל השאר.

HDMI
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 566
הצטרף: אוגוסט 2006
נתן תודות: 35 פעמים
קיבל תודות: 32 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #49 

22/03/2021 16:50  
Moshe984 כתב:
הכל טוב ויפה אבל, מי שקונה רסיבר של נאד מבחינת אמינות הולך ישר לתיהום עמוקה, ועוד לא דיברנו על עניין שידרוג עתידי ו/או החלפה, זה מכשיר חתונה קתולית אין מצב למכור אותו בעתיד.
א,ב, אמינות. אחרכך כל השאר.
...
אל תגזים, NAD זאת חברה מכובדת שקיימת עשרות שנים.
נכון, אין להם משאבי R&D כמו לימאהה או D+M ויכול לקחת זמן עד שיצאו עם עדכוני תוכנה, אבל אין לרסיבר "מנגנון להשמדה עצמית" לאחר שימוש ממושך...

masteraudio
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1355
הצטרף: ינואר 2007
מיקום: באר-שבע
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 194 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #50 

יואב ערב טוב לך.

מהיתכתבות שלי עים נציג של NAD לא ניתן לשלב את מודול הבאס המשופר DLBC בנאד T-778.

גירסת ה-ARC GENESIS אכן ניתמכת ע"י הדור הקודם היא נטולת פונקציות מיתקדמות אשר קיימות בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של ANTHEM.

בדור החדש הוחלפו הדאקים והמעבדים אשר היו קיימים בדור הקודם דבר אשר מאפשר להם כח עיבוד חזק יותר ויכולת להגיע לתוצאות כיול טובות יותר בשילוב עים מיקרופון הכיול החדש.

מיקרופון הכיול מחדש הינו בעל רגישות גבוהה יותר ובעל טולרנס רחב יותר ועובד בטווח תדרים גבוה יותר מהמיקרופון הקודם.

בגיזרת ניהול הבאס נוספו האפשרויות של phase correlation לסאבוופר ולרמקולים דבר אשר לא היה קיים בסידרה היוצאת.
ב MRX-1140 וב-AVM/70 יכולת זו ניתנת לביצוע בשני סאבים באופן עצמאי.
ובפרוססור הדגל AVM-90 ניתן לכייל עד 4 סאבים באופן עצמאי.

כנו כן נוספה יכולת נוספת לסאבוופר שהיא subwoofer polarity.

ולכן מערכת הכיול החדשה אשר גם כוללת אלגוריתם חדש לחלוטין תבוא לידי ביטוי במלואה רק בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של אנתם.

זה מאוד דומה למצב שמערכת ה DIRAC אשר קיימת STORM-AUDIO שברשותך חזקה ואכותית משמעותית אל מול מערכת הDIRAC אשר קיימת ב NAD-T778.

כי מה שיש אצלך הוא PC-BASED אל DSP BASED ואין מה להשוות בינהם בכל מה שקשור לכח העיבוד ולתוצאות הסופיות לאחר כיול.
TRINNOV ALT-16
SVS ULTRA CENTER
SONUS-FABER VENERE 2.5
SVS PRIME ELEVATION
SVS PB-16
YAMAHA MX-A5000

masteraudio
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1355
הצטרף: ינואר 2007
מיקום: באר-שבע
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 194 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #51 

טלHD אשמח מאוד אים תוכל לפרט איך בוצע הכיול עים האנתם אל מול הנאד.
TRINNOV ALT-16
SVS ULTRA CENTER
SONUS-FABER VENERE 2.5
SVS PRIME ELEVATION
SVS PB-16
YAMAHA MX-A5000

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #52 

22/03/2021 17:41  
masteraudio כתב:
יואב ערב טוב לך.

מהיתכתבות שלי עים נציג של NAD לא ניתן לשלב את מודול הבאס המשופר DLBC בנאד T-778.

גירסת ה-ARC GENESIS אכן ניתמכת ע"י הדור הקודם היא נטולת פונקציות מיתקדמות אשר קיימות בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של ANTHEM.

בדור החדש הוחלפו הדאקים והמעבדים אשר היו קיימים בדור הקודם דבר אשר מאפשר להם כח עיבוד חזק יותר ויכולת להגיע לתוצאות כיול טובות יותר בשילוב עים מיקרופון הכיול החדש.

מיקרופון הכיול מחדש הינו בעל רגישות גבוהה יותר ובעל טולרנס רחב יותר ועובד בטווח תדרים גבוה יותר מהמיקרופון הקודם.

בגיזרת ניהול הבאס נוספו האפשרויות של phase correlation לסאבוופר ולרמקולים דבר אשר לא היה קיים בסידרה היוצאת.
ב MRX-1140 וב-AVM/70 יכולת זו ניתנת לביצוע בשני סאבים באופן עצמאי.
ובפרוססור הדגל AVM-90 ניתן לכייל עד 4 סאבים באופן עצמאי.

כנו כן נוספה יכולת נוספת לסאבוופר שהיא subwoofer polarity.

ולכן מערכת הכיול החדשה אשר גם כוללת אלגוריתם חדש לחלוטין תבוא לידי ביטוי במלואה רק בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של אנתם.

זה מאוד דומה למצב שמערכת ה DIRAC אשר קיימת STORM-AUDIO שברשותך חזקה ואכותית משמעותית אל מול מערכת הDIRAC אשר קיימת ב NAD-T778.

כי מה שיש אצלך הוא PC-BASED אל DSP BASED ואין מה להשוות בינהם בכל מה שקשור לכח העיבוד ולתוצאות הסופיות לאחר כיול.
...
אתה בטוח במה שאתה אומר?

סטורם משתמשים בצ'יפים של DSP של חברות שונות ותלויות בהן.

היחידה שאני מכיר שכותבת את הקוד בעצמה, קרי PC Based ולא תלויה באף יצרנית של צ'יפים היא חברת Trinnov.

רן

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #53 

22/03/2021 15:56  
RanMoyal כתב:

חשוב וראוי לציין כי 2 הרסיברים נשמעו טוב יותר בסך הכל מהתוצאות של הימהה בחלל, אך צריך לשים כוכבית מאוד גדולה ליד זה, היות והסאב הוזז למיקום אחר ולכן לא שמעתי את הימהה עם המיקום החדש של הסאב וגם ראוי לציון שמבחינה טונאלית, לא מצאתי שהימהה נופל משני הרסיברים האמורים ובמקרים מסוימים אף נשמע טוב יותר.

מעבר לכך, הסראונדים שתפקידם הבסיסי הוא למלא את החלל בסאונד הקשור עם אווירה, התרחשות, אמבייאנס, היו כל כך דומיננטים, שהיה קושי אמיתי לשמוע את הבמה הקדמית. כאילו הייתה זו תחרות בין הבמה האחורית לקדמית.

כל זה כמובן רחוק מלהיות פרזנטציה שמדמה.....קולנוע.

בהחלט היו מקרים שהתקשיתי לשמוע את כל הבמה הקדמית, לאו דווקא רק דיאלוגים, בגלל חוסר האיזון הזה.
...
תודה על הסקירה.
רק מה, לא הבנתי את האמור (מודגש מעלה) לגבי ימאהה, מצד אחד הם טובים ממנו מצד שני הוא טוב יותר ?
איך אומר גיא זהר, "יש פערים" 8)

לגבי דומיננטיות הסראונד, זה משהו שהנמכה בכמה db לא היתה משנה משהו?
כנ"ל לגבי הדיאלוגים, רק הפוך.

היה מצב כלשהו שכולכם הסכמתם שנשמע טוב באותו רגע? נגיד סצינה מסרט או שיר ?

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #54 

22/03/2021 18:04  
mulder כתב:
22/03/2021 15:56  
RanMoyal כתב:

חשוב וראוי לציין כי 2 הרסיברים נשמעו טוב יותר בסך הכל מהתוצאות של הימהה בחלל, אך צריך לשים כוכבית מאוד גדולה ליד זה, היות והסאב הוזז למיקום אחר ולכן לא שמעתי את הימהה עם המיקום החדש של הסאב וגם ראוי לציון שמבחינה טונאלית, לא מצאתי שהימהה נופל משני הרסיברים האמורים ובמקרים מסוימים אף נשמע טוב יותר.

מעבר לכך, הסראונדים שתפקידם הבסיסי הוא למלא את החלל בסאונד הקשור עם אווירה, התרחשות, אמבייאנס, היו כל כך דומיננטים, שהיה קושי אמיתי לשמוע את הבמה הקדמית. כאילו הייתה זו תחרות בין הבמה האחורית לקדמית.

כל זה כמובן רחוק מלהיות פרזנטציה שמדמה.....קולנוע.

בהחלט היו מקרים שהתקשיתי לשמוע את כל הבמה הקדמית, לאו דווקא רק דיאלוגים, בגלל חוסר האיזון הזה.
...
תודה על הסקירה.
רק מה, לא הבנתי את האמור (מודגש מעלה) לגבי ימאהה, מצד אחד הם טובים ממנו מצד שני הוא טוב יותר ?
איך אומר גיא זהר, "יש פערים" 8)

לגבי דומיננטיות הסראונד, זה משהו שהנמכה בכמה db לא היתה משנה משהו?
כנ"ל לגבי הדיאלוגים, רק הפוך.

היה מצב כלשהו שכולכם הסכמתם שנשמע טוב באותו רגע? נגיד סצינה מסרט או שיר ?
...
מאיפה שאני מגיע, מתמחים נשארים שבת על ההדגשה שביצעת.

שכחת להדגיש את המילים "מבחינה טונאלית".

שני הרסיברים בסך הכל נשמעים טוב יותר, אבל מבחינה טונאלית, הימהה לא נופל מהם.

רן

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #55 

22/03/2021 17:41  
masteraudio כתב:
יואב ערב טוב לך.

מהיתכתבות שלי עים נציג של NAD לא ניתן לשלב את מודול הבאס המשופר DLBC בנאד T-778.

גירסת ה-ARC GENESIS אכן ניתמכת ע"י הדור הקודם היא נטולת פונקציות מיתקדמות אשר קיימות בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של ANTHEM.

בדור החדש הוחלפו הדאקים והמעבדים אשר היו קיימים בדור הקודם דבר אשר מאפשר להם כח עיבוד חזק יותר ויכולת להגיע לתוצאות כיול טובות יותר בשילוב עים מיקרופון הכיול החדש.

מיקרופון הכיול מחדש הינו בעל רגישות גבוהה יותר ובעל טולרנס רחב יותר ועובד בטווח תדרים גבוה יותר מהמיקרופון הקודם.

בגיזרת ניהול הבאס נוספו האפשרויות של phase correlation לסאבוופר ולרמקולים דבר אשר לא היה קיים בסידרה היוצאת.
ב MRX-1140 וב-AVM/70 יכולת זו ניתנת לביצוע בשני סאבים באופן עצמאי.
ובפרוססור הדגל AVM-90 ניתן לכייל עד 4 סאבים באופן עצמאי.

כנו כן נוספה יכולת נוספת לסאבוופר שהיא subwoofer polarity.

ולכן מערכת הכיול החדשה אשר גם כוללת אלגוריתם חדש לחלוטין תבוא לידי ביטוי במלואה רק בדור החדש של הרסיברים/פרוססורים של אנתם.

זה מאוד דומה למצב שמערכת ה DIRAC אשר קיימת STORM-AUDIO שברשותך חזקה ואכותית משמעותית אל מול מערכת הDIRAC אשר קיימת ב NAD-T778.

כי מה שיש אצלך הוא PC-BASED אל DSP BASED ואין מה להשוות בינהם בכל מה שקשור לכח העיבוד ולתוצאות הסופיות לאחר כיול.
...
היי

לגבי גירסת הדיראק בנאד ככה חשבתי/ידעתי, יש מי שאמר לי שאני טועה ולכן אמרתי שאני לא בטוח.

לגבי המעבדים והמיקרופון באנתם אין לי מה להגיד, צריך לבדוק ולשמוע.

ממה שאני ראיתי יש גירסת ג'נסיס אחת להורדה אז אולי היא מזהה מול איזה מכשיר היא עובדת ופותחת אופציות נוספות ? יתכן לא יודע, אשמח לדעת אילו פונקציות לא עובדות בה למול המכשירים הישנים.

לסוגית גיזרת ניהול הבס היא לא קיימת בג'נסיס שעובד מול המכשירים הישנים?

לסוגית מערכת הDIRAC גם בנאד וגם בסטורם וגם בכל חברה אחרת המערכת מותקנת במחשב ולא במכשיר עצמו המכשירים כוללים מעבדים ברמות שונות כדי ליישם בעזרתם את תוצאות הכיול של דיראק בסטורם יש 2 מעבדים נפרדים רק עבור יישום הדיראק אבל חישובי הכיול מבוצעים במחשב עצמו.

כאמור בזמנו מאודדדד נהנתי מהאנתם ויש לי פינה חמה באוזן עבורו ובהחלט יתכן שהמכשירים החדשים של אנתם הם סיפור הצלחה אודיופילי, אני אשמח מאוד לשמוע, שאכן כך הדבר.
3 קידמיים טאנוי D
סראונדים ארנדל
jvc NP5
סאבים אסקנדו+svs
מגברי כח בריסטון/רוטל/אדקום
4 אטמוס פולק

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #56 

22/03/2021 18:04  
mulder כתב:
22/03/2021 15:56  
RanMoyal כתב:

חשוב וראוי לציין כי 2 הרסיברים נשמעו טוב יותר בסך הכל מהתוצאות של הימהה בחלל, אך צריך לשים כוכבית מאוד גדולה ליד זה, היות והסאב הוזז למיקום אחר ולכן לא שמעתי את הימהה עם המיקום החדש של הסאב וגם ראוי לציון שמבחינה טונאלית, לא מצאתי שהימהה נופל משני הרסיברים האמורים ובמקרים מסוימים אף נשמע טוב יותר.

מעבר לכך, הסראונדים שתפקידם הבסיסי הוא למלא את החלל בסאונד הקשור עם אווירה, התרחשות, אמבייאנס, היו כל כך דומיננטים, שהיה קושי אמיתי לשמוע את הבמה הקדמית. כאילו הייתה זו תחרות בין הבמה האחורית לקדמית.

כל זה כמובן רחוק מלהיות פרזנטציה שמדמה.....קולנוע.

בהחלט היו מקרים שהתקשיתי לשמוע את כל הבמה הקדמית, לאו דווקא רק דיאלוגים, בגלל חוסר האיזון הזה.
...
תודה על הסקירה.
רק מה, לא הבנתי את האמור (מודגש מעלה) לגבי ימאהה, מצד אחד הם טובים ממנו מצד שני הוא טוב יותר ?
איך אומר גיא זהר, "יש פערים" 8)

לגבי דומיננטיות הסראונד, זה משהו שהנמכה בכמה db לא היתה משנה משהו?
כנ"ל לגבי הדיאלוגים, רק הפוך.

היה מצב כלשהו שכולכם הסכמתם שנשמע טוב באותו רגע? נגיד סצינה מסרט או שיר ?
...
ובאשר לשאלתך לגבי נושא הדיאלוגים והסראונד:

זו שאלה פתוחה, יתכן והגברה או הנמכה של מי מהם הייתה משנה את מצב הדברים, אבל יש כאן עניין של פרוססינג שונה ואיזון שנבחר מראש על ידי היצרן.

לא תמיד הגברה או הנמכה של האחוריים פותרת את בעיית האיזון וכנ"ל גם לגביי הסנטר.

ובאשר להסכמות: אני מניח שניתן לראות מהדיווחים השונים, שהיו חילוקי דיעות באיך שהדברים נשמעו ומי נשמע טוב יותר.
אני חשבתי שהאנטאם נשמע טוב יותר ונכון יותר ממספר סיבות שמניתי, יואב וטל חשבו אחרת.


רן

Avi_Dagan
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2372
הצטרף: אוגוסט 2020
נתן תודות: 674 פעמים
קיבל תודות: 400 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #57 

22/03/2021 15:09  
istarmini כתב:
אבל לא הורדנו בטא הורדנו את הגירסה האחרונה והזמינה להורדה מהאתר שלהם יש שם 2 גירסאות אחת למכשירים הישנים ואחת לחדשים ? אני בכל אופן לא ראיתי
...
הכוונה היתה להראות שהגירסא הנוכחית תומכת בכל המכשירים. אין גירסא יעודית לסידרת X40.
22/03/2021 17:41  
masteraudio כתב:
בגיזרת ניהול הבאס נוספו האפשרויות של phase correlation לסאבוופר ולרמקולים דבר אשר לא היה קיים בסידרה היוצאת.
ב MRX-1140 וב-AVM/70 יכולת זו ניתנת לביצוע בשני סאבים באופן עצמאי.
ובפרוססור הדגל AVM-90 ניתן לכייל עד 4 סאבים באופן עצמאי.

כנו כן נוספה יכולת נוספת לסאבוופר שהיא subwoofer polarity.
...
ככל שאני זוכר שקראתי, התכונות האלו עתידות להווסף בהמשך ולא הוצגו בגירסאות הראשונות. יתכן שזה קרה כבר או שאני לא זוכר טוב.
Jack of some trades, master of none

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #58 

22/03/2021 18:08  
RanMoyal כתב:
22/03/2021 18:04  
mulder כתב:


תודה על הסקירה.
רק מה, לא הבנתי את האמור (מודגש מעלה) לגבי ימאהה, מצד אחד הם טובים ממנו מצד שני הוא טוב יותר ?
איך אומר גיא זהר, "יש פערים" 8)

לגבי דומיננטיות הסראונד, זה משהו שהנמכה בכמה db לא היתה משנה משהו?
כנ"ל לגבי הדיאלוגים, רק הפוך.

היה מצב כלשהו שכולכם הסכמתם שנשמע טוב באותו רגע? נגיד סצינה מסרט או שיר ?
...
מאיפה שאני מגיע, מתמחים נשארים שבת על ההדגשה שביצעת.

שכחת להדגיש את המילים "מבחינה טונאלית".

שני הרסיברים בסך הכל נשמעים טוב יותר, אבל מבחינה טונאלית, הימהה לא נופל מהם.

רן
...
יש מקומות בעולם בהם העונש אפילו חמור יותר על פחות מכך, איזה מזל 8)

מה זה אומר "טונאלי" מבחינתך? זה לדעתי ערך שבד"כ מיוחס לרמקולים ופחות לאלקטרוניקה.
אם תוכל להסביר ספציפית למקרה הנ"ל, מה היתה הכוונה ? במה הם כן היו עדיפים?

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #59 

אכן מזל:)

המילה טונאליות מתייחסת לאופי הסאונד הכולל שאתה לוחץ על Play, הטונאליות היא פועל יוצא של רמקולים, בשילוב האקוסטיקה שהם מתגוררים בה וכמובן האלקטרוניקה, כל אלו יוצרים טונאליות מסוימת של מערכת.

בסופו של יום, בניגוד למרכיבים "אוביקטיבים", במרכאות או שלא במרכאות, כדוגמת, אימיג'נג, פוקוס, במה, גובה, הפרדה, דינמיות, אזי טונאליות, נוגעת יותר לטעם האישי של המאזין ואיך הוא בחר לבצע את הטיונינג של המערכת שלו, בין באמצעות רכישת אלקטרוניקה ורמקולים מסוג מסוים, או שמא כיוון לעקומת מטרה מסוימת, או שילוב של הכל, היות ובסופו של יום מדובר על "איזון טונאלי" ואותו איזון, נתון לפרשנותו וטעמו של המאזין.

לא תמיד תהיה הסכמה בין שני מאזינים באשר לעובדה אם הסאונד אכן מאוזן.

האיזון של ימהה, הבסיסי, תמיד נגע לסאונד מלא יותר, כאשר אין הדגשה מבחינתם לקצוות של הגבוהים, דבר זה יתכן והפך אותו לפחות מפורט מפיוניר (של פעם) או מהנאד בבדיקה הנוכחית, אבל נכון יותר, מבחינתי, בכל הקשור ל-"איזון הטונאלי" שלו.

הבעיה שיש עוד מרכיבים לסאונד כדוגמת גודל ועומק הבמה, יכולות באס, פוקוס, טיפול נכון בבאס, יצירת אותה "בועת סאונד" ובהם, הימהה נופל אל מול השניים האחרים, תוך שימת לב, שלא שמעתי את הימהה מכויל במצב בו הסאב שינה את מקומו לטובת השווט אאוט.

יתכן ואם הייתי שומע את הימהה מכויל במצב הדברים החדש, היה בכלל מנצח שלישי מבחינתי.
קשה לדעת.

רן

masteraudio
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1355
הצטרף: ינואר 2007
מיקום: באר-שבע
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 194 פעמים

Re: ANTHEM MRX1120 vs NAD T778

נושא שלא נקרא #60 

22/03/2021 10:53  
avihuli כתב:
טל, תודה רבה על השיתוף... (Y)

האמת, לא הפתיע אותי שהדיראק "יוביל" את הסאונד במבחן הנוכחי.
מה שכן הפתיע אותי זו העובדה שהדיראק (להתרשמותך בחלל שלך), לקח רק בנקודות את ה-ARC של ה-1120 שהוא כאמור דגם מיושן יותר מהנאד.
לאור כך, ייתכן בהחלט שבבחינה של ה-1140 התוצאה יכולה להיות אחרת.

אשמח מאוד גם אם תוכל לפרט את חווית המשתמש שלך ברמת האינטואיטיביות והידידותיות של העבודה עם מערכות הכיול הללו (בדגש רק על מערכת הכיול), אחת לבין השנייה וכן שתיהן אל מול המוכר לנו של ה-YAPO.
בגדול, יש מצב שאני יכול להיות באותה צומת דרכים שבה אתה נמצא מבחינת השדרוג הבא בסטאפ שלי.

האם יש מחשבות גם על מבחנים נוספים כדוגמת פרוססור והגברה בנפרד ?
...
אבי ידידי, חייב לציין שקראתי שוב את התגובות שרשמו כאן החברים וגם את מה שאני בעצמי כתבתי.

כמו שאתה יודע ומכיר ( תבוא כבר לשמוע ) מאז שהוחלף הדנון ב-720 כל העסק של הסאונד נשמע הרבה הרבה יותר טוב. כמובן גם בהמשך לשדרוגים הלא מבוטלים שנעשו בדגש על חיזוק הסראונד וקפיצה לסאב הדגל של SVS. מאז אני רק לומד וחוקר את הרסיבר ואת ה-ARC ולא נשכח גם את ויקטור שהיה פה כמה פעמים כבר והפעיל את הקסמים שלו על איכות הסאונד. במה שכתבת הצלחת להפיל לי את האסימון.

כידוע אני מאוד מתחבר למותג ולתוצאה שהוא מספק ומאז שהוכרזה סדרת ה-40 החדשה התיישבתי על הגדר וחיכיתי רק לתירוץ להחליט לשדרג בזגזוגים האם לרסיבר או לעבור לפרוססורינג. אכן רסיבר שהושק לפני לא מעט שנים ועדיין עדכני עומד בגאון ודי מיישר קו עם מערכת כיול שנחשבת מהמובילות בתחום על רסיבר עדכני חדש.

אין לי שום ספק שעם התוצאה שהגעתי אליה עם ה-720 אצלי בחלל וגם לאור ההתרשמות שהחברים הנכבדים רשמו פה על ה-1120 בתוצאת המבחן שעשו כנראה שאי אפשר ליפול והחלטתי ללכת על כל הקופה.

עשיתי טלפון בשעות הערב לדור ונסגרה עסקה על 1140. אין עדיין במלאי ואין לי כבר סבלנות לחכות שיגיע.

זה אומר שה-720 בן ה-8 חודשים אצלי ( נרכש בפיוצ'ר ויש אחריות מלאה ) עולה בקרוב מאוד ללוחות.
TRINNOV ALT-16
SVS ULTRA CENTER
SONUS-FABER VENERE 2.5
SVS PRIME ELEVATION
SVS PB-16
YAMAHA MX-A5000

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”