סיגנל נמוך בחיבור סאבוופר לרסיבר DSP-Z11

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1582
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 119 פעמים
קיבל תודות: 350 פעמים

Re: סיגנל נמוך בחיבור סאבוופר לרסיבר DSP-Z11

נושא שלא נקרא #16 

סאב יכול לקבל סיגנל משני מקורות.

הראשון, ערוץ יעודי לסאב שנקרא LFE. אפשר למצוא אותו בכל פסקול רב ערוצי, זה ה1 ב5.1 או ב7.1. זאת אומרת שבאולפן בנו ערוץ שכל מה שיש בו זה בס. הערוץ הזה משמש להגברת הרושם של פיצוצים / יריות / התהפכויות / קטעי מתח וכו'. אם הסאב מחובר ליציאת Sub-Out ברסיבר הוא בכל מקרה יקבל את ערוץ הLFE אליו.

השני זה בעצם מה שאמיר מדבר עליו. אם יש תוכן שמיועד לרמקולים הרגילים (קדמיים/סנטר/אחוריים) ומכיל הרבה אנרגיה באזור הבס, צריך להחליט מה קורה עם הבס הזה. בעיקרון, בעולם מושלם כל רמקול בקולנוע שלך היה מסוגל לרדת לתדרים סופר נמוכים ואז לא הייתה בעיה בכלל להעביר את כל הסיגנל לרמקולים כי הם היו מסוגלים לייצר את הבס הזה בעצמם. בפועל, רמקולי full range אמיתיים שיכולים להרעיד את הבטן זו חיה מאוד נדירה ומאוד מאוד יקרה ולכן רוב האנשים רוכשים רמקולים שלא מסוגלים להגיע לתדרים האלו בקלות ומגדירים לרסיבר לא לשלוח את כל הבס לרמקול אלא לפצל את הסיגנל ולשלוח את הבס רק לסאב. התהליך הזה מאפשר "להרגיש" כאילו כל רמקול הוא full range, מפחית את העומס על הרמקולים ובאופן כללי משפר מאוד את איכות הסאונד ולכן מומלץ לנסות להגדיר את הרמקולים הקדמיים שלך כקטנים ולקבוע תדר שמתחתיו הסיגנל ישלח לסאב ומעליו לרמקולים הקדמיים.
במטותא מכבודך, אני מאמין שכדור הארץ עגול.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”