אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #16 

02/03/2021 16:40  
NeatNit כתב:
@oren29atמנקודת המבט שלי זה נראה כאילו החסות מתחילה ונגמרת בזה שכתוב "בחסות Samsung" בשם של הפורום הזה. הפורום של OLED הוא "בחסות LG", ומתקיימים שם עדיין דיונים על טלוויזיות OLED של יצרניות אחרות. לרוב המשתתפים באמת יש של LG אבל נראה לי שנתח השוק של LG בכל מקרה גדול, ללא קשר לחסות.
...
א. כמו שכבר הסברתי, החסות לא רלבנטית למשתתפי הפורום, אלא דווקא למנהלים שלו. הבהרתי, ואבהיר שוב, שאין לי בדל טענה או חשד לגבי עופר, זיו, וכל האנשים המצויינים שמאחורי האתר הזה. הם מעולם לא נתנו לי תחושה שההתנהלות שלהם נגועה בשיקולים זרים, ו"הגינות" זה שם המשחק אצלם באופן מובהק.

ב. "נתח השוק של LG בכל מקרה גדול" זה ביצה ותרנגולת: ואם הפורום היה בחסות, נניח, סוני, שהיתה משקיעה גם פרסום, תמחור אגרסיבי, ואספקת טלוויזיות לביקורת? נתח השוק הגדול של LG וסמסונג בישראל נובע, בין השאר, מ"אפקט העדר" הישראלי, שיש בו טוב ורע. הרע הוא שההתכנסות למותג אחד או שניים מאיינת את התחרות, ומונעת מהצרכנים כל מיני goodies פוטנציאליים כמו פיצ'רים חדשניים, תמחור נמוך יותר של דגמים שאינם commodity, ושירות איכותי. צריך לשים לב שהחסות לא משמשת כמנוף להעמקת השליטה של המותג הדומיננטי ממילא.

oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re:

נושא שלא נקרא #17 

02/03/2021 15:24  
ziv_r כתב:
מעבר לנקודות שעפר העלה, הרבה פעמים כשהיבואנים שומעים שהמוצר שלהם הולך להיות ב- Shootout, הם מסרבים לתת את המוצר או מציבים תנאים דרקונים כמו שהם חייבים לראות את התוצאות טרם הפרסום, שהכתבה תתבצע בחנות שלהם וכדומה.
...
אם להשתמש באוצר המילים של דונלד טראמפ: SAD.

יחסי הכוחות בין היבואנים לבין אתר של מתנדבים ו"משוגעים לדבר" בוודאי לא פועלים לטובת חברי האתר ו/או הקהל הרחב. אין לי פתרון מובהק לזה. אולי (ואני כותב פה את המחשבות שלי) פרוייקט גיוס המונים לטובת תשלום כסף ליבואנים תמורת "החכרת" הטלוויזיה לתקופת מבחן, וגם תשלום לבודק עצמו. זה כמו ועד בית: אחרי שהשכנים שהתנדבו לעשות את העבודה המלוכלכת חוטפים משכנים אחרים על כל מיני בעיות בניקיון ובגינון, כולם מסכימים שתמורת עוד כמה שקלים יתנו את העבודה לחברת ניהול כדי שאפשר יהיה לצעוק עליה בלב שקט. כשהכסף על השולחן אז לכולם ברור איפה הם עומדים.

mdk_25
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4633
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 140 פעמים
קיבל תודות: 667 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #18 

02/03/2021 17:06  
oren29at כתב:
ב. "נתח השוק של LG בכל מקרה גדול" זה ביצה ותרנגולת: ואם הפורום היה בחסות, נניח, סוני, שהיתה משקיעה גם פרסום, תמחור אגרסיבי, ואספקת טלוויזיות לביקורת? נתח השוק הגדול של LG וסמסונג בישראל נובע, בין השאר, מ"אפקט העדר" הישראלי, שיש בו טוב ורע. הרע הוא שההתכנסות למותג אחד או שניים מאיינת את התחרות, ומונעת מהצרכנים כל מיני goodies פוטנציאליים כמו פיצ'רים חדשניים, תמחור נמוך יותר של דגמים שאינם commodity, ושירות איכותי. צריך לשים לב שהחסות לא משמשת כמנוף להעמקת השליטה של המותג הדומיננטי ממילא.
...
אני לא מסכים עם ההגדרה שלך. בכמה רמות.

א. ״אפקט העדר״ הוא לא ישראלי. הוא נקרא גם ״חכמת ההמונים״ והוא בינלאומי.
והאמת גם יש בו היגיון.
זה כמו ״עזרה מהקהל״ בתוכנית ״מי רוצה להיות מיליונר״.
כשאף אחד לא יודע את התשובה הנכונה - ההתפלגות תהיה זהה 25% לכל אחת מ-4 התשובות, כי כולם מנחשים.
אבל ברגע שיש קבוצה (קטנה ככל שתהיה) שכן יודע את התשובה הנכונה, ישר רואים שההתפלגות משתנה, ויש 3 תשובות עם אחוז די זהה של עונים, ותשובה רביעית עם אחוז גבוה יותר.

אפשר ליישם את אותו העיקרון גם בקניית טלויזיות.
רוב האנשים לא מבינים יותר מדי, אז בהינתן טלויזיות במפרט דומה ומחיר דומה, יקנו באקראי.
והמעט שכן מבינים, יקנו את הטלויזיה הטובה יותר.
לכן ההיגיון הוא אם אני קונה את אותה הטלויזיה שקונה הרובה, כנראה שזאת גם אותה הטלויזיה שקונים מביני עניין.


ב. אם כבר, בישראל פועל הרבה יותק חזק אפקט ישראלי לחלוטין שנקרא ״אפקט הפראייר״.
אנשים מוכנים ללכת הכי רחוק שאפשר, ולעשות כל מה שרק ביכולתם, רק בשביל למנוע את האפשרות הנוראית של ״לצאת פראייר״.
לכן בישראל המחיר של המוצר, או ה-value-for-money מנצח כל שיקול אחר שיכול להיות. (איכות, אחריות, יבואן שמחרבן עליך...)

וזה הולך בשני הכיוונים.
גם היבואנים, שבכל מדינה אחרת היו מזמן מורידים מחירים כדי להרוויח פחות על כל מוצר, אבל למכור יותר...
בארץ עסוקים יותר בלספור מי יוצא פראייר.
הרי אם יבואן סוני מרוויח X על כל טלויזיה, למה שיבואן שיאומי ירוויח פחות? מה הוא פראייר???

oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #19 

08/03/2021 9:05  
mdk_25 כתב:
אני לא מסכים עם ההגדרה שלך. בכמה רמות.

א. ״אפקט העדר״ הוא לא ישראלי. הוא נקרא גם ״חכמת ההמונים״ והוא בינלאומי.
והאמת גם יש בו היגיון.
זה כמו ״עזרה מהקהל״ בתוכנית ״מי רוצה להיות מיליונר״.
כשאף אחד לא יודע את התשובה הנכונה - ההתפלגות תהיה זהה 25% לכל אחת מ-4 התשובות, כי כולם מנחשים.
אבל ברגע שיש קבוצה (קטנה ככל שתהיה) שכן יודע את התשובה הנכונה, ישר רואים שההתפלגות משתנה, ויש 3 תשובות עם אחוז די זהה של עונים, ותשובה רביעית עם אחוז גבוה יותר.

אפשר ליישם את אותו העיקרון גם בקניית טלויזיות.
רוב האנשים לא מבינים יותר מדי, אז בהינתן טלויזיות במפרט דומה ומחיר דומה, יקנו באקראי.
והמעט שכן מבינים, יקנו את הטלויזיה הטובה יותר.
לכן ההיגיון הוא אם אני קונה את אותה הטלויזיה שקונה הרובה, כנראה שזאת גם אותה הטלויזיה שקונים מביני עניין.


ב. אם כבר, בישראל פועל הרבה יותק חזק אפקט ישראלי לחלוטין שנקרא ״אפקט הפראייר״.
אנשים מוכנים ללכת הכי רחוק שאפשר, ולעשות כל מה שרק ביכולתם, רק בשביל למנוע את האפשרות הנוראית של ״לצאת פראייר״.
לכן בישראל המחיר של המוצר, או ה-value-for-money מנצח כל שיקול אחר שיכול להיות. (איכות, אחריות, יבואן שמחרבן עליך...)

וזה הולך בשני הכיוונים.
גם היבואנים, שבכל מדינה אחרת היו מזמן מורידים מחירים כדי להרוויח פחות על כל מוצר, אבל למכור יותר...
בארץ עסוקים יותר בלספור מי יוצא פראייר.
הרי אם יבואן סוני מרוויח X על כל טלויזיה, למה שיבואן שיאומי ירוויח פחות? מה הוא פראייר???
...
הרשה לי לא להסכים עם אי ההסכמות שלך:

א. "חכמת המונים" זה לא "אפקט עדר". בעולם, על אף "חכמת ההמונים" שבו, יש מקום ללא מעט מותגים בלא מעט תחומים. בישראל, באופן מסורתי, יש סוג של "משחק סכום אפס" בהרבה מאד תחומים, שבו מותג או שניים מביסים את כל השאר. לפני כעשור וחצי זאת היתה טושיבה שכיסחה את סוני, עד שכוסחה ע"י סמסונג, שכוסחה ע"י LG חד גדיא חד גדיא. יש, לדעתי וללא בדיקה, פער עצום בין נתח השוק של מותגים מובילים בישראל מול נתח השוק של מותגים מובילים במדינות אחרות במספר תחומים (זה שווה בדיקה, אגב).

לפרסום ושיווק יש הרבה משקל בדחיפת מותג. אלה, בתורם, מייצרים קנייה בכמויות, שמיתרגמת ל"אפקט עדר" או "חכמת המונים".

ב. אני לא אוהב את הנימה המתנשאת מאחורי הביקורת על "לא לצאת פראייר": יש לאדם זכות מלאה להחליט מה הוא עושה עם הכסף שלו, שהוא עבד קשה עבורו. כולנו כולנו קונים VFM. ה V משתנה מאדם לאדם. הצרכן הישראלי משקלל גם שירות ואיכות כשהוא מבצע קניה, גם אם אלה לא השיקולים המדוייקים שלך ושלי.

רווחי היבואנים מושפעים באופן מובהק מהתחרותיות של השוק: בשוק פחות תחרותי יש ליבואן פחות מוטיבציה להעניק שירות טוב. בשוק יותר תחרותי- ההיפך. לגבי רווחי היבואנים- אלה לא מעניינים אותי. אני, כצרכן, שואף לתנאים שבהם אקבל את המוצר הטוב ביותר בעלות הנמוכה ביותר. שוק תחרותי עוזר לי להגיע לשם.

mdk_25
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4633
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 140 פעמים
קיבל תודות: 667 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #20 

08/03/2021 10:45  
oren29at כתב:
א. "חכמת המונים" זה לא "אפקט עדר". בעולם, על אף "חכמת ההמונים" שבו, יש מקום ללא מעט מותגים בלא מעט תחומים. בישראל, באופן מסורתי, יש סוג של "משחק סכום אפס" בהרבה מאד תחומים, שבו מותג או שניים מביסים את כל השאר. לפני כעשור וחצי זאת היתה טושיבה שכיסחה את סוני, עד שכוסחה ע"י סמסונג, שכוסחה ע"י LG חד גדיא חד גדיא. יש, לדעתי וללא בדיקה, פער עצום בין נתח השוק של מותגים מובילים בישראל מול נתח השוק של מותגים מובילים במדינות אחרות במספר תחומים (זה שווה בדיקה, אגב).

לפרסום ושיווק יש הרבה משקל בדחיפת מותג. אלה, בתורם, מייצרים קנייה בכמויות, שמיתרגמת ל"אפקט עדר" או "חכמת המונים".
...
אני לא מסכים.
אם תבדוק את מצב המכירות באירופה, ארה״ב או כמעט כל מדינה אחרת, בכל מקום תראב בטופ של הטלויזיות: סמסונג, LG וסוני.
הן אולי יהיו בסדר שונה במדינות שונות, אבל בכל מקום הן מובילות
(לפחות בכל המדינות המערביות שבהן האזרחים יכולים להרשות לעצמם את הדגמים. בהודו או סין יש אולי מובילות אחרות)
המצב לא מאוד שונה בתחום הטלפונים החכמים או שואבים רובוטיים למשל.

זה נכון שבארה״ב יש מגוון רחב יותר ונציגות רבה יותר של חברות אחרות בטבלאות המכירות.
אבל אם תשים לב אצלם גם נמכרים דגמים רבים יותר, ובמחירים זולים יותר מאשר בישראל.
אם TCL QLED בסיסית היתה נמכרת בישראל במחיר של TU7100 או UN7300, היית רואה הרבה יותר מכירות של TCL גם בישראל.

ב. אני לא אוהב את הנימה המתנשאת מאחורי הביקורת על "לא לצאת פראייר": יש לאדם זכות מלאה להחליט מה הוא עושה עם הכסף שלו, שהוא עבד קשה עבורו. כולנו כולנו קונים VFM. ה V משתנה מאדם לאדם. הצרכן הישראלי משקלל גם שירות ואיכות כשהוא מבצע קניה, גם אם אלה לא השיקולים המדוייקים שלך ושלי.

רווחי היבואנים מושפעים באופן מובהק מהתחרותיות של השוק: בשוק פחות תחרותי יש ליבואן פחות מוטיבציה להעניק שירות טוב. בשוק יותר תחרותי- ההיפך. לגבי רווחי היבואנים- אלה לא מעניינים אותי. אני, כצרכן, שואף לתנאים שבהם אקבל את המוצר הטוב ביותר בעלות הנמוכה ביותר. שוק תחרותי עוזר לי להגיע לשם.
...
אני מצטער שאתה לא אוהב את הגישה המתנשאת שלי כלפי גישת ה״לא לצאת פראייר״, אבל אני עומד מאחוריה.
מרוב שהאנשים בישראל מנסים ״לא לצאת פראייר״ בכל דבר שהם עושים, הם בסוף יוצאים ״הפראייר״ על ימין ועל שמאל.

ויש גם מחקרים מדעיים שמראים שבישראל יש 0 מודעות צרכנית, ואנשים קונים הכי זול ויהי מה, כך שאין ליצרנים/יבואנים שום סיבה להשתפר.
אני אתן דוגמא פשוטה.
עד לפני כמה שנים שילמנו המון כסף על חשבון הסלולרי כל חודש.
היינו משלמים 200 שקל בחודש על 200 דקות שיחה. סכומים מגוחכים.
וכל התחרות לא עזרה. כשהיתה חברה אחת, היה פה מונופול.
כשהיו 2 חברות, היה דואפול. כשהיו 3 חברות, היה טריאופול (או קרטל). וכו׳.
בסופו של דבר עד שהמדינה לא התערבה, ולא קבעה בעצמה את המחירים, חברות הסלולר חגגו על חשבוננו ועשו עלינו וואחד קופה.
בכל מדינה אחרת החברות האלה כבר מזמן היו חוטפות מחאת צרכנים ופושטות רגל.
אבל מה קורה במדינת ה״לא פראייר״ הלא היא מדינת ישראל?
כלום. כלום מוחלט.
אותן החברות מציעות כיום חבילות ב-30 ש״ח ללא הגבלה - ואנשים נוהרים אליהן כאילו היה להם זיכרון של דג זהב.
אף אחד לא זוכר את תיאום המחירים, את העושק, את הרווחים שעשו במשך 2 עשורים על חשבוננו...
העיקר כיום מציעים לי סלולרי ב-30 שקל, מה אני לא אקח??? ברור אני אקח!!! מה אני פראייר???

Yuvalfrr
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 996
הצטרף: אוקטובר 2020
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 174 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #21 

אני זוכר את הימים שהחשבון הסלולרי היה חוצה את רף ה-500 שקלים ואם זכרוני אינו מטעה אותי גם מתקרב לאלפיה... אם אני זוכר נכון.

הדבר העצוב בסיפור הוא שאנחנו מתניידים מחברה לחברה עבור חסכון של 10 ש"ח לחודש, "מתקמצנים" על מנוי 20 ש"ח לאמזון פריים, מקשיבים לפרסומות בספוטיפיי בלי סוף כי לא מוכנים להיפטר ממנת פלאפל בארנק, ובכל פעם שעולה פרסומת ביוטיוב מקללים את גוגל במקום שוב להוציא 20 ש"ח עבור הנוחות ויישוב הדעת. אנחנו מתמקחים ועושים הכל כדי לא לצאת פראיירים על שטויות של עשרות שקלים, אבל כשאנו באים לרכוש מוצר משמעותי כמו טלויזיה אנחנו מקבלים את התוספת 25% במחיר לעומת ארה"ב (לכל הפחות) כמובן מאליו. ושאף אחד לא יגיד שזה מחיר הייבוא. נעשית קופה שמנה על הפרמיה אפילו אחרי ייבוא.

oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #22 

09/03/2021 14:58  
mdk_25 כתב:
אם תבדוק את מצב המכירות באירופה, ארה״ב או כמעט כל מדינה אחרת, בכל מקום תראה בטופ של הטלויזיות: סמסונג, LG וסוני.
הן אולי יהיו בסדר שונה במדינות שונות, אבל בכל מקום הן מובילות
...
כדי שיהיה דיון עובדתי ניסיתי למצוא נתונים על נתח שוק של יצרני טלוויזיות באירופה ב 2020. נכשלתי, אבל מצאתי דיווח על יצרני הטלוויזיות הגדולות ביותר לפי נתח שוק. סמסונג-LG-סוני מובילים, אבל גם TCL, הייסנס, וסקייוורת' הסיניות, ואפילו פנסוניק הותיקה. אז שני דברים:

1) "סדר שונה" בכל מדינה מעיד על כך ש"חכמת ההמונים" היא דינמית. כלומר: הדירוג הספציפי בישראל הוא לא בהכרח "חכמת המונים", אלא קשור לשיווק, שירות, ואולי גם "תופעת עדר".

2) היצרניות הסיניות תופסות בישראל נתח שוק זניח עד לא קיים. אין לזה קשר לאיכות שלהן זה בטוח. אחזור על טענתי הבסיסית: ככל שהמבחר מצומצם יותר, ככה הצרכן מפסיד. מה שכן, בהחלט יתכן שהאשם הוא לא הצרכן הישראלי אלא דווקא היבואנים שחוששים לשים כסף מתוך פחד להפסיד למותגים החזקים, ו/או הרגולטור שלא עושה מספיק כדי לעודד תחרות.

https://blog.technavio.com/blog/largest ... rket-share
אם TCL QLED בסיסית היתה נמכרת בישראל במחיר של TU7100 או UN7300, היית רואה הרבה יותר מכירות של TCL גם בישראל.
...
מצד אחד: למה שטלוויזיה איכותית יותר מדגמי כניסה (בכל זאת QLED) תתומחר כל כך נמוך? מצד שני- תמחור אגרסיבי (גם) עוזר לכיבוש נתח שוק, ע"ע הרכבים הקוריאניים של לפני 15-20 שנה (האיכות שלהם השתפרה בהמשך). ומצד שלישי- אלא אם כן יש הוכחות מובהקות לאיכות ירודה יותר, אין סיבה להעדיף דגם כניסה של סמסונג למשל על דגם מתקדם ומלא בפיצ'רים של TCL.
יש גם מחקרים מדעיים שמראים שבישראל יש 0 מודעות צרכנית, ואנשים קונים הכי זול ויהי מה, כך שאין ליצרנים/יבואנים שום סיבה להשתפר.
...
כמו שהערתי קודם: אני רוצה להישאר בגבולות גזרה של עובדות. אם יש לך רפרנסים למחקרים כאלה אשמח לקרוא. אם לא, אז הטענה הזו היא לא יותר מדעה.
עד לפני כמה שנים שילמנו המון כסף על חשבון הסלולרי כל חודש.
...
וכל התחרות לא עזרה. כשהיתה חברה אחת, היה פה מונופול.
כשהיו 2 חברות, היה דואפול. כשהיו 3 חברות, היה טריאופול (או קרטל). וכו׳.
בסופו של דבר עד שהמדינה לא התערבה, ולא קבעה בעצמה את המחירים, חברות הסלולר חגגו על חשבוננו ועשו עלינו וואחד קופה.
בכל מדינה אחרת החברות האלה כבר מזמן היו חוטפות מחאת צרכנים ופושטות רגל.
אבל מה קורה במדינת ה״לא פראייר״ הלא היא מדינת ישראל?
כלום. כלום מוחלט.
אותן החברות מציעות כיום חבילות ב-30 ש״ח ללא הגבלה - ואנשים נוהרים אליהן כאילו היה להם זיכרון של דג זהב.
אף אחד לא זוכר את תיאום המחירים, את העושק, את הרווחים שעשו במשך 2 עשורים על חשבוננו...
העיקר כיום מציעים לי סלולרי ב-30 שקל, מה אני לא אקח??? ברור אני אקח!!! מה אני פראייר???
...
לפי הגישה שאתה מביע פה, הצרכן אמור לעסוק בנקמות במקום בטובתו, ואסביר:

שוק הסלולר היה דפוק ומעוות מהיסוד "בזכות" הממשלה. הצרכן הישראלי עשה כמיטב יכולתו כדי לשחות במים העכורים ההם. בא כחלון ועשה את הרפורמה שלו, והמחירים ירדו. עכשיו- לשיטתך, אני אמור להעניש את פרטנר וסלקום בגיזרת הטלוויזיה לזכר ימי הגזל הסלולריים שלהן, ולהעניש תמידית את הוט כי מדובר בחברה נכלולית לכאורה. המרוויחה מהסיפור הזה תהיה יס, עם התמחור המופרז שלה- פי 2 מסלקום TV, על אותה תשתית, ואותו המסלול.

חברות מסחריות עושות את המקסימום כדי למקסם רווחים. אם הרגולטור לא ידאג לתחרות, אז הן ישתינו על הציבור. אין טובים ורעים, כי כולן רעות. בהינתן שוק סלולר תחרותי, ושוק טלוויזיה-מבוסס-אינטרנט תחרותי למדי, הדבר הנכון ביותר צרכנית הוא לבחור בספקיות המשתלמות ביותר, בלי חשבונות עבר. להחרים את סלקום TV בגלל מה שעשו לפני כעשור בסלולר זה לא לצאת פראייר, אבל לשלם הרבה יותר כסף. לא חבל?

mdk_25
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4633
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 140 פעמים
קיבל תודות: 667 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #23 

10/03/2021 0:16  
oren29at כתב:
כדי שיהיה דיון עובדתי ניסיתי למצוא נתונים על נתח שוק של יצרני טלוויזיות באירופה ב 2020. נכשלתי, אבל מצאתי דיווח על יצרני הטלוויזיות הגדולות ביותר לפי נתח שוק. סמסונג-LG-סוני מובילים, אבל גם TCL, הייסנס, וסקייוורת' הסיניות, ואפילו פנסוניק הותיקה. אז שני דברים:

1) "סדר שונה" בכל מדינה מעיד על כך ש"חכמת ההמונים" היא דינמית. כלומר: הדירוג הספציפי בישראל הוא לא בהכרח "חכמת המונים", אלא קשור לשיווק, שירות, ואולי גם "תופעת עדר".

2) היצרניות הסיניות תופסות בישראל נתח שוק זניח עד לא קיים. אין לזה קשר לאיכות שלהן זה בטוח. אחזור על טענתי הבסיסית: ככל שהמבחר מצומצם יותר, ככה הצרכן מפסיד. מה שכן, בהחלט יתכן שהאשם הוא לא הצרכן הישראלי אלא דווקא היבואנים שחוששים לשים כסף מתוך פחד להפסיד למותגים החזקים, ו/או הרגולטור שלא עושה מספיק כדי לעודד תחרות.

https://blog.technavio.com/blog/largest ... rket-share
...
כפי שרשמתי - בחול נמכרים הרבה יותר דגמים סיניים (תנסה למצוא אפילו חצי מהדגמים של TCL בישראל), ובמחירים הרבה פחות אטרקטיביים מאשר בארה״ב.
בארה״ב אתה יכול לקנות QLED TCL במחיר של טלויזיית לד בסיסית של LG או סמסונג.
אם זה היה המצב בישראל, היית רואה הרבה יותר מכירות של המותגים האלה.
כמו שהערתי קודם: אני רוצה להישאר בגבולות גזרה של עובדות. אם יש לך רפרנסים למחקרים כאלה אשמח לקרוא. אם לא, אז הטענה הזו היא לא יותר מדעה.
...
לא בדיוק מחקר, אבל כתבה מבוססת על מחקר:
https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001071895
לפי הגישה שאתה מביע פה, הצרכן אמור לעסוק בנקמות במקום בטובתו, ואסביר:

שוק הסלולר היה דפוק ומעוות מהיסוד "בזכות" הממשלה. הצרכן הישראלי עשה כמיטב יכולתו כדי לשחות במים העכורים ההם. בא כחלון ועשה את הרפורמה שלו, והמחירים ירדו. עכשיו- לשיטתך, אני אמור להעניש את פרטנר וסלקום בגיזרת הטלוויזיה לזכר ימי הגזל הסלולריים שלהן, ולהעניש תמידית את הוט כי מדובר בחברה נכלולית לכאורה. המרוויחה מהסיפור הזה תהיה יס, עם התמחור המופרז שלה- פי 2 מסלקום TV, על אותה תשתית, ואותו המסלול.

חברות מסחריות עושות את המקסימום כדי למקסם רווחים. אם הרגולטור לא ידאג לתחרות, אז הן ישתינו על הציבור. אין טובים ורעים, כי כולן רעות. בהינתן שוק סלולר תחרותי, ושוק טלוויזיה-מבוסס-אינטרנט תחרותי למדי, הדבר הנכון ביותר צרכנית הוא לבחור בספקיות המשתלמות ביותר, בלי חשבונות עבר. להחרים את סלקום TV בגלל מה שעשו לפני כעשור בסלולר זה לא לצאת פראייר, אבל לשלם הרבה יותר כסף. לא חבל?
...
מה שאתה אומר בעצם הוא שהשיטה הקפיטליסטית לא עובדת. מי שהממשלה לא מכריחה להוריד מחירים, פשוט לא מוריד מחירים.
הבנקים בישראל עם שולי הרווח מהגבוהים בעולם בזכות העמלות שאנחנו משלמים, למרות שיש המון בנקים מתחרים.
רשתות השיווק בישראל עושות קופות על חשבוננו, המוצרים בישראל מהיקרים בעולם, ויש המון רשתות שיווק מתחרות.
וזה רק 2 דוגמאות.

תבוא תפתח חנות מתחרה עם מחירים זולים יותר - הסופרים לידך יורידו מחירים, יחכו שתפשוט רגל (כי הצרכנים ה״לא פראיירים״ ימשיכו לקנות אצלם) ואז יעלו שוב את המחירים.
אתה תפסיד - את תפשוט רגל.
הצרכנים ה״לא פראיירים״ יצאו פראיירים כרגיל וימשיכו לממן את בעלי רשתות השיווק.
ורשתות השיווק ימשיכו לספר לך סיפורים שאתה מקבל את המחירים הכי זולים שאפשר, כי ״יש תחרות״...

oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #24 

10/03/2021 16:49  
mdk_25 כתב:

לא בדיוק מחקר, אבל כתבה מבוססת על מחקר:
https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001071895
...
הסקר הזה, במחילה, הוא קשקוש. לא רק שאין השוואות לנתונים דומים במדינות אחרות, אלא שגם הקריטריונים לא ברורים: למה פעולה "אקטיבית" כמו תגובה היא צרכנית יותר מדרישה לתיקון, או מהתנתקות מספק שירות?

אחזור ואטען שהצרכן הישראלי בהכללה, לא טוב יותר או גרוע יותר מעמיתו ברחבי העולם. אם יש שוני במאפיינים אז הוא ברמת המיקרו, לא בהתנהלות הכללית
מה שאתה אומר בעצם הוא שהשיטה הקפיטליסטית לא עובדת. מי שהממשלה לא מכריחה להוריד מחירים, פשוט לא מוריד מחירים.
...
כפי שרשמתי - בחול נמכרים הרבה יותר דגמים סיניים (תנסה למצוא אפילו חצי מהדגמים של TCL בישראל), ובמחירים הרבה פחות אטרקטיביים מאשר בארה״ב.
בארה״ב אתה יכול לקנות QLED TCL במחיר של טלויזיית לד בסיסית של LG או סמסונג.
אם זה היה המצב בישראל, היית רואה הרבה יותר מכירות של המותגים האלה.
...
כדי ש"השיטה הקפיטליסטית" תעבוד, נדרשת מעורבות נמרצת, הגונה, וישרה כסרגל של הממשלה, ע"ע ליגת ה NBA (שם ה"ממשלה"=הקומישנר). חברה מסחרית, בהגדרה, רוצה לעשות כמה שיותר כסף. הדרך לשם עוברת דרך פגיעה במתחרים, תיאום מחירים, קרטליזציה, הון-שלטון, ורק אם אין ברירה וכל הנתיבים חסומים- הורדת מחירים.

ממשלה צריכה לדאוג להסדרת שוק. לפעמים מה שאולי נראה לנו כמו שוק בעייתי אם פגום הוא שוק "טוב מספיק". לפעמים הכשלים הם מתחת לרף שמצדיק או מצריך שינוי. אבל ללא רגולציה ואכיפה הגדולים יגדלו, והקטנים יעופו. כדי להיכנס במחירי הפסד (או קרוב לכך) צריך גם כיסים עמוקים, וגם סבירות גדולה שזה ישתלם, כי אף יזם לא אוהב להפסיד את התחתונים. למרבה הצער, בהינתן שוק פגום, לצרכן יש מעט מאד מה לעשות, והוא עושה במיטב יכולתו כדי לצרוך במחירים סבירים מבחינתו.

המילכוד הקפיטליסטי, אגב, הוא שבעוד שבעלי החזון ראו שוק תוסס ו"לרוחב", הכלכלה מכתיבה צמיחה של גופים "לגובה", על חשבון תחרותיות. כשנכיר בבעיות ובכשלים של השוק החופשי, נוכל גם לנסח פתרונות שיהיו טובים (כמעט) לכולם, ושיביאו בחשבון גם את הדרך לטפל באנשים הפשוטים שיפגעו, וגם מאבקים עם בעלי ההשפעה שהם בעלי ההון. עד אז נגזר עלינו לדבר בסיסמאות בנושאים כלכליים.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #25 

דיון מעניין אבל לא הבנתי את הקשר בינו לבין הפורום...

oren29at
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 103
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 16 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #26 

10/03/2021 18:25  
oferlaor כתב:
דיון מעניין אבל לא הבנתי את הקשר בינו לבין הפורום...
...
דיונים, כמו דיונים, נוטים להסתלסל. כל דיון, גם אם הוא סוטה מהנושא המקורי, יכול להכיל מידע או ידע שאנשים ימצאו מעניין או מועיל.

בכל מקרה, וכדי לא להפוך את השרשור לגם-לא-קשור וגם-מייגע, אני מקווה שאפשר יהיה לקרוא פה הרבה שרשורים רלבנטיים, אינפורמטיביים, ומעניינים.

Kirk out.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

Re: אז אף אחד לא הולך לדבר על זה שהפורום הזה קיים פתאום?

נושא שלא נקרא #27 

אתם מתווכחים על "אפקט העדר" הישראלי כאשר לדעתי דווקא בפורום הזה נותנים ומקבלים מידע וחוות דעת מלומדות הנשענות ברובן על ידע ונסיון אישי + ביקורות מקצועיות וציונים (למסכים במקרה הספציפי הזה) מאתרים מקצועיים ומוערכים בקרב הקהילה הטכנולוגית ברחבי העולם.
זה בדיוק ההבדל הקטן שלפיו אדם שקורא בפורום יבחר בדר"כ במסך שירכוש מתוך שיקולים מושכלים ולא מתוך החלטה שנבעה מ "אפקט העדר".

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”