שלום חברים,
הסמסונג 75״ QLED שלי הפסיקה לעבוד פחות משנתיים וחצי
ה-backlight נדלק, הLED מהבהב פעמיים והטלוויזיה נכבית, וכך בלולאה אין סופית.
הגיע הטכנאי של היבואן (סמליין או אלאקטרוניקס-פרו, אני טרם מבין בהם), כמובן בתשלום... לא, בעצם הגיע איש המכירות! הוא חיבר את קופסת הOne Connect שלו במקום שלי, ראה את אותה הבעיה והכריז כי הפנל לא תקין ולא ניתן לתיקון. אבל... הוא ייתן לי מחיר מצוין למודל Q95T החדש. הטכנאי לא הסכים לספר לי מה הוא הקוד של התקלה (אני בטוח שה-LED מספר משהו ספיציפי).
אני יודע שהכול יכול לקרות ואין גבול לחוסר מזל במכשירי אלקטרוניקה. אבל בכל זאת לא הייתי מצפה מה-top line של סמסונג לעבוד שנתיים בלבד!
ועוד פחות הייתי מצפה הצעה לזרוק לגמרי 15500 ש״ח לפח ולקנות טלוויזיה חדשה של סמסונג כאילו לא קרה כלום (תודה שהמחירים לפחות ירדו משמעותית בשנתיים האלה).
מה עושים במקרים כאלה? האם יש כאן עניין משפטי (היצרן חייב לתקן תקלות במחיר הוגן תוך כמה שנים המוגדרים בחוק)? האם כדאי להתחנן ולבקש מ Samsung או היבואן את התיקון? מאף בחינה לא בא לי לקנות טלוויזיה חדשה, במיוחד לא את סמסונג...
סליחה על הרגש, אני עדיין בשוק ורגז.
Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
1. האם קנית יבואן רשמי (סמליין) או מיבוא מקביל?
2. האם הרחבת אחריות ל-4 שנים?
במידה והתשובה לשתי השאלות היא כן, אז יש לך אחריות ואלקטרוניקס פרו חייבים להחליף לך את הטלויזיה בחינם. (מניסיון: הטלויזיה שתקבל מצד אחד תהיה חדשה יותר, מצד שני תהיה טובה פחות).
2. האם הרחבת אחריות ל-4 שנים?
במידה והתשובה לשתי השאלות היא כן, אז יש לך אחריות ואלקטרוניקס פרו חייבים להחליף לך את הטלויזיה בחינם. (מניסיון: הטלויזיה שתקבל מצד אחד תהיה חדשה יותר, מצד שני תהיה טובה פחות).
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
קניתי מסמליין, לא הרחבתי את האחריות, אחרת הייתי דורש תיקון באחריות ולא כותב כאן .17/03/2021 17:18mdk_25 כתב: ↑ 1. האם קנית יבואן רשמי (סמליין) או מיבוא מקביל?
2. האם הרחבת אחריות ל-4 שנים?...
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
כמו שאמרת, עצוב - אבל קורה.
היבואן מחוייב בחוק להחזיק חלקי חילוף לתיקון למשך 7 שנים לפחות מיום המכירה של המוצר.
אם אחרי שנתיים וחצי היבואן אומר שאינו יכול לתקן, זו עילה לתביעה.
עם זאת, אין כל חיוב לתיקון במחיר "הוגן".
כלומר, היבואן יכול לדרוש מחיר שהופך את עניין התיקון ללא כדאי כלכלית.
אז לדעתי, קודם תדרוש לקבל הצעת מחיר לתיקון.
היבואן מחוייב בחוק להחזיק חלקי חילוף לתיקון למשך 7 שנים לפחות מיום המכירה של המוצר.
אם אחרי שנתיים וחצי היבואן אומר שאינו יכול לתקן, זו עילה לתביעה.
עם זאת, אין כל חיוב לתיקון במחיר "הוגן".
כלומר, היבואן יכול לדרוש מחיר שהופך את עניין התיקון ללא כדאי כלכלית.
אז לדעתי, קודם תדרוש לקבל הצעת מחיר לתיקון.
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
אז עשית טעות חמורה.17/03/2021 18:09digest כתב: ↑ קניתי מסמליין, לא הרחבתי את האחריות, אחרת הייתי דורש תיקון באחריות ולא כותב כאן ....
לשלם 15,000 שקל על טלויזיה ולא לשלם 200 שקל על הרחבת האחריות שלה פי 4... טעות סופר חמורה.
סורי, אין לי משהו להגיד שיעזור לך.
אין לך אחריות, אז לא היצרן, לא היבואן ולא נותן השירות לא חייבים לך כלום בשלב הזה.
ממליץ לך בטלויזיה הבאה לקחת בחשבון גם את עניין האחריות (במיוחד אם היא תעלה סכומים כמו הטלויזיה הנוכחית שלך).
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
@mdk_25
היבואן חייב לתקן טלויזיה עד לפחות 7 שנים מיום המכירה. זה החוק.
אין דבר כזה, לא חייבים לך כלום.
חייבים לתקן, אם הלקוח מסכים לשלם את מחיר התיקון המבוקש.
גם אין דבר כזה "לא ניתן לתיקון"
תיקון יכול להיות החלפת כל חלק תקול, גם אם זה הפאנל עצמו, או כל האלקטרוניקה.
היבואן חייב לתקן טלויזיה עד לפחות 7 שנים מיום המכירה. זה החוק.
אין דבר כזה, לא חייבים לך כלום.
חייבים לתקן, אם הלקוח מסכים לשלם את מחיר התיקון המבוקש.
גם אין דבר כזה "לא ניתן לתיקון"
תיקון יכול להיות החלפת כל חלק תקול, גם אם זה הפאנל עצמו, או כל האלקטרוניקה.
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
זה מבטל את כל משמעות של החוק! ההצעה לתיקון שנתנו לי היתה 18000 ש״ח, יותר ממה שהטלוויזיה עלתה אז, ושני Q95T עכשיו פחות או יותר . למה שיבואן יחזיק חלקי חילוף, הוא ייתן הצעת תיקון מופרזת וזהו.17/03/2021 18:53Amir64 כתב: ↑ עם זאת, אין כל חיוב לתיקון במחיר "הוגן".
כלומר, היבואן יכול לדרוש מחיר שהופך את עניין התיקון ללא כדאי כלכלית.
אז לדעתי, קודם תדרוש לקבל הצעת מחיר לתיקון....
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
עשיתי טעות, ללא ספק! אבל הרחבת האחריות עולה הרבה יותר מ200 שקל, זה כמה אלפי שקלים וההחלטה ממש לא פשוטה. זה המור והפסדתי בשלי. יחד עם זאת, המצב שהלקוח לא יכול לתקן מוצר שעלה הון זמן קצר אחרי תום האחריות - זה מצב לא בסדר. משהו אומר לי שגם לא חוקי, אבל ״לא בסדר״ 100% כן.17/03/2021 18:53mdk_25 כתב: ↑ אז עשית טעות חמורה.
לשלם 15,000 שקל על טלויזיה ולא לשלם 200 שקל על הרחבת האחריות שלה פי 4... טעות סופר חמורה....
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
הרחבת אחריות ל-4 שנים עלתה 200 שקל לפני שנתיים וחצי. אני יודע כי גם אני קניתי טלויזיוה בדיוק אז.17/03/2021 19:21digest כתב: ↑עשיתי טעות, ללא ספק! אבל הרחבת האחריות עולה הרבה יותר מ200 שקל, זה כמה אלפי שקלים וההחלטה ממש לא פשוטה. זה המור והפסדתי בשלי. יחד עם זאת, המצב שהלקוח לא יכול לתקן מוצר שעלה הון זמן קצר אחרי תום האחריות - זה מצב לא בסדר. משהו אומר לי שגם לא חוקי, אבל ״לא בסדר״ 100% כן.17/03/2021 18:53mdk_25 כתב: ↑ אז עשית טעות חמורה.
לשלם 15,000 שקל על טלויזיה ולא לשלם 200 שקל על הרחבת האחריות שלה פי 4... טעות סופר חמורה.......
זה היה לכל הדגמים.
מה שאתה מדבר עליו זאת הרחבת אחריות ״פרטית״ שאקלטרוניקס פרו ניסו לדחוף, שבאמת היתה תלויה במחיר המכשיר (ולהגיע לאלפי שקלים) והרחיבה את האחריות ל-6 או 7 שנים סה״כ.
פאנל מהווה 90% ממחיר של מסך מודרני.
החלפת פאנל כוללת פירוק כל המכשיר (כי הפאנל הוא לב המכשיר, אז צריך לפרק הכל כדי להוציא אותו, החלפת פאנל בחדש, ואז הרכבה מחדש של כל המכשיר.
לכן אם אתה מוסיף למחיר הפאנל, את מחיר העבודה, העלות הכללית עולה יותר מקניית מכשיר חדש.
כמו שמישהו רשם מעלי: נכון שהם מחויבים להחזיק חלקי חילוף ולהיות מסוגלים לתקן את המכשיר - אבל הם לא מחויבים במחיר שהם יגבו ממך על זה. לתקן את הטלויזיה שלך עולה יותר מלקנות חדשה.
אתה עדיין רוצה לתקן?
אגב, היה לי פעם רכב שעלה לי 6,000 שקל להחליף לו את המנוע (כי זה היה רכב ישן והלך לו המנוע).
וכשבאתי למכור את הרכב שנה אחר כך, המקסימום שמישהו היה מוכן לשלם על הרכב היה 3,500 שקל.
אז אני צריך לבוא עכשיו בטענות למוסכניק למה החלפת מנוע עולה כל כך הרבה?
הוא מבחינתו עבד בשביל הכסף הזה: הוא קנה מנוע, הוא העלה את הרכב, הוא פירק חצי רכב כדי להגיע למנוע הישן, פירק את המנוע הישן (צריך מנוף מיוחד בשביל זה, כי מנועים הם כבדים), הרכיב מנוע חדש (גם צריך מנוף) ואז הרכיב שוב את כל הרכב מחדש.
זה לקח לו כמה ימים טובים של עבודה, כולל לתפוס מקום במוסך שיכל לשמש ללקוחות אחרים, כולל עבודה פיזית קשה, וידע מקצועי שצריך בשביל לבצע אותה.
מעניין אותו בסוף מה עלות הרכב שלי, ובכמה אני יכול למכור אותו?
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
לא הייתה לי כזאת אופציה, אחרת לא הייתי חושב אפילו חצי שניה....
הדוגמה לא טובה, כי ידעת מה הוא בערך המחירון/מצב השוק של הרכב לפני שעשית תיקון ב6000 ש״ח. אצלי הכל הפוך: אני קונה טלוויזיה בין הטובות בכל הפרמטר האפשרי, ובין היקרות עבור צרכן רגיל, ואחרי שנתיים בלבד אני צריך לזרוק אותה לפח?18/03/2021 0:22mdk_25 כתב: ↑ וכשבאתי למכור את הרכב שנה אחר כך, המקסימום שמישהו היה מוכן לשלם על הרכב היה 3,500 שקל.
אז אני צריך לבוא עכשיו בטענות למוסכניק למה החלפת מנוע עולה כל כך הרבה?...
זה לא אמור לעבוד כך עם מוצרים יקרים!
ובוודאי לא עם החברה כמו סמסונג. אם סיכוי של תקלת הפנל הוא לא אפסי ולתקן/להחליף הפנל עולה פי 2 עלות של טלוויזיה חדשה (כן, נתנו לי ״הצעת תיקון״ בסך 18000 שקל!) אז סמסונג צריכה לתת אחריות של 4 או 5 שנים ספציפית לפנל ,( או בשעות עבודה של הפנל ביחס לממוצע).
חזרה לדוגמה עם רכב, היצרן/היבואן לא יכולים לומר לך 3 שנים לאחר שקנית רכב ב100-200Kש״ח - תזרוק את הרכב, אנחנו לא מתקנים אותו. כנ״ל עם מקררים, מזגנים וכל דבר יקר אחר, אשר כבר מצדיק תביעות, כאב ראש וכו׳.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
בהחלט היתה אופציה להארכת אחריות ב- 3 שנים, בעלות של 200 ש"ח.
מצאתי לפחות שרשור אחד על זה כאן באתר:
https://htmag.co.il/phpbb/viewtopic.php ... 0#p2963820
אבל לא מאמין שההרחבה מכסה הכל כמו האחריות לשנה הקבועה בחוק.
בוודאי היו מראים איזה סעיף קטן שאומר - זה לא...
מצאתי לפחות שרשור אחד על זה כאן באתר:
https://htmag.co.il/phpbb/viewtopic.php ... 0#p2963820
אבל לא מאמין שההרחבה מכסה הכל כמו האחריות לשנה הקבועה בחוק.
בוודאי היו מראים איזה סעיף קטן שאומר - זה לא...
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
digest
פוסט הזוי. קונה טלוויזיה ב 15000 ש"ח
וחוסך 199 שקל הרחבת אחריות...
הגיון אין פה.
ומה זה מחיר הוגן? מה שהוגן לאחד לא הוגן לאחר.
אתה בבעיה רצינית.
אם זה לא פאנל אז התיקון יהיה עוד במחיר סביר. אם זה פאנל לפח.
פוסט הזוי. קונה טלוויזיה ב 15000 ש"ח
וחוסך 199 שקל הרחבת אחריות...
הגיון אין פה.
ומה זה מחיר הוגן? מה שהוגן לאחד לא הוגן לאחר.
אתה בבעיה רצינית.
אם זה לא פאנל אז התיקון יהיה עוד במחיר סביר. אם זה פאנל לפח.
- ahersko
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4580
- הצטרף: אוקטובר 2006
- מיקום: איזור השרון
- נתן תודות: 346 פעמים
- קיבל תודות: 584 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
ועדיין אם תשאלו אותו מה הוא יקנה הוא יענה סמסונג...
מזכיר לי את 4 מערכות הבחירות האחרונות.
לפותח השרשור... אתה חבר ותיק באתר, לכל הפחות ידעת (או שבחרת לעצום את עינך) מה אמינות המותג ומה איכות השרות שלו.
לא תוכל לטעון שלא ידעת.
אז על מה בדיוק מלין חברי המלומד?
מזכיר לי את 4 מערכות הבחירות האחרונות.
לפותח השרשור... אתה חבר ותיק באתר, לכל הפחות ידעת (או שבחרת לעצום את עינך) מה אמינות המותג ומה איכות השרות שלו.
לא תוכל לטעון שלא ידעת.
אז על מה בדיוק מלין חברי המלומד?