הם כבר ז"ל. לצערי שכן היו לי תקליטים שהיום הם נחשבים נדירים כמו למשל התקליט של שלום חנוך שיצא בזמנו באנגלית באנגליה, תקליט ורוד של אלביס, ועוד כהנה וכהנה.
גם לי חשוב איך אני שומע, שלא תהיה טעות, אני לא אודיופיל בחלק המחלתי של המלה,
אני לא מדקדק בדקדוקי עניות על הרגליות של הרמקולים, ארונית מיוחדת, או לוחות ספיגה שמניחים על רמקולים או קומפננטים..
חשוב לי בהחלט האכות אבל לא ברמת המיקרו.
האם אודיופילים נהנים מהמוזיקה לה הם מאזינים?
אביעד, השאלה היא האם תיהיה מוכן לשמוע מוסיקה מסוימת רק בגלל שהיא נשמעת טוב במערכת שלך למרות שאתה לא אוהב אותה במיוחד (לא חד פעמית אלא לאורך זמן)? אם התשובה לשאלתי היא לא אז אתה קרוב לאמצע ה"סרגל" שלי כלומר אתה אודיופיל (אחד שחשוב לו גם "איך" וגם "מה" הוא שומע באותה מידה).אני מחזק את ההגדרה של מרטין
אני אוהב מוסיקה ומגיע ממוסיקה ולאו דווקא מהציוד אך עם השנים התחלתי מאד להיות בררן גם איך אני שומע ולא רק למה ......
מיכאל .
מאיר אני כל כך מצטער על התקליטים שאיו לך מושג
אני בחודשים האחרונים רכשתי יותר מ 200 תקליטים בחנויות ואנשים ....וזה פשוט גדל בקצב מטורף ...זה מדהים ומלא קסם .
אני גם מאד מקפיד לרכוש תקליטים לא ב"מכה" של כמויות אלא לבחור אחד אחד !!
בדיוק מה שאני רוצה ..
מיכאל לא נראה לי שאשמע שום מוסיקה שלא אוהב רק בגלל איך שהיא נשמעת ...
כמובן שאעדיף לשמוע את רב המוסיקה שלי במערכת רצינית בסלון מאשר ברכב למרות שברכב יש לי סטיראו מושקע ביותר (10K)
אך מגיסא לא איכפת לי לשמוע את המוסיקה שלי בכל דבר אחר אם אין ברירה וזה לא מוריד לי מערך המוסיקה (שים לב לא אמרתי סאונד או חוויה)
בכל מקרה כפי שציינתי אני מגיע מהמוסיקה לתוך הציוד ולא הפוך ...
אני לא מגלה מוסיקה דרך הסאונד אלא מעשיר את החוויה מוסיקאלית שלי דרך הציוד .
אביעד
אני בחודשים האחרונים רכשתי יותר מ 200 תקליטים בחנויות ואנשים ....וזה פשוט גדל בקצב מטורף ...זה מדהים ומלא קסם .
אני גם מאד מקפיד לרכוש תקליטים לא ב"מכה" של כמויות אלא לבחור אחד אחד !!
בדיוק מה שאני רוצה ..
מיכאל לא נראה לי שאשמע שום מוסיקה שלא אוהב רק בגלל איך שהיא נשמעת ...
כמובן שאעדיף לשמוע את רב המוסיקה שלי במערכת רצינית בסלון מאשר ברכב למרות שברכב יש לי סטיראו מושקע ביותר (10K)
אך מגיסא לא איכפת לי לשמוע את המוסיקה שלי בכל דבר אחר אם אין ברירה וזה לא מוריד לי מערך המוסיקה (שים לב לא אמרתי סאונד או חוויה)
בכל מקרה כפי שציינתי אני מגיע מהמוסיקה לתוך הציוד ולא הפוך ...
אני לא מגלה מוסיקה דרך הסאונד אלא מעשיר את החוויה מוסיקאלית שלי דרך הציוד .
אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
- logankungfu
- חבר ותיק
- הודעות: 2462
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
אני למדתי דווקא דרך אהבתי לציוד לאהוב רוק מתקדם.
רוק מתקדם הוא מוזיקה קשה להאזנה לפעמים, ולא תמיד מרגשת במגע ראשון, בוודאי לא כמו יצירות פשוטות ופשטניות יותר
(שגם טובות כאלה יש). את המוזיקה הזו גיליתי מאהבתי לציוד משום שאהבתי איך שהיא נשמעת במערכת טובה (לפני שהיתה לי כזו בעצמי), ותוך זמן קצר, מהמקום של אהבת איכות הצליל, למדתי לאהוב סגנון זה בפני עצמו.
יצויין עם זאת שתמיד אהבתי מוזיקה קלאסית, וזאת במידה רבה משום שהלכתי לקונצרטים וחוויתי את זה "חי".
(שגם טובות כאלה יש). את המוזיקה הזו גיליתי מאהבתי לציוד משום שאהבתי איך שהיא נשמעת במערכת טובה (לפני שהיתה לי כזו בעצמי), ותוך זמן קצר, מהמקום של אהבת איכות הצליל, למדתי לאהוב סגנון זה בפני עצמו.
יצויין עם זאת שתמיד אהבתי מוזיקה קלאסית, וזאת במידה רבה משום שהלכתי לקונצרטים וחוויתי את זה "חי".
האם יתכן שמתכתבים שלושה חובבי DREAM THEATER בשרשור אחדרוק מתקדם הוא מוזיקה קשה להאזנה לפעמים, ולא תמיד מרגשת במגע ראשון, בוודאי לא כמו יצירות פשוטות ופשטניות יותר
(שגם טובות כאלה יש). את המוזיקה הזו גיליתי מאהבתי לציוד משום שאהבתי איך שהיא נשמעת במערכת טובה (לפני שהיתה לי כזו בעצמי), ותוך זמן קצר, מהמקום של אהבת איכות הצליל, למדתי לאהוב סגנון זה בפני עצמו....
מיכאל .
- logankungfu
- חבר ותיק
- הודעות: 2462
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
אני מסכים בהחלט עם lesh... שאת שמו קצת קשה לי לבטא..
בהחלט לסוג המוסיקה יש השפעה על הרצון שמוע אותה במערכת מקצועית.
כל פיפס, כל קליק... לכן בהחלט "התקדמתי" לעבר ההום תיאטר בקטע של הופעות חיות. אני לצערי נהנה כששומעים בקדמי ימני משהו אחד ובאחורי שמאלי משהו אחר וחוזר חלילה, ועוד עם סאב שמגיע עמוק מכל סטיראו ממוצע.
אביעד - גם אני מצטער על התקליטים, לא בגלל רצון להאזין להם, אלא שהיה לי אוסף מכובד למדי, עם דברים שכפי שאמרתי כיום הם נדירים וחבל. פשוט היתה לאשתי חנות דיסקים (אני הייתי בקבע) ובשלב מסויים, החלפתי את התקליטים בדיסקים.
כשפורקה השותפות השותף קבל את התקליטים ובשלב מסויים מכר הרבה ל"חור בשחור" לדעתי בגרושים, מחוסר ידיעה.
לחובבי הפרוג ה"קשה" ממולץ לראות/לשמוע את ההופעה ב DVD של קינג קרימזון VROOOM. מעוללללה.
כל פיפס, כל קליק... לכן בהחלט "התקדמתי" לעבר ההום תיאטר בקטע של הופעות חיות. אני לצערי נהנה כששומעים בקדמי ימני משהו אחד ובאחורי שמאלי משהו אחר וחוזר חלילה, ועוד עם סאב שמגיע עמוק מכל סטיראו ממוצע.
אביעד - גם אני מצטער על התקליטים, לא בגלל רצון להאזין להם, אלא שהיה לי אוסף מכובד למדי, עם דברים שכפי שאמרתי כיום הם נדירים וחבל. פשוט היתה לאשתי חנות דיסקים (אני הייתי בקבע) ובשלב מסויים, החלפתי את התקליטים בדיסקים.
כשפורקה השותפות השותף קבל את התקליטים ובשלב מסויים מכר הרבה ל"חור בשחור" לדעתי בגרושים, מחוסר ידיעה.
לחובבי הפרוג ה"קשה" ממולץ לראות/לשמוע את ההופעה ב DVD של קינג קרימזון VROOOM. מעוללללה.
מאיר חבל על התקליטים אבל איך אומרים על וניל שחור שמותך לא בוכים
בקשר לאחוות הפרוג שיש לנו פה...הגיע הזמן שנכיר
כולם בבקשה לסור במהירות לפורום מוסיקה ולהתחיל לקרוא !!!
דרך אגב בינתיים עוד לא הכרתי מישהו שהכיר פה בארץ את דרים ת'אטר לפני ...
כבר משנת 1992 התחלתי להקשיב להם והייתי בהופעות שלהם בארהב (בזמן לימודיי)
עוד שאף אחד לא ידע לבטאות פטרוצ'י
דרך אגב למדתי אצל ג'ון פטרוצי גיטרה בסשיינים שנתן לתלמידי ברקלי בוסטון במהלך שנה שלמה ..
בקשר לאחוות הפרוג שיש לנו פה...הגיע הזמן שנכיר
כולם בבקשה לסור במהירות לפורום מוסיקה ולהתחיל לקרוא !!!
דרך אגב בינתיים עוד לא הכרתי מישהו שהכיר פה בארץ את דרים ת'אטר לפני ...
כבר משנת 1992 התחלתי להקשיב להם והייתי בהופעות שלהם בארהב (בזמן לימודיי)
עוד שאף אחד לא ידע לבטאות פטרוצ'י
דרך אגב למדתי אצל ג'ון פטרוצי גיטרה בסשיינים שנתן לתלמידי ברקלי בוסטון במהלך שנה שלמה ..
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
מה למדת אז בגן ילד מתוק שלי (מילים מתוך שיר)
מה למדת בארצות הברית של ארה"ב?
אני שמעתי את ג'נסיס, יס, קאמל, ג'נטל ג'יאנט ועוד לפניך.... מה שכן, לא ראיתי אותם בהופעה...
אני שמעתי את ג'נסיס, יס, קאמל, ג'נטל ג'יאנט ועוד לפניך.... מה שכן, לא ראיתי אותם בהופעה...
לדעתי אודופילים ווידיאופילים הם לא באותה סירה . אודיופילים יהנו יותר ממוזיקה מאשר וידיאופילים יהנו מ(החלק הויזואלי) של סרט.
ניסוח יותר נכון הוא: סביר יותר שאוהב מוזיקה יהיה בהכרח גם אודיופיל במידה מסוימת מאשר אוהב סרטים יהיה גם וידיאופיל.
הסיבה היא שלדעתי הקשר בין מהות המוזיקה (ובוא לא ננסה להגדיר מה זה בכלל) לצלילים שמרכיבים/מבטאים אותה הרבה יותר חזק לקשר בין סרט לוידיאו שמרכיב אותו. יוצאים מן הכלל אלה סרטים שעיקר גדולתם בצילום. כדי להבהיר את הנקודה אציין שחובבי ספרות, אין כל צורך שיהיו חובבים של נייר, פונטים או צורות כריכה. כלומר בתחומים השונים יש רמות שונות של קשר למרכיבים הפיזיקליים שמעבירים את התוכן.
אם תומר בשאלה המקורית היה שואל "האם וידאופילים נהנים מתמונות אומנותיות המועברות דרך מסך/מקרן?", אז זה היה כבר מקביל לשאלה על הוידיאופילים.
לגבי עצמי , איני מגדיר את עצמי כוידיאופיל (בוודאי לא אודיופיל) אך כשהמקרן היה חדש והייתי מרוכז כל הזמן באיכות הוידיאו שלו, זה בהחלט בא על חשבון התרכזות בסרט וההנאה ממנו. צופים לידי לא התיחסו בכלל לSDE ושאר מרעין בישין.
למזלי, אחרי תקופה קצרה, נגמלתי וחזרתי לריכוז בסרט.
אני נהנה גם מסרט על גבי טלויזייה 21".
כמובן, אני נהנה הרבה יותר בצפייה בסרט במקרן, אך הסיבה העיקרית היא שבצפייה במסך גדול בחדר חשוך קל יותר להתרכז רק בסרט ולהבלע בתוכו.
ניסוח יותר נכון הוא: סביר יותר שאוהב מוזיקה יהיה בהכרח גם אודיופיל במידה מסוימת מאשר אוהב סרטים יהיה גם וידיאופיל.
הסיבה היא שלדעתי הקשר בין מהות המוזיקה (ובוא לא ננסה להגדיר מה זה בכלל) לצלילים שמרכיבים/מבטאים אותה הרבה יותר חזק לקשר בין סרט לוידיאו שמרכיב אותו. יוצאים מן הכלל אלה סרטים שעיקר גדולתם בצילום. כדי להבהיר את הנקודה אציין שחובבי ספרות, אין כל צורך שיהיו חובבים של נייר, פונטים או צורות כריכה. כלומר בתחומים השונים יש רמות שונות של קשר למרכיבים הפיזיקליים שמעבירים את התוכן.
אם תומר בשאלה המקורית היה שואל "האם וידאופילים נהנים מתמונות אומנותיות המועברות דרך מסך/מקרן?", אז זה היה כבר מקביל לשאלה על הוידיאופילים.
לגבי עצמי , איני מגדיר את עצמי כוידיאופיל (בוודאי לא אודיופיל) אך כשהמקרן היה חדש והייתי מרוכז כל הזמן באיכות הוידיאו שלו, זה בהחלט בא על חשבון התרכזות בסרט וההנאה ממנו. צופים לידי לא התיחסו בכלל לSDE ושאר מרעין בישין.
למזלי, אחרי תקופה קצרה, נגמלתי וחזרתי לריכוז בסרט.
אני נהנה גם מסרט על גבי טלויזייה 21".
כמובן, אני נהנה הרבה יותר בצפייה בסרט במקרן, אך הסיבה העיקרית היא שבצפייה במסך גדול בחדר חשוך קל יותר להתרכז רק בסרט ולהבלע בתוכו.
משה