בלינק הזה ניתן למצוא תמונות וגם סרטון המציג בלייב את ההחלפה בין מצב מקורי למצב +NLS.
ישנם הבדלים, זה ברור כשמש, אבל זו לא השאלה, השאלה שישאלו את עצמם בעלי מסכי סינמה סקופ היא, האם הם רוצים לראות את הסרט על חלק מהמסך שלהם, כפי שהוא במקור, או שמא הם מוכנים לחיות עם אותם הבדלים/מניפולציה ולקבל חווית Immersion שונה לחלוטין.
התשובות, כמו בהרבה דברים הקשורים בתחביב הזה, יהיו שונות.
https://mailchi.mp/madvr/madvr_envy_202 ... 917dd08378
רן
שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
לנוחיות העין, סימנתי בקו צהוב מקווקו את החלק היחסי "שמאבדים" מהתמונה המקורית.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
תודה. עשיתי עם מכחול עדין שייצא טוב......
לטעמי, אובדן המידע היחסי של החלק העליון / תחתון בתמונה בטל בשישים מול האפקט שמתקבל מתמונה גדולה יותר.
זאת כמובן בהנחה שנושא הכתוביות כנראה גם מטופל בהתאם.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
אבי
נראה לי שיש לך טעות או שאני לא הבנתי
אם שומרים על יחס אורך גובה של התמונה (Aspect Ratio) ומרחיבים אותה למסך ללא פסים אנכיים מאבדים הרבה יותר ממה שהראית
וההפסד כבר הרבה יותר משמעותי לעניות דעתי
נראה לי שיש לך טעות או שאני לא הבנתי
אם שומרים על יחס אורך גובה של התמונה (Aspect Ratio) ומרחיבים אותה למסך ללא פסים אנכיים מאבדים הרבה יותר ממה שהראית
וההפסד כבר הרבה יותר משמעותי לעניות דעתי
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 307 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
אבי לא קבע את הגבולות של יחס המסך, רק סימן לשם הנוחות לפי התמונות שהיצרן פירסם.30/10/2021 13:42molvy כתב: ↑ אבי
נראה לי שיש לך טעות או שאני לא הבנתי
אם שומרים על יחס אורך גובה של התמונה (Aspect Ratio) ומרחיבים אותה למסך ללא פסים אנכיים מאבדים הרבה יותר ממה שהראית
וההפסד כבר הרבה יותר משמעותי לעניות דעתי...
איך זה בפועל, צריך לראות בעיניים.
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
האיבוד מידע קשור גם לעיוות של התמונה, הקשור גם לאיבוד של המידע, הקשור גם לעיוות של התמונה, הקשור גם לאיבוד המידע. אחד קשור בשני.30/10/2021 13:42molvy כתב: ↑ אבי
נראה לי שיש לך טעות או שאני לא הבנתי
אם שומרים על יחס אורך גובה של התמונה (Aspect Ratio) ומרחיבים אותה למסך ללא פסים אנכיים מאבדים הרבה יותר ממה שהראית
וההפסד כבר הרבה יותר משמעותי לעניות דעתי...
בגלל זה , MadVr נותנת לך מספר גדול של אופציות שאתה יכול לשחק איתן.
אתה יכול למתוח את הקצוות ברמות מסוימות, או לא למתוח בכלל, אתה יכול למתוח את החלקים העליונים והתחתונים, או לא למתוח בכלל, אתה יכול למתוח את האמצע, או לא למתוח בכלל.
אתה יכול לחתוך מידע מהצדדים או לא לחתוך בכלל..
או בעצם גם לבחור באיבוד מידע וגם למתוח את כולם, באחוז מסוים, או באחוז אחר.
ככל שתעוות את המרכז...תאבד פחות...ככל שלא תעוות, תאבד יותר.
בגלל זה, הצגת תמונה אקראית, של משתמש Envy מסוים, מול תמונה מקורית, היא לא ממש סוף סיפור, כי אותה תמונה, היא בחירה מאוד מסוימת של משתמש מאוד מסוים, שבחר בחירות מאוד מסוימות.
...יהיו כאן 100 משתמשים אחרים, שיבחרו בשילוב שונה לחלוטין מאותה תמונה שתוצג והשילוב שהם יבחרו, פתאום יראה לנו הרבה יותר טבעי המצדיק את הסטייה מהמקור, ביחס לחיים היום יומיים עם פסים שחורים.
הבעיה בדברים הללו זה לא איבוד המידע, כי המידע שם הוא אפסי, אין לו השפעה, הסוף של "אין זמן למות" לא ישתנה, הבעיה בדברים הללו, זו יצירת אילוזיה שהדברים מוצגים באופן מאוד טבעי והעין לא מזהה כאן משהו לא תקין ובכך... הם מצטיינים
צריך לזכור שמלכתחילה מדובר על מוצרים מאוד יקרים, נישתיים, הנרכשים על ידי וידאופילים ואם הם אלו שמציפים את המפתח של MadVr בבקשה לפיצ'ר כזה,אז הם טיפונת יודעים מה הם עושים...
הפיצ'ר הזה לא באמת ידבר או יהיה מובן מבחינת החשיבות שלו לאנשים שיש להם טלויזיות או לאנשים שיש להם מקרנים עם מסכים ביחס של 16:9.
אנשים עם מסכי סינמה סקופ לעומת זאת, יהיו מאוד מאוד מסוקרנים לנסות את הפיצ'ר הזה.
רן
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
נושא הכתוביות נשלט באופן עצמאי, במודול אחר לגמרי.29/10/2021 0:58avihuli כתב: ↑ תודה. עשיתי עם מכחול עדין שייצא טוב...
לטעמי, אובדן המידע היחסי של החלק העליון / תחתון בתמונה בטל בשישים מול האפקט שמתקבל מתמונה גדולה יותר.
זאת כמובן בהנחה שנושא הכתוביות כנראה גם מטופל בהתאם....
מדובר ביתרון נוסף, הבא לידי ביטוי בצפייה בסרטי סינמה סקופ, על מסכי סינמה סקופ, באחד משירותי הסטרימינג.
אנשים עם מסכי סינמה סקופ, פתאום מגלים שהכתוביות בסרטי נטפליקס, בסרטי סינמה סקופ, יוצאים להם מגבולות המסך...כאשר נטפליקס לא מאפשרת לך לשחק עם מיקום הכתוביות..
ל Envy יש אפשרות להתמודד עם בעיה שכזאת.
רן
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
@RanMoyal
אם התוצאה זה עוות התמונה אז לעניות דעתי זה כמו לחבר איקולייזר למערכת סטיראו ולכוון את הצליל לפי טעמך, זה ככול הנראה לא מה שהיוצר רצה
מוזר לי שוידאופילום מקבלים מערכת שמעוותת את התמונה לפי הטעם שלהם, אבל ככול הנראה אני לא ממש מבין וקטונתי
אני ניסיתי להראות מה מפסידים כאשר מרחיבים את התמונה לכל המסך עם שמירה על יחס רוחב גובה (Aspect ratio)
אם התוצאה זה עוות התמונה אז לעניות דעתי זה כמו לחבר איקולייזר למערכת סטיראו ולכוון את הצליל לפי טעמך, זה ככול הנראה לא מה שהיוצר רצה
מוזר לי שוידאופילום מקבלים מערכת שמעוותת את התמונה לפי הטעם שלהם, אבל ככול הנראה אני לא ממש מבין וקטונתי
אני ניסיתי להראות מה מפסידים כאשר מרחיבים את התמונה לכל המסך עם שמירה על יחס רוחב גובה (Aspect ratio)
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
קודם כל, לקחת אקוולייזר ולכוון אותו, או להשתמש ב RC זה לחלוטין לא עיוות.
עיוות זה מושג יחסי, היות ואין לך שום ידע באשר למקור הסאונד, אין לך שום הבנה או ידע מהו אותו מקור כי לא נכחת באולפן שיצר אותו/הקליט אותו, אין לך שום ידע/הבנה, אם אתה מעוות אותו.
ברגע שהכנסת את הרמקולים שלך לחדר...
בדיוק באותו רגע.....גרמת לעיוות הסאונד.
עיוות מגיע ונוצר בהמון מקומות הקשורים לתחביב הזה:
1. אפ סקייליניג של חומר שהוא במקור 1080 ל4k זה לא עיוות?
2. להקשיב לסטריאו ב Auro3D זה לא עיוות?
3. האלגוריתמים של DTS ו Dolby מעוותים על ימין ועל שמאל מוזיקה שהיא במקור מספר מסוים של ערוצים והופכים אותם למספר אחר לחלוטין .
4. הצמצם במקרן שלך מעוות בטירוף את הבאלנס בתמונה, כל זאת כדיי להשיג קונטרסטים גבוהים יותר.
5. לייזר דימינג במקרנים משחק כמו משוגע ומעוות את הגאמה, הכל על מנת להשיג perceived contrast גבוה יותר.
ועוד ועוד ועוד
אז יש עיוות ומניפולציה בכל מקום שנסתכל בתחביב הזה...
וכמו בכל דבר , יהיו פיוריסטים שלא ישתמשו בצמצם של המקרן, כי הם לא מעוניינים במניפולציה של התמונה ויעדיפו להשאר עם קונטרסטים נמוכים...
ויהיו כאלה שיהיו מוכנים להשתמש ב NLS כי הם מעדיפים את החוויה וה Imerssion, על פני העיוות/איבוד.
מבחינתי, לא מענין אותי המקור ו/או קדושת המקור וכל מיני קישקושים שכאלה, לא באודיו ולא בוידאו, אותי מעניין רק דבר אחד ודבר אחד בלבד:
מה קורה כשלוחצים על Play.
רן
עיוות זה מושג יחסי, היות ואין לך שום ידע באשר למקור הסאונד, אין לך שום הבנה או ידע מהו אותו מקור כי לא נכחת באולפן שיצר אותו/הקליט אותו, אין לך שום ידע/הבנה, אם אתה מעוות אותו.
ברגע שהכנסת את הרמקולים שלך לחדר...
בדיוק באותו רגע.....גרמת לעיוות הסאונד.
עיוות מגיע ונוצר בהמון מקומות הקשורים לתחביב הזה:
1. אפ סקייליניג של חומר שהוא במקור 1080 ל4k זה לא עיוות?
2. להקשיב לסטריאו ב Auro3D זה לא עיוות?
3. האלגוריתמים של DTS ו Dolby מעוותים על ימין ועל שמאל מוזיקה שהיא במקור מספר מסוים של ערוצים והופכים אותם למספר אחר לחלוטין .
4. הצמצם במקרן שלך מעוות בטירוף את הבאלנס בתמונה, כל זאת כדיי להשיג קונטרסטים גבוהים יותר.
5. לייזר דימינג במקרנים משחק כמו משוגע ומעוות את הגאמה, הכל על מנת להשיג perceived contrast גבוה יותר.
ועוד ועוד ועוד
אז יש עיוות ומניפולציה בכל מקום שנסתכל בתחביב הזה...
וכמו בכל דבר , יהיו פיוריסטים שלא ישתמשו בצמצם של המקרן, כי הם לא מעוניינים במניפולציה של התמונה ויעדיפו להשאר עם קונטרסטים נמוכים...
ויהיו כאלה שיהיו מוכנים להשתמש ב NLS כי הם מעדיפים את החוויה וה Imerssion, על פני העיוות/איבוד.
מבחינתי, לא מענין אותי המקור ו/או קדושת המקור וכל מיני קישקושים שכאלה, לא באודיו ולא בוידאו, אותי מעניין רק דבר אחד ודבר אחד בלבד:
מה קורה כשלוחצים על Play.
רן
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 307 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
נכון, מה שאנחנו שומעים ורואים מושפע בדרך אבל זה לא הנושא כאן.
ברור שאין שום דרך בעולם לשחזר אחד לאחד את המקור, אבל זה לא אומר שצריך לקלקל בכוונה מה שכן מקבלים..
אודיו יכול לתעתע אז אנחנו יכולים להיות סלחניים, אבל בוידאו, כשמדובר בחיתוך גדול מדי של התמונה זה כבר פשרה אחת יותר מדי.
ג'יימס בונד יסתיים באותה הדרך אבל אני לא הייתי רוצה לראות את הפדחת של קרייג חתוכה למעלה, אני רוצה לראות מה שצולם.
אבל זה אני..
ברור שאין שום דרך בעולם לשחזר אחד לאחד את המקור, אבל זה לא אומר שצריך לקלקל בכוונה מה שכן מקבלים..
אודיו יכול לתעתע אז אנחנו יכולים להיות סלחניים, אבל בוידאו, כשמדובר בחיתוך גדול מדי של התמונה זה כבר פשרה אחת יותר מדי.
ג'יימס בונד יסתיים באותה הדרך אבל אני לא הייתי רוצה לראות את הפדחת של קרייג חתוכה למעלה, אני רוצה לראות מה שצולם.
אבל זה אני..
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
אתה כותב מחוסר הבנה וחמור יותר, חוסר נסיון בסיסי.
לא תרמת דבר לשירשור, חוץ מלרשום שזה לא בשבילך. הבנו. מצוין. חסכת לעצמך 13,000 דולר.
הסבירו לך , המסקנה שלך היא סבבה.
לעזאזל, הממציא של NLS לא משתמש בפיצ'ר הזה, הבנו שזה לא מתאים לך, כתבת את זה שוב ושוב ושוב, אתה בחברה מצוינת. תנוח.
אממה, בניגוד לממציא של NLS, או פיוריסטים אחרים שמדברים מניסיון, הבנה ולימוד,
אין לך מקרן, אין לך מסך סינמה סקופ, לא ראית מעולם NLS בפעולה, פיצר שקיים כבר הרבה מאוד שנים, שמשתמשים בו אלפי אנשים עם הבנה אדירה בוידאו...וכל שאתה עושה במהלך השרשור הזה, זה לקפוץ למסקנות, מבלי להתנסות.
קצת מעייף.
אני מציע לך לקום מהמקלדת ולהתחיל להתנסות בדברים, להקשיב לדברים, לקרוא, ללמוד, לראות דברים בפועל ואז לגבש דיעה.
איזה רפרנס יש לך בכלל לסאונד, איזה רפרנס יש לך בכלל לתמונה?!
כל הנסיון שלך ב NLS, מתמצא בהתבוננות בתמונה סטטית על מסך הטלפון שלך והסקת מסקנות גורפת. זה מצחיק.
ומילא הצהרות, איך אתה תורם לשירשור שאתה חוזר על זה כמו תקליט שבור, שוב ושוב ושוב. ..
אולי לשם שינוי תפתח איזה שירשור מעניין על איזה חידוש מעניין, התנסות מעניינת, מוצר וידאו מעניין, מוצר אודיו חדשני, מערכת מיוחדת שהקשבת לה, מקרן מיוחד, תגרה לנו קצת את החושים, תאתגר אותנו. משהו.
רן
לא תרמת דבר לשירשור, חוץ מלרשום שזה לא בשבילך. הבנו. מצוין. חסכת לעצמך 13,000 דולר.
הסבירו לך , המסקנה שלך היא סבבה.
לעזאזל, הממציא של NLS לא משתמש בפיצ'ר הזה, הבנו שזה לא מתאים לך, כתבת את זה שוב ושוב ושוב, אתה בחברה מצוינת. תנוח.
אממה, בניגוד לממציא של NLS, או פיוריסטים אחרים שמדברים מניסיון, הבנה ולימוד,
אין לך מקרן, אין לך מסך סינמה סקופ, לא ראית מעולם NLS בפעולה, פיצר שקיים כבר הרבה מאוד שנים, שמשתמשים בו אלפי אנשים עם הבנה אדירה בוידאו...וכל שאתה עושה במהלך השרשור הזה, זה לקפוץ למסקנות, מבלי להתנסות.
קצת מעייף.
אני מציע לך לקום מהמקלדת ולהתחיל להתנסות בדברים, להקשיב לדברים, לקרוא, ללמוד, לראות דברים בפועל ואז לגבש דיעה.
איזה רפרנס יש לך בכלל לסאונד, איזה רפרנס יש לך בכלל לתמונה?!
כל הנסיון שלך ב NLS, מתמצא בהתבוננות בתמונה סטטית על מסך הטלפון שלך והסקת מסקנות גורפת. זה מצחיק.
ומילא הצהרות, איך אתה תורם לשירשור שאתה חוזר על זה כמו תקליט שבור, שוב ושוב ושוב. ..
אולי לשם שינוי תפתח איזה שירשור מעניין על איזה חידוש מעניין, התנסות מעניינת, מוצר וידאו מעניין, מוצר אודיו חדשני, מערכת מיוחדת שהקשבת לה, מקרן מיוחד, תגרה לנו קצת את החושים, תאתגר אותנו. משהו.
רן
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
@RanMoyal
לטעמי התפלתפת יותר מידי
לומר שהרמקולים מעוותים את הצליל ולהכשיר את השרץ של עוות התמונה מריחתה על פני מסך שלם בלי לשמור על Aspect ratio זה ממש לא דוגמה טובה
זה כמו לקחת תמונה של רמברנט לקמט אותה ולחתוך אותה מלמעלה ומלמטה ולומר שכך אתה אוהב את זה יותר
כל מי שמכיר את רמברנט ומעריך את עבודתו יסביר לך שזה ממש לא מעניין מה אתה אוהב אבל מה שאתה רואה זה לא רמברנט
לדעתי האישית והפרטית באותה צורה מה שאתה רואה זה ממש לא הסרט
לטעמי התפלתפת יותר מידי
לומר שהרמקולים מעוותים את הצליל ולהכשיר את השרץ של עוות התמונה מריחתה על פני מסך שלם בלי לשמור על Aspect ratio זה ממש לא דוגמה טובה
זה כמו לקחת תמונה של רמברנט לקמט אותה ולחתוך אותה מלמעלה ומלמטה ולומר שכך אתה אוהב את זה יותר
כל מי שמכיר את רמברנט ומעריך את עבודתו יסביר לך שזה ממש לא מעניין מה אתה אוהב אבל מה שאתה רואה זה לא רמברנט
לדעתי האישית והפרטית באותה צורה מה שאתה רואה זה ממש לא הסרט
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
רק מזכיר שאנחנו מדברים על למתוח את כוכב נולד, או משחק של הנבחרת ועוד לא הגענו ליצירות של רמברנדט..
אין באמת חידוש וידאופילי בדבריך.
כל מי שבוחר ללחוץ על NLS, כאשר הוא בוחר לראות ככה נינג'ה ישראל, או סדרה בנטפליקס, או משחק של מכבי, מבין שבאותו רגע בדיוק, מבוצעת מניפולציה של התמונה.
זה מבוצע ככה שנים רבות, על ידי אלפי וידאופילים כבדים, המשתמשים בפרוססורים של חברת לומג'ן.
בנקודה מסוימת, בסדרה מסוימת, במשחק ספורט מסוים, הם מעדיפים את החוויה על המקור.
לא צריך להרחיק לדוגמאות של רמברנדט.
אני מבין שאתה מזועזע מהעיוות שיוצר NLS שהוצג על ידי 2 חברות הוידאו הכי מקצועיות בעולם: Lumagen ו- MadVr וזה בסדר גמור, אבל נשאלת השאלה: האם אתה מודע לעיוותים היום יומיים שאתה עצמך מבצע...
אז בוא נצא ביחד, למסע וידאופילי של עיוות התמונה:
אני ממש לא יודע אם יש לך מקרן ומה הידע שלך בתחום הוידאו ואם אתה מבין בכלל, מה עושה לצורך הדוגמא צמצם דינאמי, או לייזר דימינג , או מנוע המבצע אפסקיילינג, אבל קח בחשבון, שאם אתה בדרך להפוך לפיוריסט:
..אז הצלם של הסרט, או הבמאי של הסרט, לא באמת התכוונו, שמישהו ישחק להם עם הבאלאנס של התמונה, על מנת לקבל קונטרסטים טובים יותר.
והם בוודאי לא התכוונו שאתה תשחק להם עם הגאמה של התמונה ובכך תשפיע על הצבעים של הסרט, שוב, כדי לקבל קונטרסטים גבוהים יותר.
האם אתה מודע לכך, כשברגע שלחצת על כפתור הצמצם הדינאמי, או כפתור הלייזר דימינג, כמו שמליונים עושים, ישנם שינויים בצבעים ובבאלנס של התמונה שרמברנדט צייר?!
וזאת בזמן שהצמצם הופך חלקים בהירים בתמונתו של רמברנדט לכהים יותר ו/או גורם לחלקים מאוד כהים שרמברנדט צייר להעלם בכלל...
אתה מודע לעיוות הזה? אתה מודע לעובדה שחלק מהציור עליו רמברנדט עמל כל כך ...פשוט כבר לא קיים?!
מה קובריק יגיד ששינית לו את כל הבאלאנס של התמונה, שינית לו את משחקי ההצללה שהוא כל כך טרח עליהם והגדלת לעשות ואפילו העלמת לו חלקים מ-אודיסיאה בחלל, זה ישמח אותו שאתה משתמש בצמצם דינאמי?
יתכן ואתה כלל לא מודע לזה אבל יש לך במקרן פיצ'רים סופר מניפולטיבים, המשנים את התמונה המקורית ומליונים של משתמשים בוחרים להשתמש באותם פיצ'רים מניפולטיבים, תוך שהם מעדיפים את החוויה על פני המקור.
אז תבוא ותגיד, וואלה אתה צודק, שיניתי את הצבעים בתמונה של רמברנדט, אכן הכהיתי חלקים שלה, אכן העלמתי חלקים ממלחמת הכוכבים, ואכן, רמברנדט כבר לא מזהה את התמונה שלו..
מתנצל. בחרתי לעוות את התמונה כי רציתי להעצים את חווית הקונטרסט, אבל... עדיין לא חתכתי חלק מהתמונה...ולכן, העיוות היום יומי שלי ...הוא פחות מהעיוות של NLS.
ווטאבר...
בפועל, אנשים לועסים, משנים, הופכים, חותכים, מעוותים את הסאונד והתמונה על בסיס יומי, בגלל כל מיני פיצ'רים ו/או מוצרים שהם משתמשים בהם , כל זאת על מנת להעצים את החוויה.
חלק מודע לעיוות ועדיין מחליט לבצע אותו בנקודות מאוד מסוימות וחלק, מבצע עיוותים שונים ומשונים ובכלל לא מודע להם...
רן
אין באמת חידוש וידאופילי בדבריך.
כל מי שבוחר ללחוץ על NLS, כאשר הוא בוחר לראות ככה נינג'ה ישראל, או סדרה בנטפליקס, או משחק של מכבי, מבין שבאותו רגע בדיוק, מבוצעת מניפולציה של התמונה.
זה מבוצע ככה שנים רבות, על ידי אלפי וידאופילים כבדים, המשתמשים בפרוססורים של חברת לומג'ן.
בנקודה מסוימת, בסדרה מסוימת, במשחק ספורט מסוים, הם מעדיפים את החוויה על המקור.
לא צריך להרחיק לדוגמאות של רמברנדט.
אני מבין שאתה מזועזע מהעיוות שיוצר NLS שהוצג על ידי 2 חברות הוידאו הכי מקצועיות בעולם: Lumagen ו- MadVr וזה בסדר גמור, אבל נשאלת השאלה: האם אתה מודע לעיוותים היום יומיים שאתה עצמך מבצע...
אז בוא נצא ביחד, למסע וידאופילי של עיוות התמונה:
אני ממש לא יודע אם יש לך מקרן ומה הידע שלך בתחום הוידאו ואם אתה מבין בכלל, מה עושה לצורך הדוגמא צמצם דינאמי, או לייזר דימינג , או מנוע המבצע אפסקיילינג, אבל קח בחשבון, שאם אתה בדרך להפוך לפיוריסט:
..אז הצלם של הסרט, או הבמאי של הסרט, לא באמת התכוונו, שמישהו ישחק להם עם הבאלאנס של התמונה, על מנת לקבל קונטרסטים טובים יותר.
והם בוודאי לא התכוונו שאתה תשחק להם עם הגאמה של התמונה ובכך תשפיע על הצבעים של הסרט, שוב, כדי לקבל קונטרסטים גבוהים יותר.
האם אתה מודע לכך, כשברגע שלחצת על כפתור הצמצם הדינאמי, או כפתור הלייזר דימינג, כמו שמליונים עושים, ישנם שינויים בצבעים ובבאלנס של התמונה שרמברנדט צייר?!
וזאת בזמן שהצמצם הופך חלקים בהירים בתמונתו של רמברנדט לכהים יותר ו/או גורם לחלקים מאוד כהים שרמברנדט צייר להעלם בכלל...
אתה מודע לעיוות הזה? אתה מודע לעובדה שחלק מהציור עליו רמברנדט עמל כל כך ...פשוט כבר לא קיים?!
מה קובריק יגיד ששינית לו את כל הבאלאנס של התמונה, שינית לו את משחקי ההצללה שהוא כל כך טרח עליהם והגדלת לעשות ואפילו העלמת לו חלקים מ-אודיסיאה בחלל, זה ישמח אותו שאתה משתמש בצמצם דינאמי?
יתכן ואתה כלל לא מודע לזה אבל יש לך במקרן פיצ'רים סופר מניפולטיבים, המשנים את התמונה המקורית ומליונים של משתמשים בוחרים להשתמש באותם פיצ'רים מניפולטיבים, תוך שהם מעדיפים את החוויה על פני המקור.
אז תבוא ותגיד, וואלה אתה צודק, שיניתי את הצבעים בתמונה של רמברנדט, אכן הכהיתי חלקים שלה, אכן העלמתי חלקים ממלחמת הכוכבים, ואכן, רמברנדט כבר לא מזהה את התמונה שלו..
מתנצל. בחרתי לעוות את התמונה כי רציתי להעצים את חווית הקונטרסט, אבל... עדיין לא חתכתי חלק מהתמונה...ולכן, העיוות היום יומי שלי ...הוא פחות מהעיוות של NLS.
ווטאבר...
בפועל, אנשים לועסים, משנים, הופכים, חותכים, מעוותים את הסאונד והתמונה על בסיס יומי, בגלל כל מיני פיצ'רים ו/או מוצרים שהם משתמשים בהם , כל זאת על מנת להעצים את החוויה.
חלק מודע לעיוות ועדיין מחליט לבצע אותו בנקודות מאוד מסוימות וחלק, מבצע עיוותים שונים ומשונים ובכלל לא מודע להם...
רן
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
Re: שרשור תגובות: תכירו את madVR Envy - מעבד תמונה למאה ה-21
קראתי בעיון את התגובה שלך ואני מודה לך על ההשקעה והדוגמאות שנתת
אני מודע מאוד ליכולת של האודיופילים והווידאופילים לחלק את העולם לדיגיטלי
משמע אם אתה עושה שינוי קטן או שינוי תהומי..... בשני המיקרים אתה משנה את התוכן, וזה אותו דבר
אז אני מעט פחות תיאורטי ובמבחן המעשי כאשר הצבעים עם קונטרסט טוב יותר זה לגיטימי (אני מדגיש שזה מבחינתי האישית הפרטית האינדיבידואלית והמקובעת) אבל אם היחס רוחב גובה לא נשמר והשחקנים נראים יותר רזים או גבוהים זה לא לגיטימי
מה שאני אומר שלעניות דעתי הכול יחסי ומידתי, וששום דבר לא אבסולוטי כמו שאתה מנסה להראות
אבל ברור לשנינו שאין מקום לשכנוע שלך אותי או שלי אותך, אני מכבד את דעתך אבל לא מסכים איתה, זה כמו הויכוח הלא נגמר האם אינטרקונקטים משפיעים על השמע למרות שאי אפשר למדוד הבדלים בינהם.
אז לסיכום, אני מסכים שאנחנו לא מסכימים
אני מודע מאוד ליכולת של האודיופילים והווידאופילים לחלק את העולם לדיגיטלי
משמע אם אתה עושה שינוי קטן או שינוי תהומי..... בשני המיקרים אתה משנה את התוכן, וזה אותו דבר
אז אני מעט פחות תיאורטי ובמבחן המעשי כאשר הצבעים עם קונטרסט טוב יותר זה לגיטימי (אני מדגיש שזה מבחינתי האישית הפרטית האינדיבידואלית והמקובעת) אבל אם היחס רוחב גובה לא נשמר והשחקנים נראים יותר רזים או גבוהים זה לא לגיטימי
מה שאני אומר שלעניות דעתי הכול יחסי ומידתי, וששום דבר לא אבסולוטי כמו שאתה מנסה להראות
אבל ברור לשנינו שאין מקום לשכנוע שלך אותי או שלי אותך, אני מכבד את דעתך אבל לא מסכים איתה, זה כמו הויכוח הלא נגמר האם אינטרקונקטים משפיעים על השמע למרות שאי אפשר למדוד הבדלים בינהם.
אז לסיכום, אני מסכים שאנחנו לא מסכימים