@jacko-il
אז זה בדיוק העניין, את כל הבעיות שאתה מדבר עליהן אני הזכרתי (אומנם יותר בקיצור) בצורה כזו או אחרת במאמר
שלי. אם היו אלו שהן בעיות במיפוי הצבע, ובמיוחד כאלה שנגרמות ע"י אי היכולת של המעבדים במסכים או השיטה
עצמה לבצע את אותו המיפוי בצורה נכונה אז אני הייתי דואג במיוחד להזכיר גם אותן. העניין הוא שלי לא יצא
לראות בעיות כאלה, ודבר שיותר חשוב כאן (כי אני ממש לא מייחס לנסיון שלי בנושא חשיבות רבה כשאני בא לכתוב
על הנושא, אני בעיקר מנסה להיצמד לעובדות ולדברים שידועים על הנושא) לא יצא לי לשמוע על מישהו שנתקל
בבעיות כאלה, ואני אקבל את העניין אם מישהו יכול להצביע על דבר כזה שבאמת בפועל קורה ושיש עדויות מהימנות
לזה.
שרשור תגובות: Dolby Vision או HDR 10 מה הם בכלל ההבדלים?
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
בשורה משמחת - דולבי משפרת עמדות עם פיתוח חדש בתחום ה- דולבי ויז'ן HDR: פתרון תכנתי.
החברה סיימה פיתוח והחלה להציע (ליצרנים) אפשרות למימוש של שיטת Dolby Vision באמצעות פתרון תכנתי. עד היום כדי שציוד מסויים יתמוך בשיטה של דולבי היה צורך בשבב מיוחד שלה שישולב פיסית בלוח האלקטרוני. הדבר למעשה הכתיב ליצרנים שרצו תמיכה של דולבי ויז'ן במוצר שלהם לחשוב על הכיוון הזה כבר בשלב תכן המוצר וכמובן שגם בשלב הייצור וכן הלאה.
אז כאמור, נכון להיום ישנה אפשרות נוספת - לממש את הפתרון בצורה תכנתית. כמובן שלא כל מכשיר יוכל לתמוך בתכנה וכו', אבל מכשירים שכן יאפשרו הרצה של התכנה הזו יוכלו לחסוך הרבה זמן וכסף ליצרנים ולתת לנו הצרכנים להנות מהטכנולוגיה בהרבה מכשירים שונים שיכנסו פתאום לתחרות.
מקור FORBS:
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... 06e2d46647
החברה סיימה פיתוח והחלה להציע (ליצרנים) אפשרות למימוש של שיטת Dolby Vision באמצעות פתרון תכנתי. עד היום כדי שציוד מסויים יתמוך בשיטה של דולבי היה צורך בשבב מיוחד שלה שישולב פיסית בלוח האלקטרוני. הדבר למעשה הכתיב ליצרנים שרצו תמיכה של דולבי ויז'ן במוצר שלהם לחשוב על הכיוון הזה כבר בשלב תכן המוצר וכמובן שגם בשלב הייצור וכן הלאה.
אז כאמור, נכון להיום ישנה אפשרות נוספת - לממש את הפתרון בצורה תכנתית. כמובן שלא כל מכשיר יוכל לתמוך בתכנה וכו', אבל מכשירים שכן יאפשרו הרצה של התכנה הזו יוכלו לחסוך הרבה זמן וכסף ליצרנים ולתת לנו הצרכנים להנות מהטכנולוגיה בהרבה מכשירים שונים שיכנסו פתאום לתחרות.
מקור FORBS:
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... 06e2d46647
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
עוד התקדמות בפורמט הדולבי וויז'ן
Sony Pictures מודיעה על תמיכה בפורמט ומצטרפת לאולפנים הגדולים Universal, Warner Bros ו- Lionsgate שכבר הודיעו בעבר על שת"פ ותמיכה בשיטה. הסרט הראשון מהאולפן ישחורר ב- 18 ליולי ויהיה Resident Evil: Vendetta.
המהלך סה"כ די הגיוני שכן מסכי סוני החלו מהשנה לתמוך בדולבי ויז'ן אז תמיכה של זרוע הפקת התכן של סוני היא די מתבקשת.
מקור:
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1493810228
Sony Pictures מודיעה על תמיכה בפורמט ומצטרפת לאולפנים הגדולים Universal, Warner Bros ו- Lionsgate שכבר הודיעו בעבר על שת"פ ותמיכה בשיטה. הסרט הראשון מהאולפן ישחורר ב- 18 ליולי ויהיה Resident Evil: Vendetta.
המהלך סה"כ די הגיוני שכן מסכי סוני החלו מהשנה לתמוך בדולבי ויז'ן אז תמיכה של זרוע הפקת התכן של סוני היא די מתבקשת.
מקור:
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1493810228
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
גם Paramount מצטרפת לעגלת דולבי ויז'ן והכריזה כי הכותר הראשון בפורמט יהיה הסרט Transformers: The Last Knight
הסרט ישחורר על דיסק UHD Blu-Ray ב- 26 לספטמבר השנה. יכיל בתוכו את הסרט בפורמט HDR10 כשבנוסף יכיל את "מידע השדרוג" התואם של דולבי ויז'ן למערכות התואמות שיכולות לעבוד עם זה.
מקור
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1502885545
הסרט ישחורר על דיסק UHD Blu-Ray ב- 26 לספטמבר השנה. יכיל בתוכו את הסרט בפורמט HDR10 כשבנוסף יכיל את "מידע השדרוג" התואם של דולבי ויז'ן למערכות התואמות שיכולות לעבוד עם זה.
מקור
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1502885545
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
וינסנט מ- HDTVtest מבצע השוואה נחמדה בה הוא בודק מהם ההבדלים בפועל בין HDR10 (עם metadata סטטי) לדולבי ויז'ן (עם metadata דינאמי). כמובן שיש עוד הבדלים בין השיטות, אבל אין צורך להרחיב לגביהם.
המבחן נעשה על מסך סוני XE93 זהים, כאשר אחד עודכן לגרסא האחרונה המוסיפה תמיכה בדולבי ויז'ן והשני הושאר עם הקושחה הישנה. התכנים נוגנו מאפליקציית נטפליקס המובנית במסך.
המבחן נעשה על מסך סוני XE93 זהים, כאשר אחד עודכן לגרסא האחרונה המוסיפה תמיכה בדולבי ויז'ן והשני הושאר עם הקושחה הישנה. התכנים נוגנו מאפליקציית נטפליקס המובנית במסך.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- shlomis1zzz
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- rwg1 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1630
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 31 פעמים
- קיבל תודות: 257 פעמים
@shlomis1zzz
אנחנו באמת כמעט שנתיים אחרי, ומה שמונע מעוד יצרנים לאמץ את השיטה אלו בערך אותן הסיבות שכתבתי עליהן
במאמר. גם במאמר הזכרתי שם של עוד חברה אחת שתמכה אז בשיטה של דולבי, ומאז היו עוד כמה יצרנים שאימצו
את השיטה אך לצערי המסכים הללו לא נמכרים בארץ. יש גם יצרן אחד גדול שאימץ את השיטה (כמו שכתב עפר
בתגובה הקודמת) ומדובר בסוני שאת המסכים הללו ניתן לקנות בארץ.
אז היום רק סמסונג נשארה היצרנית הגדולה שלא תומכת בשיטה של דולבי, הם כרגע כנראה מהמרים על תמיכה
יותר גדולה בתוספת שלהם ל- HDR 10 (ה- +HDR10), תוספת שמביאה את השיטה הזו יותר קרוב ליכולות של
דולבי ויז'ן, אך חוץ מההכרזה הגדולה בתחילת השנה של אמזון על תמיכה ב- +HDR10 לא שמענו עד היום
על עוד חדשות רציניות בנושא. אולי אם המצב הזה לא ישתנה (התמיכה ההולכת וגוברת בדולבי ויז'ן, וחוסר
התקדמות בעניין ה- +HDR10 ) אז סמסונג יאמצו גם הם את השיטה של דולבי (וזה כרגע רק Wishful thinking
מצידי ), מה שאולי יכול לעזור להם להגיע להחלטה כזו יהיה אימוץ של אותה צורת המימוש של דולבי ויז'ן במסכים
של סוני. כמו לסמסונג גם לסוני בהתחלה לא היה עניין לממש את השיטה של דולבי במסכים שלהם, אך התגמשות די
רצינית מצד דולבי לגבי צורת המימוש של השיטה במסכים של סוני היה כנראה (לפי פרסומים בנושא) הדבר שצמצם
את אחת הסיבות הרציניות שהיתה לסוני לא לאמץ את השיטה של דולבי, אולי דבר כזה יוכל בעתיד גם לעזור
לסמסונג להגיע לאותה החלטה כמו סוני. רק כדאי לציין שלהתגמשות הזו (לפחות כרגע) יש גם השלכות מעט פחות
טובות ואותן ניתן כרגע לראות בתמיכה בתכנים שמועברים למסך מממקורות חיצוניים דרך חיבור ה- HDMI.
לגבי מה שאתה כותב על זיכיון / מונופול. אני לא יודע אם אפשר לכנות את המקרה הזה מונופול, כי יש אלטרנטיבות
טובות לשיטה של דולבי שאחת מהן HDR10 יותר זמינה מדולבי ויז'ן, והשניה HLG לאט לאט תופסת תאוצה.
כן יש כאן זכיון, כי יש כאן שיטה אחת בבעלות של החברה שיצרה אותה ושמוכרת זכיונות לשימוש באותה השיטה.
לדבר זה יש אמנם את המינוסים שלו, אך אני חושב שאנחנו הצרכנים גם מרוויחים מזה כי יש כאן גוף שפיתח
שיטה מאוד איכותית ודואג ליישום הנכון שלה, דבר שלא קיים ברמה כזו בשיטות האחרות.
אנחנו באמת כמעט שנתיים אחרי, ומה שמונע מעוד יצרנים לאמץ את השיטה אלו בערך אותן הסיבות שכתבתי עליהן
במאמר. גם במאמר הזכרתי שם של עוד חברה אחת שתמכה אז בשיטה של דולבי, ומאז היו עוד כמה יצרנים שאימצו
את השיטה אך לצערי המסכים הללו לא נמכרים בארץ. יש גם יצרן אחד גדול שאימץ את השיטה (כמו שכתב עפר
בתגובה הקודמת) ומדובר בסוני שאת המסכים הללו ניתן לקנות בארץ.
אז היום רק סמסונג נשארה היצרנית הגדולה שלא תומכת בשיטה של דולבי, הם כרגע כנראה מהמרים על תמיכה
יותר גדולה בתוספת שלהם ל- HDR 10 (ה- +HDR10), תוספת שמביאה את השיטה הזו יותר קרוב ליכולות של
דולבי ויז'ן, אך חוץ מההכרזה הגדולה בתחילת השנה של אמזון על תמיכה ב- +HDR10 לא שמענו עד היום
על עוד חדשות רציניות בנושא. אולי אם המצב הזה לא ישתנה (התמיכה ההולכת וגוברת בדולבי ויז'ן, וחוסר
התקדמות בעניין ה- +HDR10 ) אז סמסונג יאמצו גם הם את השיטה של דולבי (וזה כרגע רק Wishful thinking
מצידי ), מה שאולי יכול לעזור להם להגיע להחלטה כזו יהיה אימוץ של אותה צורת המימוש של דולבי ויז'ן במסכים
של סוני. כמו לסמסונג גם לסוני בהתחלה לא היה עניין לממש את השיטה של דולבי במסכים שלהם, אך התגמשות די
רצינית מצד דולבי לגבי צורת המימוש של השיטה במסכים של סוני היה כנראה (לפי פרסומים בנושא) הדבר שצמצם
את אחת הסיבות הרציניות שהיתה לסוני לא לאמץ את השיטה של דולבי, אולי דבר כזה יוכל בעתיד גם לעזור
לסמסונג להגיע לאותה החלטה כמו סוני. רק כדאי לציין שלהתגמשות הזו (לפחות כרגע) יש גם השלכות מעט פחות
טובות ואותן ניתן כרגע לראות בתמיכה בתכנים שמועברים למסך מממקורות חיצוניים דרך חיבור ה- HDMI.
לגבי מה שאתה כותב על זיכיון / מונופול. אני לא יודע אם אפשר לכנות את המקרה הזה מונופול, כי יש אלטרנטיבות
טובות לשיטה של דולבי שאחת מהן HDR10 יותר זמינה מדולבי ויז'ן, והשניה HLG לאט לאט תופסת תאוצה.
כן יש כאן זכיון, כי יש כאן שיטה אחת בבעלות של החברה שיצרה אותה ושמוכרת זכיונות לשימוש באותה השיטה.
לדבר זה יש אמנם את המינוסים שלו, אך אני חושב שאנחנו הצרכנים גם מרוויחים מזה כי יש כאן גוף שפיתח
שיטה מאוד איכותית ודואג ליישום הנכון שלה, דבר שלא קיים ברמה כזו בשיטות האחרות.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
לא חושב שיתכנסו לשיטה אחת, לדעתי נשאר עם דולבי ויז'ן ועם +HDR10 כשיטות עיקריות (ולדעתי יחידות) שיחיו במקביל וכל יצרן יאמץ שיטה לפי איך שהוא רואה את הדברים. נראה ששיטת HLG תיושם רק כשיטת ברודקאסט ולא במשהו שנקבל על דיסק פיזי או בסטרימינג.
HDR10 הרגילה תעלם כשיטה בפני עצמה, יהיה רק +HDR10 וכל בעלי הציוד שלא יתמוך ב- + פשוט יקרא את המידע ללא תוספת ה meta data הדינאמי.
HDR10 הרגילה תעלם כשיטה בפני עצמה, יהיה רק +HDR10 וכל בעלי הציוד שלא יתמוך ב- + פשוט יקרא את המידע ללא תוספת ה meta data הדינאמי.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- rwg1 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1630
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 31 פעמים
- קיבל תודות: 257 פעמים
@oferlaor
כשכתבתי על אלטרנטיבות לדולבי ויז'ן הזכרתי את העיקריות. על שיטה של טכניקולור (או של טכניקולור ופיליפס, איך
שזה הוצג בהתחלה) אני שומע כבר מאז שהתחלתי לשמוע על HDR10, אך מאז כל מה שטכניקולור מדברים בקשר
לנושא זה על שיטת הפצת תכנים שיכולה להשתמש בכל מקור HDR שהוא (והם בפירוש מדברים על HDR10, HLG
ואפילו על וידאו HDR שצולם ב- Slog3 של סוני), אך לא מצאתי עד היום מקום בו הם מדברים על תחליף שלהם
לשיטות הללו.
@jacko-il
גם אני לא חושב שכולם יתכנסו לשיטה אחת, וכתבתי לא פעם שהמצב צריך בסוף להיות כמו ברסיברים (או בפרוססורים
של אודיו רב ערוצי) שם יש תמיכה לכל השיטות הכי נפוצות אם זה של דולבי או של DTS.
דבר שעליו אני לא ממש מסכים עם כל מה שאתה כותב זה בקשר ל- HLG. גם אני כתבתי לא פעם שזו שיטה שבמקורה
כוונה יותר לברודקאסט, אבל זה לא רק אומר שהכוונה כאן היא לשידור OVER THE AIR כמו שאני מבין מהדברים שלך.
זה נכון ששידורים כאלה הם גם הכוונה ועוזר בזה שאין צורך ב- METADATA בשיטה זו, אך אני הייתי מציע לחשוב
על הנושא הזה גם במובנים של הכנת התוכן מצולם לשידור כמו שבדרך כלל עושים בערוצי טלויזיה, וכדוגמא טובה למה
שאני מתכוון יכולים לחשוב למשל על שידורים ישירים, שם התוכן לא עובר COLOR GRADING כמו שהוא עובר
למשל בהכנת סרטים או סדרות. לפעולות כאלה HLG הוא מעט יותר מתאים (אפילו שאין שום מניעה גם להשתמש
בשיטה כמו דולבי ויז'ן לזה) ומעט יותר מתוכנן לזה באותה הצורה שדולבי ויז'ן יותר מתאים ל COLOR GRADING
שנעשה לסרטים (אפילו שגם שם אין מניעה להשתמש ב- HLG). מהסיבה הזו אני מאמין שגם בהעברת שידורים
ב- HDR של ערוצי שידור בסטרימינג לא מעט יעשו את זה ב- HLG. ואופן השימוש הזה ב- HLG זו גם הסיבה
שאני חושב שהוא יתפוס בתור פורמט בייתי לצילום ב- HDR, ואנחנו כבר מתחילים לראות אימוץ שלו במצלמות
וידאו לתחום החצי מקצועי. לדעתי לא יעבור עוד הרבה זמן עד שנראה גם סמרטפונים ומצלמות אקסטרים שמצלמות
HDR ב- HLG, ואפשר גם כבר היום להעלות תכנים כאלה ב- HLG ליוטיוב.
כשכתבתי על אלטרנטיבות לדולבי ויז'ן הזכרתי את העיקריות. על שיטה של טכניקולור (או של טכניקולור ופיליפס, איך
שזה הוצג בהתחלה) אני שומע כבר מאז שהתחלתי לשמוע על HDR10, אך מאז כל מה שטכניקולור מדברים בקשר
לנושא זה על שיטת הפצת תכנים שיכולה להשתמש בכל מקור HDR שהוא (והם בפירוש מדברים על HDR10, HLG
ואפילו על וידאו HDR שצולם ב- Slog3 של סוני), אך לא מצאתי עד היום מקום בו הם מדברים על תחליף שלהם
לשיטות הללו.
@jacko-il
גם אני לא חושב שכולם יתכנסו לשיטה אחת, וכתבתי לא פעם שהמצב צריך בסוף להיות כמו ברסיברים (או בפרוססורים
של אודיו רב ערוצי) שם יש תמיכה לכל השיטות הכי נפוצות אם זה של דולבי או של DTS.
דבר שעליו אני לא ממש מסכים עם כל מה שאתה כותב זה בקשר ל- HLG. גם אני כתבתי לא פעם שזו שיטה שבמקורה
כוונה יותר לברודקאסט, אבל זה לא רק אומר שהכוונה כאן היא לשידור OVER THE AIR כמו שאני מבין מהדברים שלך.
זה נכון ששידורים כאלה הם גם הכוונה ועוזר בזה שאין צורך ב- METADATA בשיטה זו, אך אני הייתי מציע לחשוב
על הנושא הזה גם במובנים של הכנת התוכן מצולם לשידור כמו שבדרך כלל עושים בערוצי טלויזיה, וכדוגמא טובה למה
שאני מתכוון יכולים לחשוב למשל על שידורים ישירים, שם התוכן לא עובר COLOR GRADING כמו שהוא עובר
למשל בהכנת סרטים או סדרות. לפעולות כאלה HLG הוא מעט יותר מתאים (אפילו שאין שום מניעה גם להשתמש
בשיטה כמו דולבי ויז'ן לזה) ומעט יותר מתוכנן לזה באותה הצורה שדולבי ויז'ן יותר מתאים ל COLOR GRADING
שנעשה לסרטים (אפילו שגם שם אין מניעה להשתמש ב- HLG). מהסיבה הזו אני מאמין שגם בהעברת שידורים
ב- HDR של ערוצי שידור בסטרימינג לא מעט יעשו את זה ב- HLG. ואופן השימוש הזה ב- HLG זו גם הסיבה
שאני חושב שהוא יתפוס בתור פורמט בייתי לצילום ב- HDR, ואנחנו כבר מתחילים לראות אימוץ שלו במצלמות
וידאו לתחום החצי מקצועי. לדעתי לא יעבור עוד הרבה זמן עד שנראה גם סמרטפונים ומצלמות אקסטרים שמצלמות
HDR ב- HLG, ואפשר גם כבר היום להעלות תכנים כאלה ב- HLG ליוטיוב.
- shlomis1zzz
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
הוזכרו כאן מונחים (שפעם ראשונה אני נחשף אליהם : hdr+ , hlg , thcnicoler
אז רגע:roll:
אם אני בשלב מאוד מוקדם של בחירת טלוויזיה
איך להתחיל את הבסיס לרכישת טלויזיה.
אני לפני 8 שנים עם הסאמסונג b750 שלא ראתה תקלה מעולם מסרבת להיתקלקל.
רכשתי אותה במשהו כמו 11,000 בעוד שטלויזיות אחרות נמכרו סביב ה 7k.
אני תקוע איתה עוד עם ה 1080p.וכואב לי הלב לזרוק אותה.
בינתיים מיותר לציין שלא נהניתי מ כל הטכנולוגיות שיצאו מאז.
רסיבר קונים לכמה שנים טובות.
וטלוויזיה אם כך ? כל שנתיים ?
אם כך הדבר מדוע להשקיע סכומים מטורפים כדוגמת ה c7 של lg, כי מחר יוצא משהוא חדש.
או אוליי בכלל לרכוש מאסימו (שלא נדבר על איכות התמונה שאני מאוד ביקורתי) ולהחליף כל שנה.
אני אכול מעצבים ולא יודע כיצד לנהוג.
אשמח אם מישהוא מחברי הפורום יוכל לישר או לסדר לי את כיוון החשיבה.
תודה תודה.
אז רגע:roll:
אם אני בשלב מאוד מוקדם של בחירת טלוויזיה
איך להתחיל את הבסיס לרכישת טלויזיה.
אני לפני 8 שנים עם הסאמסונג b750 שלא ראתה תקלה מעולם מסרבת להיתקלקל.
רכשתי אותה במשהו כמו 11,000 בעוד שטלויזיות אחרות נמכרו סביב ה 7k.
אני תקוע איתה עוד עם ה 1080p.וכואב לי הלב לזרוק אותה.
בינתיים מיותר לציין שלא נהניתי מ כל הטכנולוגיות שיצאו מאז.
רסיבר קונים לכמה שנים טובות.
וטלוויזיה אם כך ? כל שנתיים ?
אם כך הדבר מדוע להשקיע סכומים מטורפים כדוגמת ה c7 של lg, כי מחר יוצא משהוא חדש.
או אוליי בכלל לרכוש מאסימו (שלא נדבר על איכות התמונה שאני מאוד ביקורתי) ולהחליף כל שנה.
אני אכול מעצבים ולא יודע כיצד לנהוג.
אשמח אם מישהוא מחברי הפורום יוכל לישר או לסדר לי את כיוון החשיבה.
תודה תודה.