לפני שאתם רצים לצפות, לא- אין תשובה מדויקת, אבל הווידיאו הבא מנסה לשער בצורה די מושכלת (לפי שינוי טכנולוגיה וטכנולוגיות מיזעור שיצאו בקרוב) מתי סוני תעבור לדור הבא ועושה זאת לדעתי בהצלחה. הניחוש שלהם הוא לא לפני 2019, סביר להניח ש 2020 (ואני די מסכים עם הקביעה הזו):
PlayStation 5 - ב 12/11/20
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
לדעתי, יוכרז איפשהו בסוף שנה הבאה ויושק איפשהו ב- 2020. והאמת? לא ממש מצפה לו בקסיסת ציפורניים, ה- PS4 Pro סה"כ נותן עבודה ומספק אותי. יש גם המון כותרים מעניינים שיצאו וממשיכים לצאת כל הזמן.
ו- TLOU 2 לא יהיה כותר השקה ל- PS5. זו לא דעה, זו כבר עובדה. פורסם גם לא מזמן שכבר יש דמו פנימי בחברה שכבר פועל ודי מייצג את המשחק (סוג של בטה פנימית לסטודיו) וכעת מלטשים אותו, סוגרים פינות ומשפרים אלמנטים עד מועד השחרור. (אגב, כך גם בדיוק היה עם החלק הראשון - כותר שיצא די בסיום הדרך של ה- PS3)
ו- TLOU 2 לא יהיה כותר השקה ל- PS5. זו לא דעה, זו כבר עובדה. פורסם גם לא מזמן שכבר יש דמו פנימי בחברה שכבר פועל ודי מייצג את המשחק (סוג של בטה פנימית לסטודיו) וכעת מלטשים אותו, סוגרים פינות ומשפרים אלמנטים עד מועד השחרור. (אגב, כך גם בדיוק היה עם החלק הראשון - כותר שיצא די בסיום הדרך של ה- PS3)
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
אגב רק לשם הבהרה אני ממש לא לחוץ על ה PS5, הדור הנוכחי מספק ביצועים נהדרים לדעתי, ואין ספק שהשחרור של ה-Pro גורם לו להשאר רלוונטי. אני צופה גם PS5 Pro שלוש שנים לאחר היציאה של ה-PS5.
בסוף PS3 כבר לא יכלתי יותר ורק חיכיתי ליציאה של ה-4, הקונסולה כבר לא סחבה את המשחקים. בדור הנוכחי לא ממש מרגישים שאנחנו מפספסים משהו, אפילו משחק תובעני כמו GOW שרץ על ה-PS4 הרגיל עדיין נראה מדהים.
בסוף PS3 כבר לא יכלתי יותר ורק חיכיתי ליציאה של ה-4, הקונסולה כבר לא סחבה את המשחקים. בדור הנוכחי לא ממש מרגישים שאנחנו מפספסים משהו, אפילו משחק תובעני כמו GOW שרץ על ה-PS4 הרגיל עדיין נראה מדהים.
LG OLED C8 65" | Denon AVR-X3400H | PS4 Pro
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
ערן, ואיך מה שהוספת סותר בדיוק את מה שרשמתי ?
בוודאי שזוכר ובוודאי שתצא גם כאן גרסאת רימאסטר עבור ה- PS5 (כבר הזמנתי אותה ב- Preorder ל- PS5 לפני כמה ימים..)
ומה שקורה זה בדיוק מה שגל תיאר - אנשים ברשת מנסים ליצור יש מאין. ממציאים נושאים לדיון וחופרים על זה בעוד סרטון ובעוד כתבה ובעוד קשקוש פשוט כי זה מייצר להם כסף. קליקבייט ללא תוכן.
בוודאי שזוכר ובוודאי שתצא גם כאן גרסאת רימאסטר עבור ה- PS5 (כבר הזמנתי אותה ב- Preorder ל- PS5 לפני כמה ימים..)
ומה שקורה זה בדיוק מה שגל תיאר - אנשים ברשת מנסים ליצור יש מאין. ממציאים נושאים לדיון וחופרים על זה בעוד סרטון ובעוד כתבה ובעוד קשקוש פשוט כי זה מייצר להם כסף. קליקבייט ללא תוכן.
נערך לאחרונה על ידי jacko-il ב 17/04/2018 15:53, נערך פעם 1 בסך הכל.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
אני לא משווה ל-PC בכלל מהסיבה הפשוטה שגם משחקים שיוצאים על PC, מפותחים על קונסולות, ועוברים פורט, גרוע בדרך כלל, ראה לדוגמא סקנדל Arkham Knight בגרסת ה-PC.Huber כתב:Zachn - זה קורה בעיקר בבלעדיים של הקונסולה שם ממקסמים את הביצועים על אותו המכונה (ויש לזה ה מ ו ן דוגמאות), במחשקים מרובי פלטפורמות הקונסולות בהחלט מתחילות להרגיש טיפה חלשות לעומת PC מקביל באותו המחיר, שלא לדבר על PC גיימינג נורמלי....
לכן גם עם חומרה פי 4 יותר יקרה, המשחקים לווא דווקא יראו טוב יותר מבחינת טקסטורות, אלא אם המפתחים ישקיעו אקסטרה זמן בלייצר פאץ' מיוחד (סטייל קרייסיס 3) לשדרוג הגרפיקה, או ישקיעו בפיתוח נפרד ל-PC, רק ירוצו חלק יותר, לכן מבחינתי PC מחוץ למשוואה.
אני מדבר על ההשוואה הישירה בין PS ל-X1, שמבחינתי לא קיימת, כי ל-X1 אין משחקים פשוט.
LG OLED C8 65" | Denon AVR-X3400H | PS4 Pro
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
מסכים
הדיון הוא על ה PS5 לכאורה, והקדמה שלו אל מול ה PRO וה X1X.
שוב, ה X1X מכונה מדהימה, אבל מה אפשר לעשות איתה??
לשחק משחקים ישנים?
נו בחיאת, יש לי את ה XB360 בשביל זה.
זה שהוא מגהץ את הטקסטורות של חלק מהמשחקים הישנים לא יגרום לי להתאהב בהם מחדש, כי אני כבר מאוהב בהם גם כך.
אני רוצה שהוא יהיה בעל ספרייה עשירה במשחקים, כאלו שאני לא יכול לשחק על גבי שום מכונה אחרת, ורק אז ארשה לעצמי לרכוש אותו.
כרגע אין הצדקה להחזיק מכשיר כזה, ולכן נושא השיחה והיום הוא מבחינתי ה PS4 באופן מוחלט.
כוחו של ה PS4 עולה על הדור הקודם פי כמה וכמה, והכותרים הבלעדיים ממשיכים לזרום ולא פחות חשוב - הם ממש כותרי איכות!
יש לו בסה"כ עוד זמן מה לספק, וברור שאם משווים את היכולות של הקונסולות ל PC, ניתן אפילו לזהות עיכוב בטכנולוגיה או בפיתוח המשחקים בעצם,
רק בשביל לעשות סוג של יישור קו.
אני חושב שאם היה משתלם למפתחים ליצור משחקים רק ל PC, היינו רואים כבר כיום, משחקים בעלי גרפיקה טובה יותר (על כל צורותיה, בין אם גיאומטריה, הצללות, טקסטורות וריבוי אובייקטים) , וגם בינה מלאכותית טובה יותר של ה NPC'S.
הדיון הוא על ה PS5 לכאורה, והקדמה שלו אל מול ה PRO וה X1X.
שוב, ה X1X מכונה מדהימה, אבל מה אפשר לעשות איתה??
לשחק משחקים ישנים?
נו בחיאת, יש לי את ה XB360 בשביל זה.
זה שהוא מגהץ את הטקסטורות של חלק מהמשחקים הישנים לא יגרום לי להתאהב בהם מחדש, כי אני כבר מאוהב בהם גם כך.
אני רוצה שהוא יהיה בעל ספרייה עשירה במשחקים, כאלו שאני לא יכול לשחק על גבי שום מכונה אחרת, ורק אז ארשה לעצמי לרכוש אותו.
כרגע אין הצדקה להחזיק מכשיר כזה, ולכן נושא השיחה והיום הוא מבחינתי ה PS4 באופן מוחלט.
כוחו של ה PS4 עולה על הדור הקודם פי כמה וכמה, והכותרים הבלעדיים ממשיכים לזרום ולא פחות חשוב - הם ממש כותרי איכות!
יש לו בסה"כ עוד זמן מה לספק, וברור שאם משווים את היכולות של הקונסולות ל PC, ניתן אפילו לזהות עיכוב בטכנולוגיה או בפיתוח המשחקים בעצם,
רק בשביל לעשות סוג של יישור קו.
אני חושב שאם היה משתלם למפתחים ליצור משחקים רק ל PC, היינו רואים כבר כיום, משחקים בעלי גרפיקה טובה יותר (על כל צורותיה, בין אם גיאומטריה, הצללות, טקסטורות וריבוי אובייקטים) , וגם בינה מלאכותית טובה יותר של ה NPC'S.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
יש משהו שהרבה מפספסים או לדעתי לפחות מבינים הפוך -
ישנה טענה שבאה ואומרת שהקונסולות מעכבות התפתחות ה- PC ובגלל היכולות הנמוכות שלהן הגיימרים של ה- PC צריכים לסבול. אז לדעתי, בטווח הארוך, פיתוח משחקים לקונסולות רק תורם לתעשייה כולה מבחינה טכנולוגית. דווקא העובדה שהקונסולות מגבילות ביכולות שלהן גורמת למפתחים (ברור שלא לכולם, אני מתייחס למפתחים המובילים בענף) להשקיע המון בפיתוח טריקים היודעים לנצל טוב יותר את אותה החומרה. פתאום, אי אפשר סתם לרנדר את הסצינה איך שבא לך ולבוא בגישה של "חפיף יעילות, מקסימום יזרקו על התוכנה איזה CPU ו-או GPU חדשים והכל פיקס" אלא חייבים להקדיש לכל אלמנט את ההתייחסות ולעשות לו אופטימיזציה, אחרת זה לא יעבוד יפה. לדעת להפעיל תאורה, הצללות, הזרמת טקסטורות וכן הלאה בצורה חכמה ולא סתם לזרוק את כל הקוד לעיבוד ולפתור את הבעיות עם "יותר כוח". כולם יודעים (או לפחות אמורים לדעת) שיצירתיות בחיים מגיעה בדרך כלל דווקא מהמצבים הללו בהם אתה חנוק ומוגבל באילוצים. לאחר מכן, אותן טכנולוגיות בדיוק מתגלגלות לתוכנה ב- PC.
אז נכון, PC יותר חזק. תמיד היה וגם תמיד יהיה. אבל, דווקא אותו היתרון הכי גדול שלו, המודולריות, הוא גם אחד מהחסרונות הגדולים שלו. זה משאיר "פירצה" למפתחים לא לקחת רחוק את האופטימיזציה כי תמיד מהדהד להם ברקע - "מקסימום לא יפעל חלק, יזרקו על החומרה עוד כסף והכל כנראה יסתדר".
ישנה טענה שבאה ואומרת שהקונסולות מעכבות התפתחות ה- PC ובגלל היכולות הנמוכות שלהן הגיימרים של ה- PC צריכים לסבול. אז לדעתי, בטווח הארוך, פיתוח משחקים לקונסולות רק תורם לתעשייה כולה מבחינה טכנולוגית. דווקא העובדה שהקונסולות מגבילות ביכולות שלהן גורמת למפתחים (ברור שלא לכולם, אני מתייחס למפתחים המובילים בענף) להשקיע המון בפיתוח טריקים היודעים לנצל טוב יותר את אותה החומרה. פתאום, אי אפשר סתם לרנדר את הסצינה איך שבא לך ולבוא בגישה של "חפיף יעילות, מקסימום יזרקו על התוכנה איזה CPU ו-או GPU חדשים והכל פיקס" אלא חייבים להקדיש לכל אלמנט את ההתייחסות ולעשות לו אופטימיזציה, אחרת זה לא יעבוד יפה. לדעת להפעיל תאורה, הצללות, הזרמת טקסטורות וכן הלאה בצורה חכמה ולא סתם לזרוק את כל הקוד לעיבוד ולפתור את הבעיות עם "יותר כוח". כולם יודעים (או לפחות אמורים לדעת) שיצירתיות בחיים מגיעה בדרך כלל דווקא מהמצבים הללו בהם אתה חנוק ומוגבל באילוצים. לאחר מכן, אותן טכנולוגיות בדיוק מתגלגלות לתוכנה ב- PC.
אז נכון, PC יותר חזק. תמיד היה וגם תמיד יהיה. אבל, דווקא אותו היתרון הכי גדול שלו, המודולריות, הוא גם אחד מהחסרונות הגדולים שלו. זה משאיר "פירצה" למפתחים לא לקחת רחוק את האופטימיזציה כי תמיד מהדהד להם ברקע - "מקסימום לא יפעל חלק, יזרקו על החומרה עוד כסף והכל כנראה יסתדר".
נערך לאחרונה על ידי jacko-il ב 17/04/2018 18:48, נערך פעם 1 בסך הכל.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- toxin
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8962
- הצטרף: אוקטובר 2008
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 688 פעמים
אפשר להשליך חלק מהאשמה גם על הגיימרים עצמם שקונים משחקי מחשב לא אפויים עד הסוף, עושים PRE-ORDERS ומוכנים לשלם כסף על LOT BOXES.אז נכון, PC יותר חזק. תמיד היה וגם תמיד יהיה. אבל, דווקא אותו היתרון הכי גדול שלו, המודולריות, הוא גם אחד מהחסרונות הגדולים שלו. זה משאיר "פירצה" למפתחים לא לקחת רחוק את האופטימיזציה כי תמיד מהדהד להם ברקע - "מקסימום לא יפעל חלק, יזרקו את החומרה עוד כסף והכל כנראה יסתדר"....
מספיק כמה חודשים שאנשים יתאפקו מלעשות את כל זה ואז מפתחי המשחקים ישנו כיוון חשיבה.