מוצג חלק מן המכשיר.
כן... כן.... יש לי קצת חלודה. למי אין אחרי כל-כך הרבה שנים ?
מי אני ומה שמי ?
בין המזהים נכונה תוגרל האפשרות לעזרה לבעל המכשיר בתיקונו...
SANSUI 7070 - שיפוץ ותיקון
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
לי זה נראה כמו שנאי של אחד מהמרנצים הגדולים.
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
דווקא לגופארט היה קרוב... 😁
SANSUI 7070
SANSUI 7070
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי JD9002 ב 27/08/2018 15:07, נערך פעם 1 בסך הכל.
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
שיניתי את שם הפוסט....עכשיו נעבור לבעיות.... ועזרה מתבקשת. תודה !(Y)
סטטוס המכשיר: חיצונית נראה יפה מאד. הרסיבר נדלק כראוי. ש בעית קורוזה של מסגרת חיצונית. יש לסדר מסגרת עץ. חוצמזה נראה יפה מאד.
בהפעלה - אין שמע לחלוטין לא HUM, לא HISS ואף לא קליק בהפעלה בשני הערוצים. שקט מוחלט !.
הטיונר עובד. רואים מעבר בין תחנות ואיתור סטריאו. י
א. בעית השמע
1. נבדק ה- Relay. בעיה "סטנדרטית" במכשירים כאלה. המיתוג אחרי הפעלה לוקח כ-8 שניות. זה בסדר ?
אמנם היתה בעית מגע בערוץ אחד אבל פרוק הממסר ושיוף קל סידר אותה. ה- Relay תקין וממתג כראוי. הרסיבר לא נכנס להגנה. עם זאת.
2. נבדקו מתחי ספקים. כולל דרגות ההגבר. הכל נראהתקין.
3. נבדקו קצרים ומוליכות בטרנזיסטורי יציאה. הכל נראה תקין.
האם מישהו נתקל בבעיות דומות ויכול לתת רמזים לפני שאני ממשיך לצלול פנימה ?
(יש בעיה בסכימות. כל מדידות המתחים מושחרות בסריקה.)
ב. בעית קורוזיה (רק במסגרת הפנל של ה- dial scale ).
ראו בתמונות. מה ניתן לעשות כדי להסיר או לסדר קורוזיה זו. ?
תודה על העזרה.
סטטוס המכשיר: חיצונית נראה יפה מאד. הרסיבר נדלק כראוי. ש בעית קורוזה של מסגרת חיצונית. יש לסדר מסגרת עץ. חוצמזה נראה יפה מאד.
בהפעלה - אין שמע לחלוטין לא HUM, לא HISS ואף לא קליק בהפעלה בשני הערוצים. שקט מוחלט !.
הטיונר עובד. רואים מעבר בין תחנות ואיתור סטריאו. י
א. בעית השמע
1. נבדק ה- Relay. בעיה "סטנדרטית" במכשירים כאלה. המיתוג אחרי הפעלה לוקח כ-8 שניות. זה בסדר ?
אמנם היתה בעית מגע בערוץ אחד אבל פרוק הממסר ושיוף קל סידר אותה. ה- Relay תקין וממתג כראוי. הרסיבר לא נכנס להגנה. עם זאת.
2. נבדקו מתחי ספקים. כולל דרגות ההגבר. הכל נראהתקין.
3. נבדקו קצרים ומוליכות בטרנזיסטורי יציאה. הכל נראה תקין.
האם מישהו נתקל בבעיות דומות ויכול לתת רמזים לפני שאני ממשיך לצלול פנימה ?
(יש בעיה בסכימות. כל מדידות המתחים מושחרות בסריקה.)
ב. בעית קורוזיה (רק במסגרת הפנל של ה- dial scale ).
ראו בתמונות. מה ניתן לעשות כדי להסיר או לסדר קורוזיה זו. ?
תודה על העזרה.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
גם ב 9090DB שלי היה לוקח לממסר משהו כמו 8 שניות לעלות. נשמע סטנדרטי , אבל עדיין הייתי שואף להחליף ממסר כי הם כמו פצצת זמן.
אם תרצה יש לי ממסרים חדשים די דומים שהזמנתי פעם לקנווד 9400 ששיפצנו (הם לא התאימו ממש פיזית ל9090DB אבל אולי יתאימו כאן)
https://www.digikey.com/product-detail/ ... -ND/369710
הייתי עובר על הקורוזיה עם צמר גפן וחומץ , מה שיצא יצא , מה שישאר זה ציפוי שנאכל ואין מה לעשות לגבי זה.
אם תרצה יש לי ממסרים חדשים די דומים שהזמנתי פעם לקנווד 9400 ששיפצנו (הם לא התאימו ממש פיזית ל9090DB אבל אולי יתאימו כאן)
https://www.digikey.com/product-detail/ ... -ND/369710
הייתי עובר על הקורוזיה עם צמר גפן וחומץ , מה שיצא יצא , מה שישאר זה ציפוי שנאכל ואין מה לעשות לגבי זה.
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
נו.... הפעם זה היה מהיר !
בבדיקת מסלולי הספקים נמצאו נגדים שרופים / מנותקים. ולא אחד ולא שניים אלא שלושה !
במבט חיצוני הנגדים נראו תקינים ללא סימני שריפה.
הוחלפו הנגדים ו - ?
לא אמתח אתכם.... הרי התוצאה:
https://drive.google.com/file/d/1irya8eSc3BOid8VoN93Yci36ENDP92p0/view?usp=sharing
בבדיקת מסלולי הספקים נמצאו נגדים שרופים / מנותקים. ולא אחד ולא שניים אלא שלושה !
במבט חיצוני הנגדים נראו תקינים ללא סימני שריפה.
הוחלפו הנגדים ו - ?
לא אמתח אתכם.... הרי התוצאה:
https://drive.google.com/file/d/1irya8eSc3BOid8VoN93Yci36ENDP92p0/view?usp=sharing
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
זה לא נגמר !
הדלקתי את ה- SANSUIלאחר יומיים ו.... ערוץ אחד לא עובד ! . What the xxxxx
התחלתי לדבג והגעתי לרכיב BA312 שיושב ב- TONE CONTROL . מי מכיר את הסיפור הזה ? - אני מתעד זאת לטובת הדורות הבאים...
BA312 הינו למעשה רכיב משולב שתפקידו הינו קדם מגבר. בפועל אלה כמה טרנזיסטורים שמחברים להם רכיבים חיצוניים.
בבדיקה נראה כי יש הפרשי מתחים בינו לבין המעגל בערוץ השני.מצאתי את השירטוט שלו.
ובנסיון לחשוב מה עושים ומה מחליפים ומה מוצאים הגעתי אל החלופה הזו ברשת.
https://sparkoslabs.com/vintage-sansui-ba312-upgrade/
מאידך. המודול הזה מאד פשוט. לא ברור לי למה סיבכו כל-כך... לכן תכננתי לבנות מודול דומה על ידי צמד דרלינגטון בעל רעש נמוך ועוד טרנזיסטור דומה. זה יעלה לא יותר מכמה דולרים.
אבל ראשית אם זה כל כך פשוט בדקתי את הטרנזיסטורים. הם נראו תקינים לפי בדיקה אומית. אבל.... להפתעתי או לשמחתי מצאתי שבין רגל 6 ל7 יש נתק. משמע הנגד הפנימי 5KOhm כשל ונותק... חיברתי נגד בין שתי הרגליים... ו.... זה עובד ! .
ה- 7070 חזר לחיות !
נו.. למדנו עוד משהו על התיישנות וכשל רכיבים ושיפוץ ושיקום וינטאג'.
מעניין מה תהיה התקלה הבאה
הדלקתי את ה- SANSUIלאחר יומיים ו.... ערוץ אחד לא עובד ! . What the xxxxx
התחלתי לדבג והגעתי לרכיב BA312 שיושב ב- TONE CONTROL . מי מכיר את הסיפור הזה ? - אני מתעד זאת לטובת הדורות הבאים...
BA312 הינו למעשה רכיב משולב שתפקידו הינו קדם מגבר. בפועל אלה כמה טרנזיסטורים שמחברים להם רכיבים חיצוניים.
בבדיקה נראה כי יש הפרשי מתחים בינו לבין המעגל בערוץ השני.מצאתי את השירטוט שלו.
ובנסיון לחשוב מה עושים ומה מחליפים ומה מוצאים הגעתי אל החלופה הזו ברשת.
https://sparkoslabs.com/vintage-sansui-ba312-upgrade/
מאידך. המודול הזה מאד פשוט. לא ברור לי למה סיבכו כל-כך... לכן תכננתי לבנות מודול דומה על ידי צמד דרלינגטון בעל רעש נמוך ועוד טרנזיסטור דומה. זה יעלה לא יותר מכמה דולרים.
אבל ראשית אם זה כל כך פשוט בדקתי את הטרנזיסטורים. הם נראו תקינים לפי בדיקה אומית. אבל.... להפתעתי או לשמחתי מצאתי שבין רגל 6 ל7 יש נתק. משמע הנגד הפנימי 5KOhm כשל ונותק... חיברתי נגד בין שתי הרגליים... ו.... זה עובד ! .
ה- 7070 חזר לחיות !
נו.. למדנו עוד משהו על התיישנות וכשל רכיבים ושיפוץ ושיקום וינטאג'.
מעניין מה תהיה התקלה הבאה
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- harel
- חבר ותיק
- הודעות: 1244
- הצטרף: אוגוסט 2005
- שם מלא: harel
- נתן תודות: 559 פעמים
- קיבל תודות: 533 פעמים
very nice troubleshooting!
גם כאן אנחנו רואים נסיונות ל COST REDUCTION.. אני חושב שהרציונאל הוא לנהל רכיבים מוכללים - במקום לנהל שבעה רכיבים אתה מנהל בסה"כ 7 הלחמות / נקודות מגע..
עד כמה שאני זוכר ב HK CITATON12 עשו תרגיל דומה בדרגת הכניסה...
אבל הכי יפה שה"חלופה" עולה 99 דולאר... לא בדקתי לגבי השילוח.. זה COST REDUCTION אמיתי
ישר כוח!
גם כאן אנחנו רואים נסיונות ל COST REDUCTION.. אני חושב שהרציונאל הוא לנהל רכיבים מוכללים - במקום לנהל שבעה רכיבים אתה מנהל בסה"כ 7 הלחמות / נקודות מגע..
עד כמה שאני זוכר ב HK CITATON12 עשו תרגיל דומה בדרגת הכניסה...
אבל הכי יפה שה"חלופה" עולה 99 דולאר... לא בדקתי לגבי השילוח.. זה COST REDUCTION אמיתי
ישר כוח!
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
ראה פוסטים נוספים שלי ב "סטריאו ישראל" בפייסבוק
האזנה טובה - גם לווינטאג'!
האזנה טובה - גם לווינטאג'!
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
תודה !
אכן הנגדים יכולי להיות פתוחים. זו לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה.
יש לי גם כן גם SANSUI 6060 שגם הוא היה תקול.
איני יודע אם הנגדים היו גם בזה האחרון fusible resistor . לא הבחנתי בסימון מיוחד עליהם או בסכימה.
עם זאת כמו שאתה רואה בתמונות הם היו שלמים ללא סימני שריפה.
לא ברור לי בדיוק מדוע המתכננים תיכננו כך את המעגלים ושיבצו בהם נגדים אלה במסלולים שבהם תוכננו.
אבל כנראה שכבר קשה לראיין אותם מסיבות ידועות ....
לדעתי היה ניתן היה לתכנן הגנות והגבלות בצורה קצת שונה ופחות בעייתית לתחזוקה... לדעתי ...
כמו ש(כנראה) אמר חכם יפני ב- MARANTZ..... "עדיף פיוז שרוף וכהה על נגד מנותק ושתקן..."
אכן הנגדים יכולי להיות פתוחים. זו לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה.
יש לי גם כן גם SANSUI 6060 שגם הוא היה תקול.
איני יודע אם הנגדים היו גם בזה האחרון fusible resistor . לא הבחנתי בסימון מיוחד עליהם או בסכימה.
עם זאת כמו שאתה רואה בתמונות הם היו שלמים ללא סימני שריפה.
לא ברור לי בדיוק מדוע המתכננים תיכננו כך את המעגלים ושיבצו בהם נגדים אלה במסלולים שבהם תוכננו.
אבל כנראה שכבר קשה לראיין אותם מסיבות ידועות ....
לדעתי היה ניתן היה לתכנן הגנות והגבלות בצורה קצת שונה ופחות בעייתית לתחזוקה... לדעתי ...
כמו ש(כנראה) אמר חכם יפני ב- MARANTZ..... "עדיף פיוז שרוף וכהה על נגד מנותק ושתקן..."